צפייה בגרסה מלאה : האם כדאי בכלל להגביה ל״ק?
אחרי אישור תקציבי מהאשה פניתי בשמחה לכמה סדנאות כדי להגביה ב 2״ את הל״ק ואפילו בחרתי סט
אבל הבוקר פגשתי את השכן שלי. יש לו לק ארוך דיזל 2003 עם 370 אלף קמ שיושב על המתלים המקוריים, עמם מטייל ונוסע ביום יום כבר 13 שנים, והוא עורר את הספק עד כמה זה בכלל נחוץ? לשיטתו המתלים שתוכננו במקור לרכב הם המתאימים לו ביותר ואם משהו התבלה אז להחליף למקורי במידה המקורית.
אצלו באוטו מתישהו עפה מדרגת צד, שאולי היתה שורדת עם הגבהה של כמה סמ, אז הוא החליף (שזה יותר זול מהגבהה..)
אשמח לחוו״ד מבעלי ניסיון. מדובר בהוצאה לא קטנה (היישר מהפק״מ ששמור למרססים;)) שלא בטוח שהיא מצדיקה את עלותה.
הרכב: לק ארוך 2007 דיזל
מיגון: מלא
השימוש: יום יומי בקטנה לעבודה, נסיעות כביש משפחתיות ארוכות בסופשים , מעט מאוד שטח ( מעט מדי), וכשיש כזה אני לא מחובבי עבירות.
בטיולים עד היום: מדרגות צד כבר נחבטו והתעקמו קלות ברביצה על סלעים סוררים והבולמים הרכים גרמו למיגון הקדמי להגיד שלום מדי פעם לחצץ בנקרות לדוגמא.
בהנחה וזו עלות משמעותית מבחינתי, הייתם ממליצים להחליף את המתלים?
שמעתי דעות מנוגדות אודות ההשפעה על חיי היום יום בכביש שם הוא מבלה 99% מהשעות מנוע שלו ( בטיחות? נוחות?)
בשטח זה הבדל ניכר? ( גיהוץ שבילים במהירות או טיפוס של זיק עשוש ושות׳ לא מדבר אליי)
עוד סיבות למה כן/לא שאני מפספס?
תודה:)
הבעיה היא לא הגובה אלא הבולמים הנרפים והקפיצים הרכים. את שני אלו פותרת ערכת ההגבהה שכוללת קפיצים מחוזקים ובולמים טובים. אתה יכול רק להחליף בולמים ולשפר את איכות הנסיעה בשטח באופן מורגש, ולא - הגבהה היא אף פעם לא חובה.
אסף.
GodsFather
24-04-16, 22:24
+1 לאסף
ואם מדרגות הצד פריכות לך מידי, תוכל תמיד להחליף אותן במדרגות צד ייעודיות ועמידות יותר בעלות זולה יותר מקיט הגבהה.
אני בעד הגבהה. השקעה חד פעמית, אבל בשטח זה שווה כל שקל במאה אחוז מהסיטואציות. גם בכביש תרגיש הבדל לטובה, וסט טוב, למרות ההגבהה ישמר ואף ישפר את ההתנהגות והבטיחות של הרכב בכביש.
סט הוא סט, ושילוב של קפיצים עייפים לבולמים רעננים וטובים יתנו שילוב לא הומוגני. זו דעתי..
אני אחדד- ההתלבטות לא בין החלפת בולמים וקפיצים באותה המידה המקורית לבין החלפה למידה גדולה יותר אלא אם בכלל יש צורך להחליף את המקוריים ( עלות- תועלת, שכן זו הוצאה גדולה מאוד)
ככלל, בולמים וקפיצים איכותיים + הגבהה מינימלית ישפרו את איכות ועבירות הנסיעה בשטח מבלי לגרוע בהתנהגות הכביש
ההבדל בין הגבהה למקורי היא במספר החבטות שתשמע מתחתית הרכב בשטח לא סלחני.
במקרה של לנדקרוזר, כאמור, יש מספיק גובה כדי לטייל וליהנות.
בהנחה שהבולמים מקוריים, תחליף למשהו טוב וזה בהחלט חלק גדול מהשיפור של ההגבהה במחצית ההוצאה.
אסף.
לפני שנה הרכבתי קיט של אולדמן וההבדל בהחלט מורגש בעיקר בגיהוץ שבילים.
היום הייתי חושב פעמיים בעיקר בגלל הקשיים החדשים של משרד התחבורה, הרכב במצבו המקורי הוא מאוד עביר.
מה שכן, שלי ל"ק קצר ולכן ההגבהה פחות קריטית
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
הייתי מתקין ולא חושב פעמיים. היה לי ארוך 2006 ובמשך שנתיים חשבתי כמו השכן שלך, שהמקוריים טובים. כשהבולמים נגמרו השתכנעתי והתקנתי קיט אולדמן 2 אינצ ואז קיבלתי רכב אחר לגמרי, במיוחד בכביש. נהפך להיות רכב פרטי בנסיעות מהירות ובפניות. בשטח ברור שנהפך להיות טוב יותר. חבר שנהג על שלי גם התקין ומאוד מרוצה. החיסרון היחיד שצריך להיכנס בזהירות לחניונים...
Sent from my iPhone using Tapatalk
בטיולים עד היום: מדרגות צד כבר נחבטו והתעקמו קלות ברביצה על סלעים סוררים והבולמים הרכים גרמו למיגון הקדמי להגיד שלום מדי פעם לחצץ בנקרות לדוגמא........
....בשטח זה הבדל ניכר? ( גיהוץ שבילים במהירות או טיפוס של זיק עשוש ושות׳ לא מדבר אליי)
עוד סיבות למה כן/לא שאני מפספס?
תודה:)
לדעתי אתה עונה לעצמך על השאלה - אם הרכב כבר נחבט והתגרד והמדרגות נפגעו, לא כדאי פשוט להרכיב קיט בסיסי ולגמור עם זה? במיוחד כשחברים פה כתבו שקיט איכותי לא פוגע ואולי משפר את הנסיעה בכביש?
לעתי מספיק טיול אחד וזיז אחד סורר שתגרום לך להצטער שלא הגבהת את הרכב טיפה.
זה לא רק ההגבהה המינימלית, זה גם הריסון והשיכוך.
במיוחד כשהרכב יהיה עמוס לטיול.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=92947
הנה חומר קריאה וכיוונים לחיפוש בפורום.
זה לא רק "גם ריסון ושיכוך"
זה בעיקר ריסון ושיכוך - שני מושגים שלא קיימים בלקסיקון של טויוטה.
הלנדקרוזר מספיק עביר עבור המשתמש הסביר גם בגובהו המקורי ואפשר לשפר משמעותית את הנוחות שלו על ידי בולמים איכותיים במידה המקורית - גם בלי להגביה.
אז עדכון: לרכב הורכב סט מלא מקורי של efs. הריסון של הבולמים מורגש לטובה מהמהמורה הראשונה גם במהירות נמוכה- עכשיו אני מבין למה התכוונתם שהבולמים המקוריים רכים מדי. לגבי ההגבהה -אני מניח שאגלה את תרומתה בטיולים. במוסך הסבירו שסט כזה (2 אינטש שחור ולא מנקר עיניים...) לא אמור להוות בעיה בטסט הקרוב. תודה לכולם על הייעוץ
אמנם כבר החלפת, אבל בכל מקרה, הנה MY 2 CENTS:
מכיוון שהרכב כבר כמעט בן 10, כנראה שבכל מקרה הבולמים והקפיצים המקוריים שלך כבר "עייפים".
אם השכן שלך טוען שהסט המקורי של טויוטה הוא הכי מתאים (למרות שלדעתי סט יעודי לרמת העבירות שאתה צריך הוא תמיד עדיף), אז דע לך שסט מקורי אמיתי של טויוטה מהיבואן עולה ה-ר-ב-ה יותר מסט OME שגם מגביה אותך ב- 2 אינטצ'.
עשית בשכל שהלכת על הגבהה וסט יעודי.
היי, אני מחייה לרגע את השרשור,
למישהו יש נסיון עם קיט של דובינסון?
איך הוא בהשוואה לאולדמן?
אז עדכון: לרכב הורכב סט מלא מקורי של efs. הריסון של הבולמים מורגש לטובה מהמהמורה הראשונה גם במהירות נמוכה- עכשיו אני מבין למה התכוונתם שהבולמים המקוריים רכים מדי. לגבי ההגבהה -אני מניח שאגלה את תרומתה בטיולים. במוסך הסבירו שסט כזה (2 אינטש שחור ולא מנקר עיניים...) לא אמור להוות בעיה בטסט הקרוב. תודה לכולם על הייעוץ
איפה התקנת? וכמה עלה?
למגביהים, כבר קרה שמשהו גירד את הגג בחניונים ?
איפה התקנת? וכמה עלה?
אהלן
הלק כבר לא אצלי
בדיעבד הבחירה ב efs היתה לא מוצלחת
הסט היה קשה מדי ולא עמיד
הוחלף אחרי כמעט שלוש שנים לסט אולדמן שהיה פשוט עולם אחר של נוחות נסיעה, בכביש ובשטח.
Sent from my iPhone using Tapatalk
למגביהים, כבר קרה שמשהו גירד את הגג בחניונים ?
רק אם אתה מוסיף גגון
גובה הרכב 1.90
גם עם הגבהה אתה לא צריך להגיע ל 2.05 שזה המינימום לחניון ולרוב זה 2.4
כבר עברו כמה שנים מאז השאלה [emoji848]
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
לא שמתי לב[emoji1][emoji1] התקנתי tapatalk והיא הקפיצה לי את השאלה..
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק אם אתה מוסיף גגון
גובה הרכב 1.90
גם עם הגבהה אתה לא צריך להגיע ל 2.05 שזה המינימום לחניון ולרוב זה 2.4
עם הגבהה של OLDMAN בלי גגון נכנסתי גם לחניונים עם הגבלת גובה של 1.75
עם הגבהה של OLDMAN בלי גגון נכנסתי גם לחניונים עם הגבלת גובה של 1.75אז האנשים החונים צריכים ללכת כפופים? ההנהלה מחלקת קסדות בכניסה?
בכל אופן, אין מצב שלנדקרוזר מוגבה (וגם לא) נכנס ב1.75 מ'.
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.