התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיית הנעה בסמוראי



Marco marco
25-04-16, 00:18
חג שמח לכולם,

הבעיה: סמוראי 96, סגור. אצלי חודש.
כשהוא קר - רוב הזמן מניע בלי בעיה. מדי פעם פשוט לא מניע ( no crank no startׂ).
אם הוא נכבה לי במקרה או שאני עוצר לתדלק - כמעט בוודאות שהוא לא יניע (שוב no crank no startׂ)
המצבר לא חדש אך תקין והחיבורים אליו ללא קרוזיה ומהודקים. כמה דפיקות עם פטיש על הסטארטר ומניע.
ניסיתי לעשות דיאגנוסטיקה ולהיסגר על הבעיה והפתרון הכי אפקטיבי אבל לא הצלחתי להבין איך אני יכול לצמצם את הבעיה בוודאות ולהבין האם אני חייב להחליף סטארטר או לחלופין לחבר את ה
סולנויד למצבר או פתרון אחר.
אשמח לקבל מכם יעוץ והכוונה

קניתי את הסמוראי לפני חודש ללא ידע עשיר קודם במכונאות או בג'יפאות אבל אני אוהב לתקן דברים ואוהב את השטח.
אני מעוניין להכיר את הרכב ולטפל בו כמה שניתן במו ידיי אז למי שיש הצעה לפתרון עם מינימום עלות ומקסימום עשה זאת בעצמך תבוא עליו הברכה, רק אם אפשר בבקשה הסברים *מפורטים* אני ממש אודה :)

עידן

weref
25-04-16, 07:39
תתחדש, צרף תמונות של הילד.

אתה אומר שבעת נסיון הנעה אין שום תגובה, לרב הבעיה תיהיה במצבר או סטארטר (חיבורים\כבלים בינהם).
קח רב מדד ובדוק מתח מצבר כשהרכב כבוי(צפה ליותר מ11 ולט) ובעת התנעה (נפילה לאיזור ה10).
במידה הנפילת המתח נמוכה מ10, המצבר חשוד כ"עייף". אם זה המצב לך לכל חמלאי לבדיקת מצבר בחינם.
מצבר חדש יעלה באיזור ה350.

במידה והמצבר יצא תקין, בדוק את כל החיבורים לסטרטר. תתחיל בלבדוק עם רב מדד את כל הפלוס והמינוס. ובעזרת חבר בדוק את החיבור לסוויטצ׳.
במידה וכל החיבורים תקינים, החשוד העיקרי הוא הסטרטר. גם לו אפשר לעשות בדיקות אחרי פירוק ואפילו לשפץ בעצמך.

תתחיל ותעדכן, נראה לאן זה יתפתח.

sent from mobile

נדב42
25-04-16, 08:18
ברוך הבא 😊

מכיוון שזה מושפע מחום המנוע, אני הייתי מהמר על הסולנואיד של הסטרטר.

כשהמנוע חם (כלומר היה בטעינה עד לא מזמן), המצבר אמור לביות במצב יותר טוב מאשר בהתנעה קרה.

האם נשמעת נקישה כשאתה מנסה להתניע ?

אם לא אז זה הסולנואיד או הזנת החשמל/פיקוד שלו.

אם כן, אז כדי להבחין אם הבעייה היא בסולנואיד או בבנקודות מתות בסטרטר עצמו, בפעמים הבאות שלא יתניע נסה להעביר הילוכים בלי קלאצ' (לא בזמן נסיון התנעה כמובן) ולנסות שוב. אם יתניע זה מצביע יותר על הסטרטר עצמו (כי החלפת ההילוכים מזיזה מעט את הסטרטר ויכולה להוציא אותו מהנקודה המתה. אם עדיין לא יתנוע, הישד חוזר לסולנואיד.

לא מכיר ספציפית בסמוראי, אבל אני מאמין שאפשר להחליף רק את הסולנואיד, ואולי אפשר גם לתקן אותו.

בהצלחה, חג שמייח, והרבה טיולים יפים 😊

סער
25-04-16, 12:41
פתח מכסה מנוע ובקש מחבר שיתן סטרטר כשאתה מאזין.
אם יש שריקה של סטרטר מסתובב על ריק : או סולונואיד או שיניים שבורות.


קח כבל קצר ותן 12v ישירות לפיקוד הסולונויד של הסטרטר. אם יש נקישה כנראה שתקין
דווח תוצאות ותתקדם... :)
בסהכ הסטרטר בסמוראי פשוט לתיקון/החלפה לבד.

Marco marco
25-04-16, 12:52
תודה, עכשיו רק צריך להצליח לצאת מהעבודה ולבדוק את האוטו, תמונות בהמשך:)

Elad Shamir
25-04-16, 13:46
את הבדיקות תעשה בניוטרל!!!
(אולי לחלקנו/לרובנו זה ברור אבל....)

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

Marco marco
26-04-16, 00:00
תמונת מצב ושאלות -
יצאתי לתדלק ולקנות רב מודד לאחר שתי העצירות התניע בלי בעיה, לכן, לאחר ההתנעה השניה כיביתי באופן יזום, הוצאתי את המפתח חיכיתי שניה וניסיתי להתניע שוב - כלום, בוודאות לא היה תקתוק. שיחקתי עם ההילוכים, עברתי בכולם פעמיים ועדיין כלום . מה שעבד זה הדפיקה על הסטארטר:rolleyes:
קניתי רב מודד, אבל לא הספקתי להשתמש בו, אני נמצא באילת ויש חלון צר של זמן ביום שאפשר להוציא את האף מהמזגן ועדיין יש אור..
איך לבדוק את המצבר עצמו אני חושב שאני יודע, לגבי:
בדוק את כל החיבורים לסטרטר. תתחיל בלבדוק עם רב מדד את כל הפלוס והמינוס. ובעזרת חבר בדוק את החיבור לסוויטצ׳. אשמח לפירוט (מעדיף לצאת טמבל בפורום מאשר טמבל בתכלס).
כנ"ל לגבי קח כבל קצר ותן 12v ישירות לפיקוד הסולונויד של הסטרטר.

תודה על האזהרה לגבי הניוטרל, אומנם לא הייתי נופל בזה אבל אני כן פוחד ליפול על דברים שלחלק מובנים מאליהם.

אם כבר יצאנו לסיבוב לא יכולנו לוותר על קפיצה לאיזו נק' נקודת תצפית יפה מחוץ לעיר..:cool:
107637

שוב תודה ליועצים,
עידן

weref
26-04-16, 06:54
אם הדפיקות על הסטרטר עזרו אז שמה הבעיה. תחפש סרטוני יוטיוב על שיפוץ סטרטר ותבדוק כמה עולה לשפץ (אמור להיות כמה מאות)

sent from mobile

מוטי טויוטה
26-04-16, 13:23
מוזמן להתקשר ואסביר לך איך לפרק את הסטארטר שיפוץ עלה לי 200 ש"ח ומחזיק עד היום אצל הקונה כבר חצי שנה. שני ברגים והוא בחוץ

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

GodsFather
26-04-16, 21:27
מוזמן להתקשר ואסביר לך איך לפרק את הסטארטר שיפוץ עלה לי 200 ש"ח ומחזיק עד היום אצל הקונה כבר חצי שנה. שני ברגים והוא בחוץ

Sent from my LG-H815 using Tapatalk
3 ברגים כי מנתקים מצבר ;)

סטרטר משופץ קומפלט זה 400 שח לפני עבודה.
אם ב200 פתרת את הבעיה, מה טוב.

גיתאי נוה
28-04-16, 09:40
הבחור כתב כבר בפתיחת השרשור שדפיקות על הסטרטר הועילו, משמע שיפוץ סטרטר (פחמים וכו').
מה נקרא "הבנת הנקרא"...

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

Marco marco
12-07-16, 12:54
היי, עבר זמן. בינתיים סחבתי בלי פתרון לבעיה. כן בדקתי שחשמל מגיע לבורג השני בסולונויד גם כשהוא לא מתניע אז אני די בטוח שאכן צריך שיפוץ סטרטר..
ניסיתי לפרק את הסטרטר בעצמי אבל נתקלתי בבעיות..
1. הבורג העליון לא נגיש בעליל. האם אני אמור "לפנות את הדרך" ולנתק דברים אחרים?
2. הבורג התחתון עוד יותר גרוע, אני לא ממש רואה אותו, מאיפה אמורים לגשת אליו?
3. גם אחרי שאנתק את שני הברגים, אני לא רואה איך בדיוק אני אמור לשלוף את הסטרטר משם, תקוע עמוק בין חוטים וחלקים אחרים ..
שוב תודה לכל מי שיכול לעזור :)
ולסיכום, כבר לא נמצא באילת, המלצות על חשמלאי רכב לטיפול באיזור כפר סבא או אשדוד?

תודה רבה, עידן

שגיא S
12-07-16, 16:13
תעשה חיבור על פתרון של חיזוק החשמל לסטרטר עם ריליי...יש קיטים מיוחדים בארה"ב לעניין הזה ואפשר לעשות הכל בארץ לבד גם כן בפחות מ-100 שקלים.

GodsFather
12-07-16, 19:03
יש באזהת הוד השרון מפעל לסטרטרים ואלטרנטורים, מול המושבים.
אחלה גבר, תגיע אליו עם הרכב ותפרק במקום, הוא יעזור לך.

Marco marco
25-07-16, 15:30
הסטרטר הוחלף במשופץ, אצל אלקטריק סטארטר, בעל המקצוע שgodsfather המליץ עליו. הוא הראה לי גם את השחיקה של הפחמים שכנראה היו הבעיה. אני מצטרף להמלצה עליו מבחינת שירות וגם מבחינת מחיר.
תודה לכל מי שעזר ויעץ :)

weref
25-07-16, 15:50
נוסע? מניע? פרגן בתמונות

sent from mobile

-->