צפייה בגרסה מלאה : מסע גרוטאות - בדיקת היתכנות
הגיע הזמן להפריד בין הגברים לילדים.
שיהיה ברור, אני לא מנהל את העסק ולא המארגן הרישמי - כולנו מארגנים ביחד ודעתו של משתתף אחד אחד שווה לאחר. זה לא המקום לדעתי לדיוני פילוסופייה על אקסלים וכו - עכשיו הגיע התור להיות פרקטיים.
מי בפנים?
קונספט דומה לכולם:
השקעה מקסימלית של 5 אלף שכוללת בתוכה את קניית הרכב, ביטוח, הכנתו וכו.
רכבי 2X4 בלבד. אין לי בעיה שתהייה קטגוריה לטוסטוסים.
זה מסע, לא מרוץ ולא נעליים.
איפה חשבתם? צפון/מרכז/דרום?
לא איכפת לי שבצוות יהיה אנשים לפי כמות המושבים ברכב.
הגבלה של כמות כלים?
תאריך?
אם למישהו יש במקרה את קובץ החוקים מאחת ההתארגניות האחרות אשמח לקבלו - ביקשתי מגרוטראלי נראה אם יסכימו.
הכוכב הכחול
22-03-16, 20:23
אם מדובר על התאריך המקורי של צחי 30/9 או האזור,
אני בפנים.
אני גם מעדיף כמה חודשים טובים של הכנה
אנחנו בפנים כמובן.
לגבי המסלול, מה זה צפון, דרום או מרכז, זה לא אמור להיות חוצה ישראל?
כדי שזה היה שווה את ההשקעה זה צריך להיות מסלול עם משמעות ושל לא פחות מ 3-4 ימים, לא כך?
לא בהכרח, מישהו יודע מה המסלול שנעשה כבר ומה המסלולים המתוכננים?
אני בפנים אם לא יהיו אירועים בלתי צפויים.
אשמח לשותף.
אני בפנים.
5000 לטעמי זה תקציב קצת גבוה שיכול להוציא חלק מהאנשים מהעניין.
לטעמי, סופש ושני לילות זה מספק, העדפה שלי תמיד תהיה מדבר.
הראשון היה אילת-מטולה 5 ימים (לא כולל הירידה לאילת)
השני היה ערבה (עידן) לעמק יזרעאל
השלישי מתוכנן ים אל ים אל ים באזור הארבעה ימים.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
אין לי שום דבר לתרום לאירגון,תקנונים או מסלולים,אני בדרך כלל לא אוהב לתכנן ונהנה להשתרך אחרי מוביל או לתת לרוח לכוון אותי,חנן זרק רעיון למסע חוצה שאני יותר ממתלהב לעשות , להבנתי יש עוד שלושה שגם רוצים, על 50 סמ"ק, לדעתי שלושה רוכבים ומעלה זה מעולה, מעל עשרה זה כבר עדר עיזים פרוע.
מצאתי במחסן של חבר טוסטוס לא מזוהה שעדיין מניע,כשיהיה לי זמן אני אאמץ אותו ואתחיל בשיפצורים.
למען הדיוק ההיסטורי, זה הראשון! זה המקורי!
ממטולה לאילת, 4 ימים, תקציב של 3000 ש"ח, כיף אדיר!
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=967100
שמחים לדעת שזה הפך לטרנד החדש בסצנת השטח...
boaz avrahami
23-03-16, 09:37
אין לי שום דבר לתרום לאירגון,תקנונים או מסלולים,אני בדרך כלל לא אוהב לתכנן ונהנה להשתרך אחרי מוביל או לתת לרוח לכוון אותי,חנן זרק רעיון למסע חוצה שאני יותר ממתלהב לעשות , להבנתי יש עוד שלושה שגם רוצים, על 50 סמ"ק, לדעתי שלושה רוכבים ומעלה זה מעולה, מעל עשרה זה כבר עדר עיזים פרוע.
מצאתי במחסן של חבר טוסטוס לא מזוהה שעדיין מניע,כשיהיה לי זמן אני אאמץ אותו ואתחיל בשיפצורים.
אשמח להצטרף עם טרקטורון
גם אני גם בפנים .
קטנוע , אופנוע , משפחתומטית ישנה .... הכל הולך .
30.9 זה יום שישי ויום ראשון זה כבר ערב ראש השנה...
חול המועד סוכות יתאים יותר לדעתי. אם כן אז גם אני בפנים.
אני בפנים.
5000 לטעמי זה תקציב קצת גבוה שיכול להוציא חלק מהאנשים מהעניין.
לטעמי, סופש ושני לילות זה מספק, העדפה שלי תמיד תהיה מדבר.
דעתי היא שמאחר וזה מסע, וכולנו ביחד אז פחות איכפת לי מהנושא הכספי... אני אישית מקציב כנראה 3-3.5 אלף לרכב. ומשם נראה מה צריך עוד בשביל שהרכב יהיה ראוי (תקין) לצאת למסע. אני מעדיף שמישהו יחרוג מהתקציב לטובת נגיד התקנת רדיאטור חדש או מכיל דלק תקין מאשר שיוותר על זה ויעקב את המסע.
במסעות האחרים ראיתי גם התייחסות לחלקי חילוף וכו - שהכל חייב להיות על הרכב עצמו ואין עזרה מבחוץ. אישית לא איכפת לי שתקפיצו חבר עם חלף. יותר חשוב לי שנסיים כולם ביחד.
אני לא שועל שטח כמוכם ושותף שלי בכלל... לכן אני קצת חושש ממסע ארוך, לא משהו שכפה חזקה לא תפתור.
אני לא שועל שטח כמוכם ושותף שלי בכלל... לכן אני קצת חושש ממסע ארוך, לא משהו שכפה חזקה לא תפתור.
שועלי שטח או לא, לא משהו שבירה חזקה לא תפתור.
עניות דעתי הצולעת:
שני לילות שלושה ימים סופש נעים, מתחילים ממישור אדומים ומדרימים כמה שמצליחים. על בסיס תכנון ראשוני של ציר שעובר קרוב לחניוני לילה.
ציוד על הרכבים זה חלק מהקטע, בסך הכל אם סמוראים וחיפושיות יוצאים לטייל עם כל הציוד אליהם, אין סיבה שבסובארו ופיאסטות לא יהיה מקום.
אם באמת יצאו גם קטנועים, אז הרכבים האחרים יכולים להיות נושאי הציוד שלהם.
שיירה ארוכה מידי זה גורם עיקוב גדול, אם תהייה הענות גדולה אפשר לחלק את השיירה לפי קטגוריות או סתם רנדומלית לתתי שיירות של עד 10 רכבים.
מבחינת תקציב, ההבדל בן3.5 ל5 הוא שולי מבחינת הרכב, לדעתי יותר חשוב שאנשים באמת יחפשו גורטאות, צמיגים יד 2, גגונים מרותכים.
האתגר הוא לא לבנות רכב ראלי ב5000 ש"ח אלא לצאת עם רכב מעפן ולהצליח לסיים את המסע.
מישהו יודע כמה האגרה של טייפון 50? נראה לי רק באגרות לא משולמות אני עובר את ה5000 :(
בבקשה,אל תכנסו להיבט החוקי של העניין,אין לזה סוף, ביטוח, טסט, אחריות אירגונית.... וכו' וכו' ..,כולנו מספיק מבוגרים אחראים, -לעצמם.
לא שזה העניין כרגע - בטח שלא לפני שיש פה איזה 13-14 מכוניות (אני צופה לנפל של לפחות 30 אחוז). אבל אפשר להשיג רכב בלי טסט בחצי מחיר...
לדעתי זה כמו כל טיול, כל אחד אחראי חוקית וביטוחית לרכב שלו מכל היבט שהוא.
חנן-ג'יפולוג
23-03-16, 12:59
אומי, באיזור ה50-60 ש"ח לשנה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
אני מאוד אוהב את הקטע של בלי חוקים , כל אחד יעשה מה שב... שלו , רק שבסוף המסע יפרד מהיצירה תמורת כך וכך זוזים מוסכמים מראש , אם יש מישהו שמוכן להשקיע 20000 ₪ , אין בעיה רק שיקח בחשבון שיקבל 3500 ש"ח או כל סכום שיוסכם אם מישהו ירצה .
מבחינתי זה הדבר הכי טוב , אני מתכוון לבוא עם כלי מעאפן מינימום של מינימום של שינויים והתאמות , אני רוצה שיתקע בדרך ושיהיה מה לסדר , זה הפאן מבחינתי במסע כזה . שיפורים , שינויים והשקעות כספיות שמורות לג'יפ , זה לא מסע ג'יפים !!!
boaz avrahami
23-03-16, 14:40
אם זה יהיה צפון דרום מלא זה 3 ימים בלחץ או 4 סבירים.
פחות מזה זה מהירויות גבוהות מדי למסע
" אני מאוד אוהב את הקטע של בלי חוקים*" חוץ מחוק אחד ספציפי שאני מאוד בעדו כי הוא מסתדר יופי עם הגישה שלי למסע :-) ...
בקשר לביטוח וכו, אני אשאל שאלה פשוטה, אם אני נפצע בגלל גרוטאה של מישהו שהיא חסרת ביטוח - מה קורה איתי? מה קורה איתו?
אתה מכוסה על ידי הביטוח שלך, הוא יכוסה על ידי קרנית ואחר כך הם יתבעו אותו על גובה הכיסוי.
זה שכל אחד אחראי לרכב שלו זה לא אומר שכדאי לבוא בלי ביטוח.
זה אומר שכל אחד אחראי שלרכב שלו יהיה ביטוח.
לדעתי אין סיבה לחפש את הכותרת של "חוצה ישראל" אלא לחפש מסלול כיף (לטעמי האישי עדיף מדברי). ולהנות ממנו.
אני לא ממש התכוונתי לבדוק ניירת לכל אחד... אבל אני כן מצפה שהרכבים יהיו חוקיים ועם ביטוח.
" אני מאוד אוהב את הקטע של בלי חוקים*" חוץ מחוק אחד ספציפי שאני מאוד בעדו כי הוא מסתדר יופי עם הגישה שלי למסע :-) ...
באמת זה מה שהבנת ממה שכתבתי ?
מעבר לזה אני מניח שהיו קטעים בכביש.
לא מאמין שמשהו יגיע ללא ביטוח.
אני דווקא כן אוהב את הכותרת חוצה ישראל, אנחנו בגרוטאות ואחת המטרות היא לסיים את המסע, זה שיש נקודת מוצא ונקודת סיום עם משמעות לדעתי זה מאוד נחמד.
מה גם שמצפון לדרום או להפך אין דרכי קיצור
רוצים לעשות חלק מימנו סבבה.
רוצים לחלק אותו לקטעים שניתן לפרוש באמצע גם סבבה.
מבחינתי לעשות את כל המסלול גם אם זה אומר יותר קטעי כביש באזורים פחות מעניינים (המרכז).
לגבי הסכום, אף אחד לא באמת יבדוק כמה שילמת על הגרוטאה ומה המחירון שלה, אבל כולם מבינים למה הכוונה גרוטואה.
אני מבחינתי זה הסכום שאם הלך משהו שבגללו אני לא יכול להמשיך בשום מצב, אני מרסס עליו בגדול "למסירה" ותופס אוטובוס למשרד הרישוי כדי להוריד אותה מהכביש
כן זה מה שהבנתי...
לגבי המסלול, הייתי מעדיף לסיים כל יום בנקודה שאפשר למלא מים ולצאת לציוויליזצייה - לפרוש. לא בטוח שאני מעוניין לעשות 4 ימים מלאים, מי שרוצה בכיף רק שיקח על עצמו את תכנון המסלול.
אלירן , הרעיון הוא להשאיר את הדברים פשוטים , חבורה של *%^* שיוצאים למסע כייפי , פשוט , הרפתקני , ללא השקעה כואבת .
אני מחפש אידיוטים כמוני שיצאו למסע לקצה גבול היכולת של הרכב ( שלא מתאים לתנאי שטח ) ושל הנהג עצמו .
אם מדובר במסע חימוש של רכבים ומודיפיקציה שלהם לתנאי שטח אני בחוץ .
בוא נגיד את זה ככה. מפריע לך אם אקנה פלטת אלומניום ואחבר אותה כמגן גחון? מפריע לך אם אמגן את המיכל דלק?
אלירן , הרעיון הוא להשאיר את הדברים פשוטים , חבורה של *%^* שיוצאים למסע כייפי , פשוט , הרפתקני , ללא השקעה כואבת .
אני מחפש אידיוטים כמוני שיצאו למסע לקצה גבול היכולת של הרכב ( שלא מתאים לתנאי שטח ) ושל הנהג עצמו .
אם מדובר במסע חימוש של רכבים ומודיפיקציה שלהם לתנאי שטח אני בחוץ .
אני איתך
אם תקנה אז כן, אם תמצא אז אין בעיה :-).
לדעתי אין עם זה שום בעיה, להפך היה די מבאס לאבד האנשים אנשים על שטויות כמו מכה ברדיאטור וזה לדעתי בילתי נמנע.
אבל כן להשאיר את האוטו מקורי, המסלול מאתגר.
בקטע הזה אני לגמרי עם שגיא
עברתי עכשיו את התמונות של גרוטראלי, עושה רושם שלפחות חצי מהם עם מיגון גחון וחלקם בכלל עם פגושי מתכת...
חנן-ג'יפולוג
23-03-16, 17:18
לא ברור לי מה חלקי יהיה בעניין, אבל לטעמי אתם חופרים יותר מדי. צריך להיות מועד סגור ומיקום לכל בוקר וערב, וזהו.
שכל אחד יעשה מה בא לו. גם אם זה אומר שאחד יבוא עם אופניים סודניות ואחר עם רנגלר ממועדון המיליון.
תהיה מדורה טובה. יהיו סיפורים יפים. תהיה עזרה הדדית. יהיה פיקס.
.
.
.
.
אגב, אני בכלל התכוונתי לרכוב עם טלי והsym בכביש.
בוא נגיד את זה ככה. מפריע לך אם אקנה פלטת אלומניום ואחבר אותה כמגן גחון? מפריע לך אם אמגן את המיכל דלק?
ממש ממש לא אכפת לי !!!!
אני גם חושב שבלי מיגון גחון אין סיכוי לגמור את המסע .
אני חושב שמסגרת תקציב מכניסה אותך לפרופורציות , אבל אני לא אוהב להגיד לאנשים מה לעשות ולא אוהב שאומרים לי ... לכן אין מסגרת תקציב אבל קח בחשבון שאם מישהו ידלק על הרכב שלך הוא יוכל לקנות ממך אותו בסכום שהוסכם על כל המשתתפים כדי לשמור על פרופורציות .
נ.ב - לא מתכוון לקנות רכב של אף אחד , לא מאמין שיקנו את הרכב / קטנוע שלי . אך כן מתכוון לעשות מסע שאין בו מנצחים או מפסידים והכל בשביל האתגר .
בסדר, מקבל... אני אישית אהיה מעוניין לשמור על הגרוטאה לעוד אירוע או כמזכרת, ואני גם בטוח שהשותף שלי שנקשר לברזלים יותר ממני מרגיש כך.
אתה בא לבד אם עם שותף? כנ"ל לגביך מיכה.
ייאלה צריך תאריך, שלא אקנה גרוטאה שהטסט שלה נגמר יומיים לפני.
אתה בא לבד אם עם שותף?.
הכל פתוח , אין תוכניות .
אני מתכוון לארגן את העניין ל-30.9.16-2.10-16.
יוצא שישי, שבת, ראשון. שלושה ימים ושני לילות. כיוון כללי דרום. יאללה, יש חצי שנה לשבת על מסלול ולארגן גרוטאה.
אם אמצא שותף אז עם שותף, אם לא אמצא אז לבד.
כרגע אנחנו 6-7, לא מספיק. צריך לדעתי לפחות עשרה כדי ששמונה באמת יבואו. אני מתחיל בחיפושים אחר רכב.
קח את הזמן , להרבה גרוטאות יעבור הטסט .... :-)
אני בדרך כלל רק קורא כאן ,אני ישמח להצטרף למישהו וללמוד ממנו .
ד"א חנן , נסעתי בצעירותי לאילת על 50 סמ"ק בכביש .
לא הייתי חוזר על זה .
לא בגלל הגב הדואב , אלה בגלל השיעמוםםםםםםםםםם .
חנן-ג'יפולוג
23-03-16, 17:54
זה בגלל שעשית את זה בחצי יום.
אני מדבר על שבועיים-חודש.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
ייאלה צריך תאריך, שלא אקנה גרוטאה שהטסט שלה נגמר יומיים לפני.
אני מתכוון לארגן את העניין ל-30.9.16-2.10-16.
יוצא שישי, שבת, ראשון. שלושה ימים ושני לילות. כיוון כללי דרום. יאללה, יש חצי שנה לשבת על מסלול ולארגן גרוטאה.
אני חושב שכולם מסתדרים עם מה הוא מציע.
מצויין
אולי לפחות נסיים את זה באילת ולא באיזה נ.צ שקר כלשהו.
שהיה קצת סימבולי
או במקום מעניין אחר שהוא בצמוד לכביש שכל אחד אומר ביי ונוסע.
מה שהרוב יחליט...
ז"א להתחיל בדרום ולסיים באילת? מבחינתי סבבה.
אפשר גם להתחיל את ח?צה ישראל
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
תיקון :
אפשר להתחיל את חוצה ישראל ולפי הזמנים להאריך את קטעי הקישור בכביש במידת הצורך .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
אצלנו בפלוגה מרעננה זה היה צפונים, אני מהוד השרון וזה כבר היה דרום :-).
אבל כן זאת הכוונה, בכל מקרה אני מניח שאנחנו נחבור למי שהיה על הדרך שלנו עד לנקודת התחלה.
לי גם אין בעיה עם חוצה ישראל, אני מבין שבקבוצות הקודמות זה היה חוצה ישראל ב 3-4 ימים
לא הבנתי כלום משניכם... רק תזכרו שהמטרה היא לנסוע ביחד, לא?
בוא נגיד שאנחנו מקציבים 3 ימי מסע , מתחילים את חוצה ישראל כשיש לנו הערכה גסה מאוד לכמה זמן יקח כל קטע , אם אנחנו רואים שלא נעמוד בזמנים אפשר לוותר על קטע מסויים מחוצה ישראל לטובת נסיעה מהירה בכביש .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
אישית אני מעדיף עוד זמן בשטח מאשר לרוץ על הכביש כדי לעשות וי שהגעתי למטולה.
אין בעיה מבחינתי , סתם רציתי לנסות לסמן וי על חוצה ישראל בהקשר הזה , אבל זה לא משנה מטרת המסע היא אחרת .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
אפשר לשלב גם שבילים מהירים בשטח.
אגב מסיבובים ביד 2 יש רכבים לא רעים בכלל בסכומים האלו של עד 4000 לפני מו"מ.
כמו מה למשל? אני מחפש פג'ו קטנה או פורד פיאסטה. רכב האצ'בק קטן. יש המלצות? ממה להתרחק? תחילת אמצע שנות התשעים.
כמו מה למשל? אני מחפש פג'ו קטנה או פורד פיאסטה. רכב האצ'בק קטן. יש המלצות? ממה להתרחק? תחילת אמצע שנות התשעים.
נראה לי שהמטרה היא רכב פשוט ככל האפשר ואמין ככל האפשר אבל בגדול כל רכב ישן יהיה כנראה מלא בעיות והזנחה. בראש שלי האופציה הכי טובה היא לחפש טנדר 2X4 בנזין משנות התשעים המוקדמות, L200 או איפון בנזין. דאבל קדימה מאפשר צוות של שלושה אנשים (לא ממש בנוח), יש סרן חי מאחור, שילדה די מסיבית וארגז עם מלא מקום לזרוק ציוד.
נראה לך שתמצא משהו כזה במחיר הזה? אני חושב על משהו קטן, מיני או סופר מיני. משהו שאשכרה אפשר להרים בידיים
אני חושב או על מיני או על מסחרית ישנה כמו L300 או טרנזיט 90' .
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
האופציות נראות די ברורות, באלאנו, פיאסטה, שרייד, דיהו, דיפו, אקסנט וכו', ( כל אחד עם הזכרונות והסטיגמות שלו על כל רכב)
אני מבצע חיפוש של מחיר 1000-4000, ידני.
מה אני אקח מבינהם, זה את הרכב הכי פחות מוזנח.
עם טסט עד אחרי מועד הטיול ( לא מעוניין לעשות טסט, זה עלות לא זניחה ביחס לאוטו)
מוקדם משחשבתי , יש כבר שותף מעולה למסע , ואפילו יש הצעה של ספארי קצרה שנות ה-90 למסירה .
לא נראה לי שנלך על האופציה הזו בגלל הגיר האוטומטי ומרחק הסרנים , כמו -כן היא כבר עומדת שנה ויהיה צריך שני טסטים מה שינקה לגמרי את חשבון ההוצאות .
יש מישהו בעד ?
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
לדעתי טנדר זה חצי רמאות..
אין רמאות , כל עוד הרכב 2*4 או קטנוע הכל הולך .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
לא שבאמת איכפת לי אבל טנדר מעלים הרבה מן האתגר, לא סתם הוא פסול משאר האירגונים, למה לא לנעול את הסרן האחורי וזהו?
קשה לשים את הגבול. לדעתי ואן ישן או טנדרון סטייל אקספרס זה מתאים.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
או במילים אחרות. אני בעד לחפש רכבים שיהיה מאתגר לנסוע איתם ולא את הרכבים שמובן מאליו שיתאימו.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
כי כמו שאמרתי , אין מנצחים אין מפסידים כל אחד והאתגר שהוא רוצה לעבור , יש מי שרוצה מקום להרבה דברים ויבחר טנדר ויש את מי שבוחר במינימליזם ויגיע עם קטנוע . יש את מי שיחפש הנעה אחורית ויש אותי .. :-)
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
איך זה שאף אחד עוד לא קנה את ה- L200 שמופיע ביד-2 במחיר 2500 ש"ח ???
כי אין בזה אתגר... ראינו אותו מזמן, יש גם איזה היילקס שחוט
אני חושב בכיוון של:
106934
boaz avrahami
24-03-16, 14:13
הנסיעה עצמה היא אתגר לא פשוט ולא משנה הפלטפורמה...
החברותא, החילוצים ההדדיים וכו זה הזיכרונות שישארו.
לבוא עם סיטרואן c5 זה ניקוד בונוס?[emoji6]
Sent from my Elephone P8000 using Tapatalk
לא ממש, תבוא עם דה שבו ונדבר.
איפה הגיבור שרצה לבוא עם טרקטור?
עדיין מעט מדי משתתפים.
טרקטור זה קצב אחר לגמרי. אני מחפש רכב מצחיק עדיף עם מקום לטייפון כנספח :)
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
פתאום חשבתי על לאדה... זה הנאה אחורית לא?
עזוב... תבוא עם הפאגרו שלך וזהו.
יש לי בחצר 2 קטנועים שבפעם האחרונה שהנחתי אותם הם סוג של עבדו.
אחד מהם טייפון. השני פיג'ו כלשהו.
שניהם 50 סמ"ק.
מי שמעוניין יכול לבוא לשלוף אותם מהחצר.
בהוד השרון
איתי
אם מתארגן מסע כזה, אני גם אנסה להגיע
לא ברור למה אתה מתכוון, אנשים כבר מחפשים מכוניות... רק המסלול ולוגיסטיקות לא סגורים.
Elad Shamir
24-03-16, 21:03
איתי - מה מצב הרישוי שלהם?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
מחכה שיהיו כמה צוותים עם רכבים
איתי - מה מצב הרישוי שלהם?
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
כמו של באגי :cool:
חברים,
המסע ייצא!!!
הכיוון יהיה איפה שהוא באזור ספטמבר, לפני או אחרי ראש השנה בהפרש של כמה ימים
2/3 לילות 3/4 ימים- לא סגור עדיין
קטנועים ורכבים 4X2
בקרוב נעלה משהו מסודר עם "תקנון" שאומר
1. עלות, כולל ביטוח, טסט, הכנות וכו' 5,000 ש"ח מקסימום
2. under construction...
תהיה דרישה חד משמעית לביטוח וטסט בתוקף, על מנת שלא יהיו תקלות לא נעימות
גורטאלוג
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
פסיכולוג.
או שיש כבר כזה בעצם.
אני רק אניח את זה כאן, וולוו 740, הנעה אחורית, דנה 30. אם מישהו בעניין שלחו ה״פ..
Sent from my iPhone using Tapatalk
דניאל מאירי
27-03-16, 14:32
בעסה,
שכן שלי ניסה למכור במשך תקופה לגאסי 92 ירוקה חבוטה ורצה עליה 1,500 ש"ח.
הייתה תקינה ועם טסט, בסוף נתן אותה תמורת אייפון משומש....
אם המסע ייצא לפועל אמצא משהו כזה ואצטרף עם חבר.
דניאל
נו... אנחנו כוססים ציפורניים...
https://youtu.be/H7zc1iySY1I
שמת לב שבזמן ש5 אנשים העמיסו משאית בארגזים BA בנה רכב?
בעיקר התחברתי למשפט בסוף...
היום סגרנו על לאגסי.
העלה תמונות בקרוב אם הכל ילך חלק.
שאפו , פלג .
הרדקור ...
גם אנחנו כנראה נלך על משהו בסגנון .
כשיהיה רלוונטי תעלה תמונה .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
אני עדיין מחפש להצטרף למישהו או לקבוצה
אורי
Sent from my iPhone using Tapatalk
הגבהה מספייסרים - מרותכים או מבלוק עץ, בהתאם לתקציב... טסט זה אולי לא עובר אבל זה בול לטיול כזה.
אסף.
תפרסמו חוקים כבר שנדע מה מותר ומה אסור...
אכן כדאי לתת כבר חוקים.
אומנם מבחינת תקציב אנחנו מאוד רחוקים עדיין, אבל בטח נתחיל להשקיעה קצת שעות בימי שישי.
לפחות שנדע מה אסור ומה מותר מבחינת שדרוגים
כמו שאמרתי , אין מגבלות , תהיה מוכן להפרד מהרכב תמורת 3500 ש"ח אחרי המסע במידה שמישהו יהיה מוכן לקחת אותו , וזהו , זה החוקים .
תרצה לבנות ב20000₪ , סבבה .. ( אבל אל .. אחרת באמת מישהו ירצה ..).
אנחנו מכוונים ל- 5000₪ הכל כולל הכל ( רכב , שידרוגים מינוריים , דלק , אוכל ושתיה .... הכל .)
אם מקובל על כולם אפשר לצאת לדרך .
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
אתה שוב פעם עושה את זה...
מי אמר שאוכל ודלק לדוגמא כלולים בתקציב?
אני סיפרתי מה אני מתכוון לעשות .... כל הקטע שכל אחד עושה מה שהוא רוצה , לא ?!
Sent from my Mi-4c using Tapatalk
לא, זה לא בהכרח... אם גיפולוג לקחו את ההובלה על עצמם אז קודם נשמע מה הם מתכננים מבחינת חוקים והגבלות (אם בכלל).
אני לדוגמא לא תכננתי להכניס דלק ואוכל בחישוב. ומי שיגע לי בגרוטאה (שבאמת לא תושקע יותר מ-4 כולל הכל) בסוף המסע יקבל פטיש 2 קילו ברכה.
ג'יפולוג לקחו את ההובלה ?
חברים,
המסע ייצא!!!
הכיוון יהיה איפה שהוא באזור ספטמבר, לפני או אחרי ראש השנה בהפרש של כמה ימים
2/3 לילות 3/4 ימים- לא סגור עדיין
קטנועים ורכבים 4X2
בקרוב נעלה משהו מסודר עם "תקנון" שאומר
1. עלות, כולל ביטוח, טסט, הכנות וכו' 5,000 ש"ח מקסימום
2. under construction...
תהיה דרישה חד משמעית לביטוח וטסט בתוקף, על מנת שלא יהיו תקלות לא נעימות
ככה נראה... נראה מה כולל סעיף 2 ושאר הפרטים.
OPL אני מבין אותך, אבל הדרך היחידה להבטיח ששווי הרכבים לא יהיה מעל הסכום הנקוב, הוא ה"איום" במכירה כפויה.
אפשר גם להגדיר שהרכבים יושקעו בעד 5000 שח ושניתן בסוף המסע לקנות בכפול. ככה רק אם מישהו באמת יגזים הוא יהיה ב"סכנת" מכירה.
בנתיים מהתמונות של המסעות המקבילים, נראה שרק מוסכים יכולים לבנות רכבים כאלו ב5000 ש"ח (ובטח ובטח שב3500 שח).
סביון, לדעתי האישית כמה שיותר הגבלות על שידרוגים יקרבו לרמה זהה של רכבים.
סתם דוגמא אם מצד אחד יש הגבלות על שדרוגים ומצד שני אפשר לבוא עם טנדר 2x4 אז זה לא חוכמה... אני בעד כמה חוקים בסיסיים ולא מעבר. אבל שוב, בסופו של יום זה מסע, פחות מעניין איתי עם מה אחרים יבואו רק שיכינו נק עיגון למשוך אותי :-)
boaz avrahami
29-03-16, 10:59
זה מסע או תחרות?
אתה סתם מבקש הרמה...
זה תחרות. אחרון ביצה סרוחה :-)
boaz avrahami
29-03-16, 11:11
אני מציע להישאר במימד המסע ולהתעסק יותר בחוויה ופחות בפוליטיקה ותקנונים וזה הרבה לפני ההשלכות המשפטיות של זה....
תגדירו ערך מקסימלי לכלים, חוץ מזה הכול סטנדרטי למעט מיגון, ונקודות גרירה שהן חובה וזהו בעצם...
תראו... יש הרבה דיעות בנושא ואפשר לרדת לרזולוציות בכל אספקט של האירוע... אני חושב כמוך אגב אבל לא יכול לדבר בשם שאר המשתתפים, נחכה ל"תקנון" ונראה, רק צריך לשמור על ראש פתוח וגישה של חוויה והכל יסתדר.
תשתדלו לא להוציא מהעניין את הכייף .
אלירן , בנתיים נראה שרק לך מפריע העניין של פוטנציה להפרד מהרכב בסוף המסע , אל תשכח זה סתם ערימת ברזלים ... יש ברזלים ששווה להקשר אליהם , זה לא המקרה .
טוב אנחנו מתחילים.
בשעה טובה נרכשה היום לאגסי שנת 91 יד ראשונה (כן כן בעלים קודמים 00, לא שזה באמת מעניין אבל סתם מצחיק)
מנוע 1600 גיר ידני.
עם 218 אלק ק"מ.
האוטו נוסע לא רע בכלל, מדחס מזגן שופץ לפני שנתיים, רדיאטור הוחלף לפני כ שנה.
צמיגים עם תאריך יצור 4413.
מצבר 4-5/15
הרכב בניגוד להצהרה הראשונה שלי ללא טסט, עד המסע היה עלינו לעשות שני טסטים (לפחות לשלם עבור שני טסטים ולגשת לאחד)
הרכב נבדק בצורה די ככלים שלא תהיה לנו בעיה לעבור טסט (לעולם אין לדעת אבל...) כלומר בקליות ופנסים תקינים, מראות גומיות ההגה, ציריות וכו'.
לא הינו מתחילים לחפש פנסים או חלקי פלסטיק כדי לעבור טסט.
לרכב נגמר הטסט בינואר כלומר הוא כרגע ללא טסט הטסט הבאה יגיע בתחילת יוני, אנו נשלם את שני הטסטים וניגש רק אחרי יוני.
כדי לחסוך את עלות מכון הרישוי, אישור רכב מיושן, וביטוח זמני ובנוסף כמובן גם את השטויות שיצוצו בטסט.
המטרה עכשיו בזמן הפנוי זה לטפל ברכב מבחינה מכנית, בדיקות וסידורים כללים בלבד, מחליפים רק במקרה ואין ברירה וזה חלק שמונע מאתנו לצאת, סתם לדוגמא לא מחליפים פלגים ישר, מפרקים אם צריך אז קצת ניקיון והרכבה חזרה.
וכמובן בדיקה והחלפה מבחינה בטיחותית, ברקסים וחופשים יסודרו בכל מקרה ללא קשר לעלות.
אנחנו קבוצה של 3-4, ההגדרות שלנו די ברורות, לא קונים כלום בחוץ, משתמשים במה שיש ומה שמוצאים, כלי עבודה, שאריות ברזל ומקום יש לנו.
סתם לדוגמא, הגגון מתוכנן להיות מתצוגה של בקבוקי שתיה שנזרק באזור התעשייה וכו'.
על האוטו שילמנו 1200 שקל כולל העברה בעלות, כרגע מבחינה מכנית אין צורך בהשקעה הנראית לעיין
עוד שני טסטים 1250 אגרה + 100 אישור רכב מיושן + 100 מכון טסטים.
סה"כ 2650 ₪ עלות הרכב.
אעדכן בהמשך במידה ויצא שקל נוסף מהכיסים שלנו.
מבחינתנו זאת הגישה וזה הכייף, מה החוכמה לבוא עם דיסקברי 4 ולסיים...או שלא:rolleyes:
אנחנו לא רואים את זה כתחרות אלה כפאן בלבד, החל מהיום ועד החזרה הביתה, כולל העבודה על הרכב.
לכן אם משהו מהמשתתפים צריך עזרה, אם זה שאריות ברזל, פלחים, ריתוך ורעיונות לטובת המסע, אנחנו מאוד נשמח לעזור, ימי שיש זה הכייף שלנו.
היה מאוד נחמד לראות פה התקדמות של אנשים נוספים, תתחילו לספר ולעלות, זה חלק בלתי נפרד מכייף ויכול לעזור לאנשים נוספים.
המשך שבוע טוב.
כבר אמרתי שזה לא דיל ברייקר בשבילי העניין של להיפרד מרכב. אם ישרוד את המסע אשמח להחזיק בו על פקיעת הטסט ואולי להספיק לטייל קצת, זה הכל. מה שיוחלט בנושא מקובל עלי.
תתחדשו! אי אפשר לטעות עם סובארו
זה יהיה מעולה אם לכל רכב יהיה שירשור הכנה, זה מה שאני מתכנן לעשות.
פגשתי בחור שעושה עבודות סנפלינג עם לגאסי זהה.
את הגגון הוא התקין עם ברגים דוך דרך הגג.
לצערי לא צלמתי
אבל כן צלמתי את ידית ההילוכים הדקורטיבית107044
Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk
טוב, זה נשמע כאילו המסע באמת יוצא לדרך.
עכשיו צריך למצוא שותף ולהתחיל בהכנות
boaz avrahami
30-03-16, 21:47
יש ביד 2 אחד שנראה מאולף כבר.
אין לי קשר אליו
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160330/f0ec35098924a62c3b8b17c957ab038a.jpg
לא משאיר כסף לביטוח וטסט אפילו. שלא לדבר על יישור קו.
Sent from my D5803 using Tapatalk
1. מי שכותב 5000 יודע שלא ימכור ב5000...
2. לדעתי מי שקונה את הרכב הזה מפספס 60% מהכיף האמיתי שבאתגר.
גם לדעתי
Sent from my D5803 using Tapatalk
לא כותב הרבה בדרך כלל... רגע קטן של נוסטלגיה...
התוודעתי לדרך השטח עם סוזוקי סוויפט, שנת 92. אין לי מושג כמה גלגולי חיים היו במד הקלומטרים שלה..
משום מה ,הטיולים איתה היו הרבה יותר הרפתקניים. אם ירדת בירידה תלולה מדי ... אין דרך חזרה,* שריטות הקידה השעירה היו רק אתגר ערב לאוזן* ולא צליל צורם .
השביל חייב נסיעה מדוייקת והיכרות עם התוואי ומגבלות המרכב. אם טעית* -שמעת.
קשה לשכוח את המבטים המופתעים של רכבי שטח שפגשו אותך במקומות שאליהם לא יועד המרכב הקליל ונודף השמן להגיע.
*ויותר מכך, כיף לזכור רגעים של כיבוש עליה* עם בני שצועק ''עלינו את זה , אבא''.
סוזי נמכרה תמורת סט בולגוינטים לפראדו כולל עבודה במוסך מורשה. לא יכולתי לחשוב על סוף מכבד יותר עבורה מאשר ''גרוטלוג''.
תהנו,
דורון.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160331/501abb809597fecd20998f72a517694d.jpg
Sent from my SM-G925F using Tapatalk
הייתם באים למסע עם רכב אוטומט? זה מגדיל משמעותית את ההיצע, חוץ מפגימה בחווית הנהיגה, בזבוז כוח מסויים ונושא ההנעה בדחיפה איזה עוד טיעונים יש נגד?
התחממות של הגיר. לצורך העיניין לא הייתי בא עם סופר לאנסר אוטומט בלי קולר.
Sent from my D5803 using Tapatalk
יש התקדמות?
מידע חדש?
אנחנו בנתים מפרקים כל מה שלא נחוץ ועל הדרך קצת ניקיון.
טיימינג נבדק ונמצא תקין למראית עין, אחת הרצועות היתה מורכב בזווית ומעט שרקה (רצועה עם פחות שיניים מהפולי) סודר.
אולי בשישי נטפל קצת במערכת הקירור, הרדיאטור יחסית חדש אבל נעשה שטיפה למערכת, זה משהו שמאוד מבאס ליפול בוא.
פקק רדיאטור תקול (לא אוטם)
ונתחיל לטפל בנושא ההגבהה על ידי ספייסר בקצה הבולם (תוספת של כ 7-8 ס״מ) הרכב יורד משמעותית כאשר יש עליו משקל.
לאחר מיכן נחליט אם להוריד את הגשר התחתון מעט כדי לא לקבל זווית גדולה מידי בצריות.
מה שנוח בסובארו שהצריות יוצאות מהגיר שמורכב אחרי המנוע, שני הציריות שוות באורך שלהם, ולכן אין ציריה קצרה מידי שתגביל אותנו בזווית בגלל הגבהה.
בנתיים בפנצריה מחפשים לנו ג׳אנט נוסף וזוג צמיגים משומשים במצב סביר לשימוש כספייר, יש להם זמן.
אם יש למשהו רעיונות, נשמח לשמוע.
יש רזרבי אחד ברכב, ואנחנו מחפשים עוד אחד נוסף,
אני מניח שזה יספיק, נצטייד גם בתולעים כמובן.
אני עדיין מחפש רכב, יש רעיון לרכב זבל אמיתי שיצא מהחברה דפוק, אבל לא מצאתי אחד למכירה.
מקסימום נמצא סובארו די אל.
Sent from my D5803 using Tapatalk
לדעתי זוויות הגישה והנטישה ב DL טובות יותר מהלאגסי, אם כי אני מניח שהזיות השתפרו במהלך במסלול;)
מסיבוב קצר בשטח נראה היא סוחבת לא רע בכלל
אני יותר חושב לכיוון של וולוו... הנעה אחורית, גלגלים גדולים יחסית, סרן חי ורכב חזק פיזית. הבעיה היחידה שהוא אוטומט
Sent from my M2 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
03-04-16, 21:17
בת דודה שלי מנסה למכור דייהטסו גרנד מוב 98 עם מנוע וגיר אוט' צולעים, בלי טסט כמה חודשים. הציעו להם 500 ש"ח במגרש גרוטאות והם מנסים לקבל יותר.
אגב, הוא היה שלנו (: לפני כעשר שנים. אפס תקלות בכשלוש שנים.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן , אתה מגיע עם קטנוע ?
חנן-ג'יפולוג
03-04-16, 22:28
לא. הקטנוע משמש אותנו ביומיום ומתוכנן לאפיזודה אחרת, כמו שרשמתי קודם, אבל אולי נבוא לבקר עם האיי30 או הxr, או שאלווה אתכם עם ההיילקס, אם תרצו.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
ראיתי שמישהו מוכר פז'ו 205, כבר עם מיגונים וצמיגי שטח:
http://www.topgear.com/car-news/classic/sale-race-winning-utterly-cool-peugeot-205-t16
אסף.
ראיתי שמישהו מוכר פז'ו 205, כבר עם מיגונים וצמיגי שטח:
http://www.topgear.com/car-news/classic/sale-race-winning-utterly-cool-peugeot-205-t16
אסף.
עזוב....נמוכה מדי...
לוויאג'ר של אישתי יש מרווח גחון יותר טוב.
איתי
עזוב....נמוכה מדי...
לוויאג'ר של אישתי יש מרווח גחון יותר טוב.
איתי
מוכן לחיות עם הגובה בהתחשב במנוע ;)
אבל זה 4X4 אז זה פסול
אם כבר אתה פה, אולי זה המקום לספר קבל עם וג'יפולוג שניסית היום לשכנע אותי
לקנות למסע דייהטסו שרייד! אוטומטית!!
חבל שאי אפשר לתייג פה את דרור שירביץ בך מעט תורת אנטי-דייהטסו :cool:
וברצינות, אני חושב על GMC ואנדורה או סונומה. שיהיה מספיק מקום לכל הציוד שאני מביא מהבית...
מה נסגר? הנעה האחורית זה big no no ?
איתי
איפה יש GMC או סונומה שנכנסת לתקציב? לא שאני מתכוון לקנות...
הנהלה יקרה. אנא פרסמו תאריך, גם ההפרש שלכמה ימים הוא ההבדל בין להשתתף או לא (לפחות עבורי)
שלום,
האם יש כבר תאריך סגור למסע?
יש לי פורד פיאסטה 96 יד ראשונה שאצלנו מהרגע שירדה לכביש,נראה לי שהמסע זה הסיום בכורה הכי טוב שהיא יכלה לאחל לעצמה.
רק שהטסט נגמר ב-25.4 .והייתי שמח לצאת למסע לפני שהטסט שלה מסתיים.
תפרגן לה בעוד טסט...
Sent from my D5803 using Tapatalk
יכול להיות,כבר נסגר תאריך?חול המועד פסח על הפרק?
להבנתי יותר לכיוון ספטמבר
Sent from my D5803 using Tapatalk
שלום
אני גם מעוניין להצטרף וסוף ספטמבר נשמע מצויין
שלום , בן 22 ממרכז הארץ. מעוניין להצטרף למסע. מחפש בינתיים רכבים. חושב לכיוון של סובארו ג'אסטי\פיג'ו 205\פונטו ספייס elx ידנית.
(גילוי נאות : נוהג ביום יום על פונטו מאותו דגם , אוטומטית. אז קצת משוחד לטובת תרומת איברים לאחר מכן וכדומה)
אשמח אם תוכלו להפנות אותי לרכב שיש לו הכי הרבה ספרות טכנית בנושא , ולאיזה ציוד אצטרך לדאוג כרזרבה. האם ברמת הציריות וקלאצ' רזרבי או שאני מגזים מאוד?
עובד כחשמלאי בניין כשנתיים. מחשיב את עצמי כבעל ידיים טובות אבל בעל ידע בסיסי מאוד במכונאות. אם הדבר יהיה מורכב מדי לביצוע לבדי , אשמח להצטרף לצוות אחר שיש לו כבר הידע והניסיון ולעזור לו בהכנות ובעלות הכלכלית , ואולי גם ללמוד דבר או שניים על הדרך.
אריאל.
יש איזה שהיא התקדמות או לפרסם את הגרוטאה למכירה?....היא כבר יד שניה
בתור צופה מהצד שדי מעוניין להששתף , נראה כאילו העניין די מת.
שום דבר לא מת. קצת סבלנות.
Sent from my D5803 using Tapatalk
מכיוון שרוב הרכבים הרלוונטיים הם בגיל שדורש שני טסטים בשנה, אנחנו ממתינים עם הרכישה לחודשים יוני-יולי-אוגוסט. ככה הסיכוי למצוא רכב עם טסט בתוקף לתקופה הרלוונטית.
איתי
שום דבר לא מת. קצת סבלנות.
Sent from my D5803 using Tapatalk
++1
אם כך אז מצויין.
אנחנו מטפלים ברכב לעיתים רחוקות, עשינו שטיפה למערכת קירור, טיימינג תקין.
עוד מעט נתחיל לעבוד על שיפורים.
לי הסתבר לא לפני הרבה זמן שצריך להצטרף למשפחה בחור חדש באזור אוגוסט כך שלא היה לי המון זמן לפני הטיול, צריך להכין עכשיו מה שאפשר.
חלק נוסף שצריך לטפל בוא הוא נושא המסלול, שלב שאני לא חזק בוא.
קודם כל מזל טוב
גורטאשטח פירסמו את רשימת המשתתפים ורכבים ומה שהכי בולט פה זה הנתון הבא
33 צוותים כאשר 16 מכוניות הן תוצרת סובארו ו 14 מתוכן אימפרזה.
107659107660
הרבה צוותים של מכונאים/מוסכים?
רוב המשתתפים בגורטאשטח הם עמוק מתחום הרכב או חברים שלהם. אין שם שום פורפורציות בין הרכבים ל5000 שח. ולפי אחד המשתתתפים, זה ידוע שם לכולם. לדעתי זה מאבד המון מהפואנטה, אבל כל אחד והכיף שלו.....
Sent from um melabes
מחאה מרשימה בהעדר ספורט מוטורי אמיתי.
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
אני עם נמרוד,
ראיתי את השמות וזה מה שעבר לי בראש.
הבעיה היא שאין מי שיתרשם מהמחאה הזו.
מאוד מאבד מהפואנטה לדעתי. מה נשאר מהאתגר בעצם?
אל תגזימו... תתיחסו לזה כמו ליגה לאומית מול ליגת על... אני מאוד מקווה שיופק סרט מהמסע הזה.
שלום,
אז יש תאריך?
יש מקום להצתרף?
הרשימה שפורסמה היא רשימה של ההתארגנות מהשרשור הזה של גיפולוג?
האם המסע הוא מסע בשביל הכייף והאתגר או תחרות בין מוסכים?
הרשימה היא של אירוע אחר.
Sent from um melabes
בנתיים מצאתי רכב אבל עם גיר אוטומט אז אני לא רץ לקנות.
כמה נורא זה אוטומט?
אם כך,אין צורך לחקות את הגדולים,יש מצב שהם מקבלים גם חסויות,צריך לפתח את הפורמט פשוט, מעניין וכייפי.
לצורך העניין נראה לי שהסכום 5000 ש"ח מגביל מאד,קנייה, טסט וביטוח אפילו לחודש
לא ישאירו שקל להכנה ראויה כדי שמכסימום רכבים ישרדו את המסע.
חג שמח
הרבה צוותים של מכונאים/מוסכים?
בנתיים מצאתי רכב אבל עם גיר אוטומט אז אני לא רץ לקנות.
כמה נורא זה אוטומט?
חפש קצת מידע על פונטו elx.. גיר רציף עם 6 מהירויות, ראשון די יחס העברה די נמוך
גיר רציף רעיון לא טוב. כשהרצליה מתחממת ממאמץ רצוף, לא נוסעים לשום מקום וזה מביך.
אסף.
הרצועה...
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא גיר רציף זה בטוח.
גיר אוטומט, יש יתרונות אבל אני חושש שהוא ימות בדרך. אני יכול לשפר כמובן ולנסות שישרוד אבל מראש לא מדובר על רכבים חדשים ככה שהסיכוי שמשהו ישבר די גדול.
עכשיו חזרתי מהדרום, מצפה רמון-בארות.
היה מצויין ובדרך ראינו כמה רכבים של המסע, לא כולם יחד אבל פה ושם.
נראה תענוג.
רובן באמת היו סובארו
כבר התחלתי לחשוב שאני כל כך צעיר שאתם המבוגרים קוראים לרצועת cvt בשמות של ערי חוף.
שאלת תם: למישהו יש מושג איפה אפשר למצוא נתוני מרווח גחון של פרייבטים ישנות? מה הדרך הנכונה להגבהת רכב כזה?
פסיכים!
107664
107666
בקשר למה שנכתב לגבי עלויות, אז כן, רק הפרונט שלו זה 5000 שקל לצרכן.
107665
תמונות: עדי כפרה שפרן
אתם קצת מתבלבלים בעניין העלויות... השיפור היחיד שכל החברים האלו הכניסו זה הגבהות (ובסובארו זה טריביאלי והעלות אפסית) וצמיגים שישרדו. כל השאר זה קישוטים וקשקושים. מיגונים, פגושים, ברזלים ואבזורים - לא מעלים ואולי כן מורידים מיכולת הרכב הבסיסית...
אימפרזה סטיישן היא 4WD, לא? לא חוכמה..... אלא אם ביטלו דיפ' מרכזי ופירקו ציריות.....
אימפרזה סטיישן היא 4WD, לא? לא חוכמה..... אלא אם ביטלו דיפ' מרכזי ופירקו ציריות.....
ממש לא חובה שהיא 4X4. כשהייתי חייל להורים שלי היתה סטיישן 94' (או 95'?) 1800 ידנית, הנעה קדמית, אחלה אוטו שעשה 400,000 ק"מ עד שנגנב בפעם השנייה.
אתם קצת מתבלבלים בעניין העלויות... השיפור היחיד שכל החברים האלו הכניסו זה הגבהות (ובסובארו זה טריביאלי והעלות אפסית) וצמיגים שישרדו. כל השאר זה קישוטים וקשקושים. מיגונים, פגושים, ברזלים ואבזורים - לא מעלים ואולי כן מורידים מיכולת הרכב הבסיסית...
ממש ככה.
אין שום בעיה לישאר במסגרת התקציב, זה החלק העיקרי בחוויה.
הרכבים הכי נחמדים שם לדעתי אלו הגרוטאות באמת.
ממש ככה.
אין שום בעיה לישאר במסגרת התקציב, זה החלק העיקרי בחוויה.
הרכבים הכי נחמדים שם לדעתי אלו הגרוטאות באמת.
זה בדיוק מה שחשבתי - הסובארואים האלה לא רק רחוקים מלהיראות כמו גרוטאות אלא גם כמו משהו שכנראה חרג מהתקציב הרשמי שהוגדר. הרי רק הפגוש+כננת הזה, שווה לתקציב הרשמי כולו.
ושלא יספרו כמו "השיפוצניקים" שהפגוש והכננת היו במקרה זרוקים במחסן ולכן לא נכנסו לרשימת ההוצאות....
אתם קצת מתבלבלים בעניין העלויות... השיפור היחיד שכל החברים האלו הכניסו זה הגבהות (ובסובארו זה טריביאלי והעלות אפסית) וצמיגים שישרדו. כל השאר זה קישוטים וקשקושים. מיגונים, פגושים, ברזלים ואבזורים - לא מעלים ואולי כן מורידים מיכולת הרכב הבסיסית...
לא לגמרי מסכים. תמצא לי סט צמיגים שלא חורג מהתקציב. לפי דף הפייסבוק שלהם רובם שמו גומי טרי (אולי ספונסר) ויקר להחריד.
לדעתי מי שיגיע ללא מגן גחון וטנק דלק יהיה ברמת סיכון גבוהה הרבה יותר.
יש להם רשימת ספונסרים כאורך הגלות, הרכב של הלל ורז עבר פחחות..... זה מגניב והכל אבל הרכבים רחוק מעבר ל5000 שקל
Sent from um melabes
נו וכמה עולה לאלתר מגן גחון ומיכל דלק ופגוש צינורות? מחיר הברזל גג 200 שקל.
כננת - גם אתה יכול להוריד אותה מהג'יפ שלך ולהחזיר לשם בסוף המסע, בדיוק כמו שגיא רפאל מוריד ויחזיר למדף. כמו גם כל ציוד החילוץ והטיולים (ומקרר כמובן) - הכל ציוד שעולה לסובארו ויורד ממנה בסוף כשהיא הולכת לפח.
יש הרבה השקעה של זמן עבודה שרוב רובו (ראיתי מקרוב את האוטו של ארנון) קישוטים וקוסמטיקה ושיפצורים עם רתכת CO2 וספריי צבע.
צמיגים זה צמיגים, אפשר להשקיע בגומי איכותי שיחסוך פאנצ'רים, ואפשר גם לארגן שמיניית גלגלים משומשים בעלות זניחה עד אפסית.
נמרוד, דיברתי עם אחד המשתתפים, לטענתו לכולם ברור שהתקציב לא אמיתי ולכולם סבבה עם זה. ובכיף שיהיה להם.
Sent from um melabes
נו וכמה עולה לאלתר מגן גחון ומיכל דלק ופגוש צינורות? מחיר הברזל גג 200 שקל.
לא דיברתי על מחיר, אני התייחסתי לזה:
"כל השאר זה קישוטים וקשקושים. מיגונים, פגושים, ברזלים ואבזורים - לא מעלים ואולי כן מורידים מיכולת הרכב הבסיסית..."
גם לי ברור, אני לא מבין למה פה לא כולם בסבבה עם זה...
במסע שלהם? אני בסבבה עם זה לגמרי, במסע שלנו?
לדעתי כל הרעיון זה מסע גורטאות, ורכב ב15000 או יותר הוא לא גורטאה. מאבד את כל הפואנטה. אם היינו עושים מסע עם ניקוד הייתי נותן ניקוד גבוה למי שבא עם דגם אחר מכל שאר המשתתפים. כולנו כבר יודעים שעם אימפרזה אפשר הכל. בואו ננסה עם מיצובשי צאמפ, עם אוסטין מונטגו, פיאסטה, סקודות ישנות. זה הראש שלי. שיהיה מעניין שיהיה אתגר לנהג ולא לכיס, ובעיקר שניתקע מלא ויהיה מצחיק. אגב מי שמוצא לי אוסטין מונטגו סטיישן תבוא עליו בירכת הציריה.
Sent from um melabes
זיבי 15,000.
יש כלים שנראים מושקעים ביותר מזה. בסכומים שכבר קונים סמוראי או סיקס לעוס וחלוד (ונוסע) או איזה טנדר 4X4 ישן, או סופה שחוטה (שגם נוסעת. חזק). זה מעמעם ולמעשה מבטל את כל הפואנטה של מסע גרוטאות.
תקרא לילד בשמו, תספר מה התקציב האמיתי שהשקיעו שם - ואתה יכול כבר להגיע עם רכבי שטח משומשים אבל טובים כמו שיש לחצי מפורום ג'יפולוג ולקרוא לזה "מסע ג'יפים".
כל בדואי שחותך את המדבר שתי וערב בטנדר סובארו 2X4 מודל 83' בלי מכסה מנוע ובלי דלתות, כשיראה את זה יתגלגל מצחוק.
...ומה זה חשוב?
חברים שנפגשים ועושים מסע בשביל הכיף. עלה 1500, 5000 או 20000 במחירים אמיתיים? השקיעו מחשבה ושעות עבודה? העיקר שנהנים. אגב, אם למישהו נשארים סט צמיגים 185R14 מקסיס כמו שאני רואה על רוב הסוברואים - ולא יודע מה לעשות איתם - הקמפר ישמח לקבל מתנה.
אסף.
אסף לגבי המסע שלהם זה לא חשוב שיהנו.
אבל אם זה מה שייצא מהמסע של גיפולוג.... אז לדעתי חבל.
Sent from um melabes
המסע "שלנו" - יהיה צנוע יותר, בהגדרה.
אסף.
boaz avrahami
28-04-16, 13:07
גרוטשטח לקחו את הרעיון של גרוטראלי והכניסו בו שינויים שהפכו את זה לסוג של תחרות ניווט מהימים שלמרוצים קראו תחרות ניווט .
הכלים יקרים ומושקעים בידי מוסכים מקצועיים בהרבה השקעה ויכולת שאין למשתמש הפרטי הממוצע.
הם לא מרוץ ולא עממיים ואני לא מתחבר אל זה.
לטעמי כאוהד, הייתי שמח לראות את הפשוט, החוויתי והלא תחרותי כשהוא מהווה אתגר לאנשים שאינם מכונאי רכב...
תגובה 197 של דרור מאוד לטעמי.
ובעקבות דרור אפשר להמציא את מבחן הבדואי, תופסים בדואי מזדמן בתחילת המסלול ושואלים אותו בכמה היה מוכן לקנות כל אחד מהרכבים :)
Sent from um melabes
boaz avrahami
28-04-16, 13:20
בדואי לא קונה- הוא לוקח
ומה שלא לקח - שכח
מישהו יודע מה במסלול?
וליתר דיוק, האם הוא עובר בציר המוביל מאנדרטת משמר הגבול צפונה?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
לא היה להם קל היום אבל גם היה פינוקים :-)
107690
107687
107691
107692
107693
107688
107689
תמונות: עדי כפרה שפרן
חנן-ג'יפולוג
29-04-16, 17:48
פגשתי אותם היום בלי שתכננתי ליד בית ניר.
נראה שהם סובלים מתקלות קשות, מתקנים בתושיה רבה, נהנים וממשיכים, באש ובמים.
התרשמתי מאווירה חיובית ביותר.
רעיון וביצוע מדליקים, וההתעסקות של חלקכם בפרטים הקטנים נראית לי שמפספסת את העיקר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
boaz avrahami
29-04-16, 19:59
חנן, זה מרוץ ולא מסע חוויתי...
זה אחלה בתור מרוץ אבל למה לכבס מילים?
יש מרשלים יש תחרות ויש אירגון מקצועי.
זה לא משהו עממי שעושים בשביל האתגר בלבד
אמנם אין לי תמונות, אבל היום בציר חוצה מדבר יהודה פגשתי מקומיים:
1. טנדר טויוטה 2x4 מתחת למעלה עוזי.
2. 2 פרייבטים גולף או משהו דומה עולים ממעבר נחל תקוע לכיוון דרום, אחד מהם נפל לחריץ על גבול המצוק ויצא אחרי דקה בעזרתם של 4 חברים ו 8 ידיים. את מעבר תקוע הם ירדו. חוץ מלבקש מאיתנו שמן גיר אוטומט לא נראה שהם התרגשו ממשהו.
3. סובארו ישנה יוצאת ממצפה מכוור.
4. פרייבטים נוספים לאורך הציר שאני כבר לא זוכר...
בקיצור, אין לנו סיכוי מול ממציאי הז׳אנר...
מישהו יודע מה תוואי הנסיעה שלהם? אולי אני אתפלח לאיזה ארוחת ערב?
ממשיכים עם התמונות למאותגרי/סרבני פייסבוק
אני מצאתי את הפייבוריט שלי וזה הוואן המעוך מאחורה
107714
זאת תמונה יחסית לא מעניינת עד שאתה מבין שמה שחונה שם זה MPV שנראת מוגבהת יותר מטרופר סטנדרטי ועם צמיגים לא פחות קרביים
107715
107716
אחד הרכבים שלא שרד... (סתם, לא באמת)
107717
107718
תמונות: עדי כפרה שפרן
לא צריך חשבון בפייס לראות תמונות, החשבון פתוח.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
עם מעט מידע מפנים, חיכינו להם על ציר המוביל בשעת הזינוק,
האווירה נראית כמו טיול, לא נראו ריגושים מיוחדים למעט רז והלל שלרגע נתנו הרגשה של wrc.
בהצלחה לכולם!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
boaz avrahami
30-04-16, 13:54
יש שם עוד MPV, של מוסך משמרות....
עד לפני כחצי שנה הוא היה של הרב של הישוב שלי והמוסך שכנע ממנו להיפרד מהאוטו...
משונה לראות אותו בגילגול החדש
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160430/90627812ff4019263d96636fe1f255cc.jpg
צילום: עדי כפרה שפרן
יש קצת הרגשה שהשרשור עשה הסבה מתכנון טיול ל'בוא נצפה מה עושים אצלהם'..
זה מה שעושים בזמן שממתינים לתאריך/תקנון/התקדמות באירוע של גיפולוג...
לפחות מאחורי הmpv יש לאגסי, מעודד מאוד:rolleyes:
אגב, כרגע גם יצא תקנון.
תתילו לעבוד, זה נראה כאילו יש המון זמן אבל בהתחשב שאנשים עובדים, מטיילים, משפחה וכו׳ זה לוקח זמן בטח אם צריך גם להיפגש יחד כדי לעבוד על הרכב.
הבטחנו ולכן (ננסה) נקיים
מוזמנים להתחיל לעבוד...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/98417
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.