PDA

צפייה בגרסה מלאה : אולי גיר 2 ???



erezr59
22-03-16, 10:57
שלום רב,
הרכב:
טרופר בנזין/גפ"מ 3.5 ליטר 2001 אוטומט.

התופעה:
א. מרגע שילוב ידית ההילוכים להילוך אחורי, לוקח יותר זמן מהרגיל עד שהרכב מגיב. (כשתיים שלוש שניות)
ב. כשהרוורס משולב, לחיצה על דוושת התאוצה מעלה את הטורים אך הרכב מגיב לאט. (כאילו ה"מצמד" מחליק).

תופעות שכביכול לא קשורות:
א. פעמיים קרה בתחילת תנועה בכביש, שכביכול הגלגלים "פירפרו", למרות נהיגה שגרתית.
ב. במהלך תנועה עירונית רגילה, נדמה היה שהברקסים, או ההנדברקס מורם והרכב מאט עד לעצירה. לחיצה על דוושת התאוצה גרמה למנוע להתאמץ כדי להזיז את הרכב. (התופעה קרתה רק פעם אחת).

טיפול אחרון לפני שבועיים שאולי קשור:

עקב תופעה שגרמה ל"תפיסת" הגלגל בתחילת נסיעה ולפני עצירה, הוחלף שמן מתאים בדיפרנציאל מוגבל ההחלקה. המכונאי אבחן בעיה במכניקה של מגביל ההחלקה. החלפת השמן הקלה משמעותית על התופעה אך לאחרונה ניתן לעתים להרגיש שהדיפרנציאל לא עובד חלק לגמרי.

לאבחונכם אקדים תודה...

רונן

erezr59
03-04-16, 14:50
מאחר ולא הייתה אף תגובה להודעה שלי, פניתי טלפונית לשני מכוני גיר, כדי לנסות ולהבין מה האופציות העומדות לפני. מכון אחד העלה את האפשרות שמדובר בבוכנה עייפה, אך מאחר ואין אצלו חלקים זמינים, הוא אינו מוכן לקחת את העבודה. ברוב טובו הוא הפנה אותי למכון בפתח תקוה, תוך שהוא שולל מפאת מחירים הזויים את ג'נרל-גיר. התקשרתי לפ"ת ובשיחה קצרה קבע המומחה שמדובר בשיפוץ גיר, בעלות של 6.5 ת'לפים לפני מע"מ.
לפני שאני מפקיד/מפקיר את הטרופר בידיו, אולי בכל זאת יש מושיע שיכול לאבחן או לייעץ או לתקן או כל דבר אחר שעשוי לפתור את הבעיה בפחות זוזים?

נדב ש.
03-04-16, 15:43
בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?

yoni_0000
03-04-16, 15:46
יתכן והוא צודק..
קצת בעיה לענות לך בהתכתבות.. צריך לנסוע ולהרגיש.
העצה שאני יכול לתת לך היא פשוט לאסוף עוד כמה חוות דעת מבעלי מקצוע מומלצים.. לא בטלפון- סע אליהם שיעשו סיבוב.
אל תתקבע רק על האזור שאתה גר בו.. לפעמים שווה לתרתר את עצמך עוד שעה לכל כיוון בשביל מקום טוב.

erezr59
03-04-16, 17:18
בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?
אין לי מדיד שמן גיר ברכב הזה. האם חוסר בשמן גיר יכול להשפיע רק על הילוך אחורי?
(בסוף השבוע הקרוב אני במגידו, יש המלצות לבעל מקצוע באזור שיכול לתת דיאגנוזה לבעיה?)

נדב ש.
03-04-16, 17:29
אני יודע שאין לך מדיד, בגלל זה שאלתי את השאלות.
בנוסף כדאי להיתחבר לסורק ולבדוק את הנתונים ב live, יכולות להיות כמה סיבות.
באיזור מגידו יש את אבי-אביר הגיר, נימצא ברמת השופט.

erezr59
15-04-16, 23:32
בדקת שמן גיר? צבע וריח+ כמות נכונה לפי הוראות יצרן?
הוחלף שמן גיר, פילטר גיר, אטמים ו... התופעה נשארה כשהייתה. בהילוכים קדמיים אין שום בעיה, בהילוך אחורי לוקח זמן עד שהרכב מגיב לדוושת התאוצה. (צריך לתת הרבה גז עד שהרכב מועיל בטובו לזוז).
בטלפון למכון גיר מוכר, הפסיקה הייתה "צריך שיפוץ גיר! 6.5 אלפיות לפני מע"מ"...

נדב ש.
16-04-16, 07:05
אם זה רק הרוורס וכל השאר בסדר, אין מכות בהעברה, בעיטות מהגיר, ולא בא לך לשפץ עכשיו את כל הגיר בגלל הרוורס, אז לפני שאתה משלב רוורס שים את תיבת העברה ב low , זה אמור לעזור לגיר בהילוך אחורי.

erezr59
16-04-16, 08:09
כך אני נוהג לעשות, למרבה הבושה...
יותר מזה, מצאתי חנייה באתר בנייה עם קצת כורכר וחול ונאלצתי לצאת מהרכב, לנעול את הלוקרים ולשלב ל-LOW, רק כדי לצאת משם...

erezr59
25-04-16, 10:37
מאחר וביני ובין מוסכים ומכונים לשיפוץ גיר, יש משבר אמון גדול, אשמח להגיע לכל בעל מקצוע שיסכים, תמורת תשלום כמובן, לבדוק ולאבחן, בעזרת הידע שצבר ובעזרת מכשור מתאים, את הבעיה שיש בגיר האוטומט של הטרופר שלי.
חג שמח,
רונן

rob
26-04-16, 14:34
התופעה שאתה מתאר נקראת "הילוך מחליק" ההילוך יכול להחליק מכמה סיבות:

1. המצמדים שפועלים בהילוך הזה נשחקו (כולם או חלקם) - תוכל לראות שאריות של בוצה שחורה בתחתית אגן השמן של הגיר
2. גומיות האטימה של הבוכנות שמשלבות את המצמד נקרעו/נתבלו - תוכל לאמת את התופעה רק אם תחבר מד לחץ לגיר
3. סולונואיד פיקוד על ההילוך לא פותח את מעברי השמן עד הסוף - פחות סביר

בשביל לתקן את בעיה 1 או 2 תאלץ להוריד את הגיר מהרכב ולעשות אוברול מלא, מחיר של 6,500שח נשמע הגיוני
בשביל לתקן את בעיה 3 אין צורך להוריד גיר מהרכב, העלות צריכה להיות נמוכה באופן משמעותי

בהצלחה!

erezr59
26-04-16, 15:10
תודה תודה על התשובה.
א. במידה והנסיעה קדימה חלקה וההילוכים מתחלפים ברכות ללא שום בעיה, האם זה מצביע על אחת מהאפשרויות שציינת?
ב. לאחר נסיעה, יש ריח מוזר שנודף מהרכב, ריח שהתחיל ברגע שהתופעה עם הגיר החלה. יש לזה משמעות?
ג. בנסיעה אחורנית, ככל שאני לוחץ יותר על דוושת הגז, הרכב מתגבר על ההחלקה, כאילו נוצר יותר לחץ בגיר שמאפשר תנועה. האם לזה יש משמעות?

רונן

rob
26-04-16, 16:37
בתוך הגיר קיימים מספר מצמדים (הכמות שלהם תלויה בסוג הגיר ובכמות ההילוכים) לפעמים ישנם מצמדים ששותפים לכמה הילוכים ולפעמים המצמדים הם רק עבור הילוך מסויים.
העובדה שההילוכים הקידמיים עובדים ללא בעיה לא מעיד עד כלום לגבי ההילוך האחורי.

הריח המוזר יכול להיות של המצמדים שמחליקים בזמן הנסיעה, ההחלקה שלהם מלווה בשחיקה מוגברת - חום - וריח שרוף.
תוריד את המכסה של אגן השמן ותסתכל.

לחץ השמן בתוך הגיר מווסת על ידי ווסת, אבל עדיין ישנו הבדל בלחץ בין סרק לבין 1500סל"ד (אחכ הלחץ נשאר זהה פחות או יותר)
ככל שלחץ השמן גבוה יותר כך הבוכנות שמצמידות את המצמדים לוחצות חזק יותר.
נקודה נוספת, בוא נעריך לדוגמא שהמצמד מחליק ונותן רק תפוקה של 15%, כל השאר מתבזבז על חום וגורם לשחיקה נוספת
ההעלאה של הטורים תתרגם את ה15% האלה לכוח נוסף לכיוון הגלגלים, והם בתורם יגרמו לרכב לנסוע לאחור.
עדיין מאוד לא מומלץ בגלל השחיקה המוגברת של המצמדים.

תוריד את אגן השמן ואז תחזור לדווח

erezr59
26-04-16, 16:58
לפני כשבועיים החלפתי במוסך שמן גיר, פילטר גיר ואטמים. לפי המכונאי, השמן היה קהה, סמיך ושרוף, אך לא היו בתוכו חתיכות גומי או חומר אחר. שני אגני השמן נשטפו בבנזין ויובשו בלחץ אוויר לפני הרכבתם לחדש.

rob
26-04-16, 20:53
אני לא מכיר דבר כזה של שאריות גומי באגן השמן, מה שמתקבל אחרי שנשחקים המצמדים זו בוצה שחורה בתחתית האגן.

ככה נראה אגן שמן של גיר אוטומט עם מצמדים גמורים

erezr59
26-04-16, 20:59
די דומה לצערי למה שהיה באגן השמן שלי...
האם עדיף שיפוץ או לקנות מפירוק?
לאן היית שולח את הגיר לשיפוץ, במידה ולא היית משפץ בעצמך?
מהיכן היית קונה גיר, במידה ולא היית משפץ בעצמך...?

האם תוכל להביע את דעתך גם לתופעה בקישור? (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/97254-%D7%90%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%A8-%D7%AA%D7%A7%D7%9C%D7%94-%28%D7%90%D7%95%D7%9C%D7%99%29)

rob
26-04-16, 21:03
שאלה טובה, תשובה קשה....

כמה זמן אתה מתכוון להשאר עם הרכב?
כמה מעצבן אותך לשלב לlow כל פעם שצריך לנסוע אחורה?
עד כמה אתה מוכן להמר שגיר מפירוק יחזיק מעמד יותר מה-3 חודשים שיש עליו אחריות?
עד כמה אתה מוכן להמר שגיר משיפוץ יחזיק מעמד יותר מה-3 חודשים שיש עליו אחריות?
האם יש לך ובא לך להוציא שש וחצי אלף שקל על שיפוץ?
האם אתה בטוח שהשיפוץ יהיה איכותי?

איפה לשפץ או האם לשפץ, זה כבר במחלקה לפילוסופיה ואני לא ממש מהתחום.
בהצלחה!

סוזי המשתוללת
28-04-16, 01:36
כעיקרון שילובבפעם הראשוןנה של עד שלש שניות אחרי עמידה של לילה ויותר - תקין
עיכוב גם בהילוכים קדמיים וגם ברוורס על בסיס קבוע - אטם על ציר הטורבינה (ממיר מומנט) פרוץ ודורש החלפה .
עיכוב רק ברוורס - אטם המפריד בין ה"מח" ההידראולי הראשי לבין הבית לא תקין או העדר "כדור בדיקה " (גולת מתכת המהווה שסתום במח) שחסרה או לא נמצאת במקומה
מתוך ספר היצרן
Chart 5b: Delays In Reverse Only
Step Action Yes No
1 Check line pressure. Refer to Line Pressure Test in this section.
Was line pressure normal?
Go to Step 2
Use Chart 15a:
Possible Causes
of Low Line
Pressure in this
section.
2 Main case valve body gasket (88) damaged.
– Reverse check ball (85) in valve body (84) missing or out of
location.
– Check for restrictions at valve body transfer plate orifice.
Was the problem found? Repair —

אם יש לך גיר תקין מפירוק - לך עליו
אם יש לך אומץ - פרק את הגיר ושפץ לבד כפרוייקט
אני אתן לך מידע ככל שאוכל (בתנאי שתתעד לטובת חברי האתר...)
עלות קיט סתמים וקלאצים קומפלט אפילו בארץ לא עולה על 1500 שח בהגזמה
פירוק והרכבה של הגיר במוסך על ליפט עוד 1000 ש"ח גג
הסבירות שלך להצליח בשיפוץ גבוהה יותר בגלל שלא תחפף ותקצר דרכים .....
אם אתה משפץ תחליף גם ממיר מומנט וסולנואידים (עוד 2000 שח )
על פניו אתה מתקרב לשיפוץ במכון גירים אבל לא....
כי הם לא מחליפים לך ב 6500 את כל מה שכתבתי!!!
סט סולנואידים לבד עולה ברשת כ 150 דולר

מכון גירים יסודי - ערן טגרט מעין החורש

erezr59
22-05-16, 13:16
ביקור אצל 'ערן טרגט', בעקבות המלצתו של 'סוזי המשתוללת', קיפד את מעט האופטימיות שטיפחתי, שמדובר בתיקון שולי... ובאמצע השבוע, אני אמור להכניס לערן את הטרופר לשיפוץ הגיר. שנייה לפני שאני עושה זאת ומאחר וגם בטרנספר התחילו רעשים מוזרים, (וגם בדיפרנציאל האחורי)... ומאחר ולמרות הכל, הטרופר נעים לנהיגה, נוח, חזק, יפה... ואין לי כוונה להחליפו בזמן הקרוב, אני שואל האם ניתן לשדך לו תיבת הילוכים וטרנספר של חברה אחרת, אמינה יותר? האם פרוייקט כזה נעשה בארץ או בעולם? האם זו אפשרות ריאלית בכלל?

נדב ש.
22-05-16, 17:38
יש 2 בארץ לדעתי שעשו הסבה לגיר ידני, תסבוכת לא מהעולם הזה.
על טרנספר שהולך אני מכיר רק 2 כאלה וזה גם אחרי התעללות, הוא אמין בצורה בלתי רגילה.
לגבי הסרן האחורי, ידוע שבבנזין יש איתו קצת בעיות לפעמים, מה שעושים זה להחליף לסרנים של דיזל, גם תרוויח יחס העברה יותר נמוך 4.3 במקום 4.1, וגם תעשה רק טוב לגיר.

eyalski
22-05-16, 18:05
לי היה ניסיון גרוע עם שיפוצי גיר בטרופר, ואחרי כמה אפיזודות, מכרתי את הרכב רק בגלל שלא האמנתי שזה יחזיק לאורך זמן.
אם זה אפשרי ובמחיר סביר, חד משמעי הייתי מעדיף גיר ידני, הבנתי שאופציה קיימת מעבר לגבול בירדן, הייתי שם וראיתי לא מעט טרופרים בנזין ידני. איך עושים את ההחלפה בפועל, זה כבר סיפור אחר. יכול להיות שאפשר למצוא מוסך בעקבה ולהזמין אצלו גיר ואז לנסוע ליומיים שלושה ולחזור עם גיר ידני.

erezr59
23-05-16, 12:36
...
לגבי הסרן האחורי, ידוע שבבנזין יש איתו קצת בעיות לפעמים, מה שעושים זה להחליף לסרנים של דיזל, גם תרוויח יחס העברה יותר נמוך 4.3 במקום 4.1, וגם תעשה רק טוב לגיר.
יש צורך בהחלפת שני הסרנים, הקדמי והאחורי?
החלפה כזו, מחייבת שינוי גם במערכות אחרות של הרכב (טרנספר, מחשב, מאפרה), או פשוט פירוק הישן והרכבת החדש.

נדב ש.
23-05-16, 17:24
שתי הסרנים, אבל במחיר של 2 סרני דיזל אולי תימצא אחד בנזין שגם לא יחזיק עוד הרבה, את הסרן הקידמי שלך תוכל למכור...
אבל לפני הכל, כדאי קודם לבדוק מה מרעיש בסרל האחורי, אולי זה סתם רעש של מייסב...

erezr59
23-05-16, 20:11
מכונאי רכבי שטח טוען שדסקיות הדפרנציאל מוגבל ההחלקה נשחקו ואחת מהן פשוט נתקעת בתחילת נסיעה ואז משתחררת. הרעש ותחושת "משהו מחזיק את הרכב", אכן קיימת רק בתחילת נסיעה. לא מדובר במייסב מאחר ומספר מכונאים בדקו את הגלגלים וכולם טענו שהבעיה מגיעה מביצת הדיפרנציאל.

ד ו ר ו ן
24-05-16, 00:11
נשמע קצת מוזר ההסבר.
בקו ישר אין הבדל מהירויות בין צידי הסרן ולא אמורה להיות כל השפעה של הדיפ.

למעשה, בקו ישר יכולת לנסוע גם עם דיפ נעול לגמרי בלי בעיה.

מה גם שדיפ מוגבל החלקה שחוק, מתנהג כמו דיפ פתוח, ולא כנעול.
אלא אם הכוונה של המוסכניק היא שיש חתיכות שמסתובבות בחלל הסרן ונתקעות בין השיניים.

נדב ש.
24-05-16, 07:06
מכונאי רכבי שטח טוען שדסקיות הדפרנציאל מוגבל ההחלקה נשחקו ואחת מהן פשוט נתקעת בתחילת נסיעה ואז משתחררת. הרעש ותחושת "משהו מחזיק את הרכב", אכן קיימת רק בתחילת נסיעה. לא מדובר במייסב מאחר ומספר מכונאים בדקו את הגלגלים וכולם טענו שהבעיה מגיעה מביצת הדיפרנציאל.

פירקו כדי לבדוק או שהם מנחשים?
בדרך כלל השחיקה של סרן בנזין זה בגלגלי השיניים בדיפ', ראיתי כבר כמה כאלה, היו לי תמונות אני יחפש.

erezr59
24-05-16, 07:57
הגלגלים פורקו ונבדקו. בדפרנציאל הוחלף השמן אבל הוא לא נפתח.

נדב ש.
24-05-16, 08:37
הגלגלים פורקו ונבדקו. בדפרנציאל הוחלף השמן אבל הוא לא נפתח.

אז לגבי המוגבל החלקה מדובר בניחוש.

erezr59
24-05-16, 10:34
אכן ניחוש, שכנראה נובע מניסיון. בכל מקרה, המכונאי אמר שבמידה ולא יהיה שיפור לאחר החלפת השמן, (ואין שיפור), הוא יפתח את הביצה ויוציא לוחית אחת. אני מניח שכשיפתח את הביצה, יוכל לראות האם זו הבעיה או משהו אחר.

erezr59
13-06-16, 16:57
טוב. לפתור את הבעיה בגיר היה קל. הרכב נכנס ל'ערן טרגט' ויצא עם גיר משופץ. הארנק נהיה יותר קל...

-->