צפייה בגרסה מלאה : יונדאי I20 מנורת בדוק מנוע נדלקה
חברימוס,
אישתי נוהגת על יונדאי I20 מנוע 1400CC שנת 2004. שבוע שעבר במהלך נסיעה שגרתית נדלקה מנורת 'בדוק מנוע' ורק לאחר כיבוי והתנעה של המנוע מספר פעמים המנורה כבתה.
בביקור במוסך מורשה הייבואן נאמר לי שיש צורך לבצע שינוי בחיווט החשמלי של חיישן החמצן למחשב הרכב (תקלה ידועה).
האם מישהו יודע על מדובר והסיבה שבגללה המנורה נדלקה ?
הרכב סה"כ עשה 7000 קילומטרים.
תודה,
ככל הנראה ועל פי מה שנאמר לך במוסך הדבר הוא ריקול ידוע. מנורת מנוע נדלקת בין היתר בעקבות דברים הקשורים בזיהום אויר. בצע את הריקול כפי שהומלץ בחברה וסע לשלום👍
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
יש לך מידע נוסף לגבי הריקול ?
תודה,
חנן-ג'יפולוג
21-03-16, 07:15
אין ריקול לזה. יש טיפ טכני, ככה זה נקרא, ומיועד למי שהתגלתה ברכבו תקלה.
תקלה p0141 או קשורות לה.
יש פיצול בחיווט ממחשב המנוע לשני חיישני החמצן. הפיצול הזה נעשה במקור ע"י חיבור בלחיצה, והוא לא מספיק טוב.
מה שיעשו לך זה שילחימו את החיבור הנ"ל, ויעבו את המוליך שהולך מהמחשב ועד הפיצול.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
תודה על התגובה המפורטת.
האם לשם ביצוע השינוי יש לפרק את הכספת של מחשב המנוע ?
מה המשמעות של קוד התקלה ?
תודה
אשמח להתייחסות להודעה הקודמת.
חנן-ג'יפולוג
25-03-16, 01:19
אני לא יודע לומר אם יגיעו עם העיבוי של החוט עד לתוך האיזור שמוגן בכספת או לא. אני מניח שזה לא קריטי. הנקודה היותר קריטית היא להלחים את חיבור הלחיצה המקורי.
המשמעות של קודי התקלה היא הפרעה באות של חיישן החמצן הקדמי או האחורי או תקלה במעגל החימום של חיישן החמצן הקדמי או האחורי, או גם וגם.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אין ריקול לזה. יש טיפ טכני, ככה זה נקרא, ומיועד למי שהתגלתה ברכבו תקלה.
תקלה p0141 או קשורות לה.
יש פיצול בחיווט ממחשב המנוע לשני חיישני החמצן. הפיצול הזה נעשה במקור ע"י חיבור בלחיצה, והוא לא מספיק טוב.
מה שיעשו לך זה שילחימו את החיבור הנ"ל, ויעבו את המוליך שהולך מהמחשב ועד הפיצול.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
נראה שברכב של אחותי, i20 1200 2013, יש תקלה שמזכירה את זה. ללא הודעה מוקדמת יש פתאום תקלה עם חייישן החמצן שנעלמה לאחר טיפול וחזרה שוב.
ה"טיפ הטכני" המדובר הוא משהו שמבוצע ללא עלות במוסכי היבואן?
תודה,
אדי
באופן כללי
"ריקול" היצרנים מוציאים בדר"כ במקרים שישנה בעיה בטיחותית והם רוצים להימנע מתביעות ולשמור על שמם הטוב .
"טיפ טכני" אם כלקוח ידעת שהוא קיים , כנראה שתקבל בחינם (או עם הנחה ותשמע גם את המונח שהם הכי אוהבים "רצון טוב" ממש צדיקים) כי זה "פאק" שלהם שהינו ידוע ומוכר . עיין ערך החלפת דשבורדים במאזדה 3.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 18:30
יש למטבע הזה עוד צדדים.
יבואנים משתמשים לא פעם בתקציב ה"רצון טוב" גם במקרים של נזקי לקוח, שאין בהם בכלל שאלה אם מדובר בפגם יצור או נזק. אבל אם הלקוח נחשב ל"לקוח טוב", קונה אצל היבואן, מטפל ברשת היבואן וכדומה, ורואים לנכון לעזור לו, אז עוזרים.
אדי, שלחתי לך הודעה פרטית.
גילוי נאות חנן?
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 19:12
נכתב כאן כבר יותר מפעם, ואף מופיע בכתבה באתר.
אני עובד אצל יבואן רכב.
בלי קשר, כשמדובר בהבעת דעה על מוצר ספציפי, יש רלוונטיות לגילוי נאות באם אתה משויך אליו, מרוויח ממנו וכולי.
באופן כללי, אני נמנע לחלוטין מהבעת דעה על מוצרים של היבואן שאני מייצג. נסה למצוא ציטוט שסותר את זה.
בהבאת עובדה כללית מעין זו בלי שיש אפילו מותג ספציפי קשור לעניין, זה לא קשור, ונסיים בזה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני ממש לא מעוניין להיכנס איתך לוויכוח אך הצורה שבה אתה כותב קצת מקוממת.
דבר ראשון לא מדובר בדעה על מוצר .
שנית כל עניין ה"רואים לנכון" הוא ישראלי לחלוטין, או שמגיע או שלא נקודה .
שלישית כאשר שירות מותנה ברצונו הטוב של נניח יועץ השירות שנמצא באותו הזמן במוסך ואם אשתו נתנה לו אתמול או לא , עצבני , רגוע וכולי
זו דוגמא קלאסית להתנהלות הישראלית המכוערת וכן אתה שותף לזה וצריך לתת גילוי נאות .
אומנם אתה דמות מוכרת כאן בפורום אך ישנם פה עוד אנשים שצריכים לדעת שאתה לא אוביקטיבי.
ונסיים בזה .
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 19:47
בלי להיכנס לאתיות שלי אם קיימת או לא, עדיין אפשר לומר משהו על "או שמגיע או שלא מגיע" כמושג אבסולוטי.
למישהי נשבר מדף אחורי ברכבה ונשבר גם הצופצ'יק שהמדף נשען עליו.
זה קרה בעקבות מטען גדול שהיא שמה על המדף וסגרה עליו את הדלת האחורית בכח.
לא היא ולא אף אחד אחר לא חשב שמגיע לה, ובכל זאת היא קיבלה את הרכיבים הנ"ל ברצון טוב, כי זה רכב חדש שני ברצף שהיא קונה מאותו מותג, מטפלת רק במורשים, וכו'.
עוד בחור שהרכיב באופן עצמאי ברכבו מסנן אוויר פתוח, ולא דאג שצינורות היניקה יהיו מחוברים כראוי. למעשה היה ביניהם מרווח של שבעה מ"מ, שדרכו נכנס אוויר חופשי, לא מסונן, למנוע. הבחור קיבל מנוע חדש ברצון טוב.
גם אתה לא תניח שמגיע להם לקבל טיפול חינמי. האם זה עדיין מקומם אותך שהם קיבלו?
אגב, אין לי קשר לשירות לקוחות, ולכן גם לא לחלוקת התקציב הנ"ל.
אני איש טכני. פרופר.
ממש לא מקומם אותי שהם קיבלו ,
אך הרצון הטוב הזה לא צריך להגיע מהלקוחות שפגעו בהם כי נניח כי הם לא ידעו שיש "טיפ טכני" .
המוסך לא אמור לקבוע רצון טוב לפי אם אני מטפל אצל היבואן או לא .
משרד התחבורה קבע שאני עדיין זכאי לאחריות מלאה ולתנאים שווים ככל קונה מיבואן
כל עוד אני מטפל במוסך מורשה משרד התחבורה נכון?.
פה נכנסו היבואנים ומעבירים מסר ללקוחות שמי שיטפל אצלם יקבל מידע שלקוח אחר שקנה את אותו המותג לא יקבל.
זה עיוות.
יכול להיות שאנחנו לא בדיוק מדברים על אותו הדבר אך אני מקווה שאנחנו כן מבינים אחד את השני.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 19:59
אנחנו לא מדברים על אותו דבר, וזה לא במקרה.
לנושא שאתה מדבר עליו אני לא אכנס, כי זו הבעת דעה, וכבר כתבתי שאני לא עושה את זה. לא כאן ולא בכלל.
טיפ: אל תקח כמובן מאליו שדעתנו בעניין שונה.
הנושא שאני דיברתי עליו הוא לא עניין של דעה. הוא הצגת עובדה, פלוס שני מקרים שמדגימים אותה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
עמדת מפתח
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 20:05
יאללה, זורם. אני מושחת (;
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני התפטרתי ממקומות עבודה בגלל מקרים של רמיית לקוח ;)
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
15-05-17, 20:11
כה לחי.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לטובת פשוטי העם
כה לחי = הידד / כל הכבוד / יישר כוח אך הכל בתיבול ציני.
המשך שבוע טוב:)
נ.ב בדקתי את זה בגוגל כי לא הכרתי, יצא משהו טוב היום ,תודה:)
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
קצת לא לעניין ההשתלחות בחנן.
בכל מקום הוא כותב במה הוא עובד.
בנוסף, בכל חברת רכב יש בולטין עם הוראות על התקלה ועל הפתרון המומלץ.
למשל, ברכבי קורולה של 2008 (אצלי) היתה בעיה של נזילה וקורוזיה במשאבת מים. רק מי ששם לב שיש לו פתאום משאבה חדשה ידע מזה.
זה לא רק היבואן, זה הרבה פעמים מדיניות של יצרן.
מעבר לכך,
מה לעשות, זה בדיוק ההבדל בין מוסך מורשה יבואן לסתם מוסך.
איל מסכים איתך שיש מצב שבחלק מהמקרים זו התנהלות יצרן.
לא משתלח באף אחד אך העמידה לצד יבואן צריכה לבוא עם גילוי נאות , אי אפשר לצודד בצד אחד ומצד שני לטעון שלא הבעת דעה/נקטת עמדה.
בואו נעזוב את זה . סתם איבד פרופורציה.
Sent from my AKAI Diamond using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.