צפייה בגרסה מלאה : בעיית התחממות בWJ מודל 2000
בתחילה לדעתי הרכב התחמם בגלל בעיה בטרמוסטט. בתאוריה הייתי פותר את זה ביום ראשון אלא שעשיתי כנראה טעות ושכחתיצלסגור כמו שצריך את פקק הריקון ואת פקק המילוי של הרדיאטור.
נכון לעכשיו, אלא אם התיקון שנעשה היום לא יחזיק, מתחילים מחדש ורןאים אם הרכב מתחמם ו/או מאבד מים.
עדכון, הרכב לא מתחמם או מאבד מים בצורה קשה. מה שכן יש טיפטוף קל מהפתח ניקוז התחתון.
במידה ולא אצליח לסדר(סדרתי אבל לא החזיק מעמד) נאמר לי שאהיה חייב להחליף רדיאטור.
בהנחה שזה נכון, האם רדיאטור אלומיניום עדיף?
תודה
בשביל פקק שעולה $3 מחליפים רדיאטור?
http://www.summitracing.com/parts/rnb-61136?seid=srese1&gclid=Cj0KEQiAsP-2BRCFl4Lb2NTJttEBEiQAmj2tbbkG0fAViZppnuL c-hroNl_3Ayh4jSpd1RokVEvRBakaAm9q8P8HAQ
לא. אבל הפקק שלי לא כזה. גם אחר שנראה ממש דומה לשלי לא מתאים.
יש חומר שניתן לאטום איתו את הפתח? למעשה הטיפטוף הוא לא מהפקק עצמו אלא מהצינורית הקטנה שלו. אני אצלם
אז חפש פקק שנראה כמו שלך, המחירים לא שונים.
תקשיב למה אומרים לך ותפסיק לחפש קומבינות.
boaz avrahami
10-03-16, 10:04
מיכה,
לפרוטוקול ולדור הבא: הפקקים האלו בעיתיים ומומלץ לא לגעת בהם.
לגבי האטימה, ייתכן וה o ring שיש שם אינו מתאים במידה?
אולי פני השטח בפנים אינם חלקים?
ולשאלתך, רדיאטור אלומיניום פחות רגיש לדליפות כי אין לו פלסטיק שנסדק...
מעבר לכך אם הוא באותו מבנה כמו המקורי אז אין הבדל. יש כמובן לרכבים שונים גם משופרים.
אם קונים קנה משהו תוצרת ארהב ולא סיני.
עדכון, הרכב כבר לא מתחמם. עדיין יש איבוד מים מהפקק הדולף. לא איבוד משמעותי לאורך זמן אבל מעצבן ומצריך בדיקה כל שבוע שבועיים.
זהו? חבל.
sent from tiz El nabi
ממש לא הכיוון.
sent from tiz El nabi
אם אתה רוצה לשאול מה היית אמור ללמוד מכול זה. אז תשאל.
sent from tiz El nabi
מה אתה חושב שהייתי צריך ללמוד מכל זה? חוץ מאיך להרכיב טרמוסטט?
שאלה טובה, ולה תשובה רבת סעיפים.
1. שצריך להחליף בין האחוזי דיבור- שמיעה מ90/10 ל 10/90
2. שצריך לעבוד על פי הספר (רצוי לקרוא קודם) ולעקוב אחרי הוראות.
3. שלא צריך לקפוץ למסקנות ולעשות החלטות פזיזות.
4. שאין צורך בקומבינות.
מספיק על הבוקר לא?
בועז, המקרופון שלך.
sent from tiz El nabi
אז אתה מסדר את הפקק? שים לב. נזילה= איבוד לחץ= הורדת טמפרטורת הרתיחה= קוויטציה= לא טוב.
אסף.
אני יודע אבל אני לא מוצא פקק או גומיות מתאימות. יש חומר כלשהו שיכול לאטום?
אם אתה אומר אני לא מבין בזה
boaz avrahami
24-03-16, 08:22
מה מיוחד בגומיות האלו?
קשה לי להאמין שכמה שהן מיוחדות לא תמצא כאלו ביצחק שדה
אין לי את המקור. היו קרועות ולא זוכר מה עשיתי איתן. בכל מקרה, אני מחפש אבל אם אפשר לשים חומר איטום ולגמור עם זה אז מצידי זו אפשרות טובה
boaz avrahami
24-03-16, 08:29
קח קליבר ותמדוד.
חומר איטום זה לעצלנים או כשאין ברירה אחרת.
זה לא עניין של קוטר זה עניין של צורה. הראשונה היא אורינג רגיל אבל השניה היא מלבנית מעוגלת.
אם הגענו למסקנה שהפקק מיותר ולא פותחים אותו, אז תאטום ותדביק אותו באופן קבוע. "פרופוקסי 20" - אתה בטוח מכיר:
http://www.exdron.co.il/images/Products/big/Hercules-Propoxy-20-Epoxy-Tube.jpg
במקרה שלך יש פקק, הוא רק לא אטום - אז אני לא רואה שום בעייה בלהרכיב אותו פעם אחרונה בהחלט בחייו כשכל הכריכות מרוחות היטב במעט RTV מהשפופרת שכבר יש לך.
יו... אני לגמרי מזדקן:(.
זהו, התישו אותי.
עכשיו אני מתחיל להסכים עם נמרוד(שבניגוד לדרור, נמרוד כל הזמן סונט בי וגורר אותי לויכוחים, למרות שהוא מסכים איתי...), שזה הרבה יותר משפיל מלהסכים עם דרור:(:(.
אם הגענו למסקנה שהפקק מיותר ולא פותחים אותו, אז תאטום ותדביק אותו באופן קבוע. "פרופוקסי 20" - אתה בטוח מכיר:
http://www.exdron.co.il/images/Products/big/Hercules-Propoxy-20-Epoxy-Tube.jpg
במקרה שלך יש פקק, הוא רק לא אטום - אז אני לא רואה שום בעייה בלהרכיב אותו פעם אחרונה בהחלט בחייו כשכל הכריכות מרוחות היטב במעט RTV מהשפופרת שכבר יש לך.
תגיד לי בועז..
קח קליבר ותמדוד.
חומר איטום זה לעצלנים או כשאין ברירה אחרת.
אתה מוכן להחליט?
אם אף פעם לא פותחים, אז למה זה לעצלנים?
מיכה.
תוציא מים בפעם האחרונה (מהפתח הזה), תנקה עם אציטון או כוהל או לא יודע מה (את ההברגה .. גם של הבורג) ומרח כמות נכבדה של אפוקסי לפלסטיק או סופר-גלו ג'ל (שיהיה עבה ולא נוזלי וקשה לעבודה) - אם יש לך אקדח חום/מייבש שיער, תחמם את האיזור לפני ואחרי ו... סע לשלום.
אז הטרמוסטט היה הפוך... ויש כאלה שאמרו שלא ניתן להרכיב הפוך...
ואל תיקח ללב, יכול לקרות לכל אחד. גם למוסכניק הכי טוב (שמקבל טלפון בדיוק ברגע הלא נכון)..
וגו'.
אני הייתי מוסיף לרשימה (ואפילו מחליף אותה) - לשמוע/להקשיב לכולם ו.. לא להתרגש. כולה אינטרנט. לישון, בלילה, הולכים עם מישהו/י אחר/ת ולא עם בועז...(למרות שלדמיין אותו עם חוטיני עושה צמרמורת... עדיין מנסה להחליט אם טובה או לא..:rolleyes:).
יאללה.
עכשיו הגבהה ונעילת ויחסי העברה ומנשא גלגל אחורי ו...למכור, לפני שיעשה בעיות.
boaz avrahami
24-03-16, 14:21
כי הדבקות זה פארטץ׳. לא הייתי נוגע ברכב שהייתי רואה שככה תיחזקו אותו.
כי הדבקות זה פארטץ׳. לא הייתי נוגע ברכב שהייתי רואה שככה תיחזקו אותו.
יאללה.
תתבגר.
אם אני יודע שיש בעייה עם הבורג הזה, גם כשאני קונה אוטו, אני לא מתרשם מפרטאץ' כזה. זה הדבר הנכון לעשות, על מנת למנוע תקלות.
אפשר לחשוב איזה פרטאץ' זה - זה לא שסתם חור בצינור בלמים, עם סלוטייפ..
בורג מיותר שמודבק למקום, שלא יפתח בטעות ולא ינזל.
- - - Updated - - -
ומיכה.
רק לא לנשום יותר מידי את האדים, אם אתה מחמם ליד סופר-גלו... ציאניד לא טוב לריאות:rolleyes:.
boaz avrahami
24-03-16, 15:20
ברנרד ידידי היקר, עם כל הכבוד ( ויש כבוד) אתה לא דוגמא ללמוד ממנה בנושא הזה...
אתה דוגל באחזקת שבר ורכישת חלפים וכלי עבודה הכי זולים...
אני לא מדביק מה שאפשר וכנראה פשוט לתקן.
זה ברז פרפר שננעל ב 90 מעלות ויש עליו שני או רינגים.
מודדים פנים וחוץ, מנקים קצת חלודה וסוגרים כמו שצריך עם או רינג חדש במידה הנכונה.
קל פשוט ונקי
בועז, חביבי..
למה צריך ברז, במקום שאסור לפתוח?
להדביק.
והכלים הסיניים - עבדים יפה מאוד.. מאוד!
רק נפל בורג אחד מהראצ'ט - כנראה מיותר, משום שעובד מצויין בלעדיו:cool:
boaz avrahami
25-03-16, 07:03
בסוף עוד תגלה שזה כמו החוט היחיד בראש של גרוזיני...
כשיגזרו אותו האוזנים יפלו.
חוץ מזה, אתה טועה
נו... ומה חדש?
בדיוק קיבלתי ה"פ בקשר לטעות תחביר מביכה שעשיתי בשירשור אחר "שכירות", במקום "סחירות"...
חוץ מזה.
יש לי חבר גרוזיני - יש לא הרבה חוטים והוא מאוד כישרוני..
אני מוחה על האמירה הזו (למרות שעם כל החוטים.. הוא עדיין גרוזיני..).
מיכה.
תדביק.
אל תקשיב , לא לי ולא לבועז (לבועז אל תקשיב בכלל..) - תקשיב לאסף ולנמרוד.
אני רק הצעתי חומרי הדבקה אחרים.. יותר נוחים לעבודה עם הברגה.
היתרון בפרופוקסי שלא צריך לפתוח ולרוקן את המערכת. רק לנקות ולייבש היטב מסביב. בונים אותו על הפקק ומסביבו וכשזה מתקשה זה אטום.
אסף.
יש לי חבר גרוזיני - יש לא הרבה חוטים והוא מאוד כישרוני..
אתה עומד לקבל עוד ה"פ...
מיכה, מקווה שבגרוטאלוג תתמודד יותר מהר עם תקלות :-)
בגרוטלוג לא יהיה אכפת לי להרוס את האוטו...
אני לא חושב שהייתי ברור, הנזילה לא מהפקק אלא מהצינורית ניקוז מתחתיו. אני אצלם לכם.
boaz avrahami
25-03-16, 20:41
מיכה, הבית של הברז יכול להתפרק מהרדיאטור או שהוא חלק מהדוד?
אם זה נראה ככה אז הדליפה היא כתוצאה מלחץ.
לדעתי פרופוקסי לא יעזור לך.
הוא טוב לאטימה של מכסה ולא של דליפה תחת לחץ.
יש שם שני אורינגים שמבצעים אטימה כשמסובבים רבע או חצי סיבוב את הבורג פנימה.
אני סבור שהכי נכון להשיב את המצב לקדמותו ולא לאלתר.
אתה איש טכני ואני משוכנע שאתה יכול לפתור את זה בכמה דקות.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160325/4c26162247ec9a1fcb8d41512e3b02b8.jpg
אחרי כל הסיפורים, הנזילה לא מהפקק?!? [emoji35]
לא ואמרתי שלא
נגיד... לא משנה.
אתה עומד לקבל עוד ה"פ...
מיכה, מקווה שבגרוטאלוג תתמודד יותר מהר עם תקלות :-)
אוף:(.
לא הייתי בבית אתמול ורק עכשיו ראיתי.
אותה תשובה, כמו בה"פ הקודמת... זה מה שקורה כשכותבים מהר ויותר מידי.. שטויות:(.
מיכה.
תפסיק להתברבר... כן מהפקק או לא מהפקק - אם זה מהמכלול שבתמונה, תשים דבר ותסתום הכל. לא צריכה להיות שם צינורית ולא פקק מפלסטיק - תיכנון עקום של ג'יפ, שרק "קורא לצרות".
אם צריך לרוקן, תפרק צינור תחתון וזהו.
תדביק וסגור עניין.
ולעניין הלחץ (בועז) - אם שמים דבק על ההברגה, אין משמעות ללחץ.
ואם אתה מכיר את צינור "העודפים" העליון של הרדיאטור של הריינג' (צינורית פלסטיק חלק שהיא חלק מאמבטיית הפלסטיק העליונה של הרדיאטור), זה חלד שמתייבש ונשבר די בקלות - הדבקתי אותו הם סופר גלו + סודה (בניתי יציקה) וזה החזיק יפה מאוד, במשך כשנה (עד שהחלפתי לאלומיניות בבנייה מיוחדת - כבר אין להשיג), עם כל הלחץ של מנוע "מנפח"..
ושם לא היתה הברגה "שתתפוס את הדבק".
חברים, פרופוקסי זה פלסטר זמני לטובת היחלצות מהשטח, תיקון עד הבית וכיוצא בזה..
מי שמשתמש בזה לפתרון קבוע, לא יכול להגיד תיקנתי את הבעיה.
האמת שזה קצת מתחיל להזכיר לי פורום CJ מלפני כמה שנים.. עוד מעט תגידו שים כמה אזיקונים, איזוליבנד ושתי יריקות והנה לך פתרון מקגייוור לכל החיים.
מיכה - תחליף את החלק התקול, בלי קומבינות.
יש לך כזה חלק? כי אני לא מוצא. במכון רדיאטורים היה חלק כמעט זהה לחלוטין אבל לא אטם. אין לי מושג מי יצרן הרדיאטור. זה לא מקורי.
רדיאטור דפוק זה הגורם מספר 2 כדי להרוס מנוע.
בן כמה הרדיאטור? לא עדיף כבר להחליף לאחד חדש ואולי יותר טוב?
הרדיאטור בן שנתיים בערך. אם לא תהיה ברירה אחליף.
הרדיאטור בן שנתיים בערך. אם לא תהיה ברירה אחליף.
אתם דפוקים לגמרי, בחיי.
אם החלפה, בגלל כזה דבר, באה בחשבון, למה לא לנסות להדביק.. כמו שצריך.
להחליף, אם ינזל מההדבקה, תמיד תוכל..
כי זה תמיד ישאר מקום לכשל, והכשל יבוא מתישהו אם התיקון לא ייצא טוב, וברגע הכי לא מתאים,חוק מרפי, ואתה מסתכן בהרס של ראש מנוע במקרה הטוב.
boaz avrahami
01-04-16, 22:29
מיכה,
מקריאה ברשת נדמה לי שהגומיה החיצונית היא דומה לגומיה של ברז מים בבית ולא או רינג...
הכתף הישרה שלה מבצעת אטימה כתך ישרה בזמן הנעילה.
או רינג בשינוי ממנה נועל כנגד ההקף וההקף צריך להיות קוני בשביל לאטום
Elad Shamir
01-04-16, 22:38
מיכה - מאיזה חומר ההברגה (הנקבה) של הברז? אלומיניום?
אם אתה לא סומך על אטימה של חומר כל שהוא אז למה לא להלחים?
יותר זול מלהחליף....
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מיכה - מאיזה חומר ההברגה (הנקבה) של הברז? אלומיניום?
אם אתה לא סומך על אטימה של חומר כל שהוא אז למה לא להלחים?
יותר זול מלהחליף....
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
זה כבר עדיף, אבל להבנתי מדובר בדוד של רדיאטור... עשוי פלסטיק...
כי זה תמיד ישאר מקום לכשל, והכשל יבוא מתישהו אם התיקון לא ייצא טוב, וברגע הכי לא מתאים,חוק מרפי, ואתה מסתכן בהרס של ראש מנוע במקרה הטוב.
תפסיקו להפחיד אותו!
כולה דליפה מההברגה - במקרה הכי גרוע, שההדבקה לא תתפוס, תהיה נזילה מההברגה..כמו עכשיו.
מה אתם עושים מזה עניין?
אם היה מוצא אטם או מה שלא יהיה (אם הפתרון של בועז, עם הגומי של הברז, עובד.. אחלה. עדיף) זה משהו אחר. אבל להחליף רדיאטור בגלל נזילה מהברגה, שיש תמיתות דעים שעדיף בכלל לא לפתוח אותה?!?!?
מה נהיה לכם?
תכף תגידו לו לקנות "רק מקורי" ורק מהיבואן הרשמי..
אם הייתם יודעים מה אני הדבקתי וכמה זה תופס...
סתם דוגמה.
החלק נשבר לגמרי. בדיוק במקום של הציר/קפיץ. זה החלק שמותח את הכבל, שפות את הדלת.
אפשר גם לראות כמה הוא דק.
הזמנתי חדש ובנתיים הדבקתי... החלק החדש הגיע אחרי איזה שלושה ימים ומחכה שנתיים וקצת, שאחליף...
עובד כל יום, כמה פעמים ביום ולא בעדינות.
107115107116107117107118107119
Sent from my SM-N900T using Tapatalk
- - - Updated - - -
דרך אגב.
הצילומים מלפני שבוע בערך - פרקתי את הדלת על מנת להחליף את מנגנון החלון. אחד הכבלים נקרע..
ככה נראה החלק אחרי שימוש של יותר משנתיים.
107120זה החלק
Sent from my SM-N900T using Tapatalk
boaz avrahami
02-04-16, 07:38
הדבקה היא פתרון אחרון לפני החלפת הרדיאטור ואני לא בטוח לגמרי שהוא יחזיק כי הפקק הדולף מיביר גם לחץ.
אני משוכנע שאפשר להשיג אטימה טובה עם קצת השקעה
כנראה גם להדביק זו מומחיות.
אני מעולם לא נחלתי הצלחה עם הדבקות...
המיכל מפלסטיק וחשבתי להמיס את קצנ הצינורית שדולפת. אני שב ומזכיר, הדליפונת היא לא מהפקק/בורג עצמו אלא מהצינורית שתחתיו.
מיכה, כשהאוטו התחמם ישר רכשת ערכת CO וערכת בדיקת לחץ מארה״ב - מכיר את זה ומבין ללבך., כמה זה עלה כולל שילוח? 100 דולר?
רדיאטור אלומיניום *חדש* בלי דודי פלסטיק יעלה לך 240 דולר וייתן לך שקט לכמה שנים טובות, לא מכיר את הרכב ואת המותגים, זה הסדר גודל.
עזוב אותך הדבקות / הלחמות / אפוקסי - זה לא ידית וזה לא כפתור.
אם זה כושל בתזמון הלא נכון זה לוקח את המנוע איתו. השקט שתקבל מרדיאטור חדש והחופש מהמחשבה ״יחזיק או לא יחזיק״ לא שווה 240 דולר?
https://www.ebay.com/ulk/itm/121538203577
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני יודע אבל לפני שאני עושה את זה, אנסה את ההדבקה. אנחנו מדברים פה על 200-300cc אובדן מים בחודש בערך. מאז שכתבתי שהייתי במכון רדיאטורים ועד עכשיו המפלס מים ירד מהמקסימום למעט מעל המינימום במיכל עיבוי. הפחד העיקרי שלי שזה אכן יכשל כשלון קטסטרופלי בטיול רציני כשהרכב מתאמץ. מאחר ולא מתוכנן לי אחד כזה בעתיד הקרוב אז אני לא לחוץ.
תודה
boaz avrahami
02-04-16, 09:42
המיכל מפלסטיק וחשבתי להמיס את קצנ הצינורית שדולפת. אני שב ומזכיר, הדליפונת היא לא מהפקק/בורג עצמו אלא מהצינורית שתחתיו.
מיכה,
הדליפה היא מהפקק!
אי האטימה של הפקק באה לידי ביטוי בצינורית התחתונה המיועדת לניקוז.
לפי התוכנית המקורית של היצרן היית מסובב רבע סיבוב את הברז ומהצינורית היה זורם הניקוז...
בכל מקרה - שים לב למה שרשמתי לגבי זה שאחת מהגומיות אינה או רינג אלה גומיה שטוחה שנלחצת כנגד הקיר שמולה וכך מבצעת אטימה...
מיכה, כשהאוטו התחמם ישר רכשת ערכת CO וערכת בדיקת לחץ מארה״ב - מכיר את זה ומבין ללבך., כמה זה עלה כולל שילוח? 100 דולר?
רדיאטור אלומיניום *חדש* בלי דודי פלסטיק יעלה לך 240 דולר וייתן לך שקט לכמה שנים טובות, לא מכיר את הרכב ואת המותגים, זה הסדר גודל.
עזוב אותך הדבקות / הלחמות / אפוקסי - זה לא ידית וזה לא כפתור.
אם זה כושל בתזמון הלא נכון זה לוקח את המנוע איתו. השקט שתקבל מרדיאטור חדש והחופש מהמחשבה ״יחזיק או לא יחזיק״ לא שווה 240 דולר?
https://www.ebay.com/ulk/itm/121538203577
Sent from my iPhone using Tapatalk
+1.
- - - Updated - - -
אני יודע אבל לפני שאני עושה את זה, אנסה את ההדבקה. אנחנו מדברים פה על 200-300cc אובדן מים בחודש בערך. מאז שכתבתי שהייתי במכון רדיאטורים ועד עכשיו המפלס מים ירד מהמקסימום למעט מעל המינימום במיכל עיבוי. הפחד העיקרי שלי שזה אכן יכשל כשלון קטסטרופלי בטיול רציני כשהרכב מתאמץ. מאחר ולא מתוכנן לי אחד כזה בעתיד הקרוב אז אני לא לחוץ.
תודה
עכשיו זה ככה, אבל כמו שאמרת מדובר בפלסטיק, הקיץ בפתח, איזה ערובה יש לך שזה לא יעוף ויתפרץ במכה אחת בגלל לחץ או השד יודע מה?
Elad Shamir
02-04-16, 10:30
מיכה - כל פתרון שתמצא (גומייה, הלחמה, סיליקון, אפוקסי...) תבדוק בלחץ גבוה מהלחץ פריקה של הפקק ככה שתהיה בטוח שהפתרון אכן מחזיק את הלחץ הנדרש
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
boaz avrahami
02-04-16, 10:36
אין חשש שזה יקרוס במכה אלא שתשכח לבדוק והאוטו יתחמם וינזק.
לא משהו להשבית בגללו את האוטו אבל בהזדמנות קרובה שלוף את הפקק וסע למקום שמחזיק גומיות ואטמים.
נראה לי שניתן גם בקלות ליצר כזו .
אתה בכל מקרה צריך בקרוב לעבור לנוזל קירור הולם. הראה לי הזדמנות מצויינת לסגור את הכול יחד
נכון, צריך לרוקן את הרדיאטור ולהחליף נוזל.
כשהחלפתי את הטרמוסטט חזרה למקורי השתמשתי בRTV שקניתי בטמבוריה הקרובה. אחר כך קניתי של לוקטייט. כדאי להחליף?
boaz avrahami
02-04-16, 12:55
אם ההוא מהטמבוריה מיועד לרכב ואין נזילה אז למה?
לא יודע, אמרתם לא לשים noname
boaz avrahami
02-04-16, 12:57
עדיף חומרים עם מוניטין אבל לא רואה סיבה לפתוח שוב
סיליקון לאמבטיה לא שמים באוטו. חומר אטימה אנארובי (נדמה לי שהחומר של לוקטייט נקרא 547) כן. Rtv ייעודי למנוע ומתאים למתכות גם אפשרי.
החיסרון העיקרי של rtv הוא בכך שהוא מתמצק ואז חתיכות סיליקון מתחילות לטייל בתוך הנוזל ומי יודע איפה הן יעצרו ומה הן יסתמו. לעומת חומר אנארובי שמתמצק רק בפלאנג׳ שאותו הוא אוטם ונשאר נוזלי בכל מקום אחר.
סיליקון של אמבטיות הוא חומצי ותוקף מתכות שונות, לעומת gasket maker זה או אחר שמתאים למתכות.
בקיצור.... סיליקון מהטמבוריה זה כנראה טעות כפולה.
אם אתה ממילא מרוקן נוזל קירור, יש הגיון בחיפוש או ייצור של אטם מתאים או הדבקה פנימית של הברז עם חומר אטימה (שזה כמו לייצר אטם).
אסף.
boaz avrahami
02-04-16, 14:33
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160402/3abe3b3bbf4ad65a633114850438d424.jpg
זה לדעתי הלוקטייט המתאים ( בזה אני משתמש).
לחדד את ההערה של אסף-
אנארובי הכוונה שמתמצק בתנאי חוסר חמצן.
הרעיון הוא ששאריות הדבק שזולגות מהפלאנג׳ ( שטח הלחיצה) לתוך השמן או המיים לא יתגבשו ויסתמו מעברים...
boaz avrahami
02-04-16, 14:54
מבדיקה נוספת- שלי לא אנארובי.
ה 547 שאסף ציין הוא כן.
גם המתחרים מגיעים לרוב בגרמושקה
Elad Shamir
02-04-16, 15:16
מצויין על האריזה לאיזה שימושים/טמפרטורות מיועד החומר?
אם אוטם אל תפרק (תזכור לעקוב)
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
נו באמת, חשבת ששמתי סיליקון רגיל? שמתי סיליקון שמיועד לרכב. אני אבדוק שוב ליתר ביטחון.
בקיצור, מיכה... אם זה אטום אל תיגע. הלאה.
אסף.
- - - Updated - - -
בכל מקרה... שיפור לתכנון המקורי, אני הייתי מוציא את הברז פלסטיק, ממלא את החלל בפרופוקסי, ובתוכו שותל ברז של רדיאטורים מהמאה שעברה:
http://www.amazon.com/Forney-75368-Drain-Compressor-8-Inch/dp/B003X5VIN2
אסף.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160402/088f232d0c565e3ca22e9b7ef911d6f6.jpg
זה מל.כ
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160402/86a4d272d4458edbc878b54a03dae7d1.jpg
זה מה ששמתי
טוב פרופוקסי 20 או קוויקסטיל?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160403/4f8c4b3f58b1ea67cde08739ba4fb035.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160403/9862879eb775cfc28dd7104aecc157d5.jpg
מיכה, תקן אותי אם אני טועה, אבל עדיין לא הבהרת בדיוק מאיפה הנזילה. האם הצילום שבועז העלה זהה לרדיאטור שלך?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160325/4c26162247ec9a1fcb8d41512e3b02b8.jpg
כן זהה. הנזילה מהצינורית. בכל מקרה אטמתי אתמול עם פרופוקסי20. עושה רושם עובד.
אטמת עם פרופוקסי את מה ואיך? יצרת פקק לחיבור הצינורית בלבד? אם כן אז זה לא טוב. שים תמונה.
boaz avrahami
04-04-16, 10:26
כן זהה. הנזילה מהצינורית. בכל מקרה אטמתי אתמול עם פרופוקסי20. עושה רושם עובד.
שים עליו עין.
אני מהמר שאחרי כמה נסיעות ארוכות זה יטפטף שוב
מלאתי את הצינורית ועטפתי את הבורג והברגתי
אני לא כ"כ מבין איך הפלסטלינה הזו טובה יותר מדבק/ג'ל, כשמדובר בהברגות... זה הרי מתקשה כמו אבן ויש לו "נפח". הוא בכלל "נדבק" למשטחים כמו דבק נוזלי/ג'ל ומדביק שני משטחים זה לזה?
בכלמקרה, אם עובד, אז עובד.
כרגע נסיעה ראשונה נראה שעובד אבל נחכה קצת ונראה.
boaz avrahami
04-04-16, 15:34
למיטב ידיעתי שום דבר לא באמת נדבק לפלסטיק הזה אבל נראה...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/4ffe51e871e880d47334c913ef485959.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/999567be2f586b5e56d454fb1bf63385.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160404/f1a23ef86190e8f8148e415758832fc5.jpg
בנתיים נראה יבש. נחכה ונראה אם ישאר כך.
זה מה שהבנת מכל העצות הטובות שקיבלת? זה גרוע. אני אצייר לך בערב ציור.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
boaz avrahami
04-04-16, 19:48
מיכה, הפקק לדעתי לא במצב נעילה.
ואם אני צודק אז דבר לא מאבטח אותו מכנית שהלחץ של הרדיאטור לא יטיס אותו החוצה.
ואז כשזה יקרה לא יהיה לך שום דרך לדעת שאין לך נוזל קירור והמנוע יגמור בתוך דקות ספורות בלי שתספיק אפילו להגיד ג׳ק רובינסון...
אני לא הצלחתי להוציא אותו. נחכה ונראה
פשוט חבל... זה לשחק באש לדעתי...
אז מה? לקנות רדיאטור ב2400 שח? במקום לראות אם מחזיק? יטפטף או יפרץ אז אקנה.
boaz avrahami
04-04-16, 20:02
מתפלל בשבילך [emoji56]
ממליץ לך לקרוא כמה פעמים את מה שרשמתי על הנעילה של הפקק. זה עלול לחסוך לך עוגמת נפש בעתיד.
אם זה יפרוץ אתה תקנה גם רדיאטור וגם מנוע כנראה כי זה לא יקרה כשתעמוד ליד האוטו ותסתכל עליו
אם אני אנסה להזיז את הבורג כעת הכול ישבר. בכל מקרה אני מקפיד לשים לב.
תראה...
יש להדביק ויש... מה שאתה עשית.
מה שבועז אומר, אם אנימבין נכון את המכניזם של השטות הזו, זה קישקוש מוחלט - שום דבר לא "יעיף" את הפקק של צינור הניקוז.
זה כמו צינור ניקוז במכונת הכביסה - ההברגה "סוגרת" את הצינור. הפקק בעל שתי גומיות - אחת צמוד לקצה, שבתוך הרדיאטור והשנייה צמודה לקצה השני.
חצי סיבוב (או יותר, תלוי) "לוקח" את הפקק אחורה והגומי "הפנימי" מפסיק לאטום ומאפשר מעבר מים לצינור הניקוז, שנמצא אי-שם באמצא ההברגה... בנתיים, הגומי הפנימי הזה, לא מאשפר למים לצאת לכיוון הפקק עצמו.
תמשיך להבריג החוצה את הפקק והוא ייצא לגמרי.
לכן, כשהפקק מוברג פנימה, המקסימום שיכול לצאת מהצינור (בלי הגומי הפנימי) זו דליפה ברמה כזו או אחרת אבל בטח לא "זרנוק"/פיצוץ, כמו שבועז אומר.
אם עד עכשיו היתה רק דליפה, אין שום סיבה שאחרי יציקה שיצרת שם, ייצאו יותר מים (במידה שהפקק אכן מוברג ולא "סתם יושב שם בתוךההברגה", בלי שום "שיניים" שתופסות אותו..
עד כאן לגבי הקטסטרופה שבועז צופה (והוא עוד צוחק על דרור שרואה שחורות, היכן שלא צריך..).
עכשיו, לגבי היצירה שעשית שם...
מה נהיה לך?!?!?!
קצת חומר על ההברגה ו.. זהו?
יצרת שם סכר.
אני לא יודע מה ההשפעה של חום/קור על החומר הזה, במסה הזו ואם הוא נתרחב/נסדק וכו'...
כולה היית צריך להדביק הברגה של בורג = למלא את ההברגה, לא את כל הצינור.
OVERKILL רציני ביותר, שלא בטוח שהוא טוב יותר מהדבקה "רגילה".
כנראה שלא היה לי ברור למה התכוונתם.
החומר לא רק בצינורית. גם בבורג עצמו. רואים בתמונות שיש חומר בהיקף הבורג. דחפתי לבפנים חומר וסגרתי עם הבורג, חלק מהחומר יצא מהצינורית. מה שחשבתי שמבטיח אטימה מלאה.
כנראה שלא היה לי ברור למה התכוונתם.
החומר לא רק בצינורית. גם בבורג עצמו. רואים בתמונות שיש חומר בהיקף הבורג. דחפתי לבפנים חומר וסגרתי עם הבורג, חלק מהחומר יצא מהצינורית. מה שחשבתי שמבטיח אטימה מלאה.
את זה הבנתי, שיש חומר בכל מקום - יש חומר גם בתוך הרדיאטור?
הפקק "דחף" מהמחומר שדחפת לבפנים גם לתוך הרדיאטור? סתם מעברים?
למה לדחוף חומר לבפנים ולתת לפקק לדחוף את העודפים עוד יותר פנימה, במקום למרוח על הבורג/פקק ולהבריג פנימה, כך שהעודפים ישארו בחוץ, במקום להידחף פנימה (כמו שאתה מלפף טפלון..)?
טוף.
אולי אני סתם מברבר והכל בסדר.
לא דחפתי המון חומר, רק לוודא שיש לפקק על מה להתפס. בהתחלה מרחתי על הפקק אבל אז הוא לא נכנס.
לא נורא. כל עוד נתת לאפוקסי להתקשות כהלכה לפני שהנעת, הכל בסדר וכנראה שנזילה כבר לא תהיה שם לעולם.
אסף.
היה כתוב שעה. מלאתי מים, ניקזתי אוויר ונתתי לחץ. לא ראיתי נזילה
חשבתי שסתמת רק את צינורית הניקוז (שהיא כבר לא רלוונטית) אם עטפת את הפקק והברגת עד הסוף, אז עשית בסדר. סע לשלום.
למען הדורות הבאים - הפרופוקסי לא חומר אידיאלי כדי לאטום הברגה, אפשרויות אחרות עדיפות זה הRTV האוטומוטיבי שכבר יש לך, או אפוקסי דו רכיבי, או טייפ טפלון של אינסטלטורים שנועד בדיוק בשביל דברים כאלו.
ברור. אחרת היה נוזל מהבורג עצמו
אה. טוב.
נראה לי שעם הקונסטרוקציה שבנית שם... כל יתר האוטו יתפרק הרבה לפני החלק הזה :)
אני בטוח שתשמחו לדעת שתקלת הp1281 חזרה.
חזרתי סופית לנקודת התחלה.
היום היה יום יחסית חם, נסעתי לחולון. הרכב לא עבר את ה90 מעלות. אתמול הוא הגיע לכמה רגעים למאה מעלות. אני בודק דרך הדונגל ודרך השעון בדשבורד.
האם להחליף את הטרמוסטט או לא?
תודה
זה מה שכתוב בפורומים..
אז תחליף, מה יש לך להפסיד.
boaz avrahami
25-04-16, 21:25
מיכה
תקרא את זה
http://www.denlorstools.com/autoblog/2009/08/jeep-grand-cherokee-scanned-p1281-fault-code/
קראתי. אז להחליף או לא?
המנוע מגיע ל80-90. וזה עם מים רגילים. עוד לא החלפתי למי קירור ייעודיים.
לא רוצה שוב להכנס לסרטים אבל אני גם לא רוצה שהמנוע לא יעבוד בצורה אופטימלית.
boaz avrahami
25-04-16, 22:20
לא התעמקתי בכתבה אלא קראתי ברפרוף.
מה שאני הבנתי שאם אתה קורא טמפרטורה תקינה ביוניט של השעון ויש תקלה אז היוניט שקשור למחשב כנראה תקול.
תתעמק בזה- תשווה בין הקריאות לפני שאתה מחליט על כיוון
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160425/a7d3aaf241e5bae5a7f4686e556a5059.jpg
הוא מדד דרך השעון בלוח מכוונים ודרך המחשב סריקה שלו. כמו שאני עשיתי.
אצלי זה נראה שהטמפרטורה בלוח מכוונים ובמה שהמחשב רואה, זהה.
boaz avrahami
25-04-16, 23:32
איך?
אתה מדווח על טמפרטורה של בין 90-100 שעל זה המחשב לא היה כועס ולמרות זאת הוא כועס...
תנתח בבקשה את התקלה שלך כמו שאתה מבין אותה...
התקלה היא לא שהוא לא מתחמם אלא שהוא לא מתחמם מהר מספיק.
boaz avrahami
25-04-16, 23:35
לפי מה שאני מבין התקלה היא שהוא לא מגיע לטמפרטורת עבודה נכונה לפי המחשב תוך פרק זמן סביר
תעלה את תיאור התקלה ובוא ננתח
אותה בתור התחלה
לפי התאור שלך השעון מראה טמפרטורת עבודה תקינה...
לפי מה שאני מבין מקריאת התיאור של התקלה באינטרנט, המנוע לא מגיע לטמפרטורה הרצויה בפרק זמן שמוגדר לו.
boaz avrahami
25-04-16, 23:39
מסכים.
ומה פרק הזמן שמוגדר לו?
אני מצאתי 20 דק
בוא נעבוד לפי סדר לוגי
תאפס את התקלה ותבדוק על השעון בתוך כמה זמן הוא מגיע למקביל ל 176 פרנהייט
אין לי מושג. לא ראיתי שום מספר או התייחסות כזו.
boaz avrahami
25-04-16, 23:44
ערכתי את ההודעה הקודמת שלי עם נתונים
אם הוא מגיע בשעון לטמפרטורה הנכונה בתוך פרק הזמן אז המחשב מקבל חיווי שגוי.
אם הוא לא מגיע לשם אז הבעיה מכנית - כנראה טרמוסטט
טוב אני אבדוק מחר. לפי מה שאתה כותב, תוך 20 דקות הוא צריך להגיע ל80 מעלות.
boaz avrahami
25-04-16, 23:48
אמת.
זה התעוד ברשת בחיפוש מהיר וללא חפירת עומק.
נסה להצליב מידע בכיוון הזה בשביל לאמת שאנחנו מכינים תשתית ללוגיקה נכונה
אגב, משיש לך פלג ותוכנת טורק, אתה יכול לעקוב מתי התקלה מופיעה בקלות.
מחר יהיה לך יום נח לבדיקות
boaz avrahami
25-04-16, 23:59
אגב, לאיזה טמפרטורה מיועד הטרמוסטט ששמת?
אולי הוא לטמפרטורה נמוכה מדי והוא נפתח מהר מדי?
72 מעלות. אני יודע שהוא נפתח מהר מידי. המקורי הוא 90 מעלות.
72 מעלות. אני יודע שהוא נפתח מהר מידי. המקורי הוא 90 מעלות.
כאילו... מה עוד צריך????
תחליף כבר את הטרמוסטט.
boaz avrahami
26-04-16, 00:42
חכה עם ההחלפה.
אני לא בטוח שבימים חמים כאלו המנוע לא מגיע לטמפרטורה חמה מספיק מהר.
תביא את האוטו לטמפרטורת עבודה, תאפס תקלה ותראה אם היא מיד חוזרת.
מחר יהיה מאוד חם ואין סיכוי שלא תגיע מעל 90 בתוך דקות.
אם נדלק והשעון מעל 90 אז החישן של המחשב.
אם לא אז כנראה שהטרמוסטט לא מתאים
בבוקר לקח לרכב 5 דקות להגיע ל80 מעלות. איפסתי את הקוד תקלה, מחר אתחבר עם המחשב השני שלי לראות אם התקלה חזרה
boaz avrahami
26-04-16, 13:57
אתה חוסך עלינו מילים או שזו הבדיקה שעשית?!
היית תריך לאפס ולהניע שוב ולראות מתי התקלה נדלקת שוב.
boaz avrahami
26-04-16, 14:12
העניין הוא לחמם את האוטו ולבדוק אחרי שהתקלה לא מופיעה כשהוא כבר חם.
זה שאיפסת ותתחיל ממנוע קר לטפס לא יגיד לנו הרבה כרגע
בקיצור, כשתתפנה, תעבוד בסדר לוגי אם אתה רוצה למצוא את הבעיה.
את העיקרון הבנת לדעתי
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.