צפייה בגרסה מלאה : מצבר כפול בפטרול התנהלות יום יומית ?ל
מעוניין להוסיף מצבר לפטרול. מקום יש בתא המנוע.
יש מצבר ורטה בן 9 חודשים ברכב.
לרוב נסיעה יום יומית תל אביב הרצליה.
אחת לשלושה שבועות טיול 3 ימים לדרום.
צרכני משנה - מקרר מחובר דרך קבע, הגרה לסאונד ובמחנה גם תאורת לילה.
לא מעוניין במערכת ניהול מצברים יקרה ומת׳וחכמת מדיי לטעמי. מעוניין בהתקנה עם מפסק 4 מצבים.
מכיר את עצמי ולא מעוניין להתעסק כל הזמן עם הבורר מצבים.
מכאן השאלה - בנתונים האלו האם אני יכול עקרונית לנסוע דרך קבע עם הבורר מצבים במצב של שני המצברים יחד ורק בחניוני הלילה בטיולים להעביר את הבורר למצב של מצבר אחד (המצבר של צרכני המשנה) ?
כן
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
20-03-16, 08:09
מצטרף לשחר, אבל מקצין את זה: אין גם צורך במפסקי מצבים. יש לי סריה של מפסקים, בשביל כל האופציות האפשריות, כולל מתח 24 וולט כשצריך.
פעם שיחקתי עם זה, אבל זה מיותר לגמרי.
אתה יכול לכבות מקרר לפני השינה ולהדליק בבוקר בתחילת הטיול. לא יקרה כלום למצרכים. לא יקרה למצברים כלום גם אם תשאיר את המקרר דולק, אבל זה מיותר.
שני מצברים אוכלים בלי מלח את תאורת הלדים בלילה.
הכי פשוט.
Elad Shamir
20-03-16, 08:20
אפשרות נוספת: לשים "ברז" חשמל בין המצבר הראשי לנוסף, רק בלילה סוגרים את הברז (מנתק זרימה).
רצית פשוט... - מספק אחד ללא סיבוכים שמשתמשים בוא לעיתים נדירות
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אני משתמש בפטרול אצלי בכזה: http://www.yamitysb.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=1388&category=
מחובר קבוע ביום יום, בשהיה עם צרכנים, מעביר למצבר עזר. בבוקר מחזיר .
עובד מצויין כבר כמה עשרות טובות של לילות.
אפשרות נוספת: לשים "ברז" חשמל בין המצבר הראשי לנוסף, רק בלילה סוגרים את הברז (מנתק זרימה).
רצית פשוט... - מספק אחד ללא סיבוכים שמשתמשים בוא לעיתים נדירות
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
והכי פשוט: שהברז יהיה מפוקד חשמלית. כשסוגרים סוויץ' הוא מנתק את המצבר הנוסף / מצבר ההנעה. המצבר העיקרי מחובר קבוע. מחזיק כל מה שצריך ומחובר עובד.
ברגע שפותחים סוויץ' בבוקר - הברז / ממסר מקבל מתח ומחבר את מצבר ההנעה במקביל לראשי. מניעים, נוסעים, שני המצברים נטענים, סבבה. לא צריך לחבר, לנתק, לפתוח מכסה מנוע, לזכור - כלום. תמיד נשארת מספיק אנרגיה להנעה בבוקר. אידיוט פרוף. תענוג.
איפוא משיג מפסק כזה שיופעל על ידי הסוויץ' ?
איפוא משיג מפסק כזה שיופעל על ידי הסוויץ' ?
עכשיו אתה מסתבך...
לא בעיה להשיג ממסר/סולונואיד שיחבר את מצבר הצרכנים רק בפתיחת סוויץ
בכל חנות חשמל רכב
אבל זה אומר שאת הצרכנים תצטרך להפריד ולחבר רק למצבר הזה.
ואם המצבר של הלילה יפרק, כשפתח סוויץ הוא יתחיל להיטען מהמצבר הראשי עוד לפני שנתת סטרטר.
הכי פשוט, שני מצברים מאותו סוג באופן קבוע ותשכח מזה.
מכסימום תוסיף "ברז 24" על אחד המצברים שאותו תשמור מנותק בחניון.
או שתחזור לבורר 4 מצבים שהתחלת ממנו
אוקיי שחר אימצתי הצעתך.
רק מוודא שהבנתי נכון והמצברים מחוברים כמובן במקביל.
עוד קושיה - אין בעיה עם זה שמצבר אחד יהיה בן 9 חודשים והשני יהיה חדש (שניהם מאותו הסוג כהמלצתכם) ?
חנן-ג'יפולוג
20-03-16, 11:13
אין בעייה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
עכשיו אתה מסתבך...לא בעיה להשיג ממסר/סולונואיד שיחבר את מצבר הצרכנים רק בפתיחת סוויץבכל חנות חשמל רכבאבל זה אומר שאת הצרכנים תצטרך להפריד ולחבר רק למצבר הזה.ואם המצבר של הלילה יפרק, כשפתח סוויץ הוא יתחיל להיטען מהמצבר הראשי עוד לפני שנתת סטרטר.הכי פשוט, שני מצברים מאותו סוג באופן קבוע ותשכח מזה.מכסימום תוסיף "ברז 24" על אחד המצברים שאותו תשמור מנותק בחניון.או שתחזור לבורר 4 מצבים שהתחלת ממנואין צורך ״להפריד צרכנים״ או כל פעולה מסבכת אחרת. המצבר הנוסף מחובר במקביל למצבר הרגיל. אבל קוטב אחד מחובר דרך ממסר אחרי סוויץ׳. מרגע פתיחת הסוויץ׳ עד ההתנעה עוברות כמה שניות, לא משמעותי לטעינת מצבר אחד מחברו. דווקא חיבור קבוע ללא סוויץ׳ יכול לעשות צרות. באופן הזה אפשר לחבר שני מצברים כל אחד מסוג אחר, גיל אחר וכד׳ כמו שנשאל בהמשך.
במקום ממסר מפוקד סוויצ׳ - פיקוד מנורת טעינה או יוניט לחץ שמן. כך מוודאים שהמצברים מחוברים רק כשהמנוע מסתובב.
אסף.
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1530-jeepolog-archive
במקום ממסר מפוקד סוויצ׳ - פיקוד מנורת טעינה או יוניט לחץ שמן. כך מוודאים שהמצברים מחוברים רק כשהמנוע מסתובב.
אסף.
- - - Updated - - -
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1530-jeepolog-archive
אבל אז איך הוא יתניע? פיקוד סוויץ' נראה לי אחלה פתרון. הבעיה העיקרית היא למצוא מנגנון שיכול לעבוד בזרם גבוה לזמן ארוך.
אבל אז איך הוא יתניע? פיקוד סוויץ' נראה לי אחלה פתרון. הבעיה העיקרית היא למצוא מנגנון שיכול לעבוד בזרם גבוה לזמן ארוך.
יש מנגנון פשוט שנקרא ממסר, יש באיביי כאלה ל 100 או 200 אמפר וזה מספיק.
לא מבין למה לפותח השירשור יש התנגדות להרכיב בקרה לשני מצברים?
אם מתחילים עם כל הגשפט של ממסרים או מפסקים או ברזים 24 אז למה לא להרכיב מערכת בקרה לשני מצברים?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
למה לא מערכת בקרה - כי זה יקר ומסובך (אניח חושב ) ועלול להיות פתח לצרות. מעוניין כמה שיותר פשוט.
מערכת בקרה עולה למעלה מ- 1,000 ש"ח לפני עבודה.
מפסק ארבע מצבים 200 עד 400 ש"ח
ברז "24" - כמה עשרות שקלים.
אצלי בדיסקו הקודם היתה מערכת שכללה שתי מצברים שונים שחוברה ע"י בורר מצבים בלבד !!!
המערכת עבדה מעולה - הבעיה היחידה אנחנו בטיול והראש לא תמיד במקום :)
ולכן לדעתי עדיף מערכת אוטומטית שמחברת את שתי המצברים לאחר סוויץ או מערכת ניהול מצברים שאכן יקרה { באזור 700 ש"ח }
בימים אלו חושב להתקין גם בדיסקו 2 מערכת כזו - לצערי אין מקום בתא מנוע ,
בעלי דיסקברי 2 אשמח להמלצות
לדעתי ומניסיון רצוי מפסקים
אני חיברתי ברז 12V לכול מצבר כך שיש את כול אופציות החיבורים
מה שחשוב זה שיש הפשרות לנתק את המצברים
לדוגמה במצב של קצר
מצב נוסף שמצבר אחד מת ויוצר מפל מתח למצבר השני
למה לא מערכת בקרה - כי זה יקר ומסובך (אניח חושב ) ועלול להיות פתח לצרות. מעוניין כמה שיותר פשוט.
מערכת בקרה עולה למעלה מ- 1,000 ש"ח לפני עבודה.
מפסק ארבע מצבים 200 עד 400 ש"ח
ברז "24" - כמה עשרות שקלים.
http://m.ebay.com/itm/Dual-Battery-Isolator-12V-140A-Single-Sense-Caravan-RV-4WD-/301520863019?nav=SEARCH
מה מסובך בזה?
פתרון פשוט ולא יקר אבל מחייב הפרדת צרכנים
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
או זה
http://www.ebay.com/itm/T-Max-12-volt-Intelligent-Split-Charge-Dual-Battery-System-With-LED-Display-/261826800207?hash=item3cf617ea4f:g:mgYAA OSwrklVFK~r
אצלי 2 מצברים מסוג אחר עם בורר מצברים ימי פשוט.
בלילה מעביר לעבודה עם מצבר צרכנים ובבוקר מחבר את שתיהם.
עובד ככה 3 שנים ללא בעיות...
Sent from my iPhone using Tapatalk
מחבר את שניהם... אחרי ההתנעה מן הסתם.
מפסק בודד או רב מצבי זה הסידור הכי פשוט.
החוכמה היא לחבר את צרכני הבית למצבר הבית ואת צרכני הרכב למצבר ההתנעה כמו שהוא במקור ובלי לסבך.
מפסק ניתוק רגיל גם אם שכחת לחבר, עדיין מצבר ההתנעה מפעיל כרגיל את מערכות הרכב כשמצבר הבית רק לא ייטען. לא נורא.
אסף.
אני חייב להגיד שמשילוב של חוסר זמן ותקציב (מצבר עולה לא מעט), אני מסתדר כבר שנתיים עם מקרר ותאורת מחנה לדים עם מצבר יחיד.
מקרר עובד גם בלילה, או שמנותק (כמו חנן), והלדים נותנים תאורה עד לסביבת חצות.
העובדה שזה עובד, רק מרחיקה את היום בו יכנס מצבר שני לרכב.
הפתרון הנכון הוא אכן מערכת ניהול, ושני מצברים, אבל זה לא חובה.
אני חייב להגיד שמשילוב של חוסר זמן ותקציב (מצבר עולה לא מעט), אני מסתדר כבר שנתיים עם מקרר ותאורת מחנה לדים עם מצבר יחיד.
מקרר עובד גם בלילה, או שמנותק (כמו חנן), והלדים נותנים תאורה עד לסביבת חצות.
העובדה שזה עובד, רק מרחיקה את היום בו יכנס מצבר שני לרכב.
הפתרון הנכון הוא אכן מערכת ניהול, ושני מצברים, אבל זה לא חובה.
יקירי:
לא כוחות. רכב ידני כמו שלך, גם אם המקרר רוקן / החליש בלילה, אפשר תמיד להניע בדחיפה אם הסטרטר לא מצליח...
ברכב ידני הייתי שם את המצבר הכי גיבור שנכנס בגודל וגומר עניין.
ברכב אוטומטי זה סוג של ביטוח, שמי שמטייל לבדו לא כדאי שיוותר עליו.
כמה מאיתנו מטיילים לבד עם רכב בודד?
שלמה לא כזה אם אני זוכר נכון.
חנן-ג'יפולוג
20-03-16, 20:57
אם אתה לא מטייל ברכב בודד אתה לא צריך את השרשור הזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
מחבר את שניהם... אחרי ההתנעה מן הסתם.
מפסק בודד או רב מצבי זה הסידור הכי פשוט.
החוכמה היא לחבר את צרכני הבית למצבר הבית ואת צרכני הרכב למצבר ההתנעה כמו שהוא במקור ובלי לסבך.
מפסק ניתוק רגיל גם אם שכחת לחבר, עדיין מצבר ההתנעה מפעיל כרגיל את מערכות הרכב כשמצבר הבית רק לא ייטען. לא נורא.
אסף.
וזה אומר שאם המצבר השני התרוקן בלילה אז בזמן החיבור יש לך פיק זרם גבוה מאוד.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
נכון. במצב כזה המצבר הריק מושך מהאלטרנטור הרבה.
וזה תמיד נכון בכל סידור שהוא לא מהמשוכללים והיקרים.
אסף.
אני אכן לא מטייל לבד. אבל הרכב משמש אותי גם כרכב יום יומי וציינתי שהמקרר אמור להיות מחובר דרך קבע ברכב גם ביום יום - אוהב שתהיה לי שתייה קרה זמינה בכל עת.
לכן מחפש את הביטחון שבמצבר כפול ובלי סיבוך ויותר מדיי פעולות מצידי - סוג של התקן ושכח.
חנן-ג'יפולוג
21-03-16, 06:52
שלמה, אני כבר שמונה שנים עם מקרר ברכב יומיומי, רכב פרטי עם מצבר מקורי צנוע. המקרר מחובר למתח אחרי סוויץ', משקע המצית המקורי שבתא המטען, כלומר מקבל מתח רק כשהרכב מונע. הטמפ' מכוונת להקפאה, אז המקרר צובר קור מספק בזמן שהרכב מונע, וכך יש לי תמיד שתיה קרה במקרר וארוחות צהריים, ללא פגיעה בחיי המצבר או סיכון יכולת ההתנעה.
אגב, אני עובר בין הרבה רכבים, לפעמים מחליף שלושה רכבים בשבוע, והמקרר עובר איתי. עם הסידור הזה אין צורך לשנות כלום ברכב, והוא הכי בטוח שיש.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
בנוסף למיתוג הידני הייתי מוסיף מנתק מצבר לפני שיגיע לריקון מוחלט.
עיקר הנזק שנגרם למצברי עופרת חומצה קורה במצב פריקה מליאה.
יש חשמלאי מצויין בקיבוץ כפר מנחם . יתקין לך מערכת מיקצועית מסודרת ותקינה . היציע לי ללא עלות המצבר עלות בסביבות 600 ש״ח . ממליץ מאד לבצע אצלו . עבודה עצמית תהי זולה אולי ב 200 ש״ח . הרכיבים יקרים . הכבלים יקרים והסולונואיד שצריך להתאים לעבודה ממושכת ולא רק ל״פיק״ התנעה, קוטבים, סופיות, בדיל , בידודים וכל מיני אחרים . יש דברים שלא כדאי כלכלית לעשות לבד .
אני תמיד ממליץ על החשמלאי המצויין הזה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.