צפייה בגרסה מלאה : שמן מנוע לפורד אקספלורר
שלום,
רכשתי לאחרונה פורד אקספלורר 2007.
בדקתי מה הזמן המיועד ונאמר לי במוסכים מורשים שמדובר ב 5w30 של פז או דלק.:confused:
בספר הרכב באנגלית אמר שיש לעשות שימוש ב 5W20... של motorcraft
ההסבר בחניויות השמנים הוא שבארץ חם יותר מארהב ו 5w30 או 5w40 מתאימים יותר לאקלים כאן.
אני רגיל לעשות שימוש ב-5w40 של valvoline בצרפתיות שלי בהתאם להמלצות כמה מוסכים המכירין את הרכבים.
ולשאלותי: האם אמת הדבר שבארץ יש לעשות שימוש בשמן שונה מההגדרות היצרן? האם השמנים של פז ודלק איכותיים דיים או שפשוט להגיע עם "שמן מהבית" ולדרוש שישימו אותו, ואם כן איזה ושל איזה חברה?
שוב מאכזב לראות שחסרה מקצועיות במוסכים מורשים...
תודה
יש מוטורקראפט בארץ והוא אפילו שמן לא יקר.
בנוואדה חם כמו בישראל בנגב, אם לא יותר.
השמנים של פז ודלק מספיק איכותיים ועומדים בתקנים הנדרשים, אין סיבה לחפש דווקא "תוצרת חוץ", גם ההבדל בצמיגויות לא מאוד משמעותי.
having said that -לפי הטבלה בקישור מהאתר של ELF בטמ' הגבוהות (מעל 40) כנראה צריך שמן עם צמיגות 40 ויש משהו במה שהמוסך המורשה אומר.
http://www.elf.com/en/advice-corner/engine-oil-faq/oil-viscosity-chart.html
גם לפי הנחית היצרן יש ״תנאים קשים״ וזה מה שיש אצלנו. 5w30 סינטטי מלא יעשה כנראה עבודה טובה.
אסף.
אז האם לדעתכם 5w30 של פז/דלק זה "מספיק טוב" או שלהביא למוסך LM/castrol/motorcraft "מהבית"?
תודה
תביא שמן מיצרן מוכר וטוב. לא על זה כדאי לחסוך.
אסף.
נא הפוך הוא.
לא רוצה לחסוך בזה אלא לשים משהוא ראוי ולא ליד או בערך.
מה שכן, אאלץ אולי להיות שם במוסך כדי לוודא ששמים את שלי ולא משהוא אחר (למרות שאני בספק אם יתנו לי להיות באיזור העבודה במוסך מורשה של היבואן ...)
למה צריך מוסך כדי להחליף שמן...??
אסף.
זה לא רק שמן, זה יהיה בטיפול הקרוב (כולל מסנן ובדיקה/החלפה של מה שצריך לבדוק לפי הזמן/קילומטרז', כגון פילטרים למינהם).אין לי את הכלים המתאימים ואני גם לא מתיימר להבין יותר מדי (בידיים) בתחום הטכני הספציפי הזה.
ג'ריקן שמן של פז ו"דלק" לעניות דעתי ממלאים מ"צובר", הג'ריקן אמנם סגור בפקק אבל לא סגור "הרמטי" כמו שמכירים ממותגי חוץ אחרים(יצא לראות אצל חברים שקנו), לא ניראה משהו... והאמת גם כמו שהוא סגור ככה זה ניראה... זול.
ממליץ להישתמש בולווליין, קסטרול...
הבנתי. להביא שמן "מהבית"
אני מקוה ששאר הדברים שהם אומרים שהם מקוריים, הם אכן כך ושלא מחפפים כי זה הכי מעצבן. יותר מאשר לא לדעת, מעצבן שטוענים למקצועיות ובתכלס חפיפניקיות.
אם מי מכם מכיר מוסך מורשה או לא, שמכיר טוב את האקספלורר, אשמח לשמוע (איזור השרון/מרכז)
יש מוטורקראפט בארץ והוא אפילו שמן לא יקר.
בנוואדה חם כמו בישראל בנגב, אם לא יותר.
המזג אויר בישראל מאד דומה לדרום קליפורניה, מאד מתון. בשאר היבשת המתינות נעלמת, בחלק הדרומי מאד חם בקיץ, הדרום מזרח גם מאד לח.
דרום נוואדה קרוב למזג אויר באילת, רק בלי הלחות מהים, מה שכן, ההבדל הוא לא במזג אויר אלה בתרבות הנהיגה ובישראל היא מאד מענישה לכלי הרכב.
בקיצור כולו אקספלודר, לא צוללת גרעינית, שים 5-30 וסע לשלום.
תבין, כולו אקספלורר אבל "שם" עולה חדש מהחברה עם על הפינוקים כמה? 30k ? ""פה" משומש בן כמעט 10 עולה כמעט 100k ...
tzagi, כולו או לא, אני מקפיד ברכבים שלי על רכיבים אייכותיים, גם אם זו סיטרואן בת 11 ... אני לא רואה סיבה לחסוך בזה.
נדב, לא הייתי קונה ב-100K או קרוב ולכן המתנתי עד שמצאתי רכב שיתאים לי מכל הבחינות (כולל תקציב). מסכים איתך לגמרי, השחיטה בארץ של האזרח במחירי ברכב מחפירה. אכן חדש מאובזר עולה שם סביב 35K$
צודק לגבי התחזוקה, אני חושב אותו דבר, סתם כתבתי "כולו" והתחיחסתי למחיר כי היה איזה טון של זלזול.... או שלא.
חברים, לא להתרגש,
"כולו" אומר-טוען שזה לא פרארי מראנלו ואין צורך לשלוח אותו חזרה לטורין להחלפת שמנים. ומה בכלל משנה אם הרכב עולה X או 4X. זה רכב נפוץ ומעל למליון מהם מסתובבים ביבשת השמאלית ורובם הנכבד, עם טיפולים מתחת לכול ביקורת., וכן, אצמד לדעתי, אם הייתם יודעים כמה עולה החלפלת שמן בארה'ב הייתם מבינים לבד....טוב נו, למען האמת הגיר ימות הרבה לפני המנוע אז מה זה משנה....
תהיה חיובי tzagi, הכל יהיה בסדר גם עוד 10 שנים עם הגיר והמנוע.
אני לא טוחן רכבים :rolleyes:
אני בגישה שאם תדאג לרכב, הוא ידאג לך :D
לי היה כזה 6 שנים, בארץ.
נקנה חדש ועבר טיפולים רגילים, במוסך מורשה - לא עניין אותי אם שמו שמן ממותג או מחבית של פז או אם היה 5-40 או 5-30...
מה שהיה צריך, לפי ההוראות, שמו... אני מקווה.
6 שנים ללא תקלה אחת.. (חוץ מאיזה בולם של קיפול הכיסא האחורי... אפילו לא שמנו לב ש"מת" ותמיכה לגב של הנהג.. החשמלית הזו, טופלה במסגרת האחריות.. אחרי האחריות).
לא מבין את כל ההקפדה הזו של "מה בריא" לאוטו, ולא לעבוד לפי היצרן...
ואם השמן עמד בתקנים... מה זה משנה מה כתוב על הקופסה? ממילא מחליפים הרבה לפני שהשמן "הולך"...
חנן-ג'יפולוג
02-03-16, 01:26
ממילא מחליפים הרבה לפני שהשמן "הולך"...
לא מכיר את מרווחי הטיפול לדגם הנ"ל, אבל לומר את זה באופן גורף, זו טעות. מרווחי הטיפולים הארוכים הנהוגים היום יוצרים מצב שהחלפת השמן נעשית אחרי שהשמן "הולך". זה גם מתוצאות של בדיקות מעבדה שעשיתי, וגם נאמר בקורס שמנים שעברתי, מפיו של המרצה - בעלים של אחת המעבדות המובילות בישראל.
אצלהאמריקאים, תדירות החלפת השמן.. בזבזנית לחלוטין...
מוכן "להתבזבז" על שמן בעלות של כ 150 ש"ח אחת ל-8000 ק"מ.
better be safe than sorry
שזה אחלה.
אני רק אומר שאתה לא צריך לדאוג יותר מידי.. זה הכל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.