PDA

צפייה בגרסה מלאה : ריתוך פלדה פשוטה בחוט נירוסטה?



asafk
13-03-16, 17:50
מה דעת המומחים על ריתוך פלדות פחמניות רגילות (״ברזל שחור״) בחוט נירוסטה עבור מסגר חובב כמוני? יתרונות חסרונות?
(ונעזוב את נושא המחיר בצד)

אסף.

kd2
13-03-16, 21:41
מדובר במיג ?!
עושה את זה כל הזמן כי אין לי כוח להחליף סלילים ובלונים.

אני גם עושה את זה בטיג פשוט כי אין לי פילרים שהם לא נירוסטה.

והייתי גם עושה את זה באלקטרודה לפעמים כשהאלקטרודה הקרובה ביותר ליד הייתה 308:cool:

זה עובד בסדר גמור בכל הכיוונים.

asafk
13-03-16, 23:27
אחלה. הייתי צריך חיזוק חיובי להחלטה שכבר קיבלתי בגלל שהסליל 1020 החליד וסליל נירוסטה היה תחת היד... (וכן, מדובר במיג).
תודה

אסף.

kd2
14-03-16, 09:39
החסרונות היחידים הם מחיר, אבל אם אתה מרתך בנפח שאני מרתך זה לא שווה התעסקות.
וגם שריתוך נירוסטה הוא פחות נעים למשתמש, לפחות ברתכת פשוטה כמו שיש לי ואם אני זוכר נכון גם לך.

שווה את זה שלא צריך להגן על הסליל כל הזמן
(אני עוטף את סליל הברזל בשקית גדולה שבתוכה שקיות קטנות של חומר סופג לחות, זה של הנעליים, כדי שיחזיק זמן סביר).

סליל 5 ק"ג כמו בתמונה אפשר להשיג במ.ב.
בהצלחה
106693

איציק - 4X6ZH
14-03-16, 19:34
אולי יש לי שהוא רעיון פתרון
המנוע שמושך / מזין את החוט לתוך כבל ידית ההלחמה מחליק
ואני לא מצליח לקבל ריתוך רציף
מה לא החלפתי / ידית כולל כל הכבל
כבל מוביל פנימי
תוף כבל ריתוך חדש
כוונתי ניקיתי את גלגלת המנוע שמושך

התחלתי לחשוב על תקלה אלקטרונית
אבל כשאני מסתכל על מנוע ההזנה בזמן ריתוך הוא ממשיך להסתובב ופשוט מחליק על הכבל
אולי יש גלגל מסוג אחר ?

איציק

lizard
14-03-16, 19:50
הלחץ על הכבל מספיק? צריך להיות בורג נעילה עם קפיץ שנותן קונטרה לחוט של הסליל ולוחץ אותו על המזין. בנוסף, תוודא שהמזין שלך מתאים לקוטר החוט. אולי הוא 1-1.2 ממ והחוט 0.8.

איציק - 4X6ZH
14-03-16, 20:22
אני לא מכיר גלגלים שונים למזין
יש דיזות שונות בקצה הידית 0.9 0.8
אבל הגלגלת ? לי יש רק אחת שעבודת שנים ולאחרונה התחילה לזייף
במבט יסודי על הגלגלת לאחר פרוק אני לא רואה כל בעיה סתם גלגל ברזל עם חריץ

YosSima
15-03-16, 05:54
לפעמים קורה שהמוביל לפני הגלגלת נסתם. בחלק מהרתכות זה פשוט חתיכה של קפיץ מוביל כמו בידית . אפשר לראות בבירור בתמונה של ים. הלכלוך שנתקע שם תופס את החוט ולא מאפשר ריתוך אחיד. לנקות עם לחץ אויר או להחליף את החתיכה הזו יכול לפתור את הבעיה ובכדי להמנע ממנה להבא אפשר להלביש על החוט לפני המוביל ספוג יעודי שמנקה את האבק והלכלוך מהחוט לפני שהוא נכנס למוביל. עולה גרושים וחוסך התעסקות מיותרת

lizard
15-03-16, 06:48
אני לא מכיר גלגלים שונים למזין
יש דיזות שונות בקצה הידית 0.9 0.8
אבל הגלגלת ? לי יש רק אחת שעבודת שנים ולאחרונה התחילה לזייף
במבט יסודי על הגלגלת לאחר פרוק אני לא רואה כל בעיה סתם גלגל ברזל עם חריץ

יש גלגלות בעלות חריץ שונה לעובי חוט שונה. אם לא שינית דבר וזה אותו סוג חוט ואותה גלגלת, אז כנראה לא זאת הבעיה.
בת כמה הידית? ובעיקר הקפיץ שבתוכה? אולי הגיע זמן להחליף. זה חלק מתכלה.

תחשוב על זה ככה, זה לא הגלגלת שמחליקה, זה החוט שנתקע. הסיבות לתקיעה הן בעיקר חוט ריתוך מלוכלך/חלוד, קפיץ שנהרס או קצה (TIP) של הידית שנהרס.

כשהתופעה מתרחשת, פרק את הקצה של הידית עד שישאר לך קפיץ חשוף. יש שני רכיבים שמפרקים, את הקצה עם הדיזה ואת לאן שהוא מתחבר. אחרי זה זה כבר הברזל של הידית, בזה אל תיגע.
אם החוט ריתוך יוצא חלק כמו שצריך, הבעיה בקצה. אם הוא לא, עובדים לשלב הבא.
תנסה להשיג ידית או קפיץ חדשים או תקינים לבדיקה. אם מסתדר, הבעיה בידית - תחליף קפיץ או ידית קומפלט. אם הבעיה לא נפתרת אז כנראה שיש בעיה במזין חוט ואולי החריץ כבר שחוק מידי וצריך להחליף/לתקן.

וכמובן כמובן, לנקות ולשמן טוב לפני. אולי באמת זו רק בעיית ליכלוך.

איזו רתכת זו?

איציק - 4X6ZH
21-05-16, 03:56
בהמשך לשאלה שלי
למה המזין נתקע לפעמים במהלך הריתוך

התקלה היתה חיבור רופף של הכבל ( מינוס - ) בתוך הרתכת עצמה
במהלך השנים נעל הכבל שמחברת את כבל בתוך הרתכת התחמצנה
למעשה בריתןך ארוך היא היתה מתחממת וגורמת לניתוקים קצרים
הפתרון היה החלפת כל כבל ה ( - ) בחדש עם נעלי כבל חדשים

איציק

-->