התחברות

צפייה בגרסה מלאה : טרנספר 242 - ההסבה לא בוצעה במלואה?



Almogc
08-03-16, 10:02
שלום רב,

ברשותי גרנד צ'ירוקי ZJ 5.2 96.
מורכב טרנספר 242, רכשתי את הצג של מצב ההילוכים וכולי נרגש ;)
הבעיה היא, שאני מרגיש שהידית מעבירה אותי רק לשלושה מצבים כפי שהיה במקור.

אקדים ואומר, הטרנספר שם 242 בוודאות (2x4 זה המצב הרגיל).
קניתי את הרכב ככה.

האם עשו שם חצי עבודה? יש דברים שצריך לכוון? האם צריך לבצע שינוי כלשהו על מנת שכל המצבים יכנסו לפעולה?

תודה מראש חברים,
אלמוג.

boaz avrahami
08-03-16, 12:21
מהיכן הוודאות שזה 242?

האם מתישהו הרגשת יותר מאשר שלושת המצבים?

Almogc
08-03-16, 12:29
שלום בועז,

כאמור, קניתי את הרכב ככה, אז אין לי אינדיקציה מה היה בעבר.
הוודאות שמדובר על טרנספר 242 הינה עקב רישום על הטרנספר עצמו.
בהתחלה חשבתי שאולי מדובר רק על "הזנב" של הטרנספר אבל הרכב נוסע 2 על 4 במצב הרגיל אז זה הסימוכין שלי.

boaz avrahami
08-03-16, 12:52
אפ יש לך 3 מצבים אז מה המצבים שאתה מצליח לשלב אליהם?

4/4 היי יש?
4/4 לאו יש?

האם הידית עוצרת בדומה לתחנות שמודפסות על הפנל החדש או הישן?

Almogc
08-03-16, 13:21
המצבים הם 2 על 4 ו- 4 על 4 וניוטרל.

למען הכנות, אני לא בדקתי את זה לעומק (מבחינת המצבים), אני רק מבין ומרגיש בעיקר שהידית עוצרת בשלוש תחנות אשר דומות לפנל הישן...

shahav
08-03-16, 13:24
אין יחס העברה נמוך???

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Almogc
08-03-16, 13:53
כפי שציינתי, זה טרם נבדק בוודאות...
אבל מה שאני כן יכול להגיד בוודאות, שהידית מעבירה 3 מצבים (לפחות בתחושה שהיא מאוד ברורה...)

אני נמצא עם הרכב שבוע וחצי ואני ביישור קו מקיף עד רמת הבורג.
זה נושא שמטריד אותי עקב חוסר הבנה שיש לי בנושא הספציפי הזה.
לא יודע אם להשליך את זה לכיוונים, מהלך ידית, משהו שלא בוצע במלואו בעת המעבר ל 242 וכו...

boaz avrahami
08-03-16, 13:55
משהו לא נראה לי שם.
לא הגיוני שאין לך מצב של 4X4 איטי בטרנספר.
או שמשהו מגביל את הידית או שהשטנגות לא מכוונות או שהטרנספר לא תקין.

איך אתה יודע שאתה ב 2x4?
הידית מנצלת את כל המהלך המוקצה לה מלמעלה עד למטה כשאתה עובר בין המצבים?
לא ענית אם היא עוצרת ליד התחנות המסומנות בפנל תצוגה לידה.

shahav
08-03-16, 13:55
תשמע, צריך הרבה נחישות לקנות רכב ללא הילוך כוח.
כניראה שהרכב ממש מצא כן בענייך.

קבל זאת כביקורת בונה, אני מבקש סליחה מראש.


Sent from my LG-D855 using Tapatalk

נמרוד
08-03-16, 14:00
106619

מה שבתמונה זה מה שאמור להיות. מעבר מ4FT לניוטרל בתנועה ימינה ואז למטה, והכי למטה 4LO.

boaz avrahami
08-03-16, 14:08
רבין אתה סתם קופץ למסקנות.
ראשית כי האוטו בנוי עם כל המכלולים להיות כפול הנעה ושנית כי לא ברור אם זה באמת המצב או רק חוסר הכרת הרכב.
במקרה הכי גרוע טרנספר זה ממש לא עסק יקר או בעיתי במיוחד כך שאין על מה להיתפס לתבהלת

Almogc
08-03-16, 14:19
לאחר בדיקה נוספת, זה מה שמשתלב:

1) 2 על 4
2) 4 על 4 FULL / PART?
3) 4 על 4 FULL / PART?

אין N ואין LOW

מעבר לזה, הידית לא עוצרת \ " ננעלת" בתחנות על פי המצבים
אגב, התמונה לא עלתה אחי...

magili
08-03-16, 14:24
נשמע שיחידת התיאום בין המוט המקשר לטרנספר אינה נכונה - או ארוכה מדיי או לא בזווית הלא נכונה

Almogc
08-03-16, 14:25
אגב, במסגרת של הידית, יש מסגרת פלסטיק לבנה (מתחת לכיסוי מצבים) עם מגרעת על פי המצבים של הטרנספר הקודם.
ייתכן שצריך להוציא את זה?

סורי על הבורות.

נדב42
08-03-16, 15:40
1) 2 על 4
2) 4 על 4 FULL / PART?
3) 4 על 4 FULL / PART?

אין N ואין LOW


שאלת תם: ממצב 3 האם ניסית להזיז את הידית ימינה ואז להמשיך למשוך למטה ?
(נא לא לצחוק, נתקלתי בזה כבר ...)

Almogc
08-03-16, 15:48
ממצב 3 אני כבר בסוף המהלך אחי, אין לאן לרדת עוד מבחינה פיזית בקייס של הידית.

shahav
08-03-16, 15:50
ואי אפשר קצת למשוך בכבל באופן אחר? נגיד על ידי פירוק הקונסולה, או ביד את הכבל בכניסה לתיבה?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Almogc
08-03-16, 15:54
אגב, במצב הנוכחי, אני צריך לקחת את הידית שמאלה ורק אז אני יכול לרדת.
ככה זה במקור.

לכן שאלתי בפוסט הקודם, האם צריך לפרק את המגרעת (פלסטיק לבן שהוא למעשה המסגרת מתחת לכיסוי מצבים) על מנת לאפשר "חופש תנועה"

- - - Updated - - -


ואי אפשר קצת למשוך בכבל באופן אחר? נגיד על ידי פירוק הקונסולה, או ביד את הכבל בכניסה לתיבה?

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

אני מניח שזאת תהיה הבדיקה הבאה, לפרק הכול ולבצע את הבדיקה ישירות עם הכבל ללא תלות מהלך של הידית.

דרור ברלי
08-03-16, 16:27
אל תנסו ללמוד שחייה בהתכתבות. זה לא עובד.

מישהו שמתמצא ברכבים האלה ובהבדלים בין הדגמים השונים של תיבות העברה (אחד שיודע לזהות את דגם התיבה לפי איך שהיא נראית ולא רק לקרוא מה כתוב על הפחית העגולה, שזה משהו שניתן לזיוף) צריך להציץ שם מתחת לשימלה - לזחול מתחת לג'יפ, להעיף מבט ולהבין מה יש שם. ואחר כך להתקדם הלאה.

במקרה הטוב - אכן החליפו תיבת העברה ל-242J אבל לא טרחו להשלים את העבודה עם בורר מצבים מתאים + כל השטנגות, כיוונים, פלסטיקה בתא הנוסעים וכו'.

במקרה הרע - עבדו עליך בעיניים ומדובר בדגם ללא הילוך כוח בכלל, שהצמידו לתיבת ההעברה שלו פחית עגולה עם הכיתוב 242J....

Almogc
08-03-16, 16:45
דרור,

ראשית, אתה צודק, מפאת חוסר זמן טרם עשיתי בדיקה במקום שמתמצא - זה יבוצע כמובן.
ניסיתי להיעזר בידע של חברי הפורום, אולי משהו נתקל בזה...

כמו כן, יש לי 2 על 4, זה לא מחזק את זה שמדובר על 242?

דרור ברלי
08-03-16, 16:47
כן, זה מחזק.
אבל תבדוק טוב-טוב.

talw
08-03-16, 17:50
בגרנד אין כבלים,יש שטנגות.גם לא צריך להוזיז את הידית ימינה או שמאלה בכדי לעבור בין המצבים.
אם הידית במצב 2/4 במקסימום קדימה(נוגעת בפלסטיקה) ,אז כנראה שמורכב לך על התיבה המנוף הארוך שירד מה 249.
המנוף הזה הוא פלח ברזל שטוח שמחובר מצידו האחד לתיבה ומצידו השני למערכת המוטות(עם הכיוונונים ).
בתיבה 242 ישנם 5 מצבים על כן לאותו מהלך של ידית צריך לייצר יותר מהלך בציר התיבה ,על כן אמור להיות שם פלח יותר קצר.
אם תוכל לצלם את הפלח בכניסה לתיבה ,אולי נוכל לזהות אותו.

boaz avrahami
08-03-16, 22:49
אם אין לך ניוטרל אז אתה לא מקבל את כל המצבים שיש הטרנספר.
זה באמת עבודה לבעל נסיוו

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Almogc
09-03-16, 10:32
תודה רבה לכולם על התגובות.

אבדוק את הנושא במקום שמתמצא - במידה ויש המלצות כלשהן, אשמח לשמוע.

אדאג לעדכן במידה וזה מעניין.

השועל
09-03-16, 11:49
חוסר כיוון של מוטות הדחף (שטנגות כמו שטל אמר), כשמחליפים ל242 הכיוון מתבצע בעזרת המוטות לפעולה מלאה של ידית הטרנספר.

talw
09-03-16, 18:36
חוסר כיוון של מוטות הדחף (שטנגות כמו שטל אמר), כשמחליפים ל242 הכיוון מתבצע בעזרת המוטות לפעולה מלאה של ידית הטרנספר.

בגלל זה ציינתי את העובדה שאם במצב 2/4 הידית נמצאת עד הסוף קדימה(נוגעת בפלסטיקה) המוטות פחות או יותר מכוונים,והבעיה היא בפלח מתכת/מנוף הסופי שמתחבר לתיבה.(ארוך מידי).
כמובן שאם הידית משלבת ל 2/4 הרבה לפני סוף המהלך ,המוטות זקוקים לכיוון.

-->