צפייה בגרסה מלאה : מאוורר הידרואלי מתאמץ
שלום,
לאחרונה המאורר ההידראולי שלי עובד ביתר שאת.
נראה כאילו הרכיב הפנימי ששולט אלקטרוני בסלד או המפצל בין הגה למאורר פגום.
למשל, כשאני מניע בבוקר קר אני שומע את המאורר עובד בתפוקה 50%.
לאחר מיכן זה יורד מעט כי הסלד נופל לאחר חימום המנוע.
הכול התחיל לאחר החלפת תושבות מנוע שאין להם שום קשר...
עיצות?
מדובר ב wj wg crd 2004
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
six 4 life
10-02-16, 20:53
בזמנו חקרתי קצת בעיה שהמאוורר היה חשוד בה אבל בסופו של דבר לא.
יש שם סולונואיד שאחראי על מעבר השמן, מהירות גבוהה פותח מעבר יותר גדול מהירות נמוכה סוגר וכך הלאה, בדיוק כמו ברז.
לפי דיונים שנתקלתי בהם ברשת הסולונואיד הזה לפעמים עושה בעיות/ מתקלקל. זכור לי בעיקר בחור שפירק את הקונקטור שלו וניקה את האיזור טוב טוב גם בסולונואיד וגם בקונקטור ודיווח שזה פתר את הבעיה אז אולי שווה להתחיל מזה.
בגדול לחלק הזה יש מקט ולא בעיה לאתר אותו אבל להחליף סתם חלקים זה לא חכם. אתה מספר שהמהירות של המאוורר מקבילה לסל"ד המנוע, לי זה נשמע כאילו הסולונואיד תפוס חלקית/ באופן מלא.
קרא כאן - http://www.jeepforum.com/forum/f310/hydraulic-fan-solenoid-1576297/
נראה שאפשר לפתוח ולנקות אותו (וכנראה גם לבדוק אותו בחוץ).
עדכון קצר, ראשית הבעייה בעיינה עומדת.
עד קצת עובדות:
* ניתוק הצמה של המאורר גורמת לסלד ליפול.
* ניתוק המדחום גורם לו ממש להמריא.
*מתח השליטה בכניסה למאורר עם מנוע מונע רגיל כ 4v .קרוב מידיי לאפס . ניראה לי לא תקין.
* מתח השליטה בכניסה למאורר עם מנוע מונע אך יוניט חום מנותק 0, כצפויי.
אני צריך עזרה מבעליי wj : אנא תמדדו את מתח הרגל האמצעית כנגד הגוף עם מנוע בנויטרל ודווחו.
כל שצריך לעשות, לנתק צמת מאורר ולמדוד מתח שליטה, רגל אמצעית, כנגד גוף.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
six 4 life
09-03-16, 13:10
*מתח השליטה בכניסה למאורר עם מנוע מונע רגיל כ 4v .קרוב מידיי לאפס . ניראה לי לא תקין.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
לא לשכוח שמדובר במתח משתנה לפי מה שהמחשב מחליט. ככל שהרכב מתחמם יותר וצריך יותר קירור הסולונואיד פותח מעבר יותר גדול של שמן מהמשאבה אל המאוורר. תמדוד מתח כשהרכב חם (לא פחות מ95-100 מעלות) ותראה אם הוא עדין נותן רק 4V.
כן כן, צריך להדגיש, אני מדדתי 4v כשהרכב נסע קודם, כלומר מנוע בטמפ עבודה בסרק.
אמדוד גם עם מנוע קר מחר בבוקר או הלילה מאוחר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
רבין , אתה מוזמן למדוד מה שאתה רוצה על הרכב שלי...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
boaz avrahami
09-03-16, 16:15
רבין, את הסכמה החשמלית כבר פתחת?
נראה לי שהשלב הראשון הוא ללמוד את עקרון הפעולה של המערכת
בועז, בדיוק חפרתי בתיעוד, ננעלתי על הבעייה:
מתוך התיעוד - המחשב שולט במאורר לפי: חום נוזל מנוע, חום שמן גיר, *חום מצבר* ודרישות מזגן:
HYDRAULIC FAN STRATEGY
The hydraulic radiator cooling fan is controlled by
the JTEC. A PWM (Pulse With Modulated) signal
from the JTEC controls the fan from 0 to 100% of the
available fan speed. There are four inputs to the
JTEC that determine what speed percentage of fan is
required by the vehicle. These inputs are:
• Engine Coolant Temperature
• Transmission Oil Temperature
• Battery Temperature
• A/C System Pressure
By monitoring these four parameters, the JTEC
can determine if cooling airflow is required. If airflow
is required, the JTEC will slowly ramp up (speed up)
ואצלי יש שגיאה P0514, כלומר המחשב מזהה שאין מד טמפרטורה למצבר.
השגיאה הזו מתיישבת עם מה שהמוסכניק אמר שהחליף לי את התושבות: "הייתה הערקה לא ברורה" ...
ואני מתאר לעצמי שהמחשב מרים את המאורר בדיוק באותו אופן שאין מד טמפ מנוע.
אז קודם אתקן את התקלה P0514 : אפרק מצבר ואסתקל מתחת לחיישן חום והחיבורים שלו....
מקווה ששלב הדיגנוסטיקה הסתיים.
...
ואצלי יש שגיאה P0514, כלומר המחשב מזהה שאין מד טמפרטורה למצבר.
השגיאה הזו מתיישבת עם מה שהמוסכניק אמר שהחליף לי את התושבות: "הייתה הערקה לא ברורה" ...
ואני מתאר לעצמי שהמחשב מרים את המאורר בדיוק באותו אופן שאין מד טמפ מנוע.
אז קודם אתקן את התקלה P0514 : אפרק מצבר ואסתקל מתחת לחיישן חום והחיבורים שלו....
מקווה ששלב הדיגנוסטיקה הסתיים.
כל פעם זה מתסכל מחדש...
אם הבעייה התחילה אחרי "משהו" - תמיד "לחפור" על אותו משהו..
לפעמים משהו ש"לא קשור בכלל" עושה המון בעיות.
סיפרתי פה פעם על תקלה במחשבים של דיסקברי 3 - בעיית תקשורת בין המחשבים השונים - שהביאה, בין היתר ל-LIMP MODE.
יום שלם הבחור אמר "לא עשיתי כלום" ורק בסוף אמר "אולי החלפתי את הנורה בפנס האחורי"... שהיתה הנורה הלא נכונה וגרמה לכל הבלגן...
יותר מידי מחשבים ותיחכום.
עידכון:
הבעייה נפתרה.
אכן היה נתק בחיישן חום מצבר.
אני לא הצלחתי להחזיר את המחבר למקום, אבל המוסכניק שלי כן הצליח.
אז ממש כמו בנתק יונית חום ראשי, המחשב מעלה סלד מאורר גם במיקרה של נתק ביונית חום מצבר.
רבין
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.