צפייה בגרסה מלאה : הסכנה שבעמידה ליד הליפט במוסך
לכל אלה שלא מטפלים במוסך שלא מרשה להם לעמוד ליד הרכב בעת הטיפול. יש סיבה טובה לכך. האיש לא שרד.
107465
מזעזע.
נכון שצריך להימנע.
אבל זה גם לא אמור לקרות.
107470
Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk
שים לב ש-3 רפידות גומי של קצות הזרועות לא מוברגות לקצוות אלא מונחות על הרצפה.
הגומי הזה הוא בדיוק מה שמונע החלקה במגע של מתכת עם מתכת, כשהרכב מונח על הזרועות של הליפט.
לא יודע אם הן פורקו לאחר התאונה,אבל מוזר ששלושתן על הרצפה ולא מוברגות.
לפי השמועה שאני שמעתי, המנוח היה המכונאי וולא בעל הרכב או אורח במוסך.
גם אני שמעתי שמכונאי, לא טענתי שמדובר בבעל הרכב...
תמיד לפני שאני נכנס מתחת לרכב על ליפט אני מוודא שהוא יושב חזק...
תמיד חשבתי שזה סתם שיגעון שלי..
Sent from my U7 using Tapatalk
ולפי מה שאני שמעתי, מדובר במוסך מורשה, לא חאפר. איזור הצפון.
איך אתה מוודא במוסך שהרכב שלך "יושב חזק" על הליפט?
מנערים חזק. אם לא נופל - סימן שיושב חזק.
המקרה האמור אכן במוסך מורשה יבואן כלשהו באיזור הצפון, ואכן אדם איבד את חייו במקרה הטראגי.
מכיר מקרה נוסף מהחודשים האחרונים, (לא מרשים לי להפיץ את התמונה) קרה במוסך של אחד הקיבוצים, המכונאי נפצע קשה (השתקם ואפילו חזר לעבוד חלקית).
נשגב מבינתי למה לא מעגנים את הרכב עם ראצט לליפט כמו בגרר.
איך אתה מוודא במוסך שהרכב שלך "יושב חזק" על הליפט?
במוסך עימו עבדתי בעבר, היו ממקמים את הרכב, מרימים קצת כשהגלגלים בדיוק עוזבים את הקרקע, עוצרים, ובודקים שהתושבות יושבות כמו שצריך, ורק אז מרימים לגובה עבודה.
במוסך עימו עבדתי בעבר, היו ממקמים את הרכב, מרימים קצת כשהגלגלים בדיוק עוזבים את הקרקע, עוצרים, ובודקים שהתושבות יושבות כמו שצריך, ורק אז מרימים לגובה עבודה.
זה מה שהמוסכניק שלי עושה. ואם אני נכנס לראות משהו, אני קודם מסתכל בעצמי מהצד שכל התושבות
יושבות כמו שצריך. בכל מקרה אני מחכה פרק זמן סביר מהרגע שהוא באוויר עד שאני מסתכל.
ככה עובד כל מוסך שאי פעם נכנסתי אליו... בזה טרם ראיתי מישהו מחפף.
ככה עובד כל מוסך שאי פעם נכנסתי אליו... בזה טרם ראיתי מישהו מחפף.
בזהירות המתבקשת, בצילום של התאונה זה נראה קצת אחרת.
הרפידות גומי של קצות הזרועות, שמייצרות חיכוך ומונעות החלקת הרכב, נראות על הרצפה (אחת רואים על זרוע ולפחות 2 על הרצפה).
מה שאומר שיש אפשרות לא מופרכת שלא ביצעו את זה במקרה הנ״ל.
הכוונה שלי היא שאם אתה לא שם אתה לא תשלם על הטעויות הללו.
ומי שמרגיש שהוא צריך לעמוד למכונאי שלו על הראש עדיף שיחליף מכונאי.
זה יכול לקרות בכל מוסך ובכל ליפט, הזרועות נינעלות עם שיניים ברגע שמרימים את הרכב וכדי להזיז אותן צריך להוריד את הרכב בחזרה לריצפה, לפי התמונה הזרועות פתוחות יותר ממה שצריך, מישהו יודע מה הכשל שהיה שם? אולי בליפט עצמו?
קודם כל תנחומים למשפחה, מאוד מצער.
יש מצב שהגומיות "קפצו" מהזרועות לאחר שירד מהן העומס בפתאומיות ועפו למעלה, קשה להאמין שלא הרכיבו אותן, הרי על מה ישב המרכב?
צריך להבין שהרי רכבים עולים ויורדים מג'ק מוסך מאות פעמים ביום בכל הארץ, כנראה פספסו משהו כאן, וייתכן שהיה גם כשל בנעילת הזרוע.
http://www.tcorolla.net/positioning_a_floor_jack-329.html
http://repairguide.autozone.com/znetrgs/repair_guide_content/en_us/images/0996b43f/80/22/24/eb/medium/0996b43f802224eb.gif
קודם כל תנחומים למשפחה, מאוד מצער.
יש מצב שהגומיות "קפצו" מהזרועות לאחר שירד מהן העומס בפתאומיות ועפו למעלה, קשה להאמין שלא הרכיבו אותן, הרי על מה ישב המרכב?
rl]
הגומיות מוברגות לזרוע, כדי לאפשר פילוס טרם ההרמה.
יכול להיות שההברגה הייתה פתוחה יותר מידי והן נפלו.
אבל שוב, אנחנו מנתחים מרחוק ע״ב תמונה, הרבה יכל להתרחש באמצע עד לצילום.
יש תושבות שלא מתברגות אלא פשוט נכנסות על פין ובהחלט יכולות לקפוץ אם הרכב עף מהן (ובכל מקרה רק אחרי שהרכב נופל ולא כגורם לכך).
סתם במאמר מוסגר ואין לי מושג מה באמת קרה שם או באיזה תושבות מדובר.
איציק - 4X6ZH
17-04-16, 18:26
כמי שמכיר את הבעיה מקרוב
לא במקרה הזה !!
עולם הליפטים במוסך עבר מספר שינויים לאחרונה
התקנים ( תקני הבטיחות לא סגורים עד הסוף !! )
נפילת רכב מליפט הופכת לבעיה בשנים האחרונות
והסיבה היא איכות הניצרות שמאבטחות את זרועות הליפט אחרי שהליפט מתרומם
לא מדובר על נפילת הרכב או השתחרורת הכבל / שרשרת
הכוונה לניצרה שנועלת את האפשרות שהזרוע תסתובב ותזוז ממקומה מתחת לנקודת העיגון של הרכב
מה שמתרחש בפועל זה המכונאי כיוון את הליפט הרים את הרכב
מפעיל כח בנקודה כל שהיא על הרכב
הרכב מתנדנד . במידה וניצרות הזרועות נעולות הכל בסדר
לפעמים ( וזה תלוי בסוג הליפט ) הניצרה לא ננעלת או יושבת שן על שן
מכאן ועד לתאונה כמו בתמונה המרחק קצר
איציק
אגב נקודה למחשבה לכל מי ש"עומד על הראש" של המוסכניק שלו בהערות, שאלות וקושיות.
אח"כ כשמגיעים למוסך שאוסר הסתובבות לקוחות בשטח העבודה אנחנו כועסים עליו.
איציק, מבלי להיות חכם לאחר מעשה (אני, לא אתה) ה"פטנט" הזה של שן על שן "פישל" פה, חיי אדם...
כמה פעמים מכונאי נדרש להפעיל כח רב עם ידית מאריך ע"פ לפתוח הברגה סוררת או "להרים מנוע" בפטנט זה או אחר ע"מ להחליף תושבות מנוע וכתוצאה כל הרכב זז?
לא חשבו יצרני הליפטים, למתוח שרשרת רפויה מעט בין הזרועות מבלי שיקבלו פישוק כמו במקרה הנ"ל לאבטחה מוגברת?
סיפור אמיתי שארע לי:
עבדתי כטכנאי לא משנה של מה, היה לי טנדר איסוזו 2x4, הרכב היה עמוס מאוד, הקפיצים האחוריים עברו הקשחה כי הרכב היה עמוס תמיד.
בקיצור, הגעתי למוסך UMI רשמי לכל דבר, לבדיקה של רעש, בעל המוסך אמר לי "חכה, את הרכבים שלכם אני מעלה רק על ליפט גשר" = 4 עמודים, לא 2.
טוב, הלכתי להכין קפה... פתאום אני שומע צעקה, רץ החוצה ורואה את הרכב עומד על ליפט 2 עמודים ועובד במוסך נתלה על הטמבון הקדמי.
מסתבר, שמישהו שלא שם לב למשקל הרכב העלה אותו על ליפט 2 עמודים, הסיר גלגל קדמי לבדוק את מקור הרעש והרכב איבד שיווי משקל וכמעט עשה סלטה לאחור.
הגלגל הורכב והרכב עלה על ליפט 4 עמודים אח"כ, במזל לא היו נפגעים.
כנראה שיבואן איסוזו ידע למה הוא קורא לו איפון.
ארוע מבהיל, חשבתי באותו רגע על כמה רכבים אני הרמתי על ליפט בשנה עבודה במוסך ועל הסטטיסטיקה לדבר כזה.
פחד אלוהים!
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אגב, אני מכיר גם רכב שהניע על ליפט גשר ונסע קדימה כשהמכונאי עם ידיים במנוע.
לא נעים.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.