PDA

צפייה בגרסה מלאה : טרקטורון כלי עזר חקלאי כרכב אספנות עתידי, וחוקי נהיגה ורישוי



Asaf-a
01-04-16, 06:43
התייעצות, עבור מי שעדיין חי את עולם הטרקטורנים ומעודכן לחוקים ב2016.

הזדמנה לי האופציה לרכוש טרקטורון פולריס ספורטמן ישן ותקין מבית טוב בגרושים, כנראה מתחילת שנות ה90, כלי שכמעט ולא נסע, צבר רק כ2000 מייל, מוגדר ברשיון ככלי עזר חקלאי, אגרות הרישוי שולמו כל שנה לטובת שמירה על הרשיון. , אם כי לא ניגש טסטים לאחרונה.
מספר שאלות:

האם בבוא העת תוך מספר שנים הכלי יהיה זכאי להיות רכב אספנות עם כל הנחות הביטוחים? האם נהג חדש יהיה גם מהנחות המשמעותיות בביטוח לרכב אספנות.

האם כיום נהג חדש וטרי בעל רשיון ב יכול לרכב עליו בשטח, ומה לגבי רכיבה על הכביש בתוך המושב?, זאת בהנחה שמשלמים ביטוח.

תודה מראש.


Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
01-04-16, 07:52
לטרקטורון חקלאי אין אגרות והטסט פעם בשנתיים.

אם כלי כזה עובר למי שאינו חקלאי סיווג הרשיון עלול להשתנות לטרקטורון בלי הסיווג חקלאי.

טרקטורון לא מאושר כרכב לאספנות.

מצד שני תבדוק היטב אם רכב חקלאי שדילג על טסטים יצא מהמשחק.
בזמנו הטרקטורון שלי נגנב ונמצא אחרי כישר שנים ואני זוכר שאחרי ביקור במשרד התחבורה שלא ארך יותר מדי זמן הכול הסתדר

Asaf-a
01-04-16, 14:27
תודה בועז, שלחתי לך הודעה פרטית.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
01-04-16, 15:11
הודעתך לא הגיע.
ייתכן שיש תקלה באתר עם ההודעות- נסה שנית

Asaf-a
01-04-16, 15:37
הכלי לא בידי חקלאי 15 שנה לפחות וברשיון מצויין כלי עזר חקלאי, מדוע שהעברת הבעלות לא תהיה חלקה בין המוכר והקונה ותחייב שינוי סטטוס בנושא החקלאי?

ציינת מגבלת הגדרת אספנות בטרקטורון, האם נכונה לכל טרקטורון או יש הבדל בין אלו המופיעים ככלי עזר חקלאי לעומת אלו שמופיעים רק כטרקטורון ברשיון? יש למישהו נסיון עם הפיכת טרקטורון לאספנות? הפיכת טרקטור רגיל לאספנות ויכול לספר על התהליך והמשמעות הביטוחית?


האם הביטוח חובה בטרקטורון( לא אספנות ) מוגבל לרוכב אחד או ניתן למספר רוכבים?

אם אגרת הטסט שולמה בכל שנה ולמעשה כל שנתיים, האם יש מניעה פשוט להגיע למכון טסטים לביצוע טסט עם הרשיון האחרון? חייבים לעבור במשרד הרישוי?


תודה,
אסף

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
01-04-16, 16:38
לחקלאים יש בישראל כל מיני הטבות שאין לשאר האזרחים.
אחת ההטבות האלו שבנתיים נמחקה כי נוצלה מאוד לרעה היתה לרשום טרקטורוני ספורט ככלי חקלאי, לבצע טסט פעם בשנתיים, לא לשלם אגרת רכב, לקנות אותו מאוד בזול ולבטח בחצי חינם.
כשזה היה מותר אז לכולם היה דוד במושב שרשם בעבורם את הטרקטורון על שמו.
כשהיה מגיע פראיר שלא היה לו דוד במושב אז היו מעבירים בעלות לאזרח מדרגה נמוכה והסטטוס החקלאי לרבות ההטבות היו נעלמות ברוח....

אני מניח שניתן להעלות את הכלי חזרה לאחר בדיקה במעבדה מוסמכת כמו הטכניון.
זה שהרשיונות שולמו זה אומר שאין חוב למשרד הרישוי בלבד.
הייתי לוקח את הרשיונות ויפוי כח מבעל הכלי ( בטח ירצו שם גם תעודת זהות שלו) וניגש למשרד הרישוי לשמוע מה הדרישות שלהם בתור התחלה.

הביטוח לטרקטורון הוא יקר. סביב 5000 שח.
הוא מתאים למספר הרוכבים הרשום ברשיון.
אם לא רשום אז אחד.

לגבי איפה מותר לטרקטורון לנסוע היום אני לא יודע.
בעבר היה מותר לחצות כבישים ובתוך ישובים כפריים על כביש.
בהמשך היה וויכוח אם מותר לחצות רח לרוחב או גם לאורך.
רוב הטרקטורונים היום נמצאים בידיים של חסרי תרבות וסובלים מדימוי שלילי.
משהו כמו לדבר היום עברית בארופה... תהיה מוכן לחטוף

במידה ורישום הבעלות עדיין על חקלאי, מאוד יתכן שיהיה משמעותית יותר קל להחזיר את הכלי לכשירות בסטטוס חקלאי ורק אז להעביר בעלות על שם אזרח מן השורה

shmil
01-04-16, 17:26
אין מעמד אספנות לטרקטור חקלאי.

Asaf-a
01-04-16, 19:12
תודה על ההסברים.
איך שנשחט לו מגזר שלם של כלי טיולים רגועים.
ועד לפני עשור במשך 15 שנה רכבתי על אופנועי שטח והרגשתי נרדף על ידי הרשויות, נראה שלרכוש xr dr מקשישים עם פוטנציאל סיכון והשתוללות גדול יותר מטרקטורון עבודה רגוע יהיה פשוט יותר וזול יותר לביטוח ויאפשר הרכבה ויותר פשוט לתכנון קו נסיעה.

נחשוב נראה, דווקא הטרקטורון הזה עושה חשק ככלי חביב לטיולים ושיטוט בשדות לי ולבן בעל רשיון ב טרי..



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

נדב ש.
01-04-16, 19:27
תסלח לי אסף אבל הכלים האלה ממש לא רגועים, אלה כלים שמסוגלים לנסוע כמעט בכל מקום והבעלים גם סביר להניח שינסה לבדוק את המגבלות שלהם, רק לפני שבוע בערך התהפך פולריס ריינג׳ר(זה עם הארגז שמשמש "לעבודה") נהוג בידי ילד בן 16 שנהרג באחד המעלות באזור יבניאל.
אלה כלים לשטח כמו כל כלי ואפילו יותר מסוכן.
אני לא נגד הכלים, אבל הם לא תמימים בכלל, קח בחשבון.

Asaf-a
01-04-16, 19:38
לתומי חשבתי שיש הבדל גדול בין טרקטורוני ספורט לכלי העבודה והטיולים ברמת הסיכון.

אני משווה לעידן בו רכבנו כנערים על 50 סמ"ק, היה מסוכן לא פחות.

אני חושב שרכיבת שטח ונהיגת שטח תורמת לנהגים הצעירים במיומנות נהיגה נרכשת, אותה עדיף ללמוד בשטח באופן מבוקר ומבוטח.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
01-04-16, 20:06
הכלים הספורטיביים מיועדים לשבילים ומסלולים.
מה שאתה קורא כלים רגועים אלו כלים שמיועדים למשימות כמו עבודה, סיור, צייד, טיול ועבירות קשה.
שים אותם במדינה קטנה בלי תרבות נהיגה ובידי בחורים צעירים שחלקם הגדול מגיע ממגזרים בהם אין אכיפה ויש לך מתכון מצויין.

השוק לא נמחק הוא פשוט התייקר מאוד.

shmil
01-04-16, 20:44
אגב,] אם הפולריס החקלאי למכירה, וירדת מזה- העבר לי פרטים, אני יכול להמשיך אותו כחקלאי...

Asaf-a
01-04-16, 21:14
אני מפספס משהו? זה שכיום מוגדר ככלי עזר חקלאי, מה היתרון לעומת אם רשום רק כטרקטורון? הביטוח היקר יתייקר עוד יותר?

אני גר במושב וכך רשום בתעודת זהות, לצורך העניין אני עונה לדרישות החקלאות הנדרשות לצורך בעלות על טרקטורון כלי עזר חקלאי?

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

shmil
01-04-16, 21:23
מושב לא מספיק. צריך נחלה ואישור של המושב שאתה מקיים משק חקלאי.

itaysa
01-04-16, 21:31
מה בדיוק כתוב ברישיון?
אצלי כתוב T2 - טרקטורון חקלאי

יש לי הרושם שאצלך מדובר במשהו יותר ישן שיש לו משמעויות אחרות

אצלי ה"הטבה" היא בטסט פעם בשנתיים וללא אגרות רישוי - אם תפרוט את זה לכסף זה לא משהו משמעותי, אבל זה מספיק כדי שיהיו מי שיפתחו על זה עיניים

ביטוח עולה 5000-6000 שקל לשנה, בפול בלבד, לא מגביל את כמות הנוהגים

אם אתה הולך לעשות לו טסט תדאג לספידומטר על הטרקטורון אחרת לא יבדקו אותך

boaz avrahami
01-04-16, 21:35
לדעתי אתה מפספס את ההגדרה ברשיון.
תוכל לצטט במדוייק את סוג הרכב ברשיון?

כיום מה שנשאר מההטבות האלו זה רק טסט פעם בשנתיים ופטור מאגרה. אולי גם פטור מהעברת בעלות.

מאוד יתכן שגם השבה לכשירות תהיה פטורה לרכב חקלאי מכל מני מטלות שיש לאחרים.
הייתי בסיפור כזה לפני שנים ונדרשתי רק לטסט רגיל כאשר הכלי היה מוגדר כטרקטורון חקלאי.
לכן עדיף לפני השינוי לבדוק במשרד הרישוי מה הדרישות.
בכל מקרה תצטרך להיות אצלם כי גם העברת הבעלות מתבצעת לכלים האלו רק במשרד הרישוי!

לגבי המשך סטטוס חקלאי-
נדרש אישור המושב שאתה חקלאי ועוד אישור אוטומטי שמחתימים עם אישור המזכירות גם במשרד החקלאות.

החסכון הכספי לא ביג דיל - רק 400 שח ( אגרה לטרקטורון רגיל) ואפשר לעשות טסטים גם במכוני רישוי שמתעסקים רק עם טרקטורים והם פחות מבלבלים את המוח על זוטות.

כפי שאמרתי- הצ׳אנס של הכלי הזה לחזור להיות חוקי הוא אולי בהיותו חקלאי

Asaf-a
01-04-16, 21:54
תודה לכולם על ההסברים, בהחלט מקל בהבנת המגבלות ונתונים אותן יש לקחת בחשבון.

את הרשיון עדיין לא ראיתי, מקווה לראותו בקרוב ולאמת אותו מול ההבנות הבאות לאחר שיחה עם הבעלים הנוכחי:
כלי עזר חקלאי.
טסט כל שנתיים.
אגרת הטסט זניחה.
האגרות שולמו כל שנה.
טסטים בפועל לא בוצעו לאחרונה.

שאלה נוספת, האם כלי כזה חוקי לבעלי רשיון לרכב פרטי מה שנקרא רשיון ב?
מה לגבי מגבלות של לנהג חדש ברכב שעבר את 3 חודשי הליווי? המגבלה לאי רכיבה בלילה לבד ב3 חודשים הראשונים כנהג חדש ללא ליווי מוכרת.



Sent from my SM-G900F using Tapatalk

boaz avrahami
01-04-16, 22:11
זה טרקטור מבחינת הרשיון... לא חושב שיש ושאפשר ליווי.

לדעתי אם הטסט פעם בשנתיים אז אין אגרות (פטור) והם לא היו צריכים לשלם דבר...
אני גם מניח שהוא מוגדר כורקטורון חקלאי ולא כפי שנאמר לך מהזיכרון של הבעלים

-->