צפייה בגרסה מלאה : פרויקט חדש - CJ-7 מודל 1979
איך תדע איזה בורג הולך לאן ?
איך תדע איזה בורג הולך לאן ?
אה...
128600
עידו לוריה
16-04-20, 21:04
איך תדע איזה בורג הולך לאן ?אחרי טיפול כזה יפה ...הם יגידו לו [emoji4]
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
boaz avrahami
16-04-20, 21:11
אני הייתי נמנע עד כמה שאפשר מלהחזיר ברגים שניתן לקנות חדשים ואם להחזיר אז תיתן אותם לגילוון בשפרעם אחרי אמבטית חומצה להסרת החלודה.
חלודה עושה עוד חלודה.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
בועז במקרה זה אתה טועה.
ברגים שהחלידו - זה ה10-20% שזרקתי. חלודה בסופו של דבר תלויה בסביבה שבה הבורג היה, ולכן מאפיינת את ברגי הבודי ואת הברגים של גשר הגיר למשל, שנכנסים מלמטה לתוף חלל סגור ככה שהחלק הקדמי שלהם בהגדרה חי בתוך אמבטיה. שאר ה80-90% במצב מצויין. לא חלודים בכלל אחרי הורדת הג'יפה השטחית שהיתה עליהם. אין שום טעם או צורך לגלוון אותם (בטח לא בתהליך לא מבוקר במפעל צבע כללי). אם היתה לי גישה לברגייה תעופתית או צבאית - אינצ'ית - היה סבבה, אבל אין לי. וברגים באיכות אוטומוטיבית מקורית לא תמצא בכל ברגיה במפרץ, ואיפה שתמצא הם עולים הרבה. יש בג'יפ ברגים שכשאני מחפש במקמסטר עולים 10 דולרים - לאחד. מה שאני עושה זה להשתמש במה שטוב, ומה שלא, אני אשלים עם ברגים מסחריים גרייד 5 או 8 ממה שיש במפרץ.
קשה להשיג בארץ ברגי ms אמיתיים. הכי קרוב לזה זה מה שפלבורג פדרל מוכרים. ואולי במקרה יש להם מלאי של המידות שלך.
אסף.
יונימוג אדום
17-04-20, 18:41
ממש קשה למצוא ברגים איכותיים באמת , ועוד אינצ'יים .
אם מישהו מחפש ברגים מאוד איכותיים ( ויקרים אש ) - זוקו שילובים - היבואנים של קטרפילר בארץ .
הברגים מיוצרים במפעל קטרפילר ארה"ב עבור הכלים שלהם .
כאשר אני נתקל בבעיה של ברגים לא מספיק טובים ( אצלי הכלים עובדים קשה ) אני רוכש מהם ברגים מתאימים ונגמר הסרט .
אילן
את כל חלקי המתלה שהם לא קפיצים - אני ממליץ מאוד לשלוח לציפוי black-t. הרבה יותר עמיד מכל צביעה, חשוב באזור הזה שחוטף כל הזמן.
אסף.
boaz avrahami
20-04-20, 21:57
את כל חלקי המתלה שהם לא קפיצים - אני ממליץ מאוד לשלוח לציפוי black-t. הרבה יותר עמיד מכל צביעה, חשוב באזור הזה שחוטף כל הזמן.
אסף.
הסבר בבקשה להדיוטות
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
ציפוי שמיועד במקור לחלקי נשק. עמיד ביותר בשחיקה, עמיד ביותר לקורוזיה (מעל 1000 שעות), בעל מקדם חיכוך קטן - בקיצור יחיה יותר מכל צביעה או ציפוי אחר, גם לחלקים שעובדים מול שחיקה.
ועולה בערך כמו ניקוי וצביעה איכותיים.
אסף.
עידו לוריה
20-04-20, 22:12
ציפוי פולימרי דק .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
הבנתי. זה ציפוי מיוחד כזה שמספרים עליו רק אחרי שרואים שמישהו כבר צבע חלקים בשיטה אחרת.
בדיוק
(אם היית עוקב אחרי השטויות שאני עושה היית רואה שהשתמשתי בזה)
אסף.
boaz avrahami
22-04-20, 15:52
בדיוק
(אם היית עוקב אחרי השטויות שאני עושה היית רואה שהשתמשתי בזה)
אסף.
כנראה שכם אני פספסתי ובהמשך למה שאשמת מצאתי כמה חברות.
תן המלצה מנסיון לכאלו שאתה עובד איתם והאם הם עובדים עם לקוחות פרטיים?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
גימת בחולון. יקפידו על הכנה וציפוי מקדים מתחת לציפוי... הם היחידים שעושים את העובי הדק יותר - זה שמתאים גם להברגות.
לכל אביזרי המתלה של שני נ"נים כולל סקידפלייטים יובולטים תושבות וכו' שילמתי בערך אלפייה.
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200422/9ede6e90ea93fa981b59fc9846d384be.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200422/764f05aaf505c0bff42cbbe9be9a4e6d.jpg
אסף, אתה שם black T על הברגות ולא נתקל בבעיות פתיחה עצמית?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
במקומות עם אבטחה או הדבקת מוות. עם torque prevailing nut עובד גם מצויין. עם סתם אום.... לא ניסיתי. בכל מקרה צריך לקחת בחישוב המומנט את מקדם החיכוך השונה.
אסף.
במקומות עם אבטחה או הדבקת מוות. עם torque prevailing nut עובד גם מצויין. עם סתם אום.... לא ניסיתי. בכל מקרה צריך לקחת בחישוב המומנט את מקדם החיכוך השונה.
אסף.לתחושתי במתלה, או באזורים אחרים העובדים בעומסים מחזוריים גבוהים, עדיף לשקול פתרון אחר.
בשאר הזמן זה אחד הציפויים האהובים עלי, עם החסרון של המחיר הגבוה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
boaz avrahami
22-04-20, 20:28
מה מחיר גבוה, אסף אמר שזה עולה עמו איבוק אפוקסי, לא?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
עידו לוריה
22-04-20, 20:37
גימת בחולון. יקפידו על הכנה וציפוי מקדים מתחת לציפוי... הם היחידים שעושים את העובי הדק יותר - זה שמתאים גם להברגות.
לכל אביזרי המתלה של שני נ"נים כולל סקידפלייטים יובולטים תושבות וכו' שילמתי בערך אלפייה.
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200422/9ede6e90ea93fa981b59fc9846d384be.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200422/764f05aaf505c0bff42cbbe9be9a4e6d.jpgזה לא זול ולא משתווה לצביעה אלקטרוסטית , משום בחינה .
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
boaz avrahami
22-04-20, 22:40
לא משתווה לצביעה אלקטרוסטטית נשמע שאתה טוען שזה פחות טוב?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
עידו לוריה
22-04-20, 22:54
לא משתווה לצביעה אלקטרוסטטית נשמע שאתה טוען שזה פחות טוב?
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94לא שזה פחות או יותר זה עוד ציפוי שיש לו היתרונות וחסרנות .
זה פשוט לא בר השוואה בשום פרמטר.
עידו
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
תוכל לפרט? מה היתרונות ומה החסרונות ?
אני גם אשמח לפירוט, גם מאסף וגם מעידו.
אני יכול להגיד לגבי המחיר, שהוא כפול. על ארגז של חלקים מאד דומים כפי שראיתם, שילמתי 500 שקלים (ניקוי חול + צבע בתנור).
אצלי היו שני סטים של חלקים כך שהמחיר דומה.
הציפוי מורכב משלב ראשון - ניקוי. שלב שני ציפוי מנגן פוספט ("השחרה") שלב שלישי ציפוי פולימרי בעובי של כמה מיקרונים עד עשרות מיקרונים תלוי בתקן.
שני יתרונות עיקריים ביישום כזה על פני צביעה אלקטרוסטטית - הראשון עמידה בקורוזיה - אלפי שעות של ערפל מלח לעומת מאות בודדות. השני עמידות מכנית. הוא לא נשבר ומתקלף באותה קלות שצבע באבקה נפגע.
אני אדגיש שזה לא 'צבע'. אי אפשר לצבוע בזה את הג'יפ. זה ציפוי - ומתאים ביותר לחלקים לא גדולים שקודם אולי היית מצפה או משחיר כחלופה לצביעה.
אסף.
אסף, בשיטה אחת הדרוג הוא מעל 1000 שעות בתא מלח, שיטה שניה מדורגת כ500 שעות. אני מניח שמדברים רק על השניה.
ו... להבדיל מצביעה, לא ניתן לצפות כל דבר בו (או, לכל הפחות, נדרש תהליך משלים). פלדות קשות מ39RC, לדוגמא, חייבות בשחרור מימן מייד (עד 4 שעות לפי ההנחייה שאני מכיר) לאחר הציפוי.
בסוף זה גרפיט עם טפלון. מקדם חיכוך עד 0.1, עובי פחות מ20 מיקרון. יופי של ציפוי.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אסף, בשיטה אחת הדרוג הוא מעל 1000 שעות בתא מלח, שיטה שניה מדורגת כ500 שעות. אני מניח שמדברים רק על השניה.
ו... להבדיל מצביעה, לא ניתן לצפות כל דבר בו (או, לכל הפחות, נדרש תהליך משלים). פלדות קשות מ39RC, לדוגמא, חייבות בשחרור מימן מייד (עד 4 שעות לפי ההנחייה שאני מכיר) לאחר הציפוי.
בסוף זה גרפיט עם טפלון. מקדם חיכוך עד 0.1, עובי פחות מ20 מיקרון. יופי של ציפוי.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkברור שצריך שיחרור מימן - כשצריך - אבל זה אני משאיר לבעל המקצוע שעובד על פי התקנים.
וברור שזה לא מתאים לכל חלק - לכן כיוונתי ספציפית לחלקי המתלה שסובלים במיוחד מתנאי סביבה קשים.
אסף.
six 4 life
26-04-20, 16:25
לכן כיוונתי ספציפית לחלקי המתלה שסובלים במיוחד מתנאי סביבה קשים.
עד כדי כך החניה של המשאית מלוכלכת?
לא... נמרוד באמת מתכנן להיות בשטח...
אסף.
אני בהחלט מתכנן להיות מדי פעם בשטח עם הג'יפ הזה, אם כי רק בתנאים אידיאליים, של 20-30 מעלות צלזיוס ולחות מדברית נמוכה. בכל מצב שהוא רטוב, חם או קר יותר, אני אהיה בשטח עם ההיילקס והסבן יהיה במחסן עם מיזוג.
בכל מקרה, בחזרה לעניין הברגים, שאני לאט לא ממיין ומסדר. יש מצב שבמקור, בשנת 1979, היו ברגים מטריים בנבלה הזאת? שואל ברצינות, כי אני מוצא קצת M10, M18 וM14 שנראים מאיכות גבוהה מדי מכדי שאני אאשים איזשהו מתקין ישראלי בשימוש בהם.
למישהו יש במקרה רשימת קשיחים של ג'יפ כזה? יש מצב להשיג מאיפשהו? אסף האם יש רשימה כזאת בספרות של סיקס ישראלי?
רק בקטלוג... לעבור עמוד עמוד...
אבל איפה מצאת ברגים מטריים? אולי הג'יפ שלך מזוייף? אולי אלו לא ברגים מטריים?
אסף.
בתוך הערמה הענקית של כל הברגים והקשיחים שהורדתי מהג'יפ, אחרי נקיון ומיון, מצאתי ברגים מטריים. רוב הסיכויים שהם הגיעו מתיקונים ושיפורים מקומיים - היו בג'יפ כל מיני מיגוני גחון, מדרגות, היה את החיבור שאקלים המוזר שמוזכר בתחילת הדיון. אתה אומר שלא אמור להיות בג'יפ מהשנים ההן אף בורג מטרי?
לא אמור.... אבל אני לא מאלו שמכירים כל בורג בג'יפ הזה.
יש לי את הstandards handbook של קרייזלר-ג'יפ מאותה תקופה. למיטב זכרוני לא מוזכר שם אף תקן מטרי.
אסף.
בכל מקרה, בחזרה לעניין הברגים, שאני לאט לא ממיין ומסדר. יש מצב שבמקור, בשנת 1979, היו ברגים מטריים בנבלה הזאת? שואל ברצינות, כי אני מוצא קצת M10, M18 וM14 שנראים מאיכות גבוהה מדי מכדי שאני אאשים איזשהו מתקין ישראלי בשימוש בהם.
למישהו יש במקרה רשימת קשיחים של ג'יפ כזה? יש מצב להשיג מאיפשהו? אסף האם יש רשימה כזאת בספרות של סיקס ישראלי?
איך תדע איזה בורג הולך לאן ?
hhmmm .........
:)
בתוך הערמה הענקית של כל הברגים והקשיחים שהורדתי מהג'יפ, אחרי נקיון ומיון, מצאתי ברגים מטריים. רוב הסיכויים שהם הגיעו מתיקונים ושיפורים מקומיים - היו בג'יפ כל מיני מיגוני גחון, מדרגות, היה את החיבור שאקלים המוזר שמוזכר בתחילת הדיון. אתה אומר שלא אמור להיות בג'יפ מהשנים ההן אף בורג מטרי?
יש מצב שהוא ישראלי בתחפושת?
זה למשל.
M12x1.75
הבורג אולי התגנב לערמה ממקום אחר. אבל זה מה שמתאים לאום שהיה מרותך בתוך השלדה - תושבת למגש כננת. אולי זה לא מקורי? אם כן מישהו התאמץ לרתך שם את האום בפנים עם גישה איומה, בשני הצדדים.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200427/7cb539405e1b380157184439f69073ee.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200427/109a66aa7170ca334aeda47a32df4cc3.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200427/eac5eea5a85379b2b61f0b47f3a198e3.jpg
והיפיוף הלא מזוהה הזה - כנראה לא מקורי. פלאנג' בולט M8x1.25.
??https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200427/2edc26d1f6ac7abedaea21a97eef9f71.jpg
נראה שהאום למגש הכננת באמת לא מקורי, שאפו למתקין הישראלי המשקיען.
תמונה של שלדה מהרשת:
128777
איך נקרא באנגלית המדיד שבעזרתו אתה מפענח את סוג הבורג ?
נשלח מהנייד
איך נקרא באנגלית המדיד שבעזרתו אתה מפענח את סוג הבורג ?
נשלח מהנייד
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=thread+gauge&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_osacat=0&_odkw=thread+gauge
עידו לוריה
27-04-20, 18:10
איך נקרא באנגלית המדיד שבעזרתו אתה מפענח את סוג הבורג ?
נשלח מהנייד
רק תראה שאתה מזמין את התקן הנכון .
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
לא צריך תמונות מהרשת כדי לראות שיש שם ריתוך של חלק שנחתך, אחר כך מולא (לא כמו שצריך) ושוייף.
הערת סוגריים- יש במסרק הברגות ארבעה חלקים בדרך כלל, לתקנים שונים.
וזיהוי ראשוני של הבורג הוא על ידי הכיתוב על הראש - לדעת בכלל מאיזו משפחה הוא.
אסף.
התחלתי להקים ברגייה מסודרת. יהיה לי בסוף BOM ברגים של ג'יפ CJ. הזמנתי ברגים, שייבות ואומים בעוד איזה 150 שקל, בהגיון פשוט של לעבות כל אחת מהמגרות בברגים דומים עד כמה שאפשר. הברגים בג'יפ הם ברובם הברגה גסה UNC, במידות 1/4, 5/16, 7/16, 3/8, ו1/2, באורכים שונים. היוצאים מן הכלל הם היובולטים וברגי המתלה שהם 1/2 UNF הברגה עדינה. וגם התחלתי להרכיב את השלדה בחזרה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200430/6d5e403535fcd2705488358eb6eca957.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200430/a5903d2d9fa8eac52f00519378fcbf75.jpg
מעניין אותי שיגמר הסגר מה תעשה..תעצור שוב לכמה חודשים??
מקוונ שימשיך נהנה מכל רגע עבודה קפדנית ויפה.
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
six 4 life
30-04-20, 20:52
מעניין אותי שיגמר הסגר מה תעשה..תעצור שוב לכמה חודשים??
מקוונ שימשיך נהנה מכל רגע עבודה קפדנית ויפה.
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
יעשה ניקוי חול וצביעה באבקה לראשי הברגים בברגיה החדשה, כל פעם קצת
אף פעם לא הבנתי למה יש כאן חברים שמוטרדים מנושא הזמן. אני נהנה מהעשייה, אתם נהנים (אני מקווה) מהשיתוף והתעוד. הדרך היא העיקר, העשייה היא המטרה. לגמור מהר זה לא חוכמה :rolleyes:
אני החלטתי מזמן לא לחכות לאיזשהו עתיד שבו "יהיה לי זמן" כדי לממש את התחביבים שלי. בניתי לעצמי לאט את המקום הפיזי, את האמצעים, את הידע, צברתי את הכלים. מה הלחץ?
אין לחץ. סתם מקנטרים אותך. עבורי חלק גדול מההנאה זה לבנות. לא דווקא לטייל. לא ממש אוהב טיולים:cool:
אין בעיה שאתה מעלה פעם בשבוע התקדמות
שאתה מעלה פעם בכמה חודשים אתה מרגיז את הקהל [emoji1]
Sent from my Redmi 8A using Tapatalk
לא עדכנתי הרבה זמן.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20190923/7a23b18b6f9bf7a1133f6f47d067b20b.jpg
הסרן הקדמי נבנה מחדש (יחסי העבר, מיסבים, לוקרייט, הכל. היה צריך גם בית חדש כי הקודם מסתבר היה כבר אכול מדי, הסיבה למרווח הגדול מהמותר בין חלקי הנעילה).
131085
ומורכב מתחת לשלדה, יחד עם תיבת הגה וכו.
131083
סרן אחורי גם מורכב:
131082
131084
הקפיצים הם תוצרת BDS, הקיט המאושר שמיובא על ידי אאוטבק טכנולוגיות ומשווק על ידי ארנון ממוסך אנדורו.
אני עכשיו בהרכבה של מערכת הדלק והבלמים. יש כל הזמן בעיות קטנות שגוררות עיכובים, כולל חלקים וכלי עבודה קטנים שנתקעו במשלוחים מחו"ל, ותגליות כמו תושבות קפיצים ("ששת") לא מקוריים שלא התאימו לבושינגים, יובולטים שלא בדיוק מתאימים לסרן האחורי הצבאי המחוזק, ועוד. תודה גדולה לארנון, שיודע לענות על כל שאלה ובסופו של דבר כל חלק וכל פתרון נמצא אצלו או דרכו ובמחירים הוגנים מאד.
פגז.
תכלס מה נשאר?
אתה מתכוון להתעסק במנוע?
דבר ראשון ,יפה מאוד על השיפוץ!
דבר שני,שקלת אולי לבנות תושבת במקום הששת,להעביר את הנדנדות לחלק האחורי של הקפיץ?כלומר לחלק האחורי של הקפיץ הקדמי,הקפיץ אמור לעבוד טוב יותר ככה,לא?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
דבר ראשון ,יפה מאוד על השיפוץ!
דבר שני,שקלת אולי לבנות תושבת במקום הששת,להעביר את הנדנדות לחלק האחורי של הקפיץ?כלומר לחלק האחורי של הקפיץ הקדמי,הקפיץ אמור לעבוד טוב יותר ככה,לא?
Sent from my SM-A305F using Tapatalkאתה מתכוון ל"שאקל רברס"? לא חלק מהתוכנית לג'יפ הזה.
כן,זו הכוונה.למה לא,בכללי?
Sent from my SM-A305F using Tapatalk
יש הרבה סיבות למה לא והרבה סיבות למה כן, וזה נכון לגבי עוד הרבה שינויים ושיפורים. אם הנושא הזה מעניין אותך בבקשה פתח דיון נפרד, לפרויקט שלי זה לא רלוונטי.
מה עם כזה נמרוד?
רק רווח, לא פוגע או משנה את התנהגות הרכב.
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=http%3A%2F%2Fwww%2Ejeepolog%2E com%2Fforums%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D11 4579&share_tid=114579&share_fid=22239&share_type=t&link_source=app
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בשעה טובה חזרתי לשלדה מתגלגלת.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20210810/819bc95c050e7c06d825b714787b6b4f.jpg
תתחדש. תשאיר ככה, מינימליסטי ורוח בפנים. אפילו לא צריך לקפל שמשה. רק לשים כיסא ביה"ס ולנסוע ;)
חנן-ג'יפולוג
10-08-21, 23:09
באמת בשעה טובה.
מוני אורבך
11-08-21, 13:47
ואני חושב שאתה מתקדם מהר מדי.
מה אתה ממהר ?!
ילד, יש לך עוד 20 שנה עד הפנסיה.
קח את הזמן, תעשה עבודה יסודית.
ככה הנכדים שלך יוכלו להשתתף בהשקת הגיפ.
boaz avrahami
11-08-21, 13:54
יפה מאוד.
תהנה מהדרך…
מה השלב הבא, מה שלום הבודי?
מה השלב הבא, מה שלום הבודי?
שהוא מקיים את ההבטחה ומצטלם But naked ברכב.
חיפוש גוגל אקראי הקפיץ לקדמת התודעה את הסיבה האמיתית שבחרתי בCJ7: כדי שנשים יאהבו וגברים יעריצו אותי.
136084
אוי זה טוב... :)
מציע גם שתתחיל לעשן נלסון
GodsFather
15-11-21, 18:26
זה מסביר את כל החוויות המיניות שהיו לי כשבעלתי cj7 לפני עשרים שנה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
גזעי.
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
כן, גזעי , אני מת לראות את נמרוד עם זקן כזה , עבועגלה בשיער ומשקפי שמש קררה כאלה מולטיפוקל.
חיפוש גוגל אקראי הקפיץ לקדמת התודעה את הסיבה האמיתית שבחרתי בCJ7: כדי שנשים יאהבו וגברים יעריצו אותי.
לא יודע לגבי הפרסומת בארץ, אתה זווכר שבארה"ב זה אוטו לגברים שנשים מעריצות וגברים אוהבים.
ארה"ב, ארה"ק , מה כבר ההבדל.
זה מסביר את כל החוויות המיניות שהיו לי כשבעלתי cj7 לפני עשרים שנה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
איפה בועז שצריך הגהה להודעות.
או שזו לא בעיית עברית, וזה באמת מה שהיה???
GodsFather
15-11-21, 20:31
איפה בועז שצריך הגהה להודעות.
או שזו לא בעיית עברית, וזה באמת מה שהיה???תן לי קצת קרדיט...
זה גם מה שאמרתי אז לבנקאי, למוסכניק ולשכנה
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מה קורה נמרוד?
אין התקדמות?
GodsFather
13-12-22, 22:10
לפי ההודעות האחרונות, הוא עדיין מגדל זקן וקול בס של מעשן כבד
Sent from my HD1903 using Tapatalk
יש לי אבן דרך חשובה לשתף - הבודי מתחבר בחזרה לשלדה!
143379
זזה לא היה ברור מאליו לאור השינויים בתושבות שעשיתי (מי שמעוניין שיגלול כמה עמודים אחורה) ואני ממש חששתי מהרגע הזה. הוא נדחה כי היו כל מיני דברים אחרים להשלים. הבעייתי ביותר היה גשר גיר. אני יכול לבשר שבסופו של דבר הפתרון היה להשקיע 500 שקל בגשר גיר מקורי במצב טוב. המחשבות על קלוקינג ובטן שטוחה וכל מיני דברים יחכו לעתיד אם בכלל.
זאת תמונה של התושבת הקדמית, עם הגישה הישירה ואום מרותך על חתיכת פח. סידרתי גישה כזאת ישירה ל8 מתוך 10 התושבות.
143378
בעייה שהתגלת רק בעת הורדת הבודי - מיקום מכלול המצוף על מיכל הדלק. תזכורת, זה מיכל מוגדל מרותך מפח, לא מקורי, שהגיע עם הג'יפ. מצא חן בעיני, ניקיתי שיפצתי וצבעתי אותו. אבל כשהורדתי את הבודי, ראיתי שבניגוד למיכל מקורי שבו המצוף באמצע המיכל (מבחינת קדימה אחורה) מי שבנה את המיכל היפה הזה שם את המצוף מאחורה, ויוצא שהוא מתחת לקורת בודי שממש לוחצת על המחברים. זה כנראה לא היה בעייתי כי היה בודי ליפט מטורף שהורדתי מהרכב.
143376
143375
אחרי התלבטות אם לקנות מיכל מקורי, החלטתי לנסות קודם לסדר את המיכל הזה. אני פותח פתח במרכז הבודי בשביל גישה ישירה, ומתחתיו אני אקדח עם כוס פתח חדש למכלול המצוף וארתך פקק במקום הפתח המקורי. ככה המצוף יהיה בין הקורות כמו איפה שיש מקום וגם תהיה אליו גישה ישירה בלי להוריד בודי, עם מכסה מרובע כמו למשאבת דלק בג'יפ סופה.
143377
התוכנית היא להרכיב את כל הפחחות חזרה, להתאים את הכל - מסכה, כנפיים, דלת אחורית (גם שם כבר גיליתי בעיית התאמה קלה) מסגרת שמשה, קשת התהפכות וכו, לפתור בעיות כמו מיכל הדלק ונוספות שבטח יופיעו. ואז לפרק את החלקים ולהביא אותם על עגלה לצבעי רכב שיעשה שפכטל פחחות סופית וצבע. ואז להרכיב את הג'יפ באמת.
143380
ושוב תודה למדריך הרוחני ומי שעוזר לקבל החלטות נכונות - ארנון מלאכי :rolleyes:
GodsFather
30-04-23, 21:36
אני זוכר שאצלי בסבן הגישה למצוף הייתה מפתח בבודי מתחת למושב האחורי.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מציע לך לבדוק שימוש בפתחים מוכנים של סירות.
מה שאתה כותב בחיפוש באמזון
Circular inspection hatch
אסף.
ועוד דבר- אתה רוצה כמו שכתבת מצוף במרכז המיכל גם מסיבה אחרת - ככה מד מפלס הדלק פחות מושפע משיפועים.
אסף.
כל חלקי הבודי מתחברים והג'יפ רואה אור שמש ראשון מאז לפני הקורונה. בעיית העקמומיות שהג'יפ הגיעה איתה עדיין מציקה בעין, והמקור שלה לא ברור לי לגמרי. הצד הקדמי ימני נמוך יותר. בכל מקרה הפתרון יהיה פילוס על התושבות. לפי ארנון ככה זה וצריך מלאי גדול של שייבות 3/8X2 אינץ'. נגיע למצב אופטימלי ואחרי זה כל החלקים הולכים לצבעי. יש לי כמה מועמדים אבל אני פתוח לקבל המלצות על פחח/צבעי רכב, רצוי באזור הצפון (נצרת-חיפה-שפרעם) לעבודה כזאת.
143406
143405
איזה אוטו חתיך
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
איזה שלב כיפי. שלי בדיוק התלבש גם. מאוד מרגש
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
יונימוג אדום
05-05-23, 17:38
נמרוד , נהנה לראות עוד משוגעים כמוני שבונים את הג'יפ במו ידיהם .
פרוייקט ארוך ומושקע .
אני עברתי תהליך דומה לפני שש שנים - שנה וחצי שאני עובד לפרנסתי אבל הראש בשיפוץ .
כל יום שישי - נכנס לסדנה וסוגר את הדלתות מבפנים , רק כשיורד החושך נוסע הביתה .
אבל התוצאה שווה ומרגשת ( בפרט שאת הכל - פחחות , בניתי את הבודי מחדש , חשמל , מכונאות , מסגרות ) .
לנושא הצבע - מכיר את עצמי ואת הסבלנות שלי ( אין ) ולכן הכנה לצבע וצבע מעביר לבעל מקצוע .
מאוד ממליץ על בחור מקסים בשם ראמי בכפר זמר ( ליד באקה אל ג'רביה ) מקצוען אמיתי והגון בצורה יוצאת דופן , עד כדי כך שלאחר שצבע לי את הסמוטנדר הגיע זמנה של הסיטרואן דה שבו , אמר לי הבחור - שמע זה רכב מיוחד ואף פעם לא עבדתי על רכב כזה ולכן קצת קשה לי לתת מחיר אבל - סמוך עלי ( סמכתי עליו ואכן יצא סופר דופר הגון ) .
גם עם הסיקס - הבאתי את הג'יפ ורק בסיום סגרנו חשבון לשביעות רצוננו המלאה .
כך בחשבון שהבחור עמוס ועובד לבד ולכן לוקח לו הרבה זמן ( סבלנות - לא קונים בשום חנות ) .
הסבלנות משתלמת .
ראמי - 050-2499915 .
אילן
RoyiBaum12
05-05-23, 18:07
תענוג לעיניים איזה כיף !
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
יש הרבה חופש מובנה בין הבודי, הכנפיים, המסיכה ומכסה המנוע. נוסף לזה אי דיוקים אפשריים בתושבות שאני תיקנתי. והתאונה שהג'יפ עבר מתישהו בהיסטוריה. הגעתי אחרי עוד סבב פירוק והרכבה להבדל של ס"מ אחד גובה בין הכנפיים במבט חזית, ועם זה נחיה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230518/4d116b1e74254edde0bccfdc438d540e.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230518/c20b0cf9aea13a918670009a782fec79.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230518/f0e7dc049385529d21e20abba2dd06b5.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230518/0f5a845c73eb725c943412f56648aba9.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230518/985c33b929866e90a1318fac69f15e55.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
עברה עוד שנה, נוראית, שבה הזנחתי את הפרויקט לגמרי, למי יש ראש.
אבל נהיה אופטימיים, שנה חדשה, יהיה טוב. יש זמן פנוי וכנראה שהסחת הדעת נחוצה. אני משתף בהתלבטות ואשמח למחשבותיכם.
הסטטוס לא השתנה הרבה מהפוסט האחרון - זה המצב כרגע:
147742
שלדה צבועה על מתלים חדשים, סרנים משופצים. גיר מחובר על גשר גיר. הבודי נקי גמור וצבוע ביסוד אפוקסי. הבודי השלדה והכנפיים על תושבות חדשות, הג'יפ מפולס כנראה הכי טוב שאפשר. מכאן שני מסלולים אפשריים:
א. לפרק בחזרה את הבודי, ולשלוח אותו ואת החלקים הנוספים (כנפיים, מכסה מנוע, מסכה, מסגרת חלון ודלת אחורית) לפחח לגימורים וצביעה של הכל בצבע אחיד. להמשיך בהרכבה של הג'יפ אחרי שהכל יחזור.
ב. לפרק את הבודי, לצבוע בעצמי - בשחור מן הסתם - את התחתית. להרכיב את הג'יפ עד הסוף, ולמעשה להגיע לפחח לצבע סופי בנסיעה, בעוד שנה-שנתיים או מתי שלא יהיה.
אפשרות א' היא כנראה המקצועית יותר, רצינית יותר, תניב תוצאה איכותית יותר. אבל היא מורכבת יותר לוגיסטית, וגם תזרימית - תחשבו שההוצאה הגדולה על צבע איכותי נדחית לעתיד הלא ידוע... מה גם שמה אני צריך שתיפול איזה רקטה ותהרוס את הצבע! אולי יש סיכוי שהמלחמה תיגמר לפני שאני אסיים להרכיב את הג'יפ? חסרון נוסף של א' לעומת ב' הוא שבתהליך ההרכבה הארוך מה הסיכוי שאני לא יהרוס את הצבע, אם בטעות ואם כי אני מחליט על עוד שינויים לבודי, כלוב התהפכות וכו'. וכמובן היתרון הגדול של אופציה ב' - הדילמה הגדולה של בחירת צבע נדחית לעתיד.
אני נוטה מן הסתם לאופציה ב'. אבל אשמח אם תאירו את עיני לעוד שיקולים, לכאן או לכאן.
אני בעד א.
אם כבר עושים אז כמו שצריך..
בעבודה עצמית ובכך שכבר פירקת חסכת המון המון כסף בין כה וכה.
אבל אחרי הרכבה לדעתי עדיין תצטרך עוד יד.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
boaz avrahami
01-10-24, 13:45
בקצב שאתה מתפנה לזה ואם אתה עוד מתכנן לטייל איתו ביום מן הימים אז תוציא את כל מה שמעכב אותך עד גורם לך לעצור, לעבודות חוץ.
כנראה שגם תהיה לך יותר נחת מזה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מוני אורבך
01-10-24, 15:14
אני בעד אפשרות ב.
וזה מנסיון אישי.
ברגע שהגיפ מורכב ונוסע, תמיד יש דברים שצריך להוסיף/להחסיר.
ועם צבע יפה וחדש אתה תפחד לנשום לידו, ולא תעשה שום שינוי.
מעבר לזהיש את הפאקים...
חיזוק שלא הרכבת, או שכן הרכבת, והפח מתעוות בגללו בזמן עבודה אמיתית.
בקיצור, חיבים להריץ את הגיפ כדי לדעת שבאמת אפשר לצבוע אותו צבע סופי.
אלא אם כן אתה רוצה אנדרטה במוסך, שאתה רק בא לראות ולשתות קפה לידו עם חברים.
אז אין בעיה.. תצבע החי יפה שיש ותנילן.
במחשבה שניה, כמו שאני מכיר אותך אפשרות א הרבה יותר הגיונית (-:
בכל מקרה זה הכול בכאילו, כולם יודעים שאף פעם לא תגמור את הפרויקט הזה.
אפשרות ב.
צבע סופי עושים על הרכב מורכב.
בטח ובטח כשמדובר בcj.
כשהג'יפ יהיה במצב נסיעה, תכניס אותו לצבע. תוכל לפרק את מכסה המנוע ומסגרת החלון בשביל שהצבעי יוכל להגיע לכל החריצים שנחשפים.
מחזק את מה שכתבו מעלי.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
שאלה - אתה רוצה שהצד הפנימי של החלקים יהיה באותו צבע של הרכב? כלומר, קיר אש, תא מנוע, תחתית הרכב ובתי הגלגל?
בבית חרושת של ג'יפים הצבע הסופי הוא לבודי מפורק. אגב - כל הבודי כולל כנפיים וגריל נצבע מחובר בגלל זה החלקים הפנימיים נשארים בצבע יסוד ואז הבודי יורד מלמעלה על השילדה. ואם ככה עשו את זה בבית חרושת - גם אתה יכול.
אבל הייתי הולך על שילוב של שתי האפשרויות.
מרכיב הכל נוסע ככה כמה זמן הכל רץ עובד מתיישב במקום - ואז מפרק את כל הבודי כיחידה אחת ושולח לצבע.
אסף.
שאלה - אתה רוצה שהצד הפנימי של החלקים יהיה באותו צבע של הרכב? כלומר, קיר אש, תא מנוע, תחתית הרכב ובתי הגלגל?זה ההתלבטות. אפשרות א' הכל יהיה באותו צבע. אפשרות ב' אני אצבע את תחתית הבודי וקיר אש בשחור. הכנפיים הקדמיות אפשר לפרק בקלות כנ"ל הפנים של הג'יפ ככה שהם יכולים להיות בצבע הסופי גם מבפנים. מה שלכאורה יהיה שחור באופציה ב' זה בתי גלגל אחוריים.
תעבור אצלי תראה איך צריך לעשות נכון
באת לכאן אז תשתף ותספר.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ברור ש-ב'.
אחרת למה עברת לגור במושב?
תעבור אצלי תראה איך צריך לעשות נכון
ארנון חמוד. אני עובר אצלו על בסיס קבוע, והוא היועץ מספר אחד. אם היתה לי מכונת זמן וחצי מוח מתפקד הייתי שם את הג'יפ אצלו איך שקניתי אותו ונהנה כבר 8 שנים מג'יפ CJ7 משופץ פיקס וכנראה שגם כספית הייתי כבר מורווח.
אבל אין לי מכונת זמן, והחמור הזה צודק:
ברור ש-ב'.
אחרת למה עברת לגור במושב?
ארנון באמת חמוד...
אבל בגיפולוג נהוג לשתף במידע.. אם כבר בעל מקצוע נכנס להגיב.
(כנס אלי לקפה.. זה קצת אהה)
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
מנסיון אישי, לפני 8 שנים בחרתי באופציה ב' שעדיין נראת לי הנכונה.
צביע עצמית של התחתית והפנים של האמבטיה בצבעים מעולם התעשייה והים. ואת הצביעה החיצונית אצל צבעי רכב,
אצל הצבעי פרקתי את כל הפרונט כולל מסגרת חלון ערומה לגמרי.
בהצלחה ושנראה את זה גם נוסע.
מעדכן שהלכתי עם עצת הרוב פה, ובחרתי בפתרון הפחות נכון אבל יותר פרקטי.
הבודי ירד, צבעתי את התחתית וקיר האש בשחור, ועוד שכבת זפת קלה איפה שצריך, והתחלתי בהרכבה של כל מה שכדאי לפני החזרת הבודי.
148976
סרן קדמי סגור, הרוב חדש (לוקרים, קליפרים, צינורות ברקס, כמובן הדיפרנציאל אבל זה כבר כמה עמודים אחורה). מה שנשאר זה רק לאלתר נשם (למישהו יש רעיונות?)
148975
מערכת דלק סגורה. כמה עמודים אחורה כתבתי שנתתי צ'אנס למיכל הלא מקורי שהגיע עם הג'יפ. ויתרתי וקניתי מיכל סטנדרטי חדש. שתי סיבות: אני חושש שהחלודה בפנים היא משהו שיתנקם בי בהמשך בלי יכולת אמיתית לפתרון. אבל בעיקר יותר מדי דברים לא מתאימים. למשל ההתאמה של המצוף הסטנדרטי למיכל נבנתה על הג'יפ שהיה עם בודי ליפט ענק. כשהורדתי את הבודי על המיכל בלי האוקולונים ההם גיליתי שאין מקום. ועוד.
148978
משאבת דלק מכאנית חדשה, כל הצינורות נראה לי במקום הנכון, אני מקווה שהקרבורטור בסדר ולא צריך יותר מנקיון בהמשך.
148980
148979
148981
גיר וטרנספר סגורים, גשר גיר מקורי, תושבת פוליאוריטן, תושבת המתכת ייצרתי מחדש בדומה למקורי אבל עבה יותר.
148974
סרן אחורי סגור אחרי שהצלחתי לאטום את צנרת האויר ונראה שנעילת ARB שקיבלתי עם הג'יפ מחזיקה לחץ ועובדת תקין. ברקסים אחוריים מחכים לחלקים חדשים.
148977
דרישפטים קדמי ואחורי צלבים חדשים והכל מאוזן ומסתובב יפה. מה שנשאר לפני הרכבת בודי זה אגזוז. אני מבין שאני צריך לייצר משהו בעצמי. אני אשתמש בצינור היורד הקיים, אין במלאי בארץ ונראה שקשה למצוא גם בחו"ל. ארתך צנרת ישרה קצרה ודוד חדש, ויציאת צד כמו בסופה. אם למישהו יש תמונות רפרנס או תובנות לגבי הבנייה של אגזוז צד כמו בסופה, אשמח לשמוע. למשל, האם לעבור בין השלדה לבודי או מתחת לשלדה? צינורות וכיפופים פשוטים של צנרת אגזוז 2 אינץ' פלדה שחורה יש באמזון בשפע - אבל אם אפשר לקנות בארץ ולחסוך אשמח לשמוע איפה. לא התעסקתי מעולם בדברים האלו.
148982
צ'אט גיפיטי התקדם ויודע לייצר תמונות כבר לא הזויות עם פרומפטים נכונים ("חלון מקופל") בנות הבית בחרו צבעים והצ'אט יודע לתת גוון RAL מדויק. יש מגבלה של כמה תמונות ביממה בלבד.
148985148984
GodsFather
09-05-25, 14:12
נראה כמו פייב
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
כן אני מנסה להסביר לו את הניואנסים של מפתן הדלת...
אני חושב שאתה יכול לשלוח לו קישור לתמונה של סבן.
אסף.
אתה שואל במה לצבוע? אני, בתור עיוור צבעים אשמח לייעץ
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
הצבע קקי יוצר הולם אותו.
לא הייתה אופציה לייצר או לרכוש מיכל דלק מוגדל במקום המקורי?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
אתה שואל במה לצבוע? אני, בתור עיוור צבעים אשמח לייעץ
Sent from my CPH2465 using Tapatalkתודה בנושא הצבע יש לי מספיק יועצות.
הוא למד מה זה סבן. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250510/764250f8a08773b7af13119af6082453.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250510/52f857c204bf6508532e72799ca2b4b4.jpg
הצבע קקי יוצר הולם אותו.
לא הייתה אופציה לייצר או לרכוש מיכל דלק מוגדל במקום המקורי?
Sent from my SM-S721B using Tapatalkלא בסדר עדיפות גבוה.
אני קורא את השרשור וצוחק "פרוייקט חדש"... בן כמעט 10. אבל לא צוחק מרוע, אלא מהזדהות.
been there
ומכאן, כשאני רואה את השאסי ערום, צפים בי זכרונות, ולכן השאלות.
בחודשים הראשונים, לא יהיה גאה ומאושר ממך לנהוג ולטייל ברכב.
בכל זאת - self made
אבל אחר כך תתחיל להתבאס, בפרט, כשאת 10 השנים האחרונות בילית על פאר התוצרת היפנית. יהיה לך חלש, יהיה לך רועש, יהיה לך צפוף, יהיה לך חם/קר.....
ובו בזמן - עכשיו זה הזמן שנוח להכניס עוד שינויים: גיר 5 הילוכים, סטרוקר עם/בלי מחשוב, סגירה חלקית ומזגן, ועד כהנה וכהנה מדברים שהבנן כולנו עם ההתבגרות (שלא לומר הזדקנות).
קח לך כמה ימים לחשוב, באמת, לעומק, על ה"אחר כך", על העתיד הלא ממש רחוק אחרי סיום הרכב.
יש לפחות מישהו אחד שאנחנו מכירים, שהלך על הגישה המקסימליסטית. אפשר לקחת ממנו לא מעט דוגמאות.
מה שתחליט הוא בסדר, כי יש מלא סוגי אספנים, אבל לפחות תדע ששקלת ברצינות את כל השיקולים.
ואלו לא שני סנט, אלו אלף דולר, וגם זה מנסיון.
מוני אורבך
11-05-25, 07:59
או באופן יותר דוגרי, יש לך הייליקס, מה צריך יותר מזה.
אז אני רוצה להציג את הצד השני של המטבע.
גיפ הוא משהו איקוני, נוסטלגי.
נכון שאנחנו זוכרים תקופות בהם הוא היה רכב רגיל לכל דבר.
אבל היום CJ7 הוא רכב אספנות נוסטלגי.
כל פעם שאני נוסע בו, זה כאילו במנהרת זמן.
הריחות הרעש, החום והקור, כל זה חלק מהחוויה.
חם לי, אני מרכיב ביקני ומוריד חלון.
עדין חם, אבל יש רוח חמה מלטפת.
קר לי, אני לובש חרמונית.
ריח הדלק שמתערבב עם ריח השמן גיר, וריח האבק או בוץ.
קרבורטור עם כל השגעונות שלו, ומערכת הצתה "אלקטרונית"
זה המשמעות המזוקקת של גיפ!
תסגור אותו, תזריק אותו, ותרכיב מזגן מה תקבל?
רכב גיפה ישן ורועש עם מזגן צוקומוקו שבקושי מקרר את הנהג.
ומנוע שמגמגן כל פעם שלוחצים על הגז
אז אל תהפוך אותו למודרני, בבקשה, אל תהרוס אותו.
תחשוב על הדורות הבאים אחריך, הם כבר לא ידעו מה זה היה גיפ אמיתי.
יש לפחות מישהו אחד שאנחנו מכירים, שהלך על הגישה המקסימליסטית. אפשר לקחת ממנו לא מעט דוגמאות.
אותו אחד שאמר את המשפט המבריק:
״צריך לבחור נכון את פרויקט משבר גיל ה-40.
אם תבחר נכון, זה משהו שאתה יכול לרוץ עליו שנים..״
אותו אחד שאמר את המשפט המבריק:
״צריך לבחור נכון את פרויקט משבר גיל ה-40.
אם תבחר נכון, זה משהו שאתה יכול לרוץ עליו שנים..״
לא יודע מי אמר, אני מבצע בפועל :rolleyes:
מוני אל דאגה, אני הולך על הגישה המינימליסטית, אפילו יותר ממך... זה היה ברור וכתוב פה מהתחלה ולא השתנה. לג'יפ הזה לא יהיה חימום, מיזוג, סגירה או דלתות. הזכוכית היחידה תהיה השמשה הקדמית וגם זה רק כי טסט.
התופים האחוריים פסולים, לא ניתנים לחריטה. בינוביץ' יש תוף טוב ב584 שקל.
באמזון יש מוצר אחד מתאים במחיר זול יותר משמעותית כולל משלוח - 100$, מאתיים שקל פחות (לצד, וצריך שניים)
https://a.co/d/62L96YL
מחיר טוב אבל ללא ביקורות.
דראם אומיקס עולה הרבה יותר ולא מצדיק את ההפרש מול ינוביץ'.
מה אומרים? דראם זה דראם?
נראה שהקילומטראז שתעשה עליהם - טכנולוגית הברזל של התופים תחזיק לנצח
"תשקיע" ברפידות
אין משלוח לארץ, לא רלוונטי. ינוביץ' איט איז.
ב-rockauto זוג תופים של RAYBESTOS (זו הרמה שינוביץ מחזיק בדר"כ) עולה 134 דולר כולל המשלוח לארץ(התופים כ-53 דולר, המשלוח 81 דולר)
נשמע לי שכדאי - גם אם יהיה עמלה כלשהי של DHL ושות'.
לא בקיא לגבי חוקיות הייבוא.
לפי מה שאני זוכר וגם מה שרשמת בתחילת השרשור אתה עם דנה 44 אחורה, לא?
בדנה 44 של CJ הדרמים אחורה הם 11" אם אני זוכר נכון, כל מה שהמליצו לך פה מחו"ל, הם 10" לסרן AMC, לא מתאים
לפי מה שאני זוכר וגם מה שרשמת בתחילת השרשור אתה עם דנה 44 אחורה, לא?
בדנה 44 של CJ הדרמים אחורה הם 11" אם אני זוכר נכון, כל מה שהמליצו לך פה מחו"ל, הם 10" לסרן AMC, לא מתאיםידוע, אני מדבר על דרמים 11". אכן פחות נפוצים בחו"ל.
GodsFather
13-05-25, 20:53
אין חבר עם מזוודה, כמו פעם?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
היו לי פעם חברים
מהם טובים, מהם רעים
היום נשארתי עם עצמי
עובד לילה במונית
היו לי פעם חברים
מהם טובים, מהם רעים
היום נשארתי עם עצמי
עובד לילה במונית
בין נסיעה לנסיעה, שקול הסבה לדיסק אחורה.
רק המלצות.
מוני אורבך
14-05-25, 13:13
שקול גם לשדרג לרנגלר JL רוביקון.
יש לו שני סרנים נעולים דיסקים מקדימה ומאחורה.
יחס העברה נמוך בסרנים ותיבת העברה.
בידוד טרמי ורעש.
סגירה מזגן, ועוד מני טופינים.
בשביל מה לך לנסוע בגרוטאה בת 40 ?!
מצאתי עוד משהו ששכחתי שהבאתי במזוודה לפני כמה שנים. קיט טווין סטיק, כמו מה שיואב ייצר בעצמו וכתב עליו פעם (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3790)
149024
149025
149026
מוני אורבך
18-05-25, 10:07
זה דבר נחמד אבל לא הכרחי.
טוב לזחילת סלעים.
אל תשכח שאתה צריך לעשות שינוי בטרנספר כדי שזה יעבוד.
לא משהו גדול, אבל דורש פירוק מסוים של הטרנספר.
זה דבר נחמד אבל לא הכרחי.
טוב לזחילת סלעים.
אל תשכח שאתה צריך לעשות שינוי בטרנספר כדי שזה יעבוד.
לא משהו גדול, אבל דורש פירוק מסוים של הטרנספר.
תזכיר לי מה השינוי הנדרש...
זה עובד על פניו תקין.
מעולה גם נגד גניבות. ידית אחת גבוה ידית שניה נמוך.
אסף.
מכיוון שאני לא זוכר בדקתי אצל הפיראטים... נראה לי שאתה זוכר לא נכון מוני. צריך לבטל שם איזה צ'ופצ'יק בשביל לאפשר את מה שאסף אומר, ידית אחת קדימה אחת אחורה.
מוני זוכר לא נכון. שום שינוי חוץ מפירוק הידית והחלק שמחבר אותה לטרנספר.
זה שיפור בולט און.
ושיפור מצויין.
ויפה שיואב מקבל קרדיט אחרי שהצקתי לו שיעשה כמוני למעלה משנתיים .
והקרדיט האמיתי - לאמנון.
אחד השיפורים ה...
בשביל מצב שסרן אחד בhigh וסרן אחד בlow צריך להוציא את הציר המשלב של הסרן האחורי (אני חושב..) ולשייף מגרעת. יואב כותב על זה משהו בכתבה שלו אבל זה ממש לא חובה.
בשביל מצב שסרן אחד בhigh וסרן אחד בlow צריך להוציא את הציר המשלב של הסרן האחורי (אני חושב..) ולשייף מגרעת. יואב כותב על זה משהו בכתבה שלו אבל זה ממש לא חובה.
איבדתי אותכם...
למה זה טוב ( סרן אחד ב High והשני ב Low)?
לשבור, ואז יהיה מה לתקן ולהמשיך בפרויקט (תשובה לזיו)
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
איבדתי אותכם...
למה זה טוב ( סרן אחד ב High והשני ב Low)?
זה לא טוב.
זה התחיל בדמנציה של מוני, המשיך באלצהיימר המוקדם שלי, ואסף המניאק שהחליט להתעלל בכולנו. אפשר להתקדם. האתגר היחיד בסטאפ הזה הוא שצריך לכסות את הידיות בצורה אסטטית. אמנון עשה משהו פשוט בזמנו עם שטיח גומי.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1292
149042
149041
במקרה שלי הידיות גם זזות קצת קדימה אז בטח צריך לחתוך קצת את ריבוע הפח או לעשות חדש.
ואני שוקל גם להשקיע בגומי
149043
ואני שוקל גם להשקיע בגומי
עכשיו אתה נזכר...?
זה לא קצת מאוחר מדי?
מוני אורבך
21-05-25, 11:06
הגומי הזה נקרע תוך חמש שנים, מנסיון.
מצד שני ברגע שהוא נקרע הוא לא ממשיך להקרע.
אצלי עם אתו הקרע כבר חמש שנים.
כלומר מתחילת הפרוייקט נמרוד היה צריך להחליף פעמיים גומי?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
הגומי הזה נקרע תוך חמש שנים, מנסיון.
מצד שני ברגע שהוא נקרע הוא לא ממשיך להקרע.
אצלי עם אתו הקרע כבר חמש שנים.וזלין מוני, וזלין
זה לא טוב.
זה התחיל בדמנציה של מוני, המשיך באלצהיימר המוקדם שלי, ואסף המניאק שהחליט להתעלל בכולנו.
אני חשבתי שעדיף סרן אחד יהיה בהילוך קידמי והשני ברוורס.....
נמרוד, מברוק על החזרה לפרויקט.
גם אני נהנתי במשך שנתיים מהכיף של הגיפ הערום הריחות והרעשים. אני זוכר את היום שהכנסתי שטיח מקורי לגיפ ואז פתאום הבנתי שאפשר אחרת,
לעניין הטראנספר,
תהנה מהטווין בלי קשר לסלעים ושאר הדרכים, פשוט כיף להעביר עוד ידית(-:
לגבי הפרויקט שלי, מאיפה הבאתם את השילוב Hi+Lo?? אני הוספתי אפשרויות של עבודה עצמית לכל סרן ב Hi או Lo מבלי לפגוע בהגנה של שילוב מנוגד.
קישור לכתבה מ2017
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/3792-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-2WD-Front-High-%D7%9C%D7%92%D7%99%D7%A4-CJ
מתי אתה מעריך שנראה את הגיפ בשטח?
זה לא טוב.
זה התחיל בדמנציה של מוני, המשיך באלצהיימר המוקדם שלי, ואסף המניאק שהחליט להתעלל בכולנו. אפשר להתקדם. האתגר היחיד בסטאפ הזה הוא שצריך לכסות את הידיות בצורה אסטטית. אמנון עשה משהו פשוט בזמנו עם שטיח גומי.
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/1292
149042
149041
במקרה שלי הידיות גם זזות קצת קדימה אז בטח צריך לחתוך קצת את ריבוע הפח או לעשות חדש.
ואני שוקל גם להשקיע בגומי
149043קניתי את הגומי הזה כשחידשתי את כיסוי הידיות כחלק מהניסיון לאטום את תא הנוסעים לריחות האגזוז (הריח תמיד נשאר... זה CJ)
אכן הגומי נקרע תוך שנתיים. חרא של איכות.
Sent from my Pixel 9 using Tapatalk
מה עם לתפור?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
boaz avrahami
23-05-25, 22:09
עלית על משהו
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה עם לתפור?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
ראיתי ברכבים שיש שכבת בד מתחת לגומי.
מין בד מבודד גמיש, ששומר על הגומי וגם מבודד.
מה עם לתפור?
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
אפשרי.
בוצע.
מעור.
על ידי.
ומתחת לעור התפור,שטיחון גומי שטוח גזור.
אפשרי.
בוצע.
מעור.
על ידי.
ומתחת לעור התפור,שטיחון גומי שטוח גזור.תמונה בבקשה. אם זה יפה, נתקדם להצעת מחיר [emoji3]
https://www.joom.com/he/products/66485941629a7c0115894c2c
קונים זוג דומה ותופרים ביחד או עושים התאמות קלות.
בעיניי זה גם יכול להיות מקורדורה עבה ולא עור.
אגב הזמנתי כזה,
https://youtu.be/Cd6khnnUYGw?si=nzxstA7Btl6JhrVM
עושה רושם טוב מאוד, עבה עמיד וכבד, מתאים את עצמו למתאר של המרכב ומיושם בהנחה בלבד ללא הדבקה.
עוד לא התקנתי... אבל עושה רושם טוב.
אעדכן אחרי שאמצא קצת זמן להחליף כיסאות התכנון זה להניח את זה על התעלה של הרכבת כוח.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
צר לי שהתמונות עם קורי עכביש, הויליס עומד כבר שנתיים ועד שאסיים הבנייה.
מצרף כבר גם מידות וגם אטיקטים להדפסה של הכיתוב בידיות.
לגבי הצעת מחיר - בקש ממכונת התפירה של אשתך, או השכן הקרוב למקום מגוריך: קלי קלות, תפירת שני "הרים" כל אטחד לידית, ואז תפירה של שניהם אחד לשני, חיתוך ברזל מסביב להם, והצמדה של המגן לברזל, שהוא המתחבר לרצפה.
יש אצלי גם איזו שהיא קונסולה לידי ההילוכים, כבר לא זוכר שאיזה רכב ידני היא הגיעה.
149062
149056149057149058149059149060
boaz avrahami
24-05-25, 11:19
שמיל, יש לך ריטרדר על ידית ההילוכים או שזה כפתור בחירת חימוש? [emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk
שמיל,
הכיסוי הזה נראה כאילו יצא מאותו התופר של טויוטה משנות ה-90.
ושם יש מתחת לחיפוי עור גומיה דומה למה שנמרוד צילם, ועוד משטח אפקי של צמר בידוד.
שמיל, יש לך ריטרדר על ידית ההילוכים או שזה כפתור בחירת חימוש? [emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה הכפתור של הקרוז קונטרול. יש גם בחירת חימוש
משאבת מים, פלאנג' ומניפה הגיעו מאמריקה. מערכת פליטה בפיקים. מחכה לעוד חלק טו שניים כדי לסגור את הבלמים וההנדברקס ואז יהיה אפשר להרכיב בודי. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250606/5e8329a9795f0a5bf5d8ba891c9abaa0.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250606/120d07f5765fae2d719af3ad8d7d9418.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250606/32e66d0dd672f5ea0d47fbea589b36ed.jpg
אתה מבודד את הצנרת בלמים מהאגזוז?
או שהקרבה היא אשליה אופטית?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
הספייסר שעליו יושבת המניפה זה משהו מקורי או שלך?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
הספייסר שעליו יושבת המניפה זה משהו מקורי או שלך?
Sent from my iPhone using Tapatalk Proמניפת flex-a-lite קוטר 17" עם ספייסר מקורי (של פלקסלייט) בעובי 2 אינץ'.
יונימוג אדום
06-06-25, 18:06
מניפת flex-a-lite קוטר 17" עם ספייסר מקורי (של פלקסלייט) בעובי 2 אינץ'.
ממליץ מאוד להרחיק את המניפה הזאת כמה שיותר מהרדיאטור - היא ממש ממש רעבה מניסיון מר .
והיא גם לא משאירה פצועים - זבנג וגמרנו :( . כמו כן בכל הכנסת יד לבדיקה היד יוצאת פצועה :mad:
אני בכל אופן חזרתי למקורית 7 כנפיים
כמו כן - הניסיון שלי עם כבלי בלם הרגל החליפיים - לא ממש טוב .
לאחר כשנתיים עם כבלים חליפיים - חזרתי למוצר המקורי והישן - פשוט ניקיתי היטב וגירזתי - עובד נהדר כבר שש שנים .
לגבי צינור הפליטה - הייתי ממש מתאמץ לעבור מעל הסרן ולצאת אחריו .
אילן
נמרוד, אני לא יודע אם זה בתכנון שלך אבל עכשיו שהכל עוד פתוח ויש גישה זאת הזדמנות טובה להחליף את היחידה שמפצלת את הצינורות ברקס ומחלקת את הבלימה
בימינו זה סיפור זול מחו"ל ולהחליף כזאת נוזלת כשהג'יפ מורכב יהיה מעצבן, במיוחד אם 2 הברגים הגרועים שמחברים אותה לשלדה מחלידים ונגזרים (עכשיו אתה עוד יכול לטפל בהם)
נמרוד, אני לא יודע אם זה בתכנון שלך אבל עכשיו שהכל עוד פתוח ויש גישה זאת הזדמנות טובה להחליף את היחידה שמפצלת את הצינורות ברקס ומחלקת את הבלימה
בימינו זה סיפור זול מחו"ל ולהחליף כזאת נוזלת כשהג'יפ מורכב יהיה מעצבן, במיוחד אם 2 הברגים הגרועים שמחברים אותה לשלדה מחלידים ונגזרים (עכשיו אתה עוד יכול לטפל בהם)
פירקתי ניקיתי והרכבתי כבר את יחידת השסתומים הזאת, נראה תקין לגמרי.
זה לא משהו שאני מכיר שמתקלקל, מישהו יכול להרחיב?
בדקתי זמינות ברשת,הבעייה שהחיבור עבור ג'יפ CJ טיפה שונה ממה שנמכר בזול באמזון ואני אצטרך כנראה מתאם מ7/16 בג'יפ ובשסתום הקיים ל9/16 בחלק GM הסטנדרטי שנמכר בזול. זה להוסיף עוד נקודת נזילה וכו'. השאלה אם יש טעם.
אם מתקלקל זה רק ה shuttle שבפנים או המגעים. לא מתעסקים עם זה כשלא חייבים.
ואם כן - כדאי למצוא מקורי ולא להתעסק עם מתאמים כי גם הקטרים הפנימיים שונים. קיים כזה רק לחפש טוב.
אסף.
אני מסתכל על הסדקים האלה כבר יומיים ולא אומר כלום...
חבל על הכסף יש ברצועות האלו עוד הרבה בשר
אגזוז מורכב.
קלינים 4 מעלות לסרן הקדמי.
שבוע הבא תיבת הגה חוזרת משיפוץ, מחכה לתפוחים כדי להרכיב סופית מערכת הגה ואין עוד הרבה עבודה על השלדה. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250611/aac24b133a601b890ae6909b7bf50e67.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250611/7faa07936695926e083a587631814370.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20250611/dd1572feb9ef199e9f1802a7858c9129.jpg
יש בסיקס מניעה כלשהי לקפיצים מעל הסרן? או שזאת פשוט החלטה במטרה לשמור על הסט אפ נאמן למקור?
מרכז כובד גבוה יותר.
ואין רווח אמיתי במרווח גחון.
Axle wrap.
זוויות היגוי ודרייבשאפטים.
שימון לדיפ.
חוקיות, נראות.
ובטוח יש עוד סיבות למה לא...
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
יש בסיקס מניעה כלשהי לקפיצים מעל הסרן? או שזאת פשוט החלטה במטרה לשמור על הסט אפ נאמן למקור?
לפני 20+ שנים הייתה אופנה כזו לדקה וחצי.
זה משנה ככ הרבה דברים ולא משיגים ממש משהו ששווה את הבלגן.
ברכב קצרצר כמו של נמרוד זה בכלל בלגן.
אין רווח במרווח גחון?
נסעת פעם עם סופה או לנקרוזר 70 בבוץ?
יש לך שני מעצורים שאוספים את כל העמק יחד איתך.
גם בסלעים הם אוהבים לחסל לך את תעלת העבירות אבל פחות מובהק.
קצת סוטה צמטרת השרשור, נראה שנמרוד מנסה לשמור על המקוריות לאורך כל הפרויקט.
ובכל זאת, אם מודדים מרווח גחון מהנק הנמוכה ביותר, אז כן .. עדיין הביצה תהייה נקןדה שתתיישב עליה במעלה או תאט את התנופה בבוץ.
ועבירות זה לא רק מרווח גחון,
תופעת של axle wrap יכולה לפגוע מאוד בטיפוס מעלה ןהורדת הכח לקרקע..
ומרכז הכובד הגבוה והתחושות שעןברות לנהג גם פוגעות בבטחון שלהנהג וזה משליך באופן ישיר על הביצועים של המכונה.
יש על המדף כבר שנים סקידפלאט עם מרווח גחון משופר, זה לא פוגע במאומה במרכז הכובד או ההתנהגות ומשפר מהותית את הנקודות שדיברת עליהן.
וגלגל גדול יותר לטעמי יהיה פשוט יותר זול יותר לשדרוג ויתרום הרבה יותר לעבירות.
וזה לא שאין מה לשפר במערכת מתלים המקורית פשוט לברוח כל כך מהמקור ולהרים מעל הסרן לדעתי החסרונות עולים על היתרונות.
Sent from my SM-S721B using Tapatalk
יש בסיקס מניעה כלשהי לקפיצים מעל הסרן? או שזאת פשוט החלטה במטרה לשמור על הסט אפ נאמן למקור?
בג'יפ CJ אין מניעה לכלום, גם לעוד המון עצות טובות שניתנו פה - הסבה לדיסק מאחור, הזרקה, מנוע סופה... תמיד ישאר עוד מה לשפר ולשנות.
אני בגדול בונה עכשיו את הג'יפ שייסע ושנוכל לטייל בסוכות. בלי נדר. משתדל ליישם לקחים מהקדנציה הקודמת שלי עם סיקס, בתקציב סביר.
מתלים והיגוי אני בונה מחדש הכי טוב שאני יכול, בשאיפה לג'יפ מהודק יחסית. הקלינים זה באמת בקטנה.
נסעת פעם עם סופה או לנקרוזר 70 בבוץ?
.
המון.
זה לא סותר את שנאמר.
תופעת של axle wrap יכולה לפגוע מאוד בטיפוס מעלה ןהורדת הכח לקרקע..
זה לא נימוק רציני.. כי זו בעיה כשמתעלמים ממה שצריך לעשות כדי שזה יעבוד.
שאלו אותי בפרטי לגבי הקלינים...
הם מפלדה, לא אלומיניום.
מאיביי:
https://www.ebay.com/itm/187199636409
היה לי קסטר של 2-3 מעלות לפני, הגדלתי אותו ל6-7 מעלות שזה קסטר רצוי לג'יפ CJ.
אני מודד קסטר עם הטלפון. אפליקצית מד זוית clinometer. מניח את הגב השטוח של הטלפון על השטח של בורג בולג'וינט עליון, מיישר את הטלפון שיהיה מקביל לשלדה בערך במבט על ומקבל שתי זויות - קסטר וקינג פין.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250612/63bbabcd74efdfeda0fdba21ca7cd4d6.jpg
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.