צפייה בגרסה מלאה : נוזל קירור
האם יש כמה סוגי נוזל קירור בצבע ירוק?
אם רוצים להשלים קצת, חייב שזה יהיה אותו סוג נוזל? (כמובן ירוק עם ירוק ולא לערבב עם ורוד, אבל החברה\סוג משנה?)
כל כמה זמן מומלץ להחליף (אם בכלל) את כל הנוזל ברכב?
(דימקס 2008 טורבו דיזל 3000)
בד"כ אין בעיה. אם זה רק להוסיף קצת קנה את הזול שבתחנת דלק.
תדירות החלפה של נוזל היא ע"פ הוראות יצרן הנוזל, והיום הנוזלים האיכותיים הם לונג-לייף שזה אומר בד"כ כל חמש שנים.
מה בערך טווח המחירים של נוזל כזה? (מה שיש בתחנות דלק\'טמבוריות' הרגיל לעומת האיכותיים יותר)
בל.כ 16 שח לפני מעמ
אני קניתי אדום אבל אותה חברה
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160217/1ccf03eb0a7b9da994374a70eedbc307.jpg
16 לפני מעמ ל5 ליטר??
בטח בתחנות דלק אותו מוצר עולה 90-100 שקל לא?
בכל מקרה אם אצלי המים ירוקים אז זה לא משנה של איזה חברה רק שיהיו גם כן ירוקים? (אלא אם כן המרכיבים שונים ואז אני צריך לדעת מה יש אצלי)
לא חסר לי מים, במיכל עודפים באיזור הרבע (מעל המינימום כמובן), יש טעם להוסיף או שאין צורך כל עוד זה מעל המינימום?
Elad Shamir
17-02-16, 16:48
תבדוק נתונים של הנוזל (רתיחה,קפיאה) - מצויין על האריזה (עדיף יצרן מוכר).
אני לא בעד הוספה של נוזל "סתם ירוק" כי אם אתה מוסיף קצת ועוד קצת ועוד קצת..... (אלא אם מדובר על משהו חד פעמי, בד"כ לא כי זה המיכל שיש לך ואתה מוסיף ממנו....)
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מי שרוכש מים בעלות האריזה + קצת צבע שלא יבכה ביום שהאבנית תאכל לו את האוטו והכיס.
נוזל קירור מבחינתי רק מחברה ידועה בחו"ל, כמו ZEREX, פרסטון , PEAK
מי שרוכש מים בעלות האריזה + קצת צבע שלא יבכה ביום שהאבנית תאכל לו את האוטו והכיס.
נוזל קירור מבחינתי רק מחברה ידועה בחו"ל, כמו ZEREX, פרסטון , PEAK
החומר מיוצר ע״י קיבוץ סאסא
החברה די רצינית
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
אם אני לא טועה ההמלצה של היצרן בספר הרכב רשמו אתילן גליקול 50:50
בכלל קריטי\הכרחי למלא את המיכל עודפים לאיזור החצי ומעלה, אם כרגע יש בו רבע?
ככלל אמור להיות על הקו של המקסימום כשהאוטו קר.
אם אתה מוסיף כמות קטנה באופן חד פעמי אין בעיה.
אם אתה צריך להוסיף כל כמה זמן, אז יש לך בעיה וכדאי שתפתור אותה לפני שתצטרך לעמוד מול שיפוץ מנוע.
ואני חושב שלא בוחרים נוזל קירור לפי צבע.
כמו שלא מחברים שני חוטי חשמל כי הם באותו צבע.
או בולעים כדורים באותו הצבע...
תקרא את ההוראות בספר ברכב שלך.
אם הכמות זניחה עדיף לשים מים מזוקקים ולא להוסיף נוסל אחר שלא ברור אם מתאים לנוזל בקיים ולחומרי המבנה במנוע.
החומר מיוצר ע״י קיבוץ סאסא
החברה די רצינית
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
יצרן או יבואן?
תבדוק טוב.
לא אתפלא אם כמו מוצרים אחרים, זה מוצר מיובא תחת מותג מקומי.
זה מחיר מאד זול בשביל נוזל קירור איכותי.
עדיף לשים מים מזוקקים
מים מזוקקים זה רע למנוע.
אלו מים ללא מינרלים, וכדי לאזן פוטנציאל הם מפרקים יונים מהמתכת.
מאותה הסיבה, טמפ הרתיחה שלהם נמוכה ממים רגילים עם מינרלים והרבה יותר נמוכה מנוזל קירור.
חנן-ג'יפולוג
17-02-16, 21:29
נוזל שלא רשום עליו אפילו ברמז אתילן גליקול, או חומר נגד קפיאה, או עמידה בתקן כלשהו.
.
.
.
מקווה שהמנועים שלכם זולים, בהתאם למים הצבועים שאתם רוכשים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
בספר רשום שזה אמור להיות בין המינימום למקסימום (שוב אם אני זוכר נכון)
נראה לי שדווקא כשהמנוע חם אז יש יותר מים במיכל העודפים (בגלל הרתיחה) ככה שמילוי למקסימום כשהוא קר נראה לי יעלה במיכל את המפלס מעבר למקסימום.
בכלל, לא זכור לי שהיה רשום מתי להחליף (רק מתי להוסיף ואיזה סוג) מה ההמלצות - כל כמה שנים להחליף את כל הנוזל?
שוב, האם קריטי שכרגע במיכל העודפים יש רבע מיכל ולא חצי \ מעל חצי ?
או שיכול להמתין עוד חצי שנה לטיפול השנתי (כמובן במעקב לוודא שהמפלס לא יורד)
http://sasatech.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=257&category_id=11&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=35
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk
תראה, זה שהם יושבים בקיבוץ לא הופך אותם ליצרני שמנים, נוזלים, תוספים ו תרסיסים, קשה להאמין שבמפעל הקטן הזה מיוצר ליין כל כך רחב של נוזלים לרכב, אם כן... מוריד את הכובע בהכנעה.
יותר סביר לי להאמין שרוב המוצרים בעלי השם הזה הינם מוצרי oem מיובאים ממקורות זולים כמו למשל אמריקן איגל,
אני ברכב שלי לא הייתי לוקח סיכון ומשקה אותו רק בנוזלים עם ייחוס למוניטין עולמי ידוע
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
אמריקן איגל זה מוצר ישראלי..
בדיוק דורון, אולי לא הייתי ברור בניסוח,
אמריקן איגל זה מותג ישראלי שמשווק ליין דומה לחברים מסאסא,
Sent from my HUAWEI GRA-L09 using Tapatalk
הנושא באמת מהוותיקים והטחונים באתר....
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/9566-%D7%9E%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A6%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D-%D7%95%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/65492-%D7%90%D7%A0%D7%99-%D7%9C%D7%A4%D7%A0%D7%99-%D7%98%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/61357-%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%9C%D7%A1%D7%95%D7%96%D7%95%D7%A7%D7% 99-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%A8%D7%94-%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7-%D7%90%D7%95-%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/44287-%D7%A0%D7%A4%D7%9C%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%95%D7%96%D7%9C-%D7%A7%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A8-%D7%90%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%A9%D7%90%D7%91%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%97%D7%A8%D7%99-100-000-%D7%A7-%D7%9E
שורה תחתונה? קנה בדיוק, אבל בדיוק מה שהיצרן ממליץ. 50% אתילן גליקול? אז תקנה נוזל שמכיל 50% אתילן גליקול, לא לערבב לבד, המים בארץ ובחו"ל שונים.
ועם כל הכבוד לחברים מקיבוץ סאסא, מציע להתמקד בתוצרת מוכרת בעולם.
אסף.
קיבלתי, אעדיף את ההמלצה לפי הספר.
מה לגבי השאלות האחרות? (נתקלתי איפשהו שמה שחשוב זה הנוזל שנמצא ברדיאטור-עד הסוף, ופחות על מה קורה במיכל עודפים, כמובן כל עוד זה מעל המינימום. יש אמת בדבר?)
בספר רשום שזה אמור להיות בין המינימום למקסימום (שוב אם אני זוכר נכון)
נראה לי שדווקא כשהמנוע חם אז יש יותר מים במיכל העודפים (בגלל הרתיחה) ככה שמילוי למקסימום כשהוא קר נראה לי יעלה במיכל את המפלס מעבר למקסימום.
בכלל, לא זכור לי שהיה רשום מתי להחליף (רק מתי להוסיף ואיזה סוג) מה ההמלצות - כל כמה שנים להחליף את כל הנוזל?
שוב, האם קריטי שכרגע במיכל העודפים יש רבע מיכל ולא חצי \ מעל חצי ?
או שיכול להמתין עוד חצי שנה לטיפול השנתי (כמובן במעקב לוודא שהמפלס לא יורד)
Elad Shamir
18-02-16, 00:21
מיכל העודפים מאכסן את הנוזל היוצא מהרדיאטור כשהנוזל מתחמם (ומתפשט) ומעביר חזרה את הנוזלים לרדיאטור כשהנוזל מתקרר (מתכווץ)
לכן מה שחשוב הוא שיהיה מספיק מקום במיכל לאכסן את כמות הנוזל היוצא מהרדיאטור ומספיק נוזל להחזיר כשמתקרר (חשוב שלא ירד הנוזל מגובהה הצינורית שבתוך המיכל - שלא ינוק אוויר) כל מה שבטווח בעצם תקין.
המיכל מתוכנן כך שלא יגלוש או יגמר הנוזל, במידה וזה קורה משהו לא תקין
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מדובר באיסוזו דימקס נכון?
גש ל umi או חנות חלפים וקנה את הנוזל המקורי שזה dexcool, לא אמור לעלות יקר בטח אם התכוונת לקנות איזה נוזל עלום שם בתחנת דלק שיעלה אותו דבר.
לגבי הכמות במיכל עיבוי, כמו שאמרו לפני, צריך להיות באמצע, על החצי.
תבדוק נתונים של הנוזל (רתיחה,קפיאה) - מצויין על האריזה (עדיף יצרן מוכר).
אני לא בעד הוספה של נוזל "סתם ירוק" כי אם אתה מוסיף קצת ועוד קצת ועוד קצת..... (אלא אם מדובר על משהו חד פעמי, בד"כ לא כי זה המיכל שיש לך ואתה מוסיף ממנו....)
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
+1
צבע של נוזל לא אומר כלום.
לברר מה הנתונים שיצרן הרכב דורש ולפי זה לפעול.
תודה על התשובות חברים!
DEXCOOL זה אומר תקן לא?
בדרך כלל בUMI משתמשים במוצרים של ACDELCO אם אני לא טועה.
בכלל, כדאי תמיד להחליף את כל הנוזל אחת לשנתיים, גם אם פנימית (ממה שאפשר לראות) הכל נראה נקי (בלי חלודה או קורוזיה)?
לא מצאתי המלצה כזאת בספר.
dexcool זה סוג של נוזל קירור, יש לכמה חברות כמו זרקס ו ac delco.
ההמלצה מתי להחליף את הנוזל לפי יצרן הנוזל או ספר רכב.
למען הסדר הטוב-
בקיבוץ סאסא יש מפעל יש מפעל כימיקלים מכובד ומתקדם.
מפעל- מייצר. לא רק מדבקה.
אין לי מושג איזה נוזלי קירור הם מייצרים לרכבים.
לגבי הצעתי להוסיף מים מזוקקים-
נא לקרוא שוב.
כתבתי שאם הכמות זניחה עדיף להוסיף מים מזוקקים ולא נוזל שאינו זהה לקיים במערכת.
נכון לחלוטין שמים מזוקקים נקיים מפרקים את האלומניום.
אבל מיהול נוזל קירור לרכב עם כמות זניחה של מים מזוקקים עדיף מהותית מערבוב מונעי קורוזיה- אינהיביטורים שאינם תואמים בניהם בתמיסה אחת- התוצאה של ערבוב כזה גרועה ולעיתים יכולה להיות מסוכנת.
שים לב שבתמיסות לערבוב, לא כתוב מים מזוקקים אלא ״מים״.
אם כבר, יש מים בדרגת ביניים של ״מים מרוככים״, בעלי כמות מופחתת של מינרלים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.