צפייה בגרסה מלאה : הרכב מתחמם ויטרה 98, 2000
שלום,
שמח להצטרף לפורום המכובד !.
לפני כמה ימים רכשתי גרנד ויטארה שנת 98 מנוע 2000 בנזין.
ולהלן התקלה המדוברת:
המחוג של חום המנוע לא הגיע לחצי ולא היה חימום ברכב, בניתוח מהיר של התקלה (בהתייעצות עם חבר ג'יפאי מנוסה) החלפתי טרמוסטט מקורי של סוזוקי 82 מעלות כמו שנדרש.
כאשר פירקתי את החיבור גיליתי שמורכב טרמוסטט אך עדיין החלטתי להחליף.
מאז...
החום בתוך הרכב תענוג על גבול הסאונה ו...
2 מקרים של התחממות ( שכמובן נעצר בזמן ).
בפעם השניה כבר החלטתי לפרק את הטרמוסטט ולהמשיך בטיול.
מאז...
אשתי מתלוננת על קור עז ברכב.
2 שאלות:
1. האם הטרמוסטט הוא הבעיה של חימום הרכב?
2. האם ייתכן שהמשאבת מים לא מצליחה לייצר סניקה גבוהה ? ( אם כן אשמח למדריך חלפה בנושא)
בדקת את הפאן קלאץ׳ ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חיובי, המאווררים עובדים כנדרש.
גם הרצועה חדשה
מה קשור מאווררים? זה מכני לגמרי וללא רצועה
Sent from my iPhone using Tapatalk
צודק , טעות כתיבה.
התופעה מוזרה קצת כי אחרי שהחלפתי טרמוסטט היה קירור כנדרש ליומיים ורק אז שוב התחיל להתחמם באותם תנאי נסיעה
הרכב מאבד מים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, בדקתי בכל מקום שזורמין בו מים.
יש לי חשש שהמשאבת מים חלשה ולא מצליחה לדחוף מים דרך הטרמוסטט.
מה דעתך ?
נשמע לא סביר..בדרך כלל המשאבה מתחילה לנזול מהחריר ביקורת פני שהאימפלר שלה ייאכל ויאפשר מצב כזה. הבדיקה של הפאן קלאץ׳ די קלה, סע עם הרכב עד שמגיע לטמפ׳ עבודה, דומם מנוע ובדוק אם הפאן מתנגד לסיבוב ידני. אם מסתובב חופשי - דחוף להחליף. אם מביע התנגדות - כנראה שתקין. הרכב שלך לא עמיד במיוחד להתחממויות, אז אם תיסע כך לאורך זמן אתה עלול לגרום לפריצת אטם ראש מנוע. אז פעל במהירות בנושא.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני שאתם קופצים למשאבות, תרמוסטטים ופאן קלאצ'ים....
מישהו טרח ליבדוק אם הרדיאטור נקי ולא סתום...?
תעבור על השרשור הזה (ישנן כמה תגובות שאפשר להתעלם מהן, אבל בגדול הוא די יעזור לך)
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/65860-%D7%9E%D7%A0%D7%95%D7%A2-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%9E%D7%9D-%D7%91%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%9E%D7%AA%D7%97%D7%A0%D7%9F-%D7%9C%D7%A2%D7%96%D7%A8%D7%94
את רדיאטור לא בדקתי ואכן יש בשרשור המלצות טובות שאבדוק אותן ואעדכן.
נק' חשובה שהועלתה ורציתי לציין:
1. הרכב לא מגיע לטמפ' עבודה (אמצע הסקאלה) אגב גם עם הטרמוסטט הישן.
2. בבדיקת הצינורות כשהטרמוסטט היה מורכב הצינור העליון היה חם משמעותית יותר מהתחתון
בכל מקרה אבדוק ע"פ מה שהוצע כאן גם עלידך וגם ע"י רענן :
1. פאן קלאצ'- כרגע מסתובב יחסית קל
2. פקק רדיאטור - חדש מקורי
3. את הדיאטור לפריכות
נקווה שיהיו תוצאות אעדכן בהמשך
בכל מקרה תודה עד כה
טוב אז אחרי כמה בדיקות :
רדיאטור - ללא ממצאים
פקק - חדש וללא דליפות
פאן- ללא ממצאים.
לאן עכשיו ???
בטמפרטורה עבוד המחוג לא אמור להגיע לאמצע הסקלה
Sent from my ALE-L02 using Tapatalk
הוא אפילו לא מגרד את אמצע הסקאלה הוא ממש בקצה התחתון
GodsFather
05-02-16, 13:08
ניסית לבדוק עם אקדח חום?
הוא אפילו לא מגרד את אמצע הסקאלה הוא ממש בקצה התחתון
בלי תרמוסטט הוא לא יגיע לטמפ' עבודה.
מה זה רדיאטור ללא ממצאים? שלחת לניקוי והוא לא סתום?
שאלה,
באחד מהפוסטים קראתי שמה שפתר את הבעיה של ההתחממות היה איפוס מחשב.
מה הקשר ? ומה דעתכם , האם לבצע ?
איפה יש באיזור כן יבנה/אשדוד
שאלה,
באחד מהפוסטים קראתי שמה שפתר את הבעיה של ההתחממות היה איפוס מחשב.
מה הקשר ? ומה דעתכם , האם לבצע ?
איפה יש באיזור כן יבנה/אשדוד
אין קשר לדעתי, נתק מצבר לשתי דקות ואיפסת את המחשב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
six 4 life
06-02-16, 20:49
טוב אז אחרי כמה בדיקות :
רדיאטור - ללא ממצאים
פקק - חדש וללא דליפות
פאן- ללא ממצאים.
מי בדק, איך בדק?
תפרט.
1. רדיאטור בדקתי לפריכות וללא ממצאים
2. פאן - השוותי לרכב של חבר ללא תקלות
נדב, ברור לי שלא יגיע לטמ"פ עבודה בלי טרמוסטט בגלל המעגל הארוך.
לא מצליח להבין למה כשהוא מורכב הוא לא נפתח בזמן.
אגב ניסיתי בבית לפתוח אותו ע"י מים רותחים (כ 100 מעלות) והוא נפתח כנדרש.
אני כבר דיי אבוד בקטע הזה.
אני רוצה לעשות את הדברים הבאים:
1. משאבת מים
2. להחזיר טרמוסטט
3. לאפס מחשב ע"י מצבר.
דעתכם ?
תשלח את הרדיאטור לניקוי - זה לא יקר ולא נשמע שהבדיקה שלך רצינית, כנ״ל הפאן - להשוות לחבר באילו תנאים? לא מבין למה אתה מחכה, הראש מנוע שלך יילך בגלל החסכנות. אף אחד מהדברים שרשמת לא ישנה את המצב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
six 4 life
06-02-16, 23:16
1. רדיאטור בדקתי לפריכות וללא ממצאים
2. פאן - השוותי לרכב של חבר ללא תקלות
אל תעלב אבל אין לך מושג מה אתה עושה וככה אתה לא תפתור את הבעיה ובטח לא דרך פורום כשאתה חוסך פרטים במה בדקת ואיך בדקת, כי אם לא הייתי שואל אותך שוב מה נעשה ואיך נעשה לא היית יודע ש ל2 ה"בדיקות" האלו שעשית אין שום משמעות ולמעשה לא אומרות לך דבר.
דבר ראשון לפני הכל - הרכב חייב טרמוסטט!! תחזיר אותו לרכב נקודה. אם הרכב מתחמם להוציא טרמוסטט זה לא פיתרון לשום דבר.
דבר שני ההימור שלי הוא שהרדיאטור שלך סתום אחרי שבפירוש כתבת צינור מים עליון חם צינור מים תחתון קר - מה נמצא בניהם?...
פרק את הרדיאטור ושלח לניקוי, אוטוטו קיץ וגם אם זו לא התקלה שלך זה לא בזבוז כסף.
לגביי הפן קלאץ' לא בודקים ע"י "השוואה לחבר". בתור התחלה כדי לבדוק אותו תחמם את הרכב לטמפרטורת עבודה, וכשהרכב חם ואתה מכבה את הרכב המאוורר צריך לעצור מהר מאוד אחרי כיבוי המנוע ולא להמשיך להסתובב. אם הוא ממשיך להסתובב יותר מכמה שניות בודדות אחרי כיבוי המנוע הפן קלאץ' שלך גמור.
ראשית תודה על העצות המקצועיות (הייתי מוותר על ההקנטות והעלבונות)
אפרק את הרדיאטור ואשלח לניקוי.
אחרי הניקוי ארכיב חזרה את הטרמוסטט ואבצע בדיקה לפאן קלאצ'.
אעדכן לאחר הבדיקות.
אם כבר יש למישהו המלצה למקום שעושה שיפוץ רדיאטורים באיזור גן יבנה/קרית מלאכי ?
תופעה נוספת שלדעתי קשורה אבל אשמח לביסוס מצידכם.
בהעבר הילוך בין p ל d כאשר הרכב קר מרגישים את כניסת ההילוך כנ"ל לגבי כניסה ל r .
התופעה קוראת רק בתחילת הנסיעה הראשונה של היום ולא מופיעה במעבר בין ההילוכים.
כשקניתי את הרכב נאמר לי שהולף שמן גיר בטיפול ואכן השמן נראה חדש.
מחזיר שמן או תופעה של קור ?
אם זה כשהמנוע קר זה נשמע תקין, בדוק תושבות גיר אם זה קורה תמיד, הרכב נעול?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תושבות גיר בדקתי היום תקינות ובמצב מצויין.
לגבי נעול אני מניח שכוונתך לנעול 4×4 אז לא אבל קרה לי אחרי שניתקתי אותו.
יש קשר ?
נעילת דיפרנציאל אחורית התכוונתי
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצטער אך אני לא בקיא במושגים ( לומד את הספר מכונאי )
הרכב הוא 4×4 הנעה אחורית האם זו הכוונה ?
לא, אם היית נעול אחורה כנראה שהיית מיודע על ידי הבעלים הקודמים. חפש בפורום מדריך לנעילת דיפרנציאל של ג׳יפולוג. רוצה לומר שכשאתה נעול אחורה בנעילה אוטומטית ישנו חופש בדרייבשפט שגורם למכה קטנה במעבר הילוך או בעזיבת גז.
Sent from my iPhone using Tapatalk
דניאל מאירי
14-02-16, 10:22
סתם למידע כללי למטרת עלויות.
חבר שלי קנה לפני שבוע קיה ספורטאג' שנת 2000 (ב-10K).
הפעולה הראשונה שהוא ביצע (הרכב לא העלה טמפרטרטורה בכלל - המחוג היה ממש נמוך) :
רדיאטור חדש 470 ש"ח ועוד נוזל 50 ש"ח.
טרמוסטט מקורי 50 ש"ח.
הוא מכונאי כך שביצע את ההחלפה לבד.
כלומר, העלויות הן ממש לא גבוהות ובאמת שלא כדאי לקחת סיכון מיותר.
עכשיו המדחום בטמפ' עבודה והעניין סגור.
דניאל
זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות.
לפי מה שבדקתי רדיאטור +נוזל זה אותו המחיר פחות או יותר.
טרמוסטט יש לי כך שאני אבצע החלפה מלאה.
GodsFather
14-02-16, 15:25
אני תוהה איפה רשום שטמפ של תרמוסטט בסוזוקי היא 82 מעלות.
גם בספר מכונאי וגם על הטרמוסטט המקורי עצמו
GodsFather
14-02-16, 18:12
בספר מכונאי של סוזוקי?
על התרמוסטט יכול גם להיות כתוב 100 מעלות, זו לא הכוונה שלי.
כן הורדתי את הספר מקישור ששמו בשרשורים הנעוצים.
אגב גיליתי מהיכן המכות בשילוב מהלך בין p ל d.
בשבת כשטיפלתי ברכב ראיתי שבכבל גז שמו אזיקון והצמידו את 2 האומים אחת לשניה.
נראה לי חובבני את הורדתי וחיברתי מחדש ע"פ הספר.
מסתבר שכוונת המשורר הייתה להוריד את הטורים מעל כדי לייצר שילוב חלק.
חובבני ??? אוליי לא בדיוק.
אחזיר למקום ונראה אם עוזר כנראה שההברגות לא מספיקות.
אגב ממליצים שלא להחזיר את האזיקון ולנסות לכייל עם האומים ?
לפי מה שאני רואה יש מספיק הברגות, לא ברור לי למה עשו את זה ככה.
GodsFather
15-02-16, 23:58
אגב ממליצים שלא להחזיר את האזיקון ולנסות לכייל עם האומים ?
לפי מה שאני רואה יש מספיק הברגות, לא ברור לי למה עשו את זה ככה.
מאותה סיבה שכלב מלקק את הביצים שלו.
ואם אתה רוצה להחזיר את הרכב למצב תקין, מציע להצמד להוראות היצרן ולכוון אותו בהתאם.
בהצלחה ונשמח לעדכון
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.