צפייה בגרסה מלאה : מצבר גמור?
מצבר היה "מת" אחרי 4 ימים שהאוטו עמד (לא אופייני, כבר קרה בעבר שהאוטו עמד ולא הייתה בעיה עם המצבר). מדובר בשנפ בן שנתיים פלוס.
הנעתי עם כבלים בקלות, ומאז הנעתי ונסעתי כבר כמה פעמים בלי בעיה. טעינה של המצבר כשהמנוע עובד= 14 וולט.
מה זה - מצבר עומד להגמר? להחליף?
תודה
חמי
בדוק מתח כאשר הרכב לא מונע.
נכון, אבל זאת בדיקה מעט מורכבת יותר מסתם לתקוע זוג הדקי רב מודד על קטבי המצבר.
בכל אופן חמי אם אתה לא יודע איך לבדוק זליגה תכתוב ונסביר.
נכון, אבל זאת בדיקה מעט מורכבת יותר מסתם לתקוע זוג הדקי רב מודד על קטבי המצבר.
בכל אופן חמי אם אתה לא יודע איך לבדוק זליגה תכתוב ונסביר.
אכן, אני לא יודע איך למדוד זליגה :confused:. אשמח להסבר.
<iframe width="420" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/yFCT-YZbU5o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
* אתה צריך רב מודד שמודד זרם. מיקום הפרוב החיובי על רב המודד עצמו שונה מהמיקום שבו הפרוב מורכב כשמודדים מתח- כתוב על הרב מודד עצמו.
* מכוונים את הרב מודד למדידת זרם A - אם רב המודד הוא בלי סקאלה אוטומטית נכוון לערכים נמוכים - 0-2A או 200MA אמפר.
* כאשר הרכב כבוי וכל הדלתות סגורות מנתקים את הקוטב החיובי מהמצבר, עם פרוב אחד נוגעים בקוטב המצבר ועם השני נוגעים בטרמינל כך למעשה הרב מודד הוא בטור למצבר.
* הערכים הנורמליים למדידה הם כמה עשרות מילי.
* לא להיבהל אם ההזעקה משתגעת או אם תקבל טלפון מאיתורן.
* הבעסה היא שהרדיו מתאפס, גם מזה אפשר להימנע אם משתמשים בכבל מגשר שאותו מסירים בזמן הבדיקה.
יקירי:
קודם כל, צירוף המילים "שנפ" + "בן שנתיים" איננו מבשר טובות....
הציעו לך כאן שלל בדיקות מעולות ופשוטות לביצוע. אוסיף עוד אחת, והיא בדיקת המצבר בעומס (יש מודד ייעודי לנושא).
בין אם יש בעיה נוכחית בטעינה, בזליגה וכד' ובין אם הכל תקין והסיבה היא שמשהו נשכח עובד וגרם להתרוקנות המצבר, צריך לבדוק שלא נגרמה טראומה למצבר, שהיא מאחוריך ולא תפתיע בעתיד.
הייתי בודק כאמור מתח במנוחה, זליגה, (אני לא מניח שאתה יודע / יכול לבדוק ריכוז חומצה).
הייתי מוודא גם שפני הנוזל בתאים בגובה המתאים.
כאן הייתי עוצר.
טוען עם מטען חכם / אלקטרוני את המצבר למשל יממה - ואז בודק בעומס.
כשלון כאן - יחייב החלפת מצבר.
הצלחה - תדחה אותו בזמן כלשהו...
להבנתי אתה מהשפלה, אם תרצה סיוע פנה בה"פ.
PW
המלצה, חפש האם נורת תאורת תא המטען עובדת כל הזמן ואינה גלויה לעין, או צרכן דומה אחר, מנסיון אישי עם נורית תא המטען ברכב סדאן שדלקה כל הזמן וחיסלה מצברים בעקביות במשך שנה וחצי עד שגיליתי שהפחית עליה המיקרו סוויץ של תאורת תא המטען הייתה עקומה עקב מכה ככל הנראה מעגלת הילדים ... רק לאחר בדיקת זליגה והוצאת פיוז אחר כל פעם בודדתי הבעיה.
המלצה חמה, אם יש פוינטר ברכב ועלוקה, שמור על מתח דרך המצית כדי לא לסכן העלוקה, כל חשמלאי רציני מחזיק כזה אביזר. הייתה סדרת עלוקת דפוקה בפוינטר שרגישות להיעדר מתח., גם זה מנסיון אישי מר..
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
איך מודדים זליגה כשיש שתי מצברים מחוברים במקביל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
boaz avrahami
14-02-16, 23:37
נראה כמו פרסומת סמויה לשנפ... [emoji41]
אבדוק בבוקר את עניין הזליגה , ונראה משם. תודה.
חמי.
אל תנתק מצבר בעת מדידת זרם.
כלומר חבר את הרב מודד תחילה ואז נתק מצבר שהזרם יזרום דרך הרב מודד.
תתחיל בסקלה של 10אמפר.
ואז תחבר את מצבר ותעבור לסקלה של המילי אמפרים ושוב נתק מצבר.
אל תתן לרכב מצב ללא מתח. זה רע למחשבים ורע למדידה. הרבה רכיבים יכולים להתעורר ולצרוך זרם.
אפשרות נוספת זה להשתמש בבוסטר קטן ולמנוע את נפילת המתח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מדדתי זרם במצבר - זה לא היה יציב, אולי בגלל הפרובים, אבל הגיע עד מקסימום 65 מיליאמפר.
Shahav - את ההודעה שלך קראתי רק אחרי. את הבדיקה עשיתי כמו בסרטון למעלה.
מה הלאה?
הזליגה סבירה. לא הכי אבל סביר.
ארבעה ימים להעמיד מצבר בן שנתיים עם זליגה של 70מא:
0.07*24*4=67
כלומר 70 אמפר שעה. רק מצבר דיזל של 80-100 אמפר שעה יכול להחזיק עם הזליגה שלך.
בשביל הצרכים שלך המצבר שלך כבר עשה את שלו כניראה.
מצבר שהתרוקן קשה להחיות, אתה לקנות מטען ולהטעין אותו באיטיות, זה יתן לך עד שנה, בהנחה שתטעין אותו בחניות ארוכות טווח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
17-02-16, 08:32
פספסת את החישוב בסדר גודל.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, תקן אותי, כי אני לא רואה
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
17-02-16, 08:36
החישוב נכון ל40 ימים.
0.07x24x4=6.7 AH
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
טוב, יש לו תואר אקדמאי במתמטיקה ובסוף אני יוצא מטומטם כל פעם שאני מחבר ומחלק שני מספרים :-)
שורה תחתונה המצבר כנראה גמור, אם הוא לא מצליח להחזיק 5-10 אמפר שעה.
בכל זאת אם יש לך אפשרות להטעין בנוחות, כמו חנייה פרטית סגורה עם שקע חשמל, היתי משקיע במטען בסיסי מה שהוא כמו סי טק 3.6. לדעתי זה עדיף על פני מצבר חדש.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
בינתיים אל תסע לטייל לבד או בלי בוסטר.
יקירי:
קודם כל, צירוף המילים "שנפ" + "בן שנתיים" איננו מבשר טובות....
PW
בטרופר דיזל שלי מצברי "שנפ" בני 5 שנים ועדיין מתפקדים !
2 הזוגות הקודמים גם היו "שנפ" והחזיקו כ-4 שנים כל זוג.
אל תנתק מצבר בעת מדידת זרם.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
יש גם מד זרם צבט \ לולעה
שמים אותו סביב אחד הכבלים המחובר למצבר (של הפלוס או של המינוס)
ומודדים זרם מהמצבר ללא צורך לחבר מד זרם בטור ולא צריך נתק
אפרופו מד זרם מבוסס השראה, כמה הם מדוייקים?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
boaz avrahami
17-02-16, 23:52
http://youtu.be/z75HsZ_oqTE
גם פלוק וגם ZJ במכה אחת.
מדובר בדגם האוטומוטיבי של פלוק ( כזה יש לי ).
רבין, מודגם בסרטון מגוון מדידות. בין היתר כאלו שענינו אותך
איך מודדים זליגה כשיש שתי מצברים מחוברים במקביל?
Sent from my iPhone using Tapatalk
למשל כמו בטרופר דיזל שנתונים 2000-2004
עם מד זרם צבט\לולעה - מודדים לכל מצבר ומסכמים את התוצאה.
למד זרם טורי - מנתקים מצבר אחד ומודדים כמו שהוסבר פה למצבר שנשער מחובר.
וחנן עד שאלה אלך, נניח שמצבר דפוק כזה שמחזיק יומייים שלושה במקום חודש וחצי, האים מצבר כזה נפרק לבד או שלא נטען מעבר ל 10 א"ש?
כלומר, אם מנתקים מצבר כזה מהצרכנים זה ישפיע באופן ניכר על יכולת הנעה לאחר שבוע? או שהמצבר לרוב יפרוק לבד?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
18-02-16, 00:03
גם וגם.
גם הקיבול יורד וגם הפריקה העצמית מתגברת.
לכן, ניתוק צרכנים יעזור, אבל לא יפתור לגמרי.
לגבי האפשרות של בדיקת זרם זליגה עם צבת:
הרזולוציה של מכשירים כאלה לא מספקת. כן תוכלו לראות אם יש זליגה קטסטרופלית של מאות מיליאמפרים, אבל תתקשו מאוד להבחין אם הזליגה היא של 15 או 50 מיליאמפר. גם במכשיר פלוק של 3000 ש"ח, ששוכב לי בארון אחרי שבניתי מערכת למעקב מרחוק אחרי זרם זליגה ברכב של לקוח. רשום עליו שהרזולוציה המינימלית היא 10 מיליאמפר, אבל הוא מתקשה בזה מאוד וכל הזמן יוצא מכיול.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
למשל כמו בטרופר דיזל שנתונים 2000-2004
עם מד זרם צבט\לולעה - מודדים לכל מצבר ומסכמים את התוצאה.
למד זרם טורי - מנתקים מצבר אחד ומודדים כמו שהוסבר פה למצבר שנשער מחובר.
זאת אומרת שאני משאיר מצבר אחד מחובר, את השני אני מנתק מקוטב חיובי ובודק בין הקוטב לנעל כבל את זרם הזליגה?
ואז אני יודע כמה זליגה יש לי משניהם יחד או שצריך לבצע לכל אחד בנפרד?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא
אתה מנתק מצבר אחד והוא מחוץ למשחק\מדידה.
לשני אתה מחבר את מד הזרם בטור ומודד זליגה
לגבי האפשרות של בדיקת זרם זליגה עם צבת:
הרזולוציה של מכשירים כאלה לא מספקת. כן תוכלו לראות אם יש זליגה קטסטרופלית של מאות מיליאמפרים, אבל תתקשו מאוד להבחין אם הזליגה היא של 15 או 50 מיליאמפר. גם במכשיר פלוק של 3000 ש"ח, ששוכב לי בארון אחרי שבניתי מערכת למעקב מרחוק אחרי זרם זליגה ברכב של לקוח. רשום עליו שהרזולוציה המינימלית היא 10 מיליאמפר, אבל הוא מתקשה בזה מאוד וכל הזמן יוצא מכיול.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, זה אומר שהוא מתאים לבדוק זליגה כמו שפותח השרשור מחפס => זליגה של זרם שמרוקנת מצבר ב-4 ימים (קטסטרופלית).
הרי חישבת שזליגה של 70ma המצבר יחזיק 40 יום.
חנן-ג'יפולוג
18-02-16, 00:31
מסכים, אבל ההעדפה שלי היא לקבל תמונה מדויקת, ולא סדר גודל.
חיפשתי הרבה ושילמתי הרבה על מכשיר שהרזולוציה שלו היא 10 מיליאמפר, וגם זה לא מספיק טוב, לטעמי. במכשירים אחרים זה כ30-50 מיליאמפר, אז למדוד זליגות שזה פחות או יותר הערך התקין שלהi, עם מכשיר שזו הרזולוציה המינימלית שלו, זו לא פרקטיקה נכונה של שימוש במכשירי מדידה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לדעתי כשבאים לחפס סיבה\אשם להתרוקנות מצבר מזליגה, בדרך כלל זה זרם גדול מכמה עשרות ma.
כי בדרך כלל יש צריכה של כמה עשרות ma מציוד שממשיך לעבוד כשהשוויץ סגור (איתורן משדר, הטענת מצבר גיבוי של משהו, מכשיר קשר כבוי ...)
לאפליקציות אחרות הדיוק שאתה דורש יהיה נכון\מעשי.
חנן-ג'יפולוג
18-02-16, 01:02
אנחנו מסכימים שיהיה אפשר כנראה לזהות עם זה זליגה גדולה.
אני טוען שזה לא הכלי המתאים לעבודה, כמו שאפשר לדפוק מסמר עם פלייר פטנט, אבל זה לא הכלי הנכון.
אני יכול גם לומר, שברכבים מודרניים יותר מהאוטו של חמי, יש מצב שזרם זליגה של 60 מיליאמפר ומעלה, כבר יגרום לרשת המחשבים ברכב לא להירדם, ואז הזליגה נשארת על 300 או 600 מיליאמפר. היה לי מצב כזה לאחר התקנת מערכת מיגון מסוימת.
אז אתה תצליח עם מכשיר צבת לראות שרשת המחשבים לא נרדמת, אבל אתה לא תצליח להבין למה, כי לא תזהה במכשיר את ההבדל שבין 60 מיליאמפר, ל30 מיליאמפר.
האמת, אותו סקודה ממשיכה להזרים מתח ל שקע usb כל עוד יש משיכת זרם, ללא קשר למצב הסוויטש.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
חיברתי פנל סולארי קטן http://www.amazon.com/NOCO-XGrid-XGS9AUTO-Portable-Solar/dp/B00H36XXBW
למצבר הראשי, אין יותר בעיות התנעה, הרכב יכול לעמוד כמה שאתה רוצה, המצבר תמיד ב -12V שזה אמנם לא 100% טעינה, אבל החלופה היא מטען CTEK אם יש לך גישה קבועה לרשת החשמל.
זה נראה קיט קטן מידיי, בעיקר בחורף. אבל כניראה מספיק
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
הקיט הזה בתיאוריה אמור לספק 9/12 בערך שזה 0.75 אמפר.
בוא נהיה ריאלים ובהנחה שיש פחת כלשהו ותגיע לטעינה רצופה של 0.5A בשעות האור, כמו בהגדה של פסח, דיינו.
הרכב עומד כמה ימים ומניע מייד כולל חימום סלילים בדרך, בלי הפנל אחרי כמה ימים, לא מניע, מדדתי זליגה ומצאתי בערך 0.4 A כך שעם הפנל הזה, כל הצייד אחרי "גנבי" צריכה כלשהם פשוט מיותר.
לא חושב שהוא מיותר... זאת דרך עקיפה להתמודד עם בעיה
דא לי יש פאנל 10 וואט שמחובר עם דיודה ללא בקר. עובד כבר כארבע שנים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אין פסול בלוח סולארי אבל לא על חשבון תיקון תקלה, ומה עם מחר סך הזליגה יגבר על סך הטעינה או שהגנב יקצר?
אז שורה תחתונה אם הבנתי נכון
או שאני מטעין את המצבר, או שאני מחליף מצבר?
מטעין באופן חד פעמי, ספק אם יעזור.
מטעין באופן שוטף אחת לכמה ימים, יספיק לעוד 6 חודשים או שנה
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אז שורה תחתונה אם הבנתי נכון
או שאני מטעין את המצבר, או שאני מחליף מצבר?
מצבר רכב רגיל ברגע שנפרק פריקה עמוקה פעם אחת, חייו מתחילים להיות קצובים. אפשר להמשיך להשתמש בו בתנאי שאתה מקפיד על טעינה נוספת או על כך שהרכב לא יעמוד יותר מדי זמן בלי טעינה, ובתנאי שאתה מקבל את זה שאתה עלול להתקע שוב - אם זה הרכב של האישה שכל יום יוצאת מהעבודה בדקה האחרונה כדי להספיק לאסוף את הילדים, אתה לא רוצה שהמצבר יגמר שוב במשמרת שלה...
כל זה נכון בכל מקרה אחרי שמצאת ותיקנת בוודאות את הסיבה שהמצבר התרוקן בפעם הראשונה.
כל זה נכון בכל מקרה אחרי שמצאת ותיקנת בוודאות את הסיבה שהמצבר התרוקן בפעם הראשונה.
בדיוק. מצטער אם אני חופר, אבל אני לא בטוח שבאמת הבנתי למה המצבר התרוקן בפעם הראשונה? פשוט כי הוא ישן?...
חברים ביצעתי בדיקה:
1. ניתקתי מצבר אחד (שתיים שמחוברים במקביל) והוצאתי אותו מהמשחק.
2. ניתקתי את קוטב הפלוס וחיברתי את הפלוק כך:
פרוב אחד על הקוטב של המצבר
פרוב שני על הנעל כבל.
התוצאה:
0.14 כשהפלוק במדידה של 10a.
האם תקין?
Sent from my iPhone using Tapatalk
עם יש לך מערכת אזעקה או איטורן זה קצת גבהה אבל ניראה תקין סגור את הדלתות ואת לחצן של מכסה המנוע ותראה עם ישתנה כי גם המנורה הפנימית צורכת זרם ברגע במידה והדלת פתוח. בזמן הבדיקה
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, 140 מא , כלומר 0.14 אמפר, זה גבוהה מידיי.
וודא שהרכב סגור ואם יש אצלך השעייה לכיבויי אורות או מה שהוא דומה אז חכה גם בהתאם.
שוב, עדיף לא ליצור מצב של נתק מוחלט של מערכות הרכב מהמצבר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
הרכב המדובר הוא היילקס 97.
הערכים שקיבלתי הם עם דלתות סגורות וללא אורות או צרכן פעיל (שאני יודע עליו בכל אופן)..
האם המדרגה הבאה היא להתחיל לבודד בעזרת ניתוק פיוז אחד אחרי שני?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
26-02-16, 18:32
כן, וגם לנתק חיבורי אלטרנטור.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לנתק את האלטרנטור (פיקוד וכבל מתח) וכשהוא מנותק לעשות את הבדיקה?
או שהאלטנרטור הוא בדיוק כמו כל הפיוזים, זאת אומרת שמנתקים, בודקים ומחזירים אם הכל תקין ?
תודה רבה ושב״ש
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
26-02-16, 20:13
הוא כמו שאר הנתיכים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
המון תודה!
מבטיח לעדכן...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.