צפייה בגרסה מלאה : רתכת מומלצת לחובבן מתחיל
שלום חברים.
אחרי שקראתי חומר רב על ריתוך וכל מה שמסביב, הגיע הזמן להתנסות בפועל בדבר האמתי.
אני רוצה לקנות רתכת אלקטרודה אלקטרונית, אך לא להשקיע יותר מדי.
רציתי לשאול: ראיתי ב"זאפ" רתכת של זיקה 160 אמפ' ב890 ש"ח. היא נראית לי מצוין. אבל צריך להשקיע גם במסיכה ובציוד מגן בסיסי.
מצד שני היום ראיתי פרסום חדש על רתכת של TRAGET כולל מסיכה אלקטרונית ב990 ש"ח.
שאלתי היא: מה עדיף מבין השניים. והאם אחת מביניהם לכל הפחות היא בחירה טובה מבחינת נוחות ואיכות לחובבן מתחיל.
הסתכלתי בשרשורים השונים שמדברים על יעוץ לקניית רתכת, ולא מצאתי תשובות לשאלותיי. אשמח לתשובה!
תודה.
אם מזדמן לך להגיע לרחובות, אני קניתי כאן:
http://www.shcohen.com/httpwwwshcohencomsitedetaildetaildetailD etailaspdetail_id2897668.html
מגיע גם עם המארז
עובד איתה כבר כמעט שנה, אין תלונות. השרות של הספק מפתיע לטובה כשהזדקקתי לו.
איזה יופי. כולל מסיכה ב1000 ש"ח, ממש שווה (מסיכה אלק' לבד לא ראיתי פחות מ270 ש"ח). נראה לי שהוא עושה גם משלוחים.
אשמח לעוד המלצות\התנגדויות על הרתכת הנ"ל לפני שאני קונה אותה.
היתה לי כזאת זיקה 160, רתכת אלקטרונית בסיסית וטובה. בחירה מוצלחת במחיר טוב.
קובי מניסיון תשקיע בזיקה 200
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
למה להשקיע ב200? יותר מאלקטר' 3.25 בטוח כמעט שלא אשתמש (אני לא הולך לעבוד בזה...).
וגם צריך שקע של 25 אמפ' לפי מה שקראתי וזה ממש מגביל.
אתה לא חושב??
ב160 אתה מוגבל בסוג אלקטרודות
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אתה משתמש כמעט אך ורק באלקטרודה 2.5 ו3.25, לרוב לא עובר את ה100 אמפר אחרי שאתה מתרגל. ה160 מספקת חובב שמרתך פלדה מעל ומעבר. אם וכאשר תמצא אותה, תעבור כבר לרתכת מיג.
אתה משתמש כמעט אך ורק באלקטרודה 2.5 ו3.25, לרוב לא עובר את ה100 אמפר אחרי שאתה מתרגל. ה160 מספקת חובב שמרתך פלדה מעל ומעבר. אם וכאשר תמצא אותה, תעבור כבר לרתכת מיג.
+1
אוסיף ואומר שאפילו 140 אמפר מספיקה לחובבן הרגיל. אני אישית מחפש 140-160 אמפר פיצית. רוצה אחת ממש ממש קטנה עם דיוטי סייקל סביר של 60% לפחות.
+1
אוסיף ואומר שאפילו 140 אמפר מספיקה לחובבן הרגיל. אני אישית מחפש 140-160 אמפר פיצית. רוצה אחת ממש ממש קטנה עם דיוטי סייקל סביר של 60% לפחות.
קיבלת https://www.lorch.eu/en/productworld/micorstick-160/
ממליץ בחום מנסיון
מוזמן להתנסות
כמה היא עולה? ומאיפה קונים?
הרתכת מיועדת גם לאלק' 6010 , יש בה 3 פונקציות לבחירה - ציפוי רגיל , צלוליט או טיג.
אחרי עבודה מאד מאומצת עם הרתכת בשטח, אני יכול להעיד שלא הרגשתי לרגע אחד שהיא מתעייפת .
מה שלא הפליא אותי , לורץ' היא אחת מהחברות המובילות בתחום, ובהתאם גם המחיר.
דבר עם נטע ממם בית ובטוח שימצא לך דגם מתאים לצרכים שלך . יש להם רתכות קטנות בכל מיני טווחי מחירים.
והאמת שבפעם האחרונה שביקרתי שם ראיתי רתכת פיצית של ג'ייסיק חדשה .
הזמנתי את הזיקה 160 כולל מסיכה מהקישור הנ"ל. מקווה שאני יהיה מרוצה.
אעדכן בל"נ.
מברוק
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
היי חברים.
הרתכת הגיעה היום (ממש מהר). נראה ממש טוב!
יש למשהו מושג אם הרתכת הזו עובדת בזרם ישיר או חילופי? זה מעניין אותי בגלל כמה דברים שקראתי על העניין, ובחנות המוכר אפילו לא הבין על מה אני מדבר.....
אגב, בהוראות הם כותבים לא לגעת בברזל המרותך ללא כפפות מבודדות מחשש התחשמלות, וכן להיות מבודד מהקרקע. האם זה באמת קריטי? כי נראה לי די קשה להיזהר מזה תוך כדי עבודה? בעבר פתחתי אשכול בעניין זהירות בכל מה שקשור לחשמל ברתכת. אבל אני רוצה להיות בטוח.
זו רתכת זרם ישר. מה שאומר שהמיקום של הידית והארדונג (תנין) חשובות. ל6013 הידית על המינוס והתנין על הפלוס.
אתה לא תגע בברזל המרותך ללא כפפות כי אם תיגע ללא כפפות אתה עלול להריח את הריח הנפלא ולשמוע את הצליל הענוג של היד שלך שנצלת לאחר מגע במתכת שמגיעה לטמפרטורה של 300-400 מעלות (אל שתשכח שבריתוך האמבטית ריתוך זו מתכת במצב נוזלי...זה די חם.
הדאך היחידה שלך להתחשמל היא אם אתה תיגע בידית בחלק חשוף ובתנין. כל עוד אתה מחזיק רק בברזל אבל נידית מבודדת ותקינה, אתה לא תתחשמל. קח בחשבון שאתה צריך לשמור טוב טוב על הכבלים של הידית והתנין שלא יהיו חשופים/קרועים או שבורים. אישית אני אוהב להחליף לכבלים יותר חזקים וארוכים אבל זה כבר תלוי ברתכת שלך ואם היא תקבל את השינוי בהבנה. שלי די חזקה ולכן הארכה של הכבלים לא השפיעה עליה לרעה יותר מידי.
מיכה
תסביר פעם אחת ולתמיד למה הידית על המינוס והתנין על פלוס
באלקטרודות 6013 זה לא באמת משנה לריתוך אם הידית ב-(+) או ב-(-)
ולפני שקופצים עלי פה , אני יודע שבמפרט של זיקה זה מה שכתוב
אבל אם תסתכלו במפרט E6013 של חברה אחרת (לינקולן)
תראו בפירוש שכתוב + - DC
זיקה (http://www.zika.co.il/56572/Z11)
לינקולן (http://www.lincolnelectric.com/assets/global/Products/Consumable_StickElectrodes-MildandLowAlloySteels-Fleetweld-Fleetweld37/c21019.pdf)
לא הייתי מספיק משכנע?
תעשו 2 דברים:
1 תתקשרו לזיקה ותשאלו. (למרות שאני לא בטוח שתקבלו תשובה שונה ממה שמודפס במפרט)
2 תנסו בעצמכם להחליף קוטביות ותרגישו אם יש הבדל
ובכל זאת - מתי כן הייתי משנה קוטביות בE6013? תלוי בעובי החומר שאני עובד עליו
תחשבו על כוון זרימת החשמל בזרם ישר , מה-(-) ל-(+) נכון ?
איזה צד מתחמם יותר? הצד שאליו הזרימה כלומר ל-(+)
לכן אם אני מרתך ברזל בעובי 10 מ"מ , אני מעוניין להעביר אליו כמה שיותר חום בכדי להתיך אותו
ולשמור על האלק' יציבה כמה שיותר, כלומר שלא תתחמם יותר מידי לאורך הריתוך.
במצב הזה הריתוך יהיה DCEN (זרם ישר אלקטרודה במינוס) או DCSP (זרם ישר וקוטביות ישרה) - כלומר - ידית במינוס
במידה ואני מרתך חומר דק מאד , אני מעדיף שהאלק' תתחמם ותותך ושלא אשפוך את הברזל
לכן ארתך DCEP (זרם ישר אלקטרודה בפלוס) או DCRP (זרם ישר קוטביות הפוכה) כלומרידית בפלוס
בכל מקרה ולמרות כל מה שכתבתי כאן יש הרבה יותר משני המשתנים האלו ,לדוגמה מה נפח הברזל שעליו אני עובד
וכמה חום הוא ימשוך מהריתוך עצמו.
יכול להיות גם שאחד יעדיף לרתך בצורה אחת והשני בצורה אחרת וגם זה בסדר, מעבר למפרט, יש פה גם מקום לאינדיבידואליות.
בסופו של דבר המטרה היא לחבר שתי ברזלים ביחד, אם הצלחתי , וזה לא נשבר (ולא ישבר) יצאתי גבר גבר
לכן אני אומר שוב - תנסו , תרתכו , תכתכו את הריתוך , תנסו לכופף אותו ולעשות לו כל מיני דברים שהייתם רוצים לעשות לוחם דע"ש או לכוכבת פורנו
(אינדיבידואליות). הרי רובנו פה רתכים חובבים ואין חשש שתפול מרפסת בגללנו...
בהצלחה
קבלו גם הסבר באנגלית כאן (https://www.youtube.com/watch?v=omlEHHkhpEw) (כי כמו שלהקת הג'ינג'יות אמרו "באנגלית זה עובד (https://www.youtube.com/watch?v=6xmMAK6D1XQ)")
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.