PDA

צפייה בגרסה מלאה : סוואנה 2002 מנוע 6.5 נכבה באמצע נסיעה, אשמח להכוונה



פלג_
21-03-16, 21:44
שלום.

אתמול בדרך לצפון האוטו נכבה באמצע נסיעה על כביש 6 לאחר נסיעה של רבע שעה מהבית.
נדלק נורת "CHECK GAGES" ומיד לאחר מיכן נכבה המנוע.
מיד אחרי יש סטרטר אך לא מניע.
הזמנתי גרר שהיה מתוכנן להגיע תוך שעתיים.
אחרי 20 דקות לערך נכנסתי לאוטו ונתתי שוב סטרטר, הפעם הוא נידלק, יצאתי מכביש 6 באייל לחזרה לכיוון הוד השרון מכביש עוקף.
עד להוד השרון הוא נכבה שוב עוד פעמיים, כל פעם המתנה של 10-15 דקות והוא שוב נידלק.
הבוקר התחברנו למחשב וקיבלנו קודי תקלה והם:
P0236
P0251
היום נסעתי שוב, הכל היה בסדר בדקות הראשונות (לדעתי שהמנוע קר, אם יש קשר) עד ששוב זה התחיל.
הפעם הראשונה הייתה אחרי 10-15 דקות ולאחר מיכון זה חזר כל כמה עשרות מטרים עד שהשארתי את האוטו ברחוב.

אשמח לכל מידע.
ומה אומרים בפועל קודי התקלות האלו?

הרכב הוא סוואנה 2002 מנוע 6.5 ליטר דיזל עם 270 אלף ק"מ.

המון תודה
פלג

MR BIG
21-03-16, 21:55
נישמע כמו ה- PMD שיושב על המשאבת הזרקה .

גם לפי הק"מ של הרכב...זה דיי מתאים. מניסיון.

gp1
21-03-16, 22:32
האם בוצע איזה טיפול או תיקון כלשהו במנוע בשבועות האחרונים ?? יכול להיות גם חדירת אוויר למערכת הדלק

פלג_
21-03-16, 22:33
לא בוצע שום טיפול.
הבוקר החלפתי פילטר סולר וניקזתי אוויר, לא שינה דבר.

asafk
21-03-16, 22:49
הקוד הראשון יכול להיות תוצאה של שסתום ווסטגייט תקול או משהו באזור הזה - זה קוד שנדלק משינוי לחץ חריג בסעפת הפליטה. אבל בGM כמו ב GM, הקוד הזה יכול להידלק ממגוון גדול של תקלות שגורמות ללחץ הסעפת להשתנות - לכן זה קוד שהוא לפעמים לא התקלה אלא תוצר לוואי.
אבל
הקוד השני הוא בתאוריה של חיישן מקום של משאבת ההזרקה (יש על המשאבה חיישן אופטי שהקוד הזה מוקדש לו) - אבל בתכלס זה קוד כללי לתקלה של מערכת ההזרקה שמקבלת חוסר התאמה בין מצב המשאבה למצב המנוע. בחיים האמיתיים ויחד עם עניין החום - ההשערה שזה ה PMD - כנראה בכיוון. המודול מתחמם ומפסיק לתפקד, מתקרר וחוזר לחיים.
העניין הוא שהוא אמור להתקרר על ידי הדלק שזורם במשאבה, אבל רגע אחרי שדוממת - הוא כבר לא מתקרר ואז נגרם נזק.
בנוסף, עם התיישנות המנוע עולים הזרמים שמערכת ההזרקה מושכת, ולכן הטמפרטורה של הPMD עולה גם תוך כדי עבודה כשיש זרימת דלק.
בקיצור.. זה כנראה האשם אבל מה שניסיתי לומר הוא שכדאי לבדוק ולחדש במידת הצורך את החיווט של מערכת ההזרקה אחרת התקלה תחזור.

אסף.

פלג_
22-03-16, 11:40
המון תודה

קיבלתי עוד מספר חיזוקים לכיוון ה pmd.
עוד הבנתי שהפרוק שלו הוא לא חוויה, ויש מה לפרק כדי להגיע לשם.
האם גם רק לפרק את הקונקטור של הצמה ולחבר אותו לצמה ארוכה יותר דורש פירוק רציני?
ראיתי מערכות כאלו באייבי שהם בעצם עם צמת חשמל ארוכה יותר ואת הרכיב מרכיבים במקום אחר עם תוספת של צלעות קירור (כניראה במקום קירור הסולר).

כזה לדוגמא:http://www.ebay.com/itm/PMD-FSD-PDM-MODULE-WITH-COOLER-KIT-New-Stanadyne-and-6-ft-harness-6-5L-GM-diesel-/141677976718?hash=item20fcaa5c8e:m:m-v7iwmNteo-4nTR1Q1Zntg&vxp=mtr

או כזה:http://www.ebay.com/itm/NEW-6-5l-Pump-Mounted-Driver-PMD-FSD-6-5-GM-Chevy-Turbo-Diesel-Fuel-Injection-/281897627216?hash=item41a2686e50:g:7K8AA OSwYaFWhEz8&vxp=mtr

או:http://www.ebay.com/itm/PMD-FSD-cooler-kit-GM-6-5L-diesel-for-Vans-Hummer-H1-/370171604828?hash=item562ff26f5c:m:m_2X5 ath530yxMULz891cWw&vxp=mtr

מה לבחור, לאיזה כיוון ללכת?
דגשים מיוחדים וכו׳
אני מבצע זאת אצלי בעסק.

Tsafrir
22-03-16, 12:57
המון תודה

קיבלתי עוד מספר חיזוקים לכיוון ה pmd.
עוד הבנתי שהפרוק שלו הוא לא חוויה, ויש מה לפרק כדי להגיע לשם.
האם גם רק לפרק את הקונקטור של הצמה ולחבר אותו לצמה ארוכה יותר דורש פירוק רציני?
ראיתי מערכות כאלו באייבי שהם בעצם עם צמת חשמל ארוכה יותר ואת הרכיב מרכיבים במקום אחר עם תוספת של צלעות קירור (כניראה במקום קירור הסולר).

כזה לדוגמא:http://www.ebay.com/itm/PMD-FSD-PDM-MODULE-WITH-COOLER-KIT-New-Stanadyne-and-6-ft-harness-6-5L-GM-diesel-/141677976718?hash=item20fcaa5c8e:m:m-v7iwmNteo-4nTR1Q1Zntg&vxp=mtr

או כזה:http://www.ebay.com/itm/NEW-6-5l-Pump-Mounted-Driver-PMD-FSD-6-5-GM-Chevy-Turbo-Diesel-Fuel-Injection-/281897627216?hash=item41a2686e50:g:7K8AA OSwYaFWhEz8&vxp=mtr

או:http://www.ebay.com/itm/PMD-FSD-cooler-kit-GM-6-5L-diesel-for-Vans-Hummer-H1-/370171604828?hash=item562ff26f5c:m:m_2X5 ath530yxMULz891cWw&vxp=mtr

מה לבחור, לאיזה כיוון ללכת?
דגשים מיוחדים וכו׳
אני מבצע זאת אצלי בעסק.

בסירטונים ביוטיוב, אנשים פירקו את הפלאג החשמלי באמצאות מברג ארוך ופנס.
את הכבל חיברו לכבל של הקיט שכולל נוסף ל-PMD גם צלעות קירור.
בד"כ התקינו את החדש במקום קר יחסית כמו מאחורי הגריל, בתוך הפגוש מאחורי לוחית הרישוי או מעל סעפת היניקה בתא המנוע.
שים לב שאחד ממה שהעלת אינו כולל את הנגד. יש כמה סוגים של נגדים והם משנים את תצרוכת הסולר מחסכוני לפחות חסכוני.

פלג_
22-03-16, 18:38
מכבן שלא פירקתי עדיין אשמח לדעת מה בדיוק להזמין.
קישור היה מצויין.

סוואנה 2002 נפח 6506
דגם מנוע af2
מנוע תוצרת gm
דגם savana cg 21406

גם ככה זה שהוא יעמוד עכשיו 2-3 שבועות זה יותר מידי בשבילי.
בארץ ניתן לקנות אותו בעלות של 1800-1500 אבל ללא המאריך וללא הצלעות קירור ולכן ממה שאני מבין היה עליי לפרק הכל כולל סעפת יניקה כדי להחליף.

תודה
פלג

Tsafrir
22-03-16, 20:52
מכבן שלא פירקתי עדיין אשמח לדעת מה בדיוק להזמין.
קישור היה מצויין.

סוואנה 2002 נפח 6506
דגם מנוע af2
מנוע תוצרת gm
דגם savana cg 21406

גם ככה זה שהוא יעמוד עכשיו 2-3 שבועות זה יותר מידי בשבילי.
בארץ ניתן לקנות אותו בעלות של 1800-1500 אבל ללא המאריך וללא הצלעות קירור ולכן ממה שאני מבין היה עליי לפרק הכל כולל סעפת יניקה כדי להחליף.

תודה
פלג

https://www.youtube.com/watch?v=VE9oX2qo7Sk

https://www.youtube.com/watch?v=dC469cTqGg8

https://www.youtube.com/watch?v=mAWqKU_AzlU

https://www.youtube.com/watch?v=ZXfEUgYklYA

https://www.youtube.com/watch?v=ZXfEUgYklYA

פלג_
23-03-16, 23:49
אווקי עברתי על הרוב

יש דרך לדעת מלבד להתחיל לפרק ולהשאיר הכל פחות 2-3 שבועות, אם היחידה אצלי היא שחורה או אפורה?
אני מבין שהאפורה היא יחידה ״משודרגת״ אם כי אין על השידרוג הרבה מידע.

איזה נגד עדיף #5 או #9?

תודה

פלג_
16-04-16, 10:37
עדכון

כולכם צדקתם.
אסף אכן לאחר שיחה עם עוד מבינים בתחום זה אכן קוד תקלה של משאבה, אבל גם שיש קוד תקלה כזה ברוב הפעמים מתחילים מהחלפת ה PMD ואז ממשיכים הלאה אם יש בעיה.

אז ככה, הזמנתי בארץ מאיזה ספק PMD אמריקאי וקיט התקנה (זה עם הצלעות קירור) הגעתי לאסוף אותו אבל הוא לא היה נראה לי כמו המקורי (תחושה כזאת, מדבקה של USA ועוד כמה מספרים בכתב יד) החלטתי לא לקחת ולא בגלל שזה עלה עוד אלף שקל בייחס לאיביי.

הזמנתי לבסוף את המוצר הזה:
http://www.ebay.com/itm/NEW-GM-6-5-TURBO-DIESEL-STANADYNE-PMD-FSD-MODULE-COOLER-KIT-COMPLETE-/141842414449?hash=item2106777b71:i:14184 2414449
העמדתי את האוטו בצד והמתנתי שיעברו השלושה שבועות עד שיגיע החלק.
בינתיים התחלתי לפרק, על הדרך החלפתי גם רצועת אביזרים שעבדה כשני רצועות נפרדות (נקרע באמצע לכל האורך).
עשיתי סדר קצת בחוטים ובהתקנות קודמות של מערכת החשמל.
להפתעתי לאחר כעשרה ימים אני מקבל הודעה שהשליח יגיע אלי באותו יום בין השעות 20:30-22:30.
וכך היה, ללא תשלום נוסף למעט המיסים ששולמו דרך איביי עוד במעמד ההזמנה.
סה"כ יצא 1563 ש"ח ה PMD האפור (משופר, כך טוענים), נגד, כבל מאריך וצלעות הקירור.
לאחר פירוק של סעפת הטורבו (הגשר העליון) וצינור פילטר האוויר כבר ניתן היה לראות את יחידת ה PMD, שליפת הקונקטור עם מברג וחיבור כבל המאריך לא לקח יותר מכמה דקות.
העברתי את כבל המאריך קדימה לאזור הרדיאטור ובניתי תושבת פשוטה כדי להתקין אותו בחזית, באזור שבוא יש תנועה של אוויר גם שהרכב בעמידה.

כבר יותר משבוע שהרכב נוסע מצוין וללא שום בעיות.

המון תודה

-->