צפייה בגרסה מלאה : פרוייקט XJ ? בינתיים שלב השאלות...
ערב טוב
הופך במחשבות האם ואיך לשפר.
הרכב:
צירוקי 2001
מוגבל החלקה (תקין)
מוגבה 2'' (ועוד עלה נוסף) קפיצים ובולמים של אולדמן (בני שנתיים)
צמיגים במידה המקורית על ג'נט 16
סרנים מקוריים 35 אחורה ו-30 קדימה
ברכב אין מיגונים
יש כמה קווים מנחים (שבמידה ואבין את ההיגיון אפשר יהיה לסטות מהם, במידה).
1. הרכב הוא רכב יום יומי שלי. היינו 1000 ק"מ בחודש וככזה הוא צריך להישאר נוח ולא מושך את העין הכחולה מדי.
2. טיול אחת לחודש. צריך להיות מסוגל ללעוס סלעים. לא ברמה מפגרת.
3. אשמח לשמור על סל"ד קרוב למקור וצריכת דלק קרובה למקור (הרכב מונע גם בגז).
4. אין לי בעיה להזמין חלקים מחו"ל לבד ובמשלוח ימי. אני לא לחוץ.
תקציב: עד 20,000 ש"ח
ולהלן השאלות:
מה הייתם מעדיפים 31/10.5/15 או 235/85/16?
יחסי העברה בטרנספר או בסרנים?
נעילה קדמית נשלטת איזו?
כננת- יש לי 8500LB - האם תספיק? האם יש מוצר מדף להתקנה על/מאחור פגוש מקורי?
סט הגבהה-
להזמין לבד? לרכוש דרך היבואן?
רוביקון אקספרס:
כן/לא?
3.5? / 4.5? / 4.5 עם קפיצים של 3.5?
סט אחר? איזה? מה יותר או פחות מוצלח בו?
אולי רק ספייסר של 1.5'' וטיפול בבאמפ סטופ וצינורות בלם?
מיגונים-
חוץ ממדרגות עוד משהו?
מה עושים עם הגלגל הרזרבי?
****אם פספסתי משהו שנראה לכם חשוב תגידו****
מספיק בינתיים.....
אם יש מישהו ששיפר בצורה דומה ויכול לשפוך אור גם על העלויות, גם על מה עבד ומה לא עבד, אני אשמח.
תודה
אתה נשאר עם הדנה 35 מאחור?
הרעיון של קיט re 4.5 עם קפיצים 3.5 נחמד אבל די יקר.
מציע לבדוק קיטים של ראף קאנטרי המחיר בחול לא יקר והביקורות טובות.
גם אפשר לקנות בנפרד זרועות מתכווננות, מנתקים וקפיצים מייצרנים שונים.
בסוף לכל יצרן יש דברים שהוא יותר/פחות חזק בהם.
אם יש לך דרך לשלוח ולהתמודד עם שחרור- כנראה שתחסוך לא מעט.
ההתקנה היא רק עבודה לא משהו מסובך.
הכננת שלך מספקת לדעתי. הרכב לא כבד
קנה מכפיל כוח.
31 צמיג נפוץ. לאורך זמן זה יתרון
אם בולט תשקיע בכנפונים למען לא יטרפוך הכחולים.
ייחסי העברה בטרנספר ל 231 אני לא מכיר.
במידה ומשנה רק low אז בטוח ששווה.
לגבי ייחסי העברה, על 31 אתה עדיין בסדר.
בזחילות סלעים אולי טיפה מעיק. לא משהו שלהבנתי שווה להשתגע בשבילו.
בסופות חיים עם זה יופי.
מעדיף את הצמיג 31, עם מידות בסדרי גודל כאלה לדעתי אין כל צורך לעשות שינוי כל שהוא ביחסי העברה.
קפיצים rc זה זבל ששוקע חבל על הכסף.
יש יתרון לזה שלרוביקון יש אבא בארץ לפעמים השקט הזה שווה את ההפרש בעלות הכספית (הייתי ניגש למתלם לקבל הצעת מחיר).
לרכב הזה ולדרישות שלך מספיק בהחלט 3.5 אינצ.
אני חסיד של נעילות אוטומתיות, זה תמיד שם תמיד עובד יחס עלות תועלת נהדר.
לא יודע כמה זמן הרכב אצלך אבל ... תמיד ברכב ישן יש לפחות שנה של ישור קו של פתאום דברים צצים לכן עדיף לדעתי לעשות דברים בהדרגה.
יואב
אני דווקא הייתי מציע לך לחכות ולראות מה קורה עם ההגבהות... חבל להשקיע זמן וכסף ו... לך תדע מה יהיה.
אם כבר מוגבה, זה דבר אחד אבל להשקיע דווקא עכשיו בהגבהות, זה נראה לי מתכון לעוגמת נפש אפשרית
כך גם עם הצמיגים/גלגלים.
חכה קצת. לך תדע, אולי אם בועז ושות' יצדקו, תוכל אפילו להגביה יותר ועם יותר אופציות...
לא הייתי מחליף סרנים. פרוייקט גדול ויקר - לגלגלים האלה, זה מספיק טוב. ובכלל יש קיטים של ציריות חזקות בלבד.
גם אם מוגבל ההחלקה תקין, הייתי מחליף לאוטומטית מאחור.
מלפנים הייתי שם מוגבל החלקה (עוד כשבדקתי לריינג', כל חווה"ד אמרו שהשילוב הזה עובד נהדר.
ומשום שהרכב 2X4 "ברגיל", גם אוט' מלפנים זה לא רעיון רע - תשאל את דרור.
גלגל רזרווי - מנשא יעודי לפגוש האחורי (לחבר עם הפגוש הקיים או להחליף לפגוש/מנשא) - חוסך מקום של תא המטען (איך יש עוד מקום לגלגל, עם מיכל הגז?) ולא מושך את "העין הכחולה" כמו שעושה גלגל על הגג...
אתה אומר שלא תהיה זחילת סלעים "מפגרת" - אז למה להחליף יחסי העברה (בטרנספר או בסרנים)?
תשקיע את הכסף שתחסוך במשהו אחר.
מיגוני סף.
לדעתי חובה - זול מאוד יחסית (אפילו כ- DIY זה פשוט וקצר וזול ברמות). שיפשוף קטן בצד סלע או "נפילה" לא מתוכננת של גלגל ו... הסף נפגע ויכול לפגוע בדלת... לא נעים ומיותר לגמרי, לעומת ההשקעה במיגון.
יואב- אין ספק שה31.10.5.15 נפוץ יותר כחדש וכמשומש. ההבדל בין השניים הוא כחצי אינטש בקוטר לטובת הגובה של ה 235.85.16 אישית מעדיף אותו. גם פחות בולט מהכנף וגם נותן עוד קצת גובה.
לגבי הקיט של rc בחול עולה כחצי מהרוביקון אבל קראתי עליו חווד פחות סימפטית. מה גם שהבנתי שהוא פחות "מותאם" לצירוקי.
ברנרד-למעט עניין התקלה האפשרית למה לוותר מראש על המוגבל החלקה מאחור?
אם יתקלקל בהחלט אחליף לאוטו' מאחור.
מאיזה רכב אפשר לשאול מוגבל החלקה קדימה?
לאוט' קדימה כשהרכב 2x4 יש השפעה ביום יום?
- - - Updated - - -
לגבי יחסי העברה אפילו שהזחילה תהיה פחות ממפגרת.... במצב הנוכחי הרכב לא יודע ליסוע לאט.
האם ללכת על יחסים בסרן בלבד או בטרנספר? או גם וגם?
הכננת בסדר גמור.
שימוש במכפיל מבטל לך את מגבלת הקצה, ונכון לשימוש גם אם הייתה לך כננת גיבורה יותר.
אצלי יש 6000 על היילקס (זהה ל-8000 עם גיר שונה).
למה רק 6000? כי זה מה שהיה על הרכב כשקניתי אותו מחבר.
למה הוא שם 6000? כי היתה זמינה מתחת ליד.. נשמע מוכר?
מאז עבדה עשרות פעמים בלי בעייה.
יחסי העברה:
הייתי משנה בטרנספר.
ההבדל בין הצמיג המקורי ל31 שאתה רוצה הוא לא גדול, והרכב יודע להסתדר איתו בקלית.
היחס העברה הנכון לתיקון הבדלי המידות ישפר לך מעט מאד עד כמעט לא מורגש. לא תרוויח כלום בפועל לשטח.
ומנגד. יחס העברה עמוק יותר בסרן. ישפיע על הנסיעה היומיומית לרעה.
שינוי בטרנספר ישפיע רק על התחום הנמוך בשטח, איפה שחסר לך באמת אותו יחס העברה.
מציע לך בשלב זה אך ורק שני דברים : 31״ והגבהה 3.5.
נכון שלגלגל ספייר אם יש גז בתא מטען צריך מתקן או על הגגון.
באותו רגע הרכב לא פחות מעולה לצרכיך.
...אבל הסוף ידוע - יש מרכזי גמילה לבעלי xj...
[emoji41]
אני הייתי ממליץ להמתין עם הגבהות וכו'.
שום דבר עוד לא ברור לגבי מה הולך לקרות עם נושא הרישוי - מה יהיה מותר ומה לא.
אל תשכח - XJ זה רכב שקופץ לעין כשהוא מוגבה ואתה משתמש ברכב הזה ביומיום.
והיומיום הישראלי מלא במלכודות ובמארבים שטומנת מדינת הרשע לאזרחיה.
למה להחליף אם תקין?
לא חייב - עם עובד, אין מה לגעת.
אבל עם רשימת הוצאות שינויים שכזו, נעילה (כולל התקנה, שיכולה להתבצע די לבד) היא הוצאה קטנה וקלה יחסית, במיוחד אם משדרגים את הציריות (כבר מתעסקים עם הסרנים/דפרנציאלים) - היא גם תיתן את התוצאה המורגשת ביותר.
אבל שוב... אם לא "פותחים" סרנים/דפרנציאלים, בהחלט "לא בוער".
לא הייתימשנה יחסי העברה בדפרנציאלים - אצלי שיניתי אבל הגלגלים "קטנים" על היחס החדש ("33) וזה השפיע ביומיום.. לא נעים ומיותר.
אם לשנות, אז כבר רק בטרנספר.. ב-LOW.
אם הכוונה היא צמיגי 31-32 על רכב שיעבוד בשטח טכני וייסע למחרת לעבודה, לא הייתי משקיע שקל בסרן דנה 35.
זה סרן חלש ואני יודע שיש להשיג ציריות מחוזקות עבורו וכו' וכו'. אבל הבעיה היא לא רק בציריות אלא גם בדיפרנציאל קטן ובהאוזינג חלש. הכל שם חלש וקטן ומתאים רק לגלגלים קטנים באמת.
אז חבל על הכסף, הזמן ועוגמת הנפש. תתחיל מראש בחיפוש דנה 44 סופה ותסב אותו ל-SPOA של ה-XJ. אחר כך תנעל אותו במשהו אוטומטי פשוט וטוב.
יחסי העברה: האוטו מגיע במקור על 3.54 או 3.55 וגלגלים פיצפונים. נדמה לי 225/70R16?.... משהו כמו 27-28 אינץ'.
אם הצמיג הרצוי הוא בקוטר 31-32, החלפת יחסים ל-4.10 תחזיר את הרכב ליחס המקורי, תשמור על הזריזות שלו ועל צריכת הדלק המקורית.
ברנרד
לאיזה יחס שינית?
האם שנית גם בטרנספר?
"לא נעים ומיותר" -בכביש או בשטח?
מתנצל על טעויות הכתיב... מהירות ולא עושה הגהה..
4.10 בסרנים.
לא נעים בכביש וב.. כיס - דלק.
ברנרד היה לך צ'רוקי?
זרקו - ב20,000 אתה לא יכול לדעתי את כל מה שאתה רוצה. צמיגים טובים זה 4k, הגבהה קומפלט טובה זה קרוב ל15, נעילה אחורית אוטומטית פשוטה במזוודה והתקנה עצמית סוגר לך את התקציב.
לגבי הצמיגים - 31 זה קלאסי אבל הכיוון של 235/85R16 שווה בדיקה, הרי כבר יש לך ג'אנטים מתאימים לצמיגים צרים. יש מבחר צמיגים איכותיים במידה הזאת, ואלו צמיגים מסחריים דרוג עומס E, והמחיר דומה ל31 עבור צמיג טוב. הם לא יבלטו בכלל ברוחב. אם הייתי במקומך הייתי שוקל את האפשרות בחיוב.
יחסי העברה - לא נשאר לך כסף... והדילמה אם להשקיע בסרן ה35 קיימת. בכל מקרה זה פחות קריטי ממה שאתה רגיל אליו בסוזוקי ידניים. יש לך פה מנוע חזק מאד וגיר אוטומטי שזה עולם אחר - לחיוב - בנהיגת שטח טכנית.
הי,
נסעתי 6 שנים על XJ עם הסטאפ הבא:
צמיגי שטח מלא 245.75.16 (יש סיבה מיוחדת שלא ציינת את המידה הזו? היא מקבילה ל 31" בגובה אך מעט צרה יותר ולדעתי מתאימה לרכב, גם ללא שינוי יחסי העברה)
קיט RE 3.5" SUPER FLEX - הקיט היה קשה ולמען האמת די הרס את הנסיעה הנעימה של ה XJ - קיט קשה מאוד, גאומטרית המתלים הקידמית ב XJ גם לא חובבת הגבהות, כל במפ מועבר ישירות לשילדה עקב הזוית שנוצרת בין זרועות הרדיוס לשלדה.
מנתקי מייצבים קדמיים - אצלי היו JKS - תוספת חובה מבורכת לרכב הזה.
סרנים מקוריים עם לימיטד תקין מאחור
גלגל ספייר על הגג (עם גגון בבניה עצמית)
אני לא זוכר מקומות בהם הרכב עצר בטיולים. כנראה שלא ניסיתי מספיק :)
נמרוד-
-אצלך היו מותקנים יחסי העברה כלשהם?
- למה אתה מציע להחליף את המוגבל החלקה בנעילה? לא שווה להרכיב באותו כסף נעילה קדמית אוט'? או יחסי העברה (אותה עלות)
- בענין צמיגים אני באמת לא רוצה להשקיע בג'אנטים אחרים. מה גם שאני די אוהב את הצורה של הקיימים
-לא התייחסת לאיזה קיט הגבהה. אצלך היה 3.5?
סער
לפי מה שאתה כותב עדיף ללכת על קיט 4.5 בגלל הזרועות הנוספות?
245/75/16 שווה ל 30.5'' - הייתי מעדיף 255/75/16 או 265//75/16 - לא שאני בטוח אם יש צמיגים במידה הזו.
אצלך היו יחסי העברה?
ברנרד היה לך צ'רוקי?
...
הנה התחלנו...
דרור - צא החוצה!
הבניסה ורשות הדעה, שלא לדבר על הידע - רק לבעלי XJ, בעבר ובהווה.
לי היה צמיגי 31 וקיט רוביקון 4.5 קומפלט (זרועות, פנהרד, קפיצי עלים אחוריים... הכל). יחסי העברה מקוריים, סרנים מקוריים.
מוגבל החלקה זה נחמד... לא במקום נעילה אם אתה מתכנן לזחול על סלעים ולטפס מעלות בעלי שם.
ברנרד סך הכל שאלתי, אתה אומר שהחלפת יחסי העברה ולא ידעתי שהיה לך גם צ'רוקי.
גם ב 3.5״ מחליפים זרועות.
הבעיה היא לא החלפת הזרועות אלא אורכן. אם אתה לא מחליף לקיט la-לונגארמס , אתה נשאר עם אותה גאומטריה בעייתית.
כך בחשבון שגם עם ה 245.75.16 וקיט 3.5 יהיו לך נגיעות ושפשופים
אני הייתי ממליץ להמתין עם הגבהות וכו'.
שום דבר עוד לא ברור לגבי מה הולך לקרות עם נושא הרישוי - מה יהיה מותר ומה לא.
אל תשכח - XJ זה רכב שקופץ לעין כשהוא מוגבה ואתה משתמש ברכב הזה ביומיום..
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
כתבתי - החלפתי בריינג'.
אמרתי שצריך לשים לב שהיחס יתאים לגודל הגלגל, אחרת זה לא נעים בכביש ובכיס.
אבל דרור "סידר" את זה, נראה לי.
גם ב 3.5״ מחליפים זרועות.
הבעיה היא לא החלפת הזרועות אלא אורכן. אם אתה לא מחליף לקיט la-לונגארמס , אתה נשאר עם אותה גאומטריה בעייתית.
כך בחשבון שגם עם ה 245.75.16 וקיט 3.5 יהיו לך נגיעות ושפשופים
חשבתי שהקיט מפצה על השינוי בזויות המתלים כתוצאה מההגבהה. טעיתי?
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
ממש נכון. היום כשהוא עומד ליד לנד קרוזר סטנדרטי נראה שהמרווח גחון דומה והוא נמוך ממנו בחצי מטר....
חשבתי שהקיט מפצה על השינוי בזויות המתלים כתוצאה מההגבהה. טעיתי?
הוא לא. זוית הזרוע ביחס לשלדה גדלה, גם אם הזרוע עצמה ארוכה מעט יותר.
הסרן נשאר באותו המקום ביחס לשלדה אך כיוון שהשלדה גבוהה יותר , גם הזוית גדלה.
אם יש לך אפשרות, תנסה לעשות סיבוב התרשמות על רכב עם סטאפ דומה למה שאתה מחפש
צ׳רוקי עם 3.5 ו-31 נראה כמו רכב סטנדרטי מהמפעל.
אולי בגלל הצללית הנמוכה של הרכב.
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
מה, לא?
רק על זה, צריך לפתוח שירשור נפרד... משום שחשבתי שהדעה הרווחת פה, היא דווקא שכולם מטומטמים... ורק דרור וברנרד מכניסים להם רעיונות לראש... המטומטם שלהם.
ברררוווווררררר......
השאלה רק מאיזה סטנדרט ומאיזה מפעל.
תפסיקו לחשוב שכולם - בדגש על שוטרים ובוחנים - כל כך מטומטמים. כי הם לא.
דרור,
לא מזלזל באף אחד.
דווקא הטיפשים עם המוטיבציה יותר מסוכנים לדעתי.
הכוונה היא שצ׳רוקי מקורי לחלוטין יכול להתחבא בשורה של ולוו 244 סטיישן .
בניגוד לרכבים אחרים שכל שינוי קטן מוציא אותם מפרופורציות הופעה, בהגבהה קלה כזו עם צמיג 31, הוא מאד מאוזן לדעתי.
רק כדי להיות בטוח שאני לא מפספס משהו...
בהנחה שהורכב יחס 4.1 בסרנים.
המשמעות תהיה עוד 15% תוספת לסלד.
כיוון שנסיעה על 110 היא ב2000 סלד אז נעלה ל 2300.
לאחר שינוי מידת צמיג תהיה לו השפעה קטנה יותר-רק של 9 אחוז. כלומר עוד 180 סלד בנסיעה על 110.
זו השפעה מינורית.
אבל השפעה היא מינורית גם בlow.
הוא לא ממש יעזור לי לזחול. נכון?
בזחילות,יעזור בלהוריד עומס מהטורק בגיר,יעזור מאוד בבלימת מנוע בירידות תלולות, בכביש זו הרגשה אחרת,שווה לדעתי את ההשקעה.
מה שכן יחסי העברה מוסיפים מומנט על מה שמחובר אחריהם-ציריות ,סטליטים ...(דנה 35....)
זרקו תחזור לסמוראי.
אתה יודע מה עושים ב20 אלף בסמוראי :)
GodsFather
16-03-16, 18:00
זרקו תחזור לסמוראי.
אתה יודע מה עושים ב20 אלף בסמוראי :)
לא הרבה...ולא מספיק.
זרקו בכיוון הנכון.
אני לא ממליץ על נעילה קדמית אוטומטית אם אתה אוהב לנסוע 4×4 כי ההיגוי משתנה וגם נהג מנוסה יכול לטעות וזה יכול להגמר רע. משם נשארים ב2×4 עד המכשול, מה שאומר יותר עומס על הסרן האחורי וחבל.
עם 31 3.5 וניתק מייצבים אין משהו שאתה לא עובר אלגנטי כמו גיבור.
[emoji41]
השאלה היא אם אתה מתכוון להמשיך ולעשות עבירות כמו בתקופתך עם הסוזוקי.
כי להביא לשם צ'רוקי זה יקר יותר מ-20 אלף לצערנו.
אם אתה מתכוון בעבירות למשלט-אשתאול וכו' אז לדעתי זה יספיק בהחלט.
אני ממליץ שתבהיר קצת בנוגע לעבירות שאתה מתכנן - כי יש הבדל בתכנון של הרכב אם אתה רוצה שבסופו של דבר הוא יצטרף לטיול לכמריר או קינה או מעלה אקסטרימי בסגנון, לבין עשוש ורדית וכו'.
באבולוציה שלי היו:
גימני 2"ונעול שעשה עשוש ומטע.
סמוראי ארוך שעשה את כמריר.
אני לא מחפש גימני והייתי שמח לעשות שוב את כמריר.
כבר עשה אותו גרנד נעול עם צמיגים 31 כך שזה אפשרי. אבל לא חובה
באבולוציה שלי היו:
גימני 2"ונעול שעשה עשוש ומטע.
סמוראי ארוך שעשה את כמריר.
אני לא מחפש גימני והייתי שמח לעשות שוב את כמריר.
כבר עשה אותו גרנד נעול עם צמיגים 31 כך שזה אפשרי. אבל לא חובה
אם התכנון שלך לעשות שוב את כמריר עם הצ'ירוקי...הייתי מתחיל את הבנייה מראש לאופי הנסיעה הנ"ל.
משמע - אם צריך 4.5 הגבהה בשביל לעבור שם - אז לא הייתי משקיע ב3.5 אלא ישר ב4.5.
אם בסוף הדרך אתה רואה את עצמך עם 32/33 צרים - מראש להתאים יחסי העברה לשם.
יעני אני מציע לך לתכנן טוב טוב על מנת לבזבז כסף סתם בשלבי ביניים שהם זמניים מבחינתך מלכתחילה.
אני אישית בעד צמיגים צרים - 235/85/16 או 255/85/16 (33.5 אינץ'), עם הגבהה של 3-4 אינץ', כמה שפחות יותר טוב, כדי לשמור על היציבות והניהוג ומצד שני לפנות מקום בבתי גלגל לצמיג.
יחסי העברה 4.1 או 4.3 לסרן...תלוי במידת צמיג שתחליט עליה.
GodsFather
17-03-16, 22:28
וכמו שאמרו - סרנים אחרים.
תבדוק אם סרן פורד נכנס, הם אמורים להיות יותר זולים
אני לא יודע... אותי כל העניין הזה די מפחיד. כל ההסבות ו"תשים לב לזה ותשים לב לזה.." ו-ABS וכו' וכו'.
אל תחפש ואל תנבור - אם לא נותנים לך "עיסקה מושלמת" של "תבוא בעוד שבוע וחצי ויהיה לך סרן מותאם, כולל הכל".. אני לא הייתי נכנס לזה.
יש פה את SIX ועוד כמה מקצוענים... קבל מהם הצעת מחיר ו... שהם יחפשו וימצאו ויתאימו.
זו דעתי.. לפחות.
עוד שאלה-
אחרי הגבהה של 4.5'' לא צריך לעשות כלום עם זוייות הדריישפטים למשל?
הטרנספר מגיע עם קיט הנמכה כדי למנוע עומס מיותר.
הסרנים מכוונים כדי להקטין כמה שיותר את הזווית בין הדרייבשאפט לסרן.
כמו כן, דייבשאפט קדמי יוצא מהטרנספר עם מפרק כפול, ועם היציאה של האחורי מהטרנספר אין בעיות מיוחדות.
למרות זאת, יהיה לך בלאי יותר גבוה של צלבים, וכמובן עומס גדול יותר על השלדה האחודה ותושבות המתלים-גורר סדקים, שברים, תושבות שצריכות החלפה וכד'.
כמו כן, כמה שהרכב נראה יפה ומאוזן עם ההגבהות הללו, תהיה מוכן נפשית בטסט השנתי ליומיים קשים של שבירת ראש וכסיסת ציפורניים האם הרכב ייכנס למכון, ואם הוא ייכנס למכון האם הוא יעבור טסט בכלל.
זרקו הדרישות שלך לא מסתדרות.
יומיומי --- עבירות רצינית --- 20K שקל השקעה.
לא הולך ביחד. צריך לוותר איפשהו.
אני מבין שהדרישות קצת מנוגדות....
זה לא ככ עניין של סכום ההשקעה כמו שני דברים שונים.
ככל הנראה זה יתכנס בסוף לקיט 4.5 צמיגים 31-2 ונעילה קדמית.
יחסי העברה במידה ויהיה צורך יותקנו בהמשך.
אני חושב שנעילה קדמית תיתן ערך מוסף גבוה יותר מאשר יחסי העברה בשלב זה.
יש את הרכב ההוא, האדום... למה לא תדבר איתו ותקבל "קווים מנחים"... XJ יפה מאוד... לרייר ממש.
ראיתי פה כל כך הרבה יפים... אם היה משהו נורמלי 87-88, בחיי שהייתי מתפתה.
אגב
על מי מהמתקינים בארץ אתם ממליצים?
רצוי מנסיון אישי.
כזה שהתקנתם אצלו ולא הייתם צריכים לרוץ לריגקטים.
ועל מי פחות? - (אפשר בהודעה פרטית אם לא נעים למישהו)
בגדול... הקיטים (בהנחה ואתה לא מתקין la) מותאמים לעבודה עצמית. לפי איך שבנית את הסמוראי שלך ... לא אמורה להיות לך בעיה...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אגב
על מי מהמתקינים בארץ אתם ממליצים?
רצוי מנסיון אישי.
כזה שהתקנתם אצלו ולא הייתם צריכים לרוץ לריגקטים.
ועל מי פחות? - (אפשר בהודעה פרטית אם לא נעים למישהו)
ארז4x4 באזור התעשיה חולון מומלץ מאוד
אנחנו מדברים על קיטים של פלאג אנד פליי.
ולכן דעתי שלא שווה להשתגע-
בקיטים הללו באמת אין שום בעיה להתקין לבד.
צריך קצת ציוד וזמן פנוי.
כל עוד לא תמצא מישהו שעשה כמה xj כך שידע לתת את הטיונינג העדין לאופטימום... לא שווה להשתגע.
כל מוסך ראוי ידע להתקין לך.
אני לא חושב שיש הרבה חשיבות לאחריות.
וכן אני מכיר סיפורים לפה ולשם בהקשר הזה.
בסוף תסתכל על העלות.
אם ההתקנה מתחילה לעלות הרבה כסף- שווה להשקיע בבולם או בעוד יום חופש ולא לשלם לאיזה גורו שישחרר אותך בלי קלינים בסרנים רק כדי שתחזור אליו ותשלם עוד כמה גרושים על תיקון רעידות שהוא לא חשב עליהן מראש...
boaz avrahami
19-03-16, 21:38
איזה קלין?
זה ספירלות מלפנים. צריך לכוון זרועות.
התקנה ראשונה היא לא כזו פשוטה גם אם יש לך כלים.
לוריה קילל אותי הרבה זמן אחרי...
אם אתה יכול להרשות לעצמך שלם למתקין.
קלינים זה לאחור, בועז.
לבד או לא (אני בעד לבד.. עם חברים), לאור ההערות פה, אני הייתי הולך רק על LONG ARM.
הגבהה זה לא משהו שעושים כל יום ולא מחליפים אחרי שנה... אם אתה תיתקע עם SHORT ARM ובאמת יש את הבעייה הזו, עם זוית הזרועות.... חבל על כל גרוש שהשקעת.
רק LONG ARM - טיפל'ה יותר מסובך, אבל לפחות אתה הולך על בטוח, גם אם אתה לא מנצל את היכולת להגביה "6...
יש לי את אותו השנתון היה מקורי לחלוטין כחצי שנה להסתגלות ולמידה ואז שיפרתי אותו די דומה למה שאתה מכוון.
השימוש שלי (אשתי!) יום יומי והמטרות דומות.
אתה יכול ליראות את כל מה ששיניתי כאן , את כל החלקים הבאתי מחול:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/82382-%D7%94%D7%92%D7%91%D7%94%D7%94-CLAYTON-4-5?p=557373#post557373
מסכנות אישיות :
הקיט 4.5 SA מקשיח את הרכב משמעותית בעיקר לשימוש יום יומי (במפים , בורות), מתרגלים אך בדיעבד אין ספק שהייתי לוקח LA
העלים צנחו משמעותית אחרי שנתיים הייתי צריך להוסיף עלה חדש (אולי קשור לחברה ספציפית)
הבולמים האחוריים BILSTEIN 5100 עשו מלא צרות ויצאו לי מהמקום עד שלא ריתכתי אותם (מקרה ידוע באר"ב), שוב כנירה דגם לא מוצלח ספציפית לרכב הזה
הצמיגים 31 עם גאנט 15 משפשפים את הפלסטיק אבל לא נורא , אחרי שמנתקים מייצבים בשטח זה יותר משמעותי מצריך התאמה , ותכין כסף לציריות הישנות כי תצטרך להחליף אותם די מהר
ממליץ לך לשים SYE זה יפתור בעיות רעד בצורה הכי טובה
לא שיניתי יחסי העברה ולא נעילות , לא היה לי צורך-לרכב יש עבירות מדהימה ביחס למה שהיה מוכר לי (ג'ימיני משופר ואחרכך פראדו קצר משופר)
בגדול אני מרוצה אבל ככל שתשפר ככה יהיה יותר בלאי , תחזוקה והשיפור יצטרך להיות מקיף ויסודי יותר
ושוב בדיעבד הייתי הולך אל LA כולל שינוי לקפיצי סליל מאחור
זרקו הדילמה היחודית במקרה של הצ'רוקי זה הסרן האחורי החלש.
אם אתה מכוון לעשות איתו עבירות, ולא רק טיולים - אתה כתבת כמריר - אז צריך להחליף אותו. וזה יאכל לך נתח משמעותי מהתקציב, שליש עד חצי להערכתי. וזה בכל מקרה משולב עם נושא ההגבהה, הנעילות ויחסי העברה כי אם אתה כבר מתקין סרן אחר אז צריך כנראה להתאים דרישפט (לדנה 60 בטוח), וצריך לרתך את תושבות הקפיצים מראש בזוית הנכונה לטרנספר אחרי ההגבהה אז צריך קודם להגביה...
אני נסעתי עשר שנים עם הסרן המקורי - אבל אני בפרוש נסעתי בזהירות ורגוע, ולא הכנסתי את עצמי למצבי עבירות קיצוניים. לא עליתי את ורדית או את זיק או שום דבר דומה, ולא הייתי מנסה משהו כמו נחל כמריר או קינה.
קלינים זה לאחור, בועז.
לבד או לא (אני בעד לבד.. עם חברים), לאור ההערות פה, אני הייתי הולך רק על LONG ARM.
הגבהה זה לא משהו שעושים כל יום ולא מחליפים אחרי שנה... אם אתה תיתקע עם SHORT ARM ובאמת יש את הבעייה הזו, עם זוית הזרועות.... חבל על כל גרוש שהשקעת.
רק LONG ARM - טיפל'ה יותר מסובך, אבל לפחות אתה הולך על בטוח, גם אם אתה לא מנצל את היכולת להגביה "6...
איך יצא לינק מה-"LONG ARM", שרשמתי?:confused:
אני לא הכנסתי לינק.
ושוב.
מישהו יכול להסביר למה לא לשים ציריות מחוזקות עם נעילה (כולל הקייס - דטרויט אם יש), בסרן המקורי?
SIX הסביר שראה פעם ש-ARB נשבר - זו תופעה? רק של ARB? אחרים גם נשברו?
אני שואל/מעלה אופציה, רק משום שפה לא שמעתי על החלפת סרן, בכל הכלים המשופרים שאני רואה פה (לפחות לא אלה שדיברתי איתם והסרן/דפרנציאל נראה קטנצ'יק/מקורי)?
לא מספיק לגלגלים "33? הרי אתה בטוח לא תשים יותר מזה..
פשוט, כל עניין ההסבה לסרן אחר, נראה לי סיבוך אטומי, לעבודה עצמית והמון כסף להרכבה מושלמת של בעל מקצוע...
גם אצלי הסרן המקורי לא הוחלף במשך 10 השנים שה xj היה אצלי ולא נשברו ציריות.
גם אני נהגתי בזהירות (יש שיאמרו כמו הסבתא שלהם :). ) ועליתי את הזיק פעמיים (פעם אחת עם 2״ וצמיגי 225/75/16 ופעם אחת עם 3.5״ וצמיגי 245/75/16)
סער
ככל הנראה זה יתכנס בסוף לקיט 4.5 צמיגים 31-2 ונעילה קדמית.
יחסי העברה במידה ויהיה צורך יותקנו בהמשך.
אתה מוזמן לראות ולהרגיש קיט 4.5 (ועוד קצת...) בלי Long Arms ועם צמיגי 33" והפחתות בסרנים ובטראנספר.
לדעתי זה פחות מתאים כרכב יומיומי, בעיקר (אבל לא רק) מהסיבות שדרור מטיף להן...
אבל הי, מה יש לך להפסיד ? כוס תה על גבעה פורחת ?
(וחוצמזה, אשמח לראות את מערכת הגז אצלך ...)
מישהו יכול להסביר למה לא לשים ציריות מחוזקות עם נעילה (כולל הקייס - דטרויט אם יש), בסרן המקורי?
SIX הסביר שראה פעם ש-ARB נשבר - זו תופעה? רק של ARB? אחרים גם נשברו?
אני שואל/מעלה אופציה, רק משום שפה לא שמעתי על החלפת סרן, בכל הכלים המשופרים שאני רואה פה (לפחות לא אלה שדיברתי איתם והסרן/דפרנציאל נראה קטנצ'יק/מקורי)?
לא מספיק לגלגלים "33? הרי אתה בטוח לא תשים יותר מזה..
פשוט, כל עניין ההסבה לסרן אחר, נראה לי סיבוך אטומי, לעבודה עצמית והמון כסף להרכבה מושלמת של בעל מקצוע...
יש אפשרות להחליף לציריות מחוזקות, זה דורש גם דיפרנציאל - כי מספר השיניים בציריה העבה 30 לעומת 27 במקורית - ויש שתי אפשרויות של דיפרנציאלים כאלו- קיט "סופר-35" עם דטרויט לוקר עולה כ-1000$ ועם ARB עולה כ1,300$. שם. כלומר, אצלכם. תוסיף משלוח, מיסים כן או לא והתקנה שכוללת פרוצדורה של כיוון קורונה פיניון. דוגמא לקיט - http://www.rustysoffroad.com/ten-factory-super-35-kit-with-detroit-or-arb-air-locker.html
לעומת זאת, בארץ יש אופציה שבארה"ב אינה נפוצה כלל - סרן דנה 60 ברוחב מתאים, יחסי העברה מתאימים, ומעגל חלוקה לגלגלים מתאים - סרן דנה 60 של סופה! אם זה היה זמין לאמריקאים, הם היו עפים על זה בלי לחשוב פעמיים. ההתאמה לא מאד מסובכת - צריך לרתך תושבות קפיצים עלים חדשות מעל הסרן, בזוית הנכונה, וצריך להתאים את הדרישפט.
כמובן שצריך לעשות את זה במקביל או לאחר ביצוע הגבהה...
הבנתי.
וכמה עשויה לעלות האופציה של דנה 60 (שאני, דרך אגב הייתי מעדיף לגמרי... הבדלי גובה הדפרנציאל, נראה לי שולי לגמרי, לעומת היתרונות. אם הסלע ממש מפריע, ל-60, אין שום בעייה פשוט לגלח אותו..) "על האוטו"? מוכן אחרי הרכבה והתאמות קפיצים ודרייבשאפט?
ועדיין ישארו אותם יחסי העברה ו..בלי נעילה.
הסטליטים אצלי נשברו ב 35, ועכשיו עשיתי בדיקה מקיפה על העניין.
סרן דנה 60 תקין עולה באזור ה2500-3000ש''ח. עלות התקנה של סרן כזה עם כל המסביב - משהו כמו 2500ש''ח.
שום קיט חיזוק של דנה 35 לא יישתווה לדנה 60. מצד שני לאחר התייעצות עם כמה בעלי מקצוע נאמר שלא ממליצים להתקין דנה 60 על צ'ירוקי ''סטנדרטי".
ההמלצה הגורפת היא דנה 44 שהבעיה איתו שקשה מאוד להשיג אותו בארץ היום.
אז מה עושים? אין המלצה גורפת.
אני אישית תיקנתי את ה35, ומחפש דנה 44 כפרויקט לעתיד.
אריאל, הצ'רוקי שלך כבר מזמן לא סטנדרטי.
אז למה הם "לא ממליצים"?
כי גם הם שבויים בתיאוריית הביצה הגדולה מדי?
יש על זה בדיחה גסה, על אחד שמגיע לרופא ומתלונן שאחת הביצים שלו גדולה מאוד.
הרופא מבקש לראות והבחור מסרב בהסבר שברגע שהרופא יראה את הביצה, הוא יתגלגל מצחוק.
הרופא נשבע לו בחיי ספר התורה שלא יצחק, אז הבחור פותח את הריצ'רצ' ושולף החוצה חתיכת אשך, בגודל של דיפרנציאל דנה 44 לפחות.
הרופא מנסה להתאפק בכל הכוח, אבל בסוף לא יכול עוד - והוא מתגלגל ובוכה מרוב צחוק.
"אתה רואה" אומר לו הבחור. "כולכם אותו דבר. ידעתי שתצחק. לכן לא אראה לך את הביצה הגדולה".
וחזרה לענייני בקאקסים - כן, דנה 60 זה סרן אוברקיל. הוא כבד. הביצה שלו באמת גדולה.
אבל הוא הסרן האחורי הכי טוב שתמצא היום לג'יפ בישראל. הוא עמיד ואמין, יש לו חלקים ושיפורים כמו זבל והעיקר - הוא חזק. כמה שהוא חזק. שקט נפשי שווה המון. (היי, על "שקט נפשי" מסתמכת כל תופעת ההערצה לטויוטה, כולל מחיר השוק ההזויים, לא?...)
וזה סרן שגם מאפשר להשתגע בעתיד עם צמיג גדול יותר - שזה בכלל משהו שהאמריקאים אוהבים.
לא שבאמת צריך יותר מ-31' ב-XJ שמיועד לטיולים, אבל בכל זאת, תמיד נחמד לדעת שאפשר.
במקרה של זרקו, שאני מנחש שלא יוכל להתאפק עוד הרבה זמן עם זחילה על סלעים - דנה 60 זה משהו שיגיע במוקדם או במאוחר. אז חבל להשקיע כספים בפתרונות ביניים.
וזה סרן שגם מאפשר להשתגע בעתיד עם צמיג גדול יותר - שזה בכלל משהו שהאמריקאים אוהבים.
לא שבאמת צריך יותר מ-31' ב-XJ שמיועד לטיולים, אבל בכל זאת, תמיד נחמד לדעת שאפשר.
במקרה של זרקו, שאני מנחש שלא יוכל להתאפק עוד הרבה זמן עם זחילה על סלעים - דנה 60 זה משהו שיגיע במוקדם או במאוחר. אז חבל להשקיע כספים בפתרונות ביניים.
אוי דרור אוי דרור.....
אתה לא יודע כמה כבר מדגדג לי היום.....
הדבר היחיד שמחזיק אותי מחובר לקרקע זה עלות הפרוייקט ושיש לי הערכה גסה לפיה לא אוכל בשנה הקרובה לטייל ככ הרבה.
אהה כן,
והשטות הזו של הגבהות חוקיות או לא. גם היא.
ועל הדרך מצאתי משהו שאולי יעניין מי שמתקין נעילות וכו וצריך פאנל למפסקים במקום לקדוח:
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Cherokee-84-96-XJ-5-Rocker-Switch-Panel-For-The-Do-It-Yoursel-panel-onlyl-/331297454942?hash=item4d22ddfb5e:g:d~sAA Oxy63FS~mV-&vxp=mtr
וזה האתר שלהם
http://stores.ebay.com/Prime4x4?_trksid=p2047675.l2563
דרור,
למה הם לא ממליצים עבור הרכב שלי? בדיוק מהסיבות שאמרת ומהסיבה שאין שום תכנון לשדרג את הרכב.
במקרים אחרים כמו צמיגים גדולים יותר, יחסי העברה נמוכים יותר ורכב נעול אני מסכים ב100% שמי שמתכוון להעלות למידה מעבר ל31' ולנעול אז צריך לשדרג סרן וכל פתרון ביניים אחר סתם יעלה כסף מיותר.
אריאל, בוא ואגיד לך משהו.
פגשתי אותך בשטח. ראיתי מה אתה מנסה לעשות עם הרכב הזה.
כדאי שתעצור לרגע ותחליט למה האוטו מיועד. אם רק לטיולים עדינים אז סבבה. אבל אם אתה רוצה קצת יותר עבירות טכנית שהאוטו הזה עושה בקלילות עם הפרופורציות הטובות והמתלים הגמישים שלו, אני מבטיח לך כבר עכשיו שתשבור את הדנה 35 שוב.
זה סרן אחורי גבולי עבור ג'יפים בכלל. תוסיף את המומנטים שזורמים אליו מהמנוע החזק, ותבין שצמיגי 31 גדולים עליו ועל כוח הסבל שלו.
הוא מיועד לצמיגי 27-28 אינץ' המקוריים ולא יותר מזה. ולדעתי חבל על כל שקל שאתה משקיע בו.
גם ערכת סופר 35 זה בזבוז זמן וכסף כי גם אחרי הציריות המחוזקות והנעילה אתה עדיין נשאר עם קורונה ופיניון קטנים וחלשים. ולמי שמשפר כדאי לדעת שככל שיורדים ליחס העברה נמוך יותר, כך הקורונה והפיניון יהיו יותר קטנים ויותר חלשים. אז למה להתעקש מלכתחילה על סרן קטן? כי הביצה שלו משאירה מרווח גחון קצת יותר טוב?.....
ג'יפ שעושה שטח על צמיגי 31 צריך סרן יותר חזק.
דנה 44 של סופה זה באמת אידאלי, אבל הוא הפך לנדיר ועל כן יקר מאוד. והוא נדיר בגלל שכל הסרנים בשוק נחטפו על מנת לשדרג צ'רוקים וגרנד-צ'רוקים שהיצרן מזלזל באינטיליגנציה של אלה שקונים אותם, ומצייד את הג'יפ בסרן צעצוע.
דנה 60 הוא כבד ועם אשך גדול - אבל חזק בטירוף, זמין וזול יותר. ובעתיד הוא יקבל בברכה שיפורים, צמיגים גדולים וכל שיגעון אחר בלי להתרגש בכלל. זו הבחירה הנכונה.
יש עוד סרן נחמד שלא ידוע לזקני השבט שגם יכול להתאים..
סרן קרייזלר 8.25 מ WK שנת 2005 ומעלה, יחסי העברה מתאימים , נעילות נפוצות, וסוחב צמיגים גדולים ללא בעיה.
הדגם עם ה 10 ברגים גם מגיע פתוח, ולא זקוק לקייס.
תופס טרמפ: קיבלתי את ה- XJ עם דנה 44 אחורי, שאני מבין שזה נהדר. מה לגבי הסרן הקדמי ?
יש לי שם את הדנה 30 המקורי עם ציריות מחוזקות וחיזוק חיצוני שלא יחייך. צמיגי 33", הפחתה בסרנים ובטראנספר, נעילות נשלטות בשני הסרנים.
זה מיישר קו עם הסרן האחורי או שאני צריך להזהר עליו באופן מיוחד ?
(אני אוהב להזדחל בסלעים מדי פעם, אבל לא נוהג באופן פרוע)
תיזהר עליו, ואני אסביר.
יש שטוענים שדנה 30 גבולי לצמיגי-33, יש שטוענים שמחזיק מעמד בלי בעיה.
לטעמי האישי צמיגי 33 על דנה 30 קדמי משאירים שולי בטחון מאוד קטנים.
למה אתה קורא "ציריות מחוזקות"?
כי יש את ה"מחוזקות" מהסופות, שזו ציריה רגילה עם צלב 30 במקום 27. אז הצלב באמת יותר עבה וחזק, אבל האזניים שתופסות אותו פחות עבות ולכן חלשות יותר.... ראינו וחווינו כאלה שנשברות באותה קלות כמו הציריות הרגילות, לעיתים אפילו יותר....
ציריה מחוזקת אמיתית זו ציריית כרומולי וזה כבר סט לא זול. ועדיין נשארים עם דיפרנציאל קטן....
אז נכון שעל סרן קדמי יש פחות עומס מאשר על אחורי - אבל עדיין הייתי ממליץ לך לנהוג במתינות ולא להתחרע.
מצד שני מי שמשתולל ישבור דברים גם עם 31.... אז ההמלצה הזו תופסת תמיד.
למה אתה קורא "ציריות מחוזקות"?
לפי הבעלים הקודם, כרומולי. איך אני בודק ?
(אם כי לפי כל מה שראיתי עד עכשיו: א. כל מה שהבעלים הקודם אמר היה נכון ומדוייק, ו- ב. הרכב הזה הושקע ברמות ולא נחסך ממנו דבר. זרועות ארוכות לא הורכבו כדי להשאיר אותו bolt-on)
לא יודע. ראיתי ציריות כרומולי רק בקטלוגים ובפרסומות. לא זול אבל כן עושה חשק, כי צמיגי 33' הם באמת רק עניין של זמן... אני כמובן לא שוכח שצמיגים גדולים מצריכים יחסי העברה מתאימים. הקורונה והפיניון ביחס 4.10 קטנים וחלשים מהמקוריים ביחס 3.54 ואם גם הציריות יהיו גיבורות, כל העומס יתנקז לדיפרנציאל הקטן.... בדיוק מה שאני טוען לגבי סרן דנה 35 עם קיט השדרוג. לכן אני נחרץ בדעתי שבשיפורים אין מקום לקומבינות ולקיצורי דרך. ג'יפ בונים מהגלגלים כלפי מעלה, כלומר מחליטים מה יהיה גודל הצמיגים הרצוי, ומכאן והלאה בוחרים במכלולים מתאימים. נכון שזה יקר, אבל זו הדרך הנכונה שתבטיח הנאה שלמה במינימום שבירות ותקיעות. ומה לעשות - צמיג גדול לנצח-נצחים ידרוש סרן חזק.
עדיין לא ראיתי את הצ'רוקי שלך בלייב. אבל לפחות לפי המיפרט ולפי התמונות עושה רושם שזכית, לא פחות, בג'יפ שמישהו לפניך אהב מאוד ולא התקמצן עליו. מצד שני לך תאמין היום למישהו... מכיר את "תאמיני לי בובה, אל תאמיני לאף אחד!!!"?...... צלם את הציריות באיזור הצלב ונשווה לאיזו תמונה מהרשת.
חשוב לציין שאני באופן אישי ב-27 שנים על ג'יפים משלי - 2 סיקסים ו-2 סופות, מעולם לא שברתי ציריה ולא צלב בציריה. לא בציריה רגילה ולא ב"מחוזקת".
אף פעם לא התפתיתי להגזים עם גדלי הצמיגים. תמיד על 31'. בסופה שלי סרנים מקוריים (דנה 60 אחורי, דנה 30 קדמי) נעילה אוטומטית מאחורה, נשלטת-אויר מקדימה, יחסי העברה סטנדרטיים. אמנם לעתים משתעשע בשטח קשה ביותר במסגרת פרויקט פתיחת הוואדיות שלנו, אבל באופן כללי אני נוהג בג'יפ בהתחשבות יתרה אפילו שם - במקומות שצריך לתת בגז אני נותן ובגדול, אבל כמו שאומרים גם זה תמיד "ברגש" - לא תמצא אצלי למשל קפיצות באוויר והשתוללות על הגז שלא לצורך.
אני מאמין שבנהיגה מתחשבת שכזו לא תהיה בעיה לסרן דנה 30 עם צמיגי 33 - רק שולי הביטחון יהיו יותר קטנים.
דרור
אני לוקח את המשפט האחרון שלך לעצמי רגע-
כיוון שגם כשהייתי עם סמוראי גיבור עם יחסי העברה 6.5 (אגב מה מקביל לזה בצירוקי!?) ציריות כרומלי וסרנים מקוריים מחוזקים על צמיגים 31. שזה בהחלט הקצה בעיני לסרנים האלו ונהגתי על סלעים מעולם לא השתוללתי ולא נתתי בגז ולא התעופפתי... ולכן גם לא שברתי.
די ברור לי שגם פה אנהג ככה.
אבל כיוון שגם גודל המנוע לא מוכר לי וגם לא מוכרות לי מידות הצמיגים והיחסים שהם בתוך מרווחי הבטחון של האוטו הזה,
אני בהחלט מתלבט
סמוראי "גיבור" מוכרח יחסים נמוכים כאלה כי אין לו מומנט בסל"ד נמוך.
בג'יפ המנוע הגדול משפריץ מומנט. הוא יודע לגרגר ולמשוך חלק גם בסל"ד תלת-ספרתי.
לא זוכר את יחס ההעברה בהילוך ראשון בגיר האוטומטי, אבל יחסי ההעברה המקוריים באוטו שלך הם 1:1 ב-HIGH ו- 2.72 ב-LOW ו-3.54 בסרן. כל זה מסובב גלגלים מקוריים בקוטר 28. מספיק לו בשביל להיות מאוד זריז בכביש ועם יכולות שטח סבירות לטיולים עד רמת בינוני בכיף.
שמת עליו 31, הוא נהיה קצת יותר עצל וזוחל קצת פחות טוב.
אבל עדיין הוא אוטומטי, מה שאומר שיש לך הכפלת מומנטים בממיר המומנט.
אבל זו לא "זחילה" כפי שהתרגלת מהסופר-סמוראי שהיה ממוקד בזחילת סלעים ולא התאים בעצם לשום דבר אחר...
רוצה לזחול? יש קיטים 4:1 למיניהם לטרנספר. יש גם טרנספרים חזקים יותר כמו 242 ו-241 וגם להם יש קיטים 4:1, כולל קיטים לשתי ידיות נפרדות ל-LOW ול-4X4 שיכולים לאפשר לך מצב 2LOW שיכול להיות מאוד שימושי לפעמים.
יחסי העברה בסרנים? כמה שתרצה. החל מ-3.07 אררררוך וחלש עבור צמיגים קטנטנים, ועד 5.38 שאם אתה לא מתגלגל על צמיגים גדולים באמת, הוא הופך את האוטו לטרקטור.
נועם, מרוב תיאוריות התה מתקרר (ויש הפחתה גם בסרנים וגם בטראנספר) ...
סמוראי "גיבור" מוכרח יחסים נמוכים כאלה כי אין לו מומנט בסל"ד נמוך.
בג'יפ המנוע הגדול משפריץ מומנט. הוא יודע לגרגר ולמשוך חלק גם בסל"ד תלת-ספרתי.
כמו שדרור אמר, ברכבי הסוזוקי, יש יחסי העברה במספרים יחסית גבוהים בגלל שאחרת אי אפשר להוציא מהמנוע מומנט בסלד נמוך המאפשר "זחילה".
אני אישית טיילתי עם הרכב של נדב, לפני ההפחתה בטרנספר ועם צמיגי 31...כבר אז לא היה חסר לו כלום.
מצד שני - אתה באמת מחפש לעשות איתו את כמריר שזו בעיה, כי הרכבים האלו דורשים שינויים מקיפים בשביל להגיע לרמות האלו.
אם תסתפק בשתי רמות מטה - משלט/זיק/ורדית וכו', תוכל להסתפק בהגבהה קטנה ובצמיגי 31 ולהנות מרכב מאוזן בכביש ובעל יכולת שטח לא רעה.
אמנם לא תגיע איתו לכמריר, מצד שני תהנה איתו יותר בכל מקום אחר, וגם ככה - מתי פעם אחרונה החבר'ה עבירות אקסטרים שלך יצאו לטיול אקסטרים?
GodsFather
24-03-16, 08:07
מה הסיפור של הכמריר הזה?
מה הסיפור של הכמריר הזה?
מה קרה לך?!?
אתה לא מכיר?!?!
מישהו יכול לענות לו (בבקשה.. אני התביישתי לשאול)?
גוגל איט...
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3442-מסלול-4X4-קיצוני-נחל-כמריר
גוגל איט...
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3442-מסלול-4X4-קיצוני-נחל-כמריר
אה.
זה..
קראתי אז - חשבתי שזה בכלל ל-RC.. עם הרבה פוטושופ:rolleyes:
boaz avrahami
24-03-16, 15:34
http://youtu.be/33DX9SvDjXk
איזזה יופי.
הסופות האלה... אולי פעם נחזור אליהן, כולל מראות הצד של בלייזר, כמו שהיו אצלי.
אבל הכי משך את תשומת ליבי - שיקת הזבל על ה-JK.
בלי ציניות - כל הכבוד!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=T-rLQh-eHbw
https://www.youtube.com/watch?v=T-rLQh-eHbw
GodsFather
24-03-16, 19:33
נראה שהסוזוקי עשו בית ספר לאמריקאים כמעט בכל האספקטים... ואפשר לנתח את בשרשור נפרד.
מאמין שצירוקי מוגבה רגוע נעול כפול עם 31 ונהג שקול עושה זאת. ממש כשם שסופה נעולה כפול "סטנדרטית" עושה זו, לדוגמה הסופה של דרור. באותה התניה של נהג שקול כדרור.
אני מבין שהסרנים החלשים הם החסרון העיקרי כרגע.
נראה שהסוזוקי עשו בית ספר לאמריקאים כמעט בכל האספקטים... ואפשר לנתח את בשרשור נפרד.
מאמין שצירוקי מוגבה רגוע נעול כפול עם 31 ונהג שקול עושה זאת. ממש כשם שסופה נעולה כפול "סטנדרטית" עושה זו, לדוגמה הסופה של דרור. באותה התניה של נהג שקול כדרור.
אני מבין שהסרנים החלשים הם החסרון העיקרי כרגע.
אני בספק עם צרוקי עם 31 יכול לעבור את זה... אל תשכח את המרחק סרנים הזערורי בסוזוקי לעומת המרחק בצרוקי... על ההבדל הזה מפצים בגודל צמיגים והגבהה...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
בבקשה קחו את זה לדיון נפרד.
לא יודע. ראיתי ציריות כרומולי רק בקטלוגים ובפרסומות ...
צלם את הציריות באיזור הצלב ונשווה לאיזו תמונה מהרשת.
בבקשה:
106950
106951
זה נראה כמו ציריה "מחוזקת" סטנדרטית עם צלב 30.
אם חוזרים לנושא הדיון המקורי...
לXJ יש נתונים משובחים ביותר בתור פלטפורמת שטח, עם נקודת תורפה אחת משמעותית ובולטת - הסרן האחורי. אפשר להסתדר עם הסרן האחורי המקורי ברכב טיולים מתון, והקפדה על נהיגה שקולה ואקראית. אני מכרתי לפני 8 שנים את הסיקס כפול הנעילות שאיתו ביליתי פעמים רבות באגן נחל דימונה, ויחד איתו הפסקתי את טיולי העבירות הקשה באמת, לטובת XJ ככלי רכב משפחתי ולאופי טיולים שונה.
פות"ש מגיע עם רקע של טיולי עבירות ברמה גבוהה, ואם הוא מתכנן להמשיך לטייל עם החברים שלו בסוזוקים הסופר-משופרים, בטיולי עבירות קשה, פרויקט הבנייה של הג'יפ חייב להתחיל מהסרן האחורי, בצורה זאת או אחרת. עם סרן אחורי ברמה של דנה 44 או יותר כן תוכל לבנות את הצ'רוקי לרכב עבירות פנטסטי.
ואני לא מרבה להשתמש במילים כמו "חייב"... אלא אם אני באמת מתכוון לזה.
מבירור קצר (וכמו שגם כתבו לפני) סרן 44 קשה למצוא (דווקא חשבתי שלא תהיה בעיה) לפחות בלוחות ודרך מספר מוסכים שחיפשתי.
סליחה על השאלה אבל האם כל סרן 44 מתאים?
**אגב-הוצע לי לרכוש חדש מחול עם ABS ב-10000 ש"ח....***
- - - Updated - - -
יש עוד סרן נחמד שלא ידוע לזקני השבט שגם יכול להתאים..
סרן קרייזלר 8.25 מ WK שנת 2005 ומעלה, יחסי העברה מתאימים , נעילות נפוצות, וסוחב צמיגים גדולים ללא בעיה.
הדגם עם ה 10 ברגים גם מגיע פתוח, ולא זקוק לקייס.
מישהו נתקל בשכזה למכירה?
האם WK קיים בפירוקיות?
האם קל יותר להתאים קפיצי עלים לסרן שהיו בו קפיצי סליל?
אתה צריך דנה 44 של סופה שיתאים הן מבחינת יחס העברה מקורי, והן מעגל חלוקה בגלגלים. תשאר רק בעיית הabs.
סרן של סיקס שונה משתי הבחינות; של wk מעגל חלוקה שונה בגלגלים, לא יודע לגבי יחסי העברה.
אתה צריך דנה 44 של סופה שיתאים הן מבחינת יחס העברה מקורי, והן מעגל חלוקה בגלגלים. תשאר רק בעיית הabs.
סרן של סיקס שונה משתי הבחינות; של wk מעגל חלוקה שונה בגלגלים, לא יודע לגבי יחסי העברה.
לXJ יש נתונים משובחים ביותר בתור פלטפורמת שטח, עם נקודת תורפה אחת משמעותית ובולטת - הסרן האחורי. אפשר להסתדר עם הסרן האחורי המקורי ברכב טיולים מתון, והקפדה על נהיגה שקולה ואקראית. .
עוד יובן מהדברים שצריך לנהוג בצ'רוקי כמו "על ביצים".
אני חושב שהמצב טוב יותר.
טייל איתי צ'רוקי מס' שנים, טיולים ברמת קושי בינוני לרוב, אבל עם כמה מעברים שבהחלט אתגרו את הרכב.
איפה שאני הפעלתי נעילות הוא נתן גז.
כולל דימונה, וציר כמריר (להבדיל מהנחל עצמו).
היו מקומות אופקיים שהגמישות ומהלך המתלה אפשרו לו לעבור במקומות שאני נעלתי אחורי כדי לקבל אחיזה שתאפשר נסיעה איטית.
כמה אנשים כאן שברו ציריות אחוריות בצ'רוקי?
מכיר אחד שלא נמצא כאן באתר ששבר עם צמיגי 245/75/16
אישית, לא שברתי במשך 10 שנים שהיה אצלי
סרן סיקס שונה לא רק ביחס ההעברה ומעגל החלוקה אלא גם ברוחב. גם סרן סיקס מהדגם הרחב עדיין צר יותר מסרן סופה/צ'רוקי.
אני בספק עם צרוקי עם 31 יכול לעבור את זה... אל תשכח את המרחק סרנים הזערורי בסוזוקי לעומת המרחק בצרוקי... על ההבדל הזה מפצים בגודל צמיגים והגבהה...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
הסטה קלה מהדיון, הערה קטנה - טום, הסר ספק מליבך.
גרנד עם 31" עשה את כמריר עוד לפני שהסוזוקונים גילו את אמריקה ונסעו אחרי טויוטה.
חזרה לדיון.
הסטה קלה מהדיון, הערה קטנה - טום, הסר ספק מליבך.
גרנד עם 31" עשה את כמריר עוד לפני שהסוזוקונים גילו את אמריקה ונסעו אחרי טויוטה.
חזרה לדיון.
אשמח לדעת מי... אודי , ראובן (דודי), נתן עשו אותו עם הרבה יותר מ31...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אני
סחטיין דני... לא ידעתי שגם zj בוגר כמריר...
יאללה נחזיר לבחור את השרשור...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
עוד יובן מהדברים שצריך לנהוג בצ'רוקי כמו "על ביצים".
אני חושב שהמצב טוב יותר.
טייל איתי צ'רוקי מס' שנים, טיולים ברמת קושי בינוני לרוב, אבל עם כמה מעברים שבהחלט אתגרו את הרכב.
איפה שאני הפעלתי נעילות הוא נתן גז.
כולל דימונה, וציר כמריר (להבדיל מהנחל עצמו).
היו מקומות אופקיים שהגמישות ומהלך המתלה אפשרו לו לעבור במקומות שאני נעלתי אחורי כדי לקבל אחיזה שתאפשר נסיעה איטית.
הכל יחסי דורון, אבל כן, על צ'רוקי עם סרן 35 צריך לנהוג "כמו על ביצים". ונכון גם מצד שני, שרמת העבירות גבוהה מאד, ובפרוש ניתן לעבור איתו בצורה מרשימה ואלגנטית איפה שכלי רכב אחרים צריכים להתאמץ או לנעול, וכל זה תוך כדי נהיגה "כמו על ביצים". אבל אם מכוונים גבוה יותר מאשר טיולים רגילים, לטיולי עבירות בהגדרה, למעלות ידועי שם ולזחילת סלעים באגן דימונה - אז עדיף לפות"ש קודם להחליף סרן ואז לטייל, מאשר לטייל, לשבור, לגרור ואז להחליף סרן.
וקצת הקצנתם את עניין הסרן האחורי (D35), הם לא נשברים כל כך מהר כמו שאתם מתארים.
ההחלפה לD44 נדרשת במעבר לצמיגים 35" ומעלה.
אני יכול להעיד שחבר שנסע איתי בעשר השנים האחרונות בXJ עם D35 נעול אוטומטית, עבירות בינוני וקשה לרוב, רכב עמוס, + נהיגה נכונה (שקולה כמו שחלק אמרו), צמיגים 31" יחסים 4.10.. מעולם לא נשברו.
אם אתם מכוונים לעבירות אקסטרים רצוי לעבור ל44 כי הרי לא תכנסו לשטח אקסטרים וטיפוס סלעים עם צמיגים פחות מ35".
נהג עם רגל כבדה, שיקול דעת מוטעה, פחות מנוסה ולוחמני בשטח. ישבור גם ישבור ציריות גם ב44 וגם ב60.. וגם נתקלתי בחברים עם סרני דנה-טראק מחוזקים ולמרות כל ההבטחות מהיצרן עדיין שוברים ציריות.
אז אני מציע שבואו ונרגיע, D44HD וD35 הם סרנים טובים, יש יותר טובים אבל עולים הרבה. אם אתה מתכנן לקרוע את השטח תשקיע, אם אתה רוצה לעשות עבירות קל-בינוני+ ולטייל בלי בעיה, הכל בסדר. הסרנים יעשו את העבודה.
עדיף לפות"ש קודם להחליף סרן ואז לטייל, מאשר לטייל, לשבור, לגרור ואז להחליף סרן.
נכון, ובמיוחד שהרכב מיועד להיות יומיומי ...
1. הרכב הוא רכב יום יומי שלי. היינו 1000 ק"מ בחודש וככזה הוא צריך להישאר נוח ולא מושך את העין הכחולה מדי.
נועם, הסתבכת ... אפשר לעשות דברים יפהפיים עם הכלים האלו, אבל זה סותר את הדרישה הראשונית שלך ...
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.