צפייה בגרסה מלאה : דוח מוצדק או לא? הגדרה לשביל מסומן
כך היה:
אני וחבר בנסיעה בדיונות בין אשדוד לניצנים, מגיעים לאחת הנקודות האהובות עליי באזור (נ.ג 18 במפה) חניתי שם עשרות פעמים ואף פעם לא אמרו לי כלום.... נעמדים בתצפית במטרה להכין קפה. כעבור דקה דוהר לעברנו פקח, מצלם רכבים, שולף תעודה, טוען שאנחנו נוסעים בשמורה בשביל לא מסומן, ונוסע לדרכו... אם הדוח יגיע ימים יגידו (הפקח רמז שהוא מוותר אבל זה לא אומר כלום...). השביל מופיע בבירור במפה. לצערי היא לא הייתה עליי באותו רגע ולכן לא יכולתי להראות לפקח הנכבד שאנחנו על שביל מסומן.
107382
השאלה היא מה הנוסח המדוייק להגדרה של שביל מסומן? שביל שמופיע במפה? שביל שמסומן בסימון שבילים בצבע?
לא הצלחתי למצוא הגדרה מדוייקת.
boaz avrahami
16-04-16, 02:28
תתחיל מכאן
http://www.jeepolog.com/forums/archive/index.php/t-4389.html
אזור מוכר כמרחב ציד של פקחים.
לפני כמה שנים אכן לא אכפו שם נסיעה בשבילים האלו, כל עוד לא ירדת לחוף.
למרות שמדובר של שבילים ללא סימון שבילים (השבילים האלו היו עוד לפני הכרזת השמורה).
היינו נוסעים על השביל, חונים צמוד לשביל ופותחים מאהל, זה לא עניין את הפקח שהיה עובר מידי פעם.
לפני כמה שנים חל שינוי מהותי והקשיחו משמעותית את האכיפה, והיכן שבעבר לא אסרו תנועה, היום נותנים דוחות.
שים לב מה כתב דורון, גם באיזורים אחרים שאני מכיר יש את אותה הבעיה, שבילים שמטיילים רבים רגילים לנסוע עליהם דרך קבע והיום אסור, הפקחים מנסים לשנות את הנוהל ע"י נוכחות במקום ואזהרות.
http://www.teva.org.il/?CategoryID=279&ArticleID=443
נדב, תדייק. גם אז היה אסור. זה שהשביל מופיע במפה, לא הופך אותו למסומן. אם אין סמ"ש "צבעוני", אסור לנסוע שם. זה שפעם לא אכפו לא הופך את האכיפה עכשיו ללגיטימית פחות.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אני ממש לא בטוח שאתה צודק... לא הצלחתי למצוא נוסח מדוייק. גם מה שנדב פירסם לא מפרט מספיק ומתייחס להולכי רגל. אם זה היה נכון אז למה לא מוחקים את השבילים האלו מהמפה? הם יודעים לעשות את זה טוב מאוד כשהם רוצים.. מעידכון לעידכון מופיעים פחות שבילים במפות.
נדב, תדייק. גם אז היה אסור. זה שהשביל מופיע במפה, לא הופך אותו למסומן. אם אין סמ"ש "צבעוני", אסור לנסוע שם. זה שפעם לא אכפו לא הופך את האכיפה עכשיו ללגיטימית פחות.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
לא מדויק.
פעם האמירה הייתה שביל שמופיע במפה ובשטח.
בתקופה הזו, עד לפני שמישהו התחרפן קצת, יכולת בצורה לגיטימית לנסוע בשבילים כאלו, לא רק באזור הזה.
עד לפני מס שנים, יכולת לנסוע על הציר מעל לחוף מאשדוד ועד ניצנים בלי לקבל דו״ח.
אחכ שינו לסמ״ש בלבד.
איזו אמירה? איפה זה נכתב? על איזו מפה זה הסתמך?
עזוב מה יכולת ומה לא. חוקית, זה הותר? איך הייתה הבקרה על זה?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
אני ממש לא בטוח שאתה צודק... לא הצלחתי למצוא נוסח מדוייק. גם מה שנדב פירסם לא מפרט מספיק ומתייחס להולכי רגל. אם זה היה נכון אז למה לא מוחקים את השבילים האלו מהמפה? הם יודעים לעשות את זה טוב מאוד כשהם רוצים.. מעידכון לעידכון מופיעים פחות שבילים במפות.
כי אין קשר בין הופעת הציר במפה ובין היכולת לנסוע בו בשטח.
המפה מתארת מה יש בשטח בזמן ביצוע המיפוי.
מהסיבה הזו, יש גם אי התאמות באזורים חקלאיים בהם יש מיפוי מוטעה של דרכי שירות זמניות כדרכים, ואנשים מופתעים שהדרך נעלמה בתוך שדה.
איזו אמירה? איפה זה נכתב? על איזו מפה זה הסתמך?
עזוב מה יכולת ומה לא. חוקית, זה הותר? איך הייתה הבקרה על זה?
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
שילוט רשמי שהיה בשטח.
והכלל היה מאד ברור, ירדת מהקוליס שמופיע במפה ובשטח?
חטפת דו״ח.
שים לב שחוק רט״ג אינו כולל כלל התייחסו לסמ״ש, אלא לסמכות של רט״ג לקבוע כללים לשמירת טבע.
היו מספיק שרשורים בנושא, כולל אחד ארוך ומקיף עם התייחסויות אנמיות של נציג רט״ג, כאן באתר, שפשוט לא היו לו תשובות לשאלות כאלו.
נדב, תדייק. גם אז היה אסור. זה שהשביל מופיע במפה, לא הופך אותו למסומן. אם אין סמ"ש "צבעוני", אסור לנסוע שם. זה שפעם לא אכפו לא הופך את האכיפה עכשיו ללגיטימית פחות.
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
עקרונית אתה צודק.
אבל תיזכר עכשיו מה היה לפני תקופת ה gps כשהיסתמכנו רק על מפות, היו פחות שמורות, היו פחות שבילים מסומנים, היתה פחות מודעות ואכיפה.
מה זה משנה מה היה פעם? יש חוק, תאהבו אותו או לא. לגיטימי לאכוף אותו.
אני נוסע לפעמים פרוע, 96, 97 קמש מחות לעיר. עכשיו זה לא מציק לאף אחד. אם מחר יחליטו לאכוף את זה, זה יהיה חגמרי לגיטימי...
Sent from my SM-N920C using Tapatalk
העיניין הוא למה התרגלו המטיילים, לדוגמה שבילים ששנים היו נוסעים עליהם פעם ועכשיו הם הפכו להיות בתוך שמורה,בגלל זה ברוב המקרים ובצדק זה ניגמר באזהרות מצד הרשות ולא ישר קנסות, או פקח שנימצא קבוע בשטח באותו מקום, לדוגמה בנחל תבור אתה חייב לצאת לכיוון מעלה כוכב הירדן ולא יכול להמשיך לכיוון מזרח, הדרך "סגורה", עומד שם פקח רוב הפעמים.
במקרה של חוף באר-טוביה, זה די ניבזות לסגור את השביל.
הוא לא מפריע לחיות החוף, קיים מימים-ימימה, ובחלקים קטנים שעוד לא כוסו, אפילו עם כורכר.
זה מקרה קלאסי של הרחקת המטיילים במקום להנגיש את הטבע לציבור.
זה לא לפרוץ שביל חדש, אלא לקבע את הקיים.
מה שיצרו בפועל הוא שוב תא שטח שלא זמין לאף אחד, כי תיאורטית גם רגלית אסור לך להיות על רצועת החוף הזו.
זאת התשובה שקיבלתי לפני כמה חודשים בדיוק על איזור זהhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160416/47e86a3fc49075c7589347ed5dd2852e.jpg
עוד מסחטת כספים מהציבור... אחר כך התיישבנו בניצנים וראינו את אותו פקח צד לפחות עוד 2 רכבים.
- - - Updated - - -
זאת התשובה שקיבלתי לפני כמה חודשים בדיוק על איזור זהhttp://uploads.tapatalk-cdn.com/20160416/47e86a3fc49075c7589347ed5dd2852e.jpg
ממש יופי.. רק שהם שכחו את הציר שנוסע לאורך קו החשמל, מהבוטקה של חוף ניצנים עד אשדוד, מסומן בסימון שבילים בצבע שחור כשר למהדרין... בקיצור אני ממש לא אתפלא אם מדובר בסתם אכיפה שרירותית ללא הבחנה..
מה גם שמי שנתן את התשובה לא היה הכי מבריק...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160416/fc2fc9ff40f6d60a691c7ba16638b569.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160416/8c94ff86c73537b54f03f3546d83a9b3.jpg
משהו מוזר .
באתר המפות של מדינת ישראל http://www.govmap.gov.il/ כשבוחרים בשכבות את שכבת שמורות הטבע ו....שכבת צווי שמורות טבע . אין שום דבר בין אשדוד לניצן 1 ניצן 2 ולאשקלון . אז מה ?????? מדינת ישראל ואתר המפות הממשלתיות שלה לא יודעים שיש שם שמורות טבע ?
ובאתר משרד התיירות http://www.goisrael.gov.il/tourism_heb2/Tourist%20Information/Green%20tourism/Pages/National%20gardens%20and%20nature%20rese rves.aspx
גם לא יודעים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.