צפייה בגרסה מלאה : שיפוץ אלטרנטור לבד, בעיות כבר בהתחלה
החלטתי לנסות להתנתק משפצי האלטרנטורים בכך שרכשתי אלטרנטור מקורי משופץ (שאותו הרכבתי ברכב) ואת האלטרנטור התקול אני רוצה לנסות לתקן ולשמור בצד.
יש בחור נחמד שיש לו אחלה חנות באי ביי עם כל הציוד הנדרש לשיפוץ אלטרנטורים. הוא גם מעלה סרטונים דיי מקיפים ומסביר לא רע בכלל
הבעיה שלי היא שאני לא מצליח להפריד את האלטרנטור לשני חלקים...
פתחתי את כל הברגים ונתתי את המכות עם הפטיש, החלק הופרד ויש רווח של כ-1-1.5 ס"מ וזהו, משהו עוצר את החלקים מלהיפרד, הפחמים?
מי התנסה ויכול לייעץ?
התכלס מתחיל ב2:10
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/qOo0iSnmwP4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
הבנת מה לא בסדר באלטרנטור התקול?
לא מכיר אלטרנטור של פג׳רו, אבל יכול להיות שאלו רק פחמים, ולא צריך לפרק את כולו?
אין לי טעינה בסרק ולעיתים נדירות יותר גם בסלד 1500-2000 אבל אני לא יודע בוודאות מה גורם לזה.
מה ז"א לא לפרק את כולו? אני אפילו לא מצליח להפריד לשני החלקים הראשיים...
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160419/6e14e3bb9553b5afdbea1a9735691ea1.jpg
זה המצב הנוכחי.
אצלי בתופעה דומה, הסתבר שכל מה שהיה צריך הוא החלפת פחמים (די סביר בהתייחס לזה שהוא עבר קצת מעל חצי מליון ק"מ).
חלק של 40 שקל, וקצת עבודה של פירוק יחידה חיצונית על האלטרנטור.
לא מכיר את האלטרנטור של הפג'רו, אבל אם יש אפשרות לבדוק את הפחמים מבלי לפרק אותו לגורמים, שווה להתחיל שם.
נחמד שאפשר להחליף פחמים מבחוץ, לא פה...
boaz avrahami
19-04-16, 21:48
אולי אתה בנעילה גאומטרית?
תחזיר למקום ותדפוק קלות על האוזניים של החלק הקדמי עד שישתחרר.
החלק האחורי עם הסלילים נשלף אחורה כמעט בשלב שאתה נמצא
חנן-ג'יפולוג
19-04-16, 22:16
לא נתקלתי בתעלה כל כך עמוקה, אבל בסרטון שהעלית, רואים שנוצרת תעלה די עמוקה, ואולי הפחם אצלך (זה שפחות שחוק) נמצא בתוכה ומפריע לאלטרנטור להתפרק.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/iZHog5.jpg
חייבים להפריד את חלקי האלטרנטור כדי להגיע למודול הווסת עם הפחמים.
לפעמים קצת קשה לשלוף, כנראה הפחמים או מה שנשאר מהם נתקעו בין המיסב לפסי ההחלקה.
לא נותר אלא להפעיל כוח פיזי מתן והיחידה תישלף.
לדעתי תתחיל בפירוק הפולי חגורה, ואז המכסה הקדמי יירד ותראה לפחות מה קורה בפנים.
אתם בטוחים שאין מודול לפחמים / ווסת טעינה עם גישה מבחוץ?
או לפחות חריץ להרים את הפחמים ולנעול אותם עם סיכה משרדית?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
אני לא בטוח בכלום, שיפוץ ראשון, ננסה את כל הטיפים
איך נועלים פולי על מנת לפתוח אום?
תודה לכולם
פטיש אוויר
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
הגעתי הביתה חמוש בעצות שלכם הרמתי את האלטרנטור והחלק השני פשוט נשאר על השולחן... אולי אישתי פתרה את הבעיה אבל אני בספק :-) .
במבט חטוף אני לא ממש רואה משהו שרוף, מנותק והפחמים נראים בסדר (לא?)
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/3266362bed7bac62a807a4dce63d98ae.jpg
ההלחמה מצד ימין מחשידה. נתחיל מלהחליף מיישר.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/7df906593f29065e20bd1e075b3c97b4.jpg
אצלי אין תעלות כמו בסרטון
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/c55b2236fd4848ea84f163412134b9a5.jpg
יש סיבה למה יש צבע אדמדם על החלק? חדר מצביעה חצונית? הגנה? לשייף עם נייר זכוכית?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/37ee29aec52a5932a56e7a52f852c157.jpg
לא נראה לי שהבעיה שלך בדיודות, אבל אם רכשת אז תחליף.
נראה יותר בעיית מגע בפחמים או מודול הווסת שכולל פחמים חדשים וקרוב לוודאי שרכשת גם אותו.
מאחר ויש להלחים את המודולים, החלף את שניהם.
עם נייר לטש עדין לטש היטב את טבעות המגע שעל הרוטור.
בדוק את זרם הצריכה של סליל הרוטור, נדמה לי שצריך ליהיות 4 אמפר ב-12 וולט, וכן וודא שאין קצרים לגוף.
אחרי שתנתק את גשר הדיודות, תוכל לבדוק כל דיודה. נתוח לאחר המוות..
חשוב לוודא שהדיודות והווסת מתאימים זה לזו. יש כמה סוגים, בין היתר עם או בלי "טריו" שזה סט נוסף של דיודות לזרם נמוך.
אגב, ממבט שני בתמונות, לא רואה בעיה עם ההלחמות.
מה שכן, טבעות ההחלקה על הפחמים דורשות נקוי/לטוש דחוף וכנראה הם מקור הבעיה שתארת.
שלוש ההלחמות הגדולות מבושלות ובמוליכים חשמליים זה נקודת כשל במיוחד בעיתות עומס .
כל ההלחמות קיבלו חיזוק מחדש עם מלחם תעשייתי, הכל נקי ומבריק. הבעיה היא ששחכתי את האלטרנטור בעבודה ואצלינו לא עובדים בחול המועד, נבדוק אם יש שינויי עוד שבועיים... אם לא נפרק ונמשיך הלאה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.