צפייה בגרסה מלאה : טרופר דיזל מתחמם במאמץ
שוב אני כאן, שוב אותו הטרופר, הפעם: חום מנוע.
לפני כחודש לאחר החלפת ראש מנוע, רידיאטור וצנרת מים יצאתי עם הטרופר לטיול בחולות.
הגעתי למישור מאוד ארוך עם חול מאוד רך יחסית לעונה, כנראה בעקבות הרוחות החזקות.
משהו כמו 800-1000 מטר של נסיעה בטורים מאוד גבוהים. רגל כמעט עד הרצפה.
בסוף הקטע המסובך הורדתי עיניי מהדרך ללוח השעונים וגיליתי מד חום שנמצא הרבה מעבר לנורמלי. מיד כובה המנוע, לאחר רבע שעה בערך הונע מחדש יצא מהשטח ונסע הביתה כרגיל.
לא ייחסתי לנושא חשיבות גדולה. בכל זאת קטע קשה הרבה גז רוח חזקה..יכול לקרות.
בשבת שעברה, שוב חולות, הפעם הייתי חד לחום המנוע ולאחר 200 מטר קלטתי אותו מתחיל לטפס, בהתחלה עוד בתחום הנורמלי ולאט לאט מגזים.
שוב עצירה, שוב קירור, רק שהפעם הוא גם המשיך להתחמם גם בנסיעה בכביש. עוצר, בודק מים+מחכה חצי שעה. ממשיך בנסיעה הביתה בצורה רגועה מאוד (בלי לעובד את ה2100 סל"ד) והכל בסדר. באותו לילה נסעתי באותה צורה רגועה כ-40 דקות בכבישים מהירים ויומיים אח"כ שעתיים של נסיעה כרגיל בפקקים ובכביש מהיר. הכל תקין.
בכל זאת הוכנס הרכב למוסך, המוסכניק חשד אולי בבוצה או משקעים שסותמים את הרדיאטור (החדש, מזכיר לכם). הוא פורק, נשלח לניקוי ובוצע פלאשינג למנוע.
נקראתי למוסך לעשות סיבוב ולראות עם משהו השתנה. קפיצה לדיונות, קצת עליות קצת ירידות ושוב המנוע מתחמם. מחכה. חוזר למוסך, הפעם מתחמם קצת גם בכביש אבל הנסיעה קצרה.
בעצת המוסכניק פתחנו תרמוסטט וקדחנו עוד חור בגדול 4 מ"מ ליד החור הקיים. (של המעבר הקבוע, לא בקפיץ) שוב קפיצה לדיונות, לרכב לוקח קצת יותר זמן להגיע לטמפ' עבודה אבל מגיע. נסיעה בדיונות, עליות מישורים וירידות, חלק בלי להוריד אוויר. חום המנוע נשאר עומד על תקין כמו שעון שוויצי.
בנסיעה סתם ככה, רוב הזמן חום המנוע תקין. בעצירות ארוכות או פקקים ישנה ירידה בחום בד"כ לאזור הרבע.
כמה זה קריטי? אני מרגיש קצת כאילו במקום לפטור את הבעיה רק עקפתי אותה, ואולי לעקוף זה מספיק?
כאשר החלפת צנרת מים וכולי האם הוחלף טרמוסטט?
כמובן שלא פתרת את הבעיה ,רק עקפת .
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ממליץ לך להחליף לתרמוסטט חדש כמובן, ולבדוק טוב את הפאן קלאץ' כי רוב הסיכויים שהוא לא תקין ובטורים גבוהים מחליק.
ממליץ לך להחליף לתרמוסטט חדש כמובן, ולבדוק טוב את הפאן קלאץ' כי רוב הסיכויים שהוא לא תקין ובטורים גבוהים מחליק.
הטרמוסטט הקיים הוחלף לפני שבועיים שלושה. בעקבות הדיון הקודם בו שאלתי איך אני מזהה טרמוסטט תפוס. הוחלף למקורי.
המוסכניק בדק את הפאן קלאץ' לטענתו תקין. איך אני בודק אותו? מעלה את המנוע לטורים גבוהים ומסתכל שהמאוורר מסתובב?
אני אחדד את השאלה המקורית. ברור לי שרק עקפתי את הבעיה, השאלה אם יכול להיות שאני מפספס עוד משהו קריטי בכך שעקפתי אותה, או שאפשר לחיות עם זה תקופה?
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
נמרוד - מערד
05-02-16, 21:40
נישבע לך שספרתי עד 10, לפני שמנהל הבנק שלך ישלח לך שני כושים, תמכור.
נמרוד
אפשר לחיות עם זה, אבל דע שהמערכת לא תקינה והיא תפתיע אותך לרעה, אם אתה ממשיך ככה אז אתה יכול להיתעלם מהמכוון טמפ' ברכב כי הוא לא מראה את המצב האמיתי גם ככה.
איך בדקתם את הפאן קלאץ'?
לצורך הבדיקה קח חבר וסעו לעליה, מיד אחרי העליה תפתח מכסה מנוע ושאחד מיכם ידומם את המנוע, אם הפאן נעצר מיד הוא תקין(יש הצמדה מלאה) , אם ממשיך להיסתובב אחרי הדימום הוא תקול.
היתה אותה תופעה ברכב של חבר, רק בעליה ארוכה(בדרכו לביתו) המכוון טמפ' עובר את החצי לכיוון ה 3/4 , היתעקש שזה לא הפאן קלאץ' הבעיה, אחרי שהחליף חצי רכב הסכים לעשות את הבדיקה הזאת, נחש מה?
עמית,
אני לא מספיק מבין במכונאות כדי לעזור בדיאגנוסטיקה, אבל מעיון חלקי בהודעות שאתה כותב כאן - או שיש לך חבר מכונאי העובד בחינם, או שאתה מתאמץ להרוס את הרכב בזמן הקצר האפשרי.
הייתי מציע מצד אחד בדיקה של הרכב במוסך המכיר היטב טרופר, עם כלי דיאגנוסטיקה מתאימים ובעל מקצוע היודע להשתמש בהם ולהגיע למסקנות הנכונות ומצד שני - ללמוד ולהכיר את הרכב וכיצד לנסוע עימו בסוגי השטח השונים. בדיונות חשוב מאד להוציא הרבה אוויר מהצמיג ולנהוג נכון (לא נוסעים עם ה"רגל עד הרצפה" במשך כל הנסיעה) כדי לא לגרום נזק בלתי הפיך לרכב.
ארז גור
ומצד שני - ללמוד ולהכיר את הרכב וכיצד לנסוע עימו בסוגי השטח השונים. בדיונות חשוב מאד להוציא הרבה אוויר מהצמיג ולנהוג נכון (לא נוסעים עם ה"רגל עד הרצפה" במשך כל הנסיעה) כדי לא לגרום נזק בלתי הפיך לרכב.
ארז גור
אהלן ארז, אני לא מנסה להרוס את הרכב והלוואי שהיה לי חבר מכונאי.
ברור שבדיונות צריך להוריד אוויר. מעצם זה שכתבתי שבחלק מהמקומות לא הורדתי אוויר אפשר להסיק שאני יודע את זה. המטרה הייתה להקשות על הרכב קצת מעבר ולראות אם משהו קורה. אתה מכיר צורת בדיקה אחרת? אני יותר מאשמח לשמוע, זה יחסוך לי המון זמן.
נדב- אעשה את הבדיקה שאמרת ואעדכן- הלוואי שזה יגמר בזה, תודה.
Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
....משהו כמו 800-1000 מטר של נסיעה בטורים מאוד גבוהים. רגל כמעט עד הרצפה.
..בעצת המוסכניק פתחנו תרמוסטט וקדחנו עוד חור בגדול 4 מ"מ ליד החור הקיים..
1. מוסכניק שעושה לך חור נוסף בתרמוסטט כדי שלא יתחמם? איך הוא מתייחס לשאר האוטו?
2. נסעת כמעט ק"מ בטורים מאוד גבוהים? זה נקרא להקשות קצת על הרכב?
לדעתי לפני כל בדיקה מתוכננת תשטוף קצת את הרדיאטור מבחוץ, תוריד את הגריל ותוודא שוב שהכל נקי שם כמו שצריך ושזורם אויר דרך הרדיאטור.
אה... ותחליף שוב תרמוסטט בשלך יש חור..
אלעד המנוע אחרי ראש, הרדיאטור חדש ועבר שוב ניקוי ובדיקה לדבריו ככה שלא ניראה שזה הכיוון, בוא נאמר ככה:
אם זה לא הפאן קלאץ תקול ואין בעיה במערכת הקירור אז הראש כניראה דפוק או משהו שקשור לזה.
כדי לוודא לחלוטין שזה לא הפן קלאטש תנסה להשיג ולהרכיב פן קלאטש מקובע או לקבע את שלך קיבוע זמני וכזה שלא יזיק לו.
תנסה לחמם את נמנוע במצב כזה ומשם תמשיך.
בנוסף, אם אצלך הקולר גיר או שמן מנוע עובר גם כן דרך הרדיאטור, עבודה רציפה עם טורים גבוהים יכולה לתרום לבעיה. אולי הבעיה היא כשל בקולר הגיר דווקא.
ברגע שקיבעת פאן קלאץ' עם ברגים הוא הולך לפח, לא מכיר דרך אחרת לקבע ללא נזק.
פאן קלאץ' חדש כזה עולה סביבות ה 1200 ₪, משומש מפירוק אתה יודע בדיוק מה הוא שווה.... חתול בשק.
הקירור של הגיר אכן מחובר לרדיאטור מנוע למה שניקרא "חליל" , אבל היתחממות של שמן גיר בטרופר דיזל שהוא aw30-40le גיר חסון וחזק תדליק מיידית נורת אזהרה אדומה "a/t" .
ברגע שקיבעת פאן קלאץ' עם ברגים הוא הולך לפח, לא מכיר דרך אחרת לקבע ללא נזק.
פאן קלאץ' חדש כזה עולה סביבות ה 1200 ₪, משומש מפירוק אתה יודע בדיוק מה הוא שווה.... חתול בשק.
הקירור של הגיר אכן מחובר לרדיאטור מנוע למה שניקרא "חליל" , אבל היתחממות של שמן גיר בטרופר דיזל שהוא aw30-40le גיר חסון וחזק תדליק מיידית נורת אזהרה אדומה "a/t" .
ניתן לקבע פן קלאטש על ידי פלאחים שמתלבשים מצד אחד על הברגים בתושבת הפולי ומצד שני על הברגים בחלק המסתובב בפן קלאטש.
מי שלא רוצה לעבוד קשה, ניתן כמו שציינת לקנות פן קלאטש מפירוק, רצוי אחד שלא עובד (מסתובב בקלות). הוא גם לא אמור לעלות הרבה ולקבע אותו באופן יזום.
כמובן שהייתי מציע לך לבדוק אם יש אחד כזה תקול מתגלגל אצל הקולגות שלך לפורום.
כך יהיה לך אחד מקובע שתוכל לבדוק איתו את הגיפ שלך ובנוסף ישמש אותך כחירום.
חנן-ג'יפולוג
08-02-16, 16:38
ברגע שקיבעת פאן קלאץ' עם ברגים הוא הולך לפח, לא מכיר דרך אחרת לקבע ללא נזק.
ה "a/t" .
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/57562-%D7%A8%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7%95%D7% A8-%D7%A0%D7%97%D7%95%D7%A9%D7%AA-%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7%A1-95/page4
תגובה 54.
מקובע אצלי כבר כמעט שלוש שנים. ללא נזק לפאן-קלאץ', למעט השלמת נוזל ויסקוזי, אם אחליט לחזור למקור.
חנן, זה נחמד, למדתי משהו...
אבל לדעתי משחק עם במערכת קירור של טרופר דיזל(וכל רכב דומה עם ראש כזה מורכב מכל מיני חלקים ואטמים שונים) זה לא אידיאלי, אין מצב לכאלה ניסיונות, אתה יכול לחמם אותו פעם פעמיים, בפעם השלישית תקבל את הבום, אם לא מיידית אז בטוח בהמשך וזה מניסיון.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.