התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חימום חלק מנוע מאלומניום יצוק - מזיק/ מחליש?



six 4 life
30-01-16, 02:25
אהלן.
שאלת חוזק חומרים וחימום כמו בכותרת, על חלקי מנוע מאלומניום.
במקרה הזה מדובר בחלקי מנוע מאלומניום יצוק (קייסים/ מעטפת מנוע של דו גלגלי) שאמורים לעבור תהליך של צביעה באבקה.
התהליך של צביעה באבקה כידוע דורש אפייה של האבקה בחום של 200 מעלות צלזיוס, והדיעות ברשת לגביי הנזק הפונציאלי של החימום הזה לחלק עצמו, חלוקות לכאן ולכאן.
חלק טוען שאין שום בעיה ו200 מעלות לא יזיזו לחלק כזה, והחלק השני טוען שהחימום ל200 מעלות למשך 10-15-20 דקות עלול להחליש את האלומניום ולהאיץ בלאי מבני שלו.
אשמח לשמוע מה דעת יודעי הדבר שכאן בנושא.

תודה.

גיל אסרף
30-01-16, 09:47
אם מדובר בחלק יצוק שכנראה לא עבר שום טיפול תרמי , אז אין בעיה של פגיעה בחוזק המבני שלו.

מה שכן יכול לקרות זה עיוות של מידות החלק.



Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

נדב ש.
30-01-16, 10:40
לדעתי כל חימום ברמה כזאת של חלקים יגרום לנזקכזה או אחר, השאלה איזה נזק, אם יש לך חלק דומה שאתה לא צריך שאפשר לעשות עליו ניסוי לפני ולראות מה הנזק זה עדיף.

RTK
30-01-16, 15:21
חימום אלומיניום יוריד את קושיות המתכת וכן את נק' הכניעה שלה yield point דבר שעשוי לפגוע במנוע. כמובן שישנה תלות בטמפרטורה, בזמן, ובקצבי החימום/קירור. אישית, לא הייתי לוקח את הסיכון...

six 4 life
30-01-16, 15:37
ההתלבטות היא בעיקר כי המצב של הצבע הנוכחי על הפנים לא בגלל יופי, הצבע מנופח בהרבה מקומות ומתקלף. מאחר ומדובר באופנוע שטח האלומיניום החשוף לאורך זמן יפגע ואני מחפש פיתרון לצבע עמיד מאוד בשבילו. צביעה באבקה היא אחד הדברים העמידים ביותר, אבל אני לא שולל גם צבע נוזלי רגיל/ אפוקסי כלשהו במידה והוא יעמוד בדרישות של להיות עמיד מאוד ולא להתקלף לאורך הזמן אז אם יש המלצות, שוט.

boaz avrahami
30-01-16, 16:01
אם אני זוכר נכון אז יציקת אלומיניום לא יוצאת טוב מאיבוק בגלל שיש חללי אוויר קטנים שנוטים לנפח בועות קטנות בצבע ופני שטח לא חלקים.

אולי כדאי אנודייז?

ד ו ר ו ן
30-01-16, 16:10
סיכוי גבוה שזו סגסוגת, וחימום יכול לשנות את התכונות שלה.

מחימום לא מבוקר של רכיבים קטנים מסגסוגת אלומיניום, קרה לי שהחלק הפך לפריך.

RTK
30-01-16, 16:18
אם מדובר רק על הקייסים אז אני לא רואה בעיה... אלו לא חלקים שצריכים לעמוד בעומסים.

דר"כ, על מה אתה רוכב?

six 4 life
30-01-16, 18:40
בועז לגביי מה שאתה אומר הבועות הן תוצאה של לכלוך שנשאר בנקבוביות ולא טופל לפני צביעה. זה פתיר על ידי חימום מקדים של החלק (פחות מ200 מעלות) ושריפה של שומנים ושאריות שנשארות בתוך הנקבוביות אחרי ניקוי רגיל. בנוסף במקרה הספציפי הזה האלומניום בצד החיצוני של הקייסים (הצד שיצבע) הוא מוחלק כך שעניין הנקבוביות רלוונטי תמיד אבל פחות במקרה כזה.

RTK כן מדובר רק על הקייסים ומכסאות הצד, ואני גם נוטה לחשוב כמוך מבחינת עומסים. קייס לא נושא בעומס של ג'נטים למשל, ששם הויכוח לגביי צבע באבקה הוא גדול. מצד שני הקייס מחזיק כוחות אופקיים ואנכיים של קראנק וגיר אז עדין יש עומס מסויים.

בפועל אלו קייסים שאני מחליף למנוע שלי - שכבר עבר צביעה באבקה תוך כדי אוברול. על פניו לא היו בעיות שקשורות ישירות לתהליך הצביעה באבקה, אבל הבעיה שבגללה המנוע פורק שוב והקייסים מוחלפים היא שהתפתח שבר באחד הקייסים בגלל ריתוך פנימי שהיה בו וללא ספק החליש משמעותית את האיזור שרותך ובסופו של דבר נשבר.
אחרי המקרה הזה שבו חום של ריתוך אלומניום (חום עצום מן הסתם שלא מתקרב לחום של צבע באבקה) גרם להיחלשות של החומר ובסופו של דבר לשבר, הפעם אני עושה קצת חושבים לפני שאני מתקדם עם הצביעה באבקה ונוכחתי לדעת שהדיעות חלוקות לחיוב ולשלילה בלי כיוון אחד חד משמעי.
ברשת עיקר הדיונים שמצאתי מתדיינים בנושא צביעות של ג'נטים (רכבים, אופנועים, אופניים) ושם בגלל העבודה הדינמית של הגלגלים והעומסים עליהם אני בהחלט יכול להבין את הטוענים שחימום לטמפ' כאלו של גלגל אלומניום יכול לפגוע בו בהמשך ולהאיץ הזדקנות של החומר ואפילו לפתח סדקים.
במקרה של קייס מנוע כמעט ואין דיונים ורציתי לשאול כאן לפני שאני בוחר כיוון.
רוכב על דקאר 650.

כאמור אין לי בעיה לוותר על הצביעה באבקה, במידה ויש צבע עמיד לפחות כמוה לדרישות של מנוע חשוף לתנאי שטח באופן קבוע.

boaz avrahami
30-01-16, 19:15
לוריה מתקן בריתוך ועל בסיס די קבוע קייסים אלומיניום של מנועי אופנועים וטרקטורונים כולל חלקים נושאי עומס וזה מחזיק היטב....
כבר כמעט שכחתי שגם אצלי הוא תיקן צד אחד שהשרשרת שברה ממנו חתיכה ועד היום זה פיקס
לא זוכר אם הוא עושה טיפול טרמי אבל בוודאות יש דרך לעשות את זה נכון ושיחזיק מעמד.
מה שאני זוכר זה שצריך לקבע את החלק היטב בשביל למנוע עיוות בסיום התהליך


JEEP GC V8 98 IR 3.5
Honda 300ex

ד ו ר ו ן
30-01-16, 19:27
קייס לא נושא בעומס?
אם יש צירים שמחוברים אליו, או עוברים דרכו, הוא בהחלט נושא בעומס.

RTK
30-01-16, 19:48
קייס לא נושא בעומס?
אם יש צירים שמחוברים אליו, או עוברים דרכו, הוא בהחלט נושא בעומס.
צודק. אצלי, לא נושא עומס.

lizard
30-01-16, 19:58
תצבע בצבע רכב. יסוד אחרי זה גוון. יצא לא פחות טוב מצבע בתנור ולא תהיה לך את הדילמה הזו אבל לנקות טוב טוב את האלומיניום לפני.

six 4 life
30-01-16, 20:07
צבע רכב לא ישרוד שימוש כזה. כאמור המנוע חשוף ומקבל אבנים בוץ חול וכל מה שעובר בדרך במהלך העבודה שלו. צבע רגיל לא ישאר עליו הרבה זמן בלי להשבר ולהתחיל להתקלף.

lizard
31-01-16, 07:28
גם צבע בתנור לא ישרוד הרבה. זה כולה צבע. לדעתי עדיף לך לצבוע לבד כי תצטרך לצבוע מידי פעם בעצמך. חוץ מזה אני מדבר על צבע רכב לא צבע רגיל. ייסוד דו קומפוננטי ועליון דו קומפוננטי. גוון+מקשה

boaz avrahami
31-01-16, 07:53
פרסום שקיבלתי לאחרונה

105728

עידו לוריה
31-01-16, 07:57
חום של צביעה אלקטרוסטטית מגיע ל - 200 מעלות צלזיוס לשעה +/- .
קיסים של אופנועים / טרקטורונים וכו' עוברים צביעה אלקטרוסטטית במקור .
אין שום בעיה עם זה , ולא פוגע בשום חיסום כי לאלומיניום אין חיסום , כן יש לו "נורמליזציה " אבל היא גם מתרחשת באופן טבעי .






עידו

-->