צפייה בגרסה מלאה : חלקים לאלפאסוד מודל 83. (1983)
שלום וברכה,
מפה לשם, התגלגלה אלי אלפאסוד מודל 1983 שמורה ומטופלת מחבר (שהוא גם חבר פורום).
האלפא מניעה, חוקית עם רישיונות, ובעזרת השם והמוסך תחזור במהרה לשעוט על כבישי ישראל.
מכיוון שאם היה אתר "אגרני גרוטאות וחלקי חילוף שאולי מישהו פעם יצטרך וחבל לזרוק" 90% מהנוכחים כאן היו חברים גם בו (וגם אני ביניהם), אני מנסה את מזלי ובודק עימכם - אם יש כאן מישהו שיש לו במחסן, בחצר, בעליית הגג, בבית של חמותו חלקים שמתאימים לאלפא סוד אני אשמח מאוד לאמץ אותם / לרכוש אותם.
אם ידוע לכם על פגר של אלפאסוד או אלפא 33 (חולקות יחד הרבה רכיבים) זרוק ומחליד שניתן לפרק ממנו ח"ח אשמח להכוונה.
תודה,
יואב
כמו שלג'יפים יש ג'יפולוג... לאלפות יש http://www.iaroc.org.il/forum/index.php
תודה, האתר מוכר.
אני בכוונה שואל כאן.
יו... איזה רכב - פעם,באותן שנים, חבר שלי זכה בפיס (לא צוחק) וקנה כזה חדש.. לא הפסיק לעשות לו בעיות ואף פעם לא הצליחו לכוון את הקרבורטורים (נדמה לי שהיו שניים) אבל הוא היה מאוהב.
אני זוכר את הכתבות שאדוארד אטלר ורוני הארונוביץ' היו כותבים עליהן.
תסדר קצת (צבע ופחחות) ותמכור פה, בארה"ב.... ימבה כסף.. אולי תעשה החלפה על רוביקון משופר.. וישאר לך עודף לטיול במואב..
תתחדש - בהצלחה.
יואב, שהיא מוכנה אפשר סיבוב?
בשמחה. בכפוף לרשימת ההמתנה המתארכת והולכת...
ברנרד, לאן לשלוח אותה? תן כתובת...
אל תצחק - רוצה שאבדוק ברצינות?
היתה לנו כזאת חדשה מהניילונים ... אחריה היתה 33 .. שהיתה האוטו הראשון שנהגתי עליו .. ;)
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
איזה מנוע? 1250,1350,1500?
בוקסר, 4 צילינדרים, 1200 סמ"ק.
בשמחה. בכפוף לרשימת ההמתנה המתארכת והולכת...
ברנרד, לאן לשלוח אותה? תן כתובת...
תתחדש
תוסיף אותי לרשימה:) (ומניח שגם את דרור)
ולברנרד זוכר מגזין אוטו...לכל המכוניות היו חסרונות ורק ליד האלפא סוד ..."לא מצאנו"
כן.. אהרונוביץ' הריץ את האלפא, כאילו יש לו מניות במפעל או אצל היבואן.
עשו מהזוית השלילית של הגלגלים, המקבילה המוטורית של המצאת הגלגל או השליטה באש.
וה-1500 היתה הגירסה הישראלית לעמוד האמצעי של פלייבויי (או בול) אצל האמריקאים...
לא "עזרו" החלודה (עוד מהפעל, כנראה), חוסר היכולת לתאם בין הקרבורטורים, המשימה הבלתי אפשרית לשמור על זוית המתלה הקדמי, הריפודים המתפוררים ואפילו המנוע הפיצפון... זה היה האוטו...
אקזוטיקה לעמחה.
מכונית על, בתחפושת בסיגנון בן המלך והעני..
אני עוד זוכר את ההאכזבה/הרגשת הבגידה, כשהחליפו את הסמל מקדימה, מאמייל (אם אני לא טועה) לייציקת פלסטיק צבועה..מינימום כפירה.
בשבוע שעבר, אחרי רענון מכאני, ועבודות חשמל, היא חזרה להתגלגל ולגרגר על הכביש בצורה חוקית.
זה מרעיש, מטרטר, אין הגה כח או חלונות חשמל או מזגן או נעילה מרכזית (לדלתות לא לדיפרנציאל המרכזי) או כל אביזר נוחות אחר.
בכל פרמטר מוטררי עכשווי מדובר בזוועה מוטורית, ועדיין אתה יורד ממנה מזיע (בגלל החום ובגלל שכאן צריך לעבוד) אבל עם חיוך ענק בדיוק כמו שהיה לך כשהיית בן 6 וההורים קנו לך את הצעצוע שנורא רצית.
שילדת ההנעה הקדמית הכי טובה אי פעם.
כן.. אהרונוביץ' הריץ את האלפא, כאילו יש לו מניות במפעל או אצל היבואן.
כמו שכתבתי - זו שילדת ההנעה הקדמית הכי טובה מעולם. אל תשכח שהיא הוצגה ב-1972, והיתה אז המכונית הכי מתקדמת שיכולת לקנות ולא רק בקטגוריה שלה. הנעה קדמית, מנוע בוקסר עם הספק וביצועים שלא ראו עד אז במכוניות במחיר שלה, 4 בלמי דיסק, הגה מתכוונן, מתלים חכמים. מה היה לקונקורנציה להציג מולה? אסקורט/אופל קדט עם 40 כ"ס,הנעה אחורית וקפיצי עלים?... חיפושית עם 4 בלמי תוף וללא מגבר בלם?... רנו 12?.......... פיז'ו 204?.......... סובארו FF?...........
לרוני אהרונוביץ יש הרבה זכויות. הוא עיתונאי הרכב האמיתי הראשון במדינה הזאת, והראשון מבין כתבי הרכב שבאמת הבין מכוניות.
עשו מהזוית השלילית של הגלגלים, המקבילה המוטורית של המצאת הגלגל או השליטה באש.
זוית השפיעה השלילית נתנה לאלפאסוד את ההיגוי המופלא שלה. אני עוד זוכר איך חשבו כאן, במדינת היהודים החכמים שיודעים הכל הכי טוב, במיוחד בכל מה שקשור בגלגלים, שזה לא תקין וניסו "ליישר" את זה..... הקמבר השלילי היה מצויין. ואת הקרבורטורים הכפולים היה צריך לדעת לכוון. וכמובן שרוב הגאונים היהודים לא ידעו. מי שהתקשה לכוון סולקס PICT28 של חיפושית, פתאום אתה מפיל עליו שני דלורטו 36 כפולים?... ואתה רוצה שיידע מה לעשות עם זה?... אז למדנו לכוון בעצמנו, או שנסענו לאשדוד לאלכס וסשה שיכוונו - להם היה את המכשיר המקורי של אלפא עם הכספית.
וה-1500 היתה הגירסה הישראלית לעמוד האמצעי של פלייבויי (או בול) אצל האמריקאים... ר על זוית המתלה הקדמי, הריפודים המתפוררים ואפילו המנוע הפיצפון... זה היה האוטו...
אקזוטיקה לעמחה.
מכונית על, בתחפושת בסיגנון בן המלך והעני..
ברור!!!! כי בתחילת שנות השמונים, כשכל ה"מבינים" שיודעים הכל, אלה שהיום משתחווים לעגלות של טויוטה, נסעו אז בסובארו DL, עם 60 כ"ס, שהיתה מגיעה ל-100 קמ"ש ב-18 שניות ביום טוב ודגדגה 140 קמ"ש בירידה (בתנאי שהמרכב לא התפרק לשניים מהרעידות, כי גם היא החלידה בטירוף. כל אוטו החליד אז בטירוף) ופתאום מגיעה לך האלפא הזאת, עם מנוע ליטר וחצי כפול מאיידים קטן שמספק 105 כ"ס, מאיצה למאה ב-9 ומשהו שניות, מגיעה ל-190 קמ"ש אמיתיים. מסוגלת להתמיד בשיוט ארוך על 170-180 בקלות, הביצועים האלה טובים גם היום, והם היו אז סנסציוניים. ספורטיביים לחלוטין. זו היתה מכונית מהירה לא רק בגלל נתוני הביצועים שלה, אלא כי היו לה היגוי עילאי, בלמים מדהימים לזמנם ושילדה שידעה לטפל בכוח הזה ולהוריד אותו לכביש. לכן היא היתה כל כך מהירה מנקודה לנקודה. כמובן שגם מכונית כל כך טובה לא היתה חסינת טימטום ורבים סיימו את הסיפור עם האלפא על הגג או בחיבוק של עמודים/עצים.
אני עוד זוכר את ההאכזבה/הרגשת הבגידה, כשהחליפו את הסמל מקדימה, מאמייל (אם אני לא טועה) לייציקת פלסטיק צבועה..מינימום כפירה.
נכון. רק הסמל המתכתי היה הדבר האמיתי. לפחות הוא לא החליד.
דרור, פינוק לקרוא את נוסטלגיה
שיואילו יצרני היום לפענח ולנסות למחזר את הסוד של האלפא סוד
הייתה לנו אלפא סוד ״קופה״ יעני מרכב שלוש דלתות שנת 82 מנוע 1,350 - זה היה בשנת 1984 כזוג צעיר. וואו איזה רכב. איזה ניהוג ותקשורת בין הרכב לנהג ולכביש. אחת המכוניות היותר מהנות בהיסטוריה המוטורית הפרטית שלי.
שיואילו יצרני היום לפענח ולנסות למחזר את הסוד של האלפא סוד
שיביאו פלדה מחורבנת מהגוש המזרחי, חלודה זו לא מילה גסה!!!......:D
אבל ברצינות, הסטנדרטים השתנו.
כשמכונת משפחתית שקלה רק 850 קילו, לא היה צורך בהגה כוח.
מזגנים? בתקופה ההיא המזגנים הרסו את המנועים. בשביל להכניס לאוטו מזגן אצל אחד ה"מומחים" בארץ היית צריך לחרב לו חצי דשבורד והורדת את תוחלת חיי המנוע בחצי.
עברו 40 שנה. תקני בטיחות, זיהום אוויר ורעש השתנו.
אנשים כבר לא רוצים "היגוי מופלא" ולא רוצים להרגיש את הגלגלים בידיים. הם רוצים היגוי רך. הכי רך ומנותק שאפשר... והאמת היא שהם לא רוצים היגוי בכלל. רוצים אוטו שנוהג את עצמו.
לא מעניין אותם קמבר שלילי ולא מתלה אחורי עם חיבורי ווטס. לא מעניין אותם ברקסים על הגיר שמורידים משקל לא מוקפץ.
הם רוצים מולטימדיה. הם רוצים מכונית אוטונומית שתחסוך מהם את הצורך לנהוג. בזמן שהם תקועים בפקק הם רוצים לשתות קפה, לעדכן סטטוס בפיחסבוק ולשחק בטמבלפון, לא לערבב את הדלק וללחוץ בקלאץ' ולהתעצבן.
וזה בסדר מבחינתי וממש לא חובה לאהוב מכוניות.
מותר לחלום על טויוטה ולא על אלפא-רומיאו. זה בסדר גמור ולגיטימי לגמרי.
שיסעו בכיף בקורולה ובפריוס ובאוריס ובאלנטרה ובאקסנט ובניסאן אלמרה ובמיצובישי אטראז' ובכל עדר הג'יפונים והקרוסאוברים המטופש - ושישאירו את המכוניות הכיפיות למשוגעים כמונו ויניחו לנו להינות מהן, עד שגם הכיף הזה יוכרז כ"סטייה מסוכנת" מהפוליטיקלי-קורקט וייאסר על פי חוק.
שיביאו פלדה מחורבנת מהגוש המזרחי, חלודה זו לא מילה גסה!!!......:D
, לעדכן סטטוס בפיחסבוק ולשחק בטמבלפון, ושישאירו את המכוניות הכיפיות למשוגעים כמונו ויניחו לנו להינות מהן, עד שגם הכיף הזה יוכרז כ"סטייה מסוכנת" מהפוליטיקלי-קורקט וייאסר על פי חוק.
חזק:)
בשבוע שעבר, אחרי רענון מכאני, ועבודות חשמל, היא חזרה להתגלגל ולגרגר על הכביש בצורה חוקית.
זה מרעיש, מטרטר, אין הגה כח או חלונות חשמל או מזגן או נעילה מרכזית (לדלתות לא לדיפרנציאל המרכזי) או כל אביזר נוחות אחר.
בכל פרמטר מוטררי עכשווי מדובר בזוועה מוטורית, ועדיין אתה יורד ממנה מזיע (בגלל החום ובגלל שכאן צריך לעבוד) אבל עם חיוך ענק בדיוק כמו שהיה לך כשהיית בן 6 וההורים קנו לך את הצעצוע שנורא רצית.
שלום
האלפאסוד עדיין ברשותך?
הירשפלד יובל
12-12-19, 20:40
השירשור הנ"ל הזכיר לי נשכחות. 3 הרכבים הראשונים שלי היו AR , אומנם ממילנו ועם הנעה אחורית ולא מהמפעל החדש בנאפולי שבו יוצרה הסוד עם הנעה קידמית כשממשלת איטליה רצתה לעזור לדרום העני ושיכנעה את AR לפתוח להקים מפעל בנאפולי. ראית בבירור את ההבדל באיכות הפח בין התוצר ממילנו/נאפולי. וזו גם היתה הסיבה שב 83-84 נדמה לי הופסק היבוא של הסוד . נותרו לי במחסן עדיין חלפים של AR , לא של הסוד כך שלא בטוח שמתאימים. ה-AR השלישית לא מופיעה כאן : allfeta 2000 .https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/2dc27c773709ec765683f44834be4a3f.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/a2d20f3c8f23baa78a673632d37ce300.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/a5db0b560fdff8a9fde818ed5311d7d8.jpg
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
השירשור הנ"ל הזכיר לי נשכחות. 3 הרכבים הראשונים שלי היו AR , אומנם ממילנו ועם הנעה אחורית ולא מהמפעל החדש בנאפולי שבו יוצרה הסוד עם הנעה קידמית כשממשלת איטליה רצתה לעזור לדרום העני ושיכנעה את AR לפתוח להקים מפעל בנאפולי. ראית בבירור את ההבדל באיכות הפח בין התוצר ממילנו/נאפולי.
ברור.... תוצרת מילאנו לא החלידה בכלל.................... אין חיה כזאת. כל האלפות האלה היו מכוניות מרשימות בעיצובן, בהנדסה ובביצועים שלהן ולא פחות ממדהימות על הכביש - אבל בנויות ומגומרות רע, כולן התפוררו למוות.
החלדתה המהירה של הסוד (היו מכוניות שהחלו להחליד כבר באוניה שהובילה אותן לארץ, לפני שבכלל נסעו...) מוסברת בפלדה זולה מאיכות נמוכה שאלפא שהיתה שקועה אז בצרות כלכליות גדולות ועדיין לא נרכשה על ידי פיאט, רכשה במחיר אטרקטיבי בגוש המזרחי. גם תהליכי ההגנה מפני קורוזיה בזמן הייצור שהיום הם סטנדרט מקובל, עוד היו בחיתוליהם אז אם בכלל. כל מי שבענייני מכוניות אספנות יודע שהמכוניות הישנות מחלידות מהר וזו מלחמה שאין לה סוף.
זו גם היתה הסיבה שב 83-84 נדמה לי הופסק היבוא של הסוד . נותרו לי במחסן עדיין חלפים של AR , לא של הסוד כך שלא בטוח שמתאימים. ה-AR השלישית לא מופיעה כאן : allfeta 2000 .
83' היו האחרונות גם בעולם. לקראת 84' הופסק הייצור אחרי 13 שנה והחלו לייצר את היורשת, אלפא 33 - שממש אבל ממש לא התקרבה לאיכויות הכביש של הסוד, אבל איכות הפח סוף סוף עלתה לסטנדרטים המקובלים (אז). את דגם הקופה של הסוד בעל העיצוב הספורטיבי יותר - הספרינט, המשיכו לייצר עד סוף 88'.
Sent from my Mi A1 using Tapatalk
...
למי ששאל,
האלפא סוד נמכרה מזמן מהרבה סיבות (אישתי).
אחת, בפליטת פה, גמגמה משהו שאני פירשתי כקארד בלאנש לקנות מה שבא לי, ותוך זמן לא רב נחתה טויוטה סליקה מודל 93', שנמכרה בתחילת השנה עקב חוסר שימוש. אבל השיעמום היה חזק יותר, ונחתה בבית פיג'ו 309 מודל 93' שמשמשת אותי עכשיו ליומיום יחד עם הלנדקרוזר.
נוסטלגיה,
רכב מושלם לסגר הקורונה. אפשר לעבוד עליה חודש שלם, ולא להספיק להשלים חצי ממה שדרוש.
קרדיט לתמונות - פבל צ'רניצקי.
למזלי השגתי אחת מושלמת, שממציא "התעסקות" של ניקוי והברקות
ואגב יש חלקים זמינים, מקוריים, לטיפול
גם לי היתה סוד בשנות השמונים, כולנו רצינו את התלתן אבל הסתפקנו ב 1.2
למי שיש כזאת עכשיו, מזכיר שישי מתחת לדוושת הגז בורג שמגביל את המהלך, תוציאו אותו ותקבלו ממנה עוד קצת...
גם לי היתה סוד בשנות השמונים, כולנו רצינו את התלתן אבל הסתפקנו ב 1.2
למי שיש כזאת עכשיו, מזכיר שישי מתחת לדוושת הגז בורג שמגביל את המהלך, תוציאו אותו ותקבלו ממנה עוד קצת...
>
תודה רבה:) עכשיו שמתי לב
יש לי מנוע 1350 (רגיל)
128565
היתה לנו כזאת חדשה. אדומה.
עליה נהגתי פעם ראשונה אחרי הטסט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אלו השנים של האיטלקיות, הרבה בזכות רוני אהרונוביץ ומגזין טורבו/אוטו שהלהיב אותנו הצעירים של אז בתאורים מחרמנים משהו על המכונות האלה, בזכותו או בגללו החזקתי בלנצ'יה דלתא שהיתה לא פחות נפוצה אז מאלפא סוד, אותה לנצ'יה הוחלפה בהמשך שהתברגנו קצת בתמה טורבו שנת 92, שהיה רכב מופרע לזמנים של אז.. תענוג אז, לא בטוח שהיינו נהנים מהם היום באותה מידה.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
אלו השנים של האיטלקיות, הרבה בזכות רוני אהרונוביץ ומגזין טורבו/אוטו שהלהיב אותנו הצעירים של אז בתאורים מחרמנים משהו על המכונות האלה, בזכותו או בגללו החזקתי בלנצ'יה דלתא שהיתה לא פחות נפוצה אז מאלפא סוד, אותה לנצ'יה הוחלפה בהמשך שהתברגנו קצת בתמה טורבו שנת 92, שהיה רכב מופרע לזמנים של אז.. תענוג אז, לא בטוח שהיינו נהנים מהם היום באותה מידה.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
חיפשתי ומצאתי עותק מהמגזין של הנעורים שלנו מ 1982
128569128570
אם כבר אז לנציה בטא או בטא קופה המעוצבת:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/Lancia_Beta_Coupe_2.0ie_1982.jpg
https://www.carsforum.co.il/cars/Uploads/motori/8-2013/1279/%D7%9C%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%91%D7%98%D7%90-1.jpg
מי שלא יצא לו לנהוג באלפאסוד, לא יבין.
שלדת ההנעה הקדמית הטובה ביותר אי פעם, לטעמי.
לעניין אהרונוביץ, טעמו במכוניות וכוח השפעתו...
כתבתי כמעט את כל ההסטוריה של "טורבו" ו"אוטו" משנות ה-80 ואת מה שאני חושב על העורך הראשון של שני המגזינים האלה שהם ציון דרך. וכן, כמעט הכנסתי את זה לכאן. בניגוד לרבים אחרים, כולל לא מעט קולגות שלי, אני דווקא מאוד מחזיק ממנו. לכן כמעט יצא לי משהו מאוד ארוך שנשמע כמו שיר הלל או לחילופין, חס וחלילה, הספד למי שהלך מאיתנו.... ותודה לאל, זה לא כך. רוני אהרונוביץ חי ובועט ונחרץ כמו תמיד וממשיך לכתוב על מכוניות. עד 120 והרבה בריאות רוני!...
אז צנזרתי למינימום ההכרחי ותמצתתי לשלוש שורות את מה שאני חושב:
1. לרוני אהרונוביץ שמורה זכות הראשונים. הוא עיתונאי הרכב האמיתי הראשון בישראל.
2. הוא לטעמי האב המייסד, זה שחתום על כל מה שנקרא "תרבות מוטורית" בישראל.
3. כל מי שמחזיק מעצמו חובב מכוניות בישראל, חייב לו תודה.
לא, אני לא מגזים.
והנה מנוע הסוד...ראו מיקום הדיסקים, להקטנת המשקל הבלתי מוקפץ...
צולם במוזיאון אלפא ב2/2/20, רגע לפני הקורונה...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/9187d421f60ba98dfa4985dd2e6c084d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20200415/0b76158615fe761ae92ae15cb8c07f17.jpg
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
מי שלא יצא לו לנהוג באלפאסוד, לא יבין.
אז צנזרתי למינימום ההכרחי ותמצתתי לארבע שורות את מה שאני חושב:
1. לרוני אהרונוביץ שמורה זכות הראשונים.
2. הוא עיתונאי הרכב האמיתי הראשון בישראל.
3. הוא לטעמי האב המייסד, זה שחתום על כל מה שנקרא "תרבות מוטורית" בישראל.
4. כל מי שמחזיק מעצמו חובב מכוניות בישראל, חייב לו תודה.
לא, אני לא מגזים.
אני מסכים עם הכל וקןרא נלהב של האתר שלו והתשובות שלו בפורום.
אבל, אי אפשר להזכיר את רוני בלי להגיד גם שהוא "טיפוס" שלעיתים יש לו פתיל קצר ותגובות לא הולמות לאנשים שסה"כ רצו לשאול שאלה, ואולי לא בדיוק מכירים את הנושא טוב, וחס וחלילה לא ניקדו, פיסקו או טעו בכתיב של השאלה.
אבל לסיכום, כן הוא כל מה שדרור כתב בתחום המכוניות (לא הרכב). אופנועים ובמובן מסויים גם רכבי שטח זה לא בדיוק ההתמחות שלו.
גם אני קורא את נטקאר ורוני.בעיקר עקב חסד הנעורים היות וגדלתי על טורבו מהיום הראשון.
אבל האין פתיל שלו כלפי שואלים תמימים שמעזים להפגין מעט בורות או חוסר שליטה בחומר, זו תופעה על גבול הגסות רוח.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
הוא באמת טיפוס.
ככה הוא. ואם אתה לא מסכים עם דעתו, או חורג קצת מהכללים שלו, הוא עלול להתהפך עליך. זה למה לדעתי נטקאר הוא סוג של שוליים.
ועדיין, הוא היה עיתונאי רכב ובחן מכוניות כמו שצריך כשיותר מ-90% מהברנז'ה של היום עדיין שיחקה במכוניות מז'ורט בגן. אז כבודו במקומו מונח.
ואכן - גם לדעתי שטח זה לא התחום שלו.
שוב, לא לא רציתי ללכלך עליו אבל התכונה הזאת כל כך בולטת אצלו שאם רוצים להגיד מיהו רוני, אפילו בקצרה, זה חלק בלתי נפרד ממנו.
לפעמים זה לטובה, בעיקר כשבעט באוטו ועזב בגלל ריבוי הפרסומים והחסויות שהשפיעו גם על רמת וגם על תוכן הכתבות. אבל אצלו באתר, אני כבר החלפתי יוזר כ-5 פעמים כדי לא לענות לו...
ושאלה לדרור, יש לך מושג על מה כהן הרכב נוהג בעצמו? כי אני לא הצלחתי להוציא את זה ממנו.
לא מגדיר אותו ככוהן, כנביא או כמשיח...
פעם היו שהגדירו אותו כ"גורו"... מונח שרבים מרוכבי הכרכרות כאן מכירים היטב.
באמת שאין לי מושג על מה הוא נוהג היום וגם מה זה משנה בעצם?... אנשים מתבגרים, מתברגנים, לא רוצה לומר "מזדקנים"... בסוף אתה משתמש במה שנוח ומתאים למציאות שלך ולכיס.
אם זכרוני אינו מטעה אותי, בעברו של הגורו מכוניות ספורטיביות שהיו מיתולוגיות בארץ כמו MGB ומידג'ט, גולף GTI ופיז'ו 306GTI וכו'.... וזה היה בתקופה שמכוניות כאלה היו באמת נדירות כאן ורק אנינים אמיתיים שילמו הרבה כדי לשים עליהן יד.
לא מגדיר אותו ככוהן, כנביא או כמשיח...
פעם היו שהגדירו אותו כ"גורו"... מונח שרבים מרוכבי הכרכרות כאן מכירים היטב.
באמת שאין לי מושג על מה הוא נוהג היום וגם מה זה משנה בעצם?... אנשים מתבגרים, מתברגנים, לא רוצה לומר "מזדקנים"... בסוף אתה משתמש במה שנוח ומתאים למציאות שלך ולכיס.
אם זכרוני אינו מטעה אותי, בעברו של הגורו מכוניות ספורטיביות שהיו מיתולוגיות בארץ כמו MGB ומידג'ט, גולף GTI ופיז'ו 306GTI וכו'.... וזה היה בתקופה שמכוניות כאלה היו באמת נדירות כאן ורק אנינים אמיתיים שילמו הרבה כדי לשים עליהן יד.
הם קיימים גם היום, ה "אנינים " האלה נוסעים בפרארי,למבורגיני או כול דבר אחר שיש לו מעל 500 כ"ס ועולה באיזור מליון שקל.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
הם קיימים גם היום, ה "אנינים " האלה נוסעים בפרארי,למבורגיני או כול דבר אחר שיש לו מעל 500 כ"ס ועולה באיזור מליון שקל.
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
ממש לא. אבל ממש ממש לא. קל להיסחף לטעות הזו.
לדעתי האישית, מי שבאמת אנין, חובב רכב אמיתי, עדיין יעדיף MGB או כלספורטיבית-אספנות אחרת על פני פרארי או מזראטי מודרנית או דגמי M של ב.מ.וו ו-AMG של מרצדס, קורבטים ו-GTRים וכו' וכו' מכוניות מאוד מהירות שהפכו לצעצועים של אנשים מסוג מאוד מסוים ולסמל של טעם רע שמתפתח מאוד מהר ומאוד בקלות, בסביבה שרוויה בכסף גדול ומלוכלך.
אני יודע שיש בזה מהההכללה ושאני עושה עוול לחלקם שאולי אפילו אשכרה גם אוהבים מכוניות. אבל גם לא נטעה הרבה או בכלל אם נכליל את רובם כסתם ערסים, רק עם המון כסף.
ואני באמת לא רוצה להמשיך לפתח את זה. להביא "הוכחות" המסתמכות על פרטי טעמם בנשים, בגדים, תכשיטים, מוסיקה והספורט המועדף עליהם.... אבל אנחנו יודעים היטב במה ובמי ובאיזה סוגי אנשים מדובר.
ולפני שמישהו אחר יזרוק לי את זה לפרצוף - ברור שאני מקנא!.....
דרור, תקן אותי אם אני טועה אבל יש הרבה יותר ערסים עם מזדה 323 ישנה מאשר עם M3, GTR, C63 וכיוב' (ה- 323 החליפה לאחרונה את ה(ע)ונדה, שהחליפה עוד כמה בדרך ולפניהם הסובארו "פשע").
אממה, הערסים עם המכוניות ספורט היקרות מאוד "רעשניים" בכבישים ולכן אליהם אתה שם לב.
חובבי הרכב האמיתיים שהם בעלי ממון לא משתוללים בכבישים, לא בוקעת להם מוזיקה חזקה מהרכב והם לא ינעצו בך מבט מזלזל ברמזור.
הרכבים שלהם עומדים בשקט בחניה, יוצאים להתאוורר בסופי שבוע וננהגים בצורה נעימה ועדינה. להם מספיק לדעת למה הרכב מסוגל גם בלי להפגין את זה בכל רמזור.
ואם כן רוצים להנות, הולכים למסלול (כמובן אחרי קורס) ולא סתם משתוללים.
וביננו, גם לי פאר היצירות האיטלקיות ממש לא עושות את זה. כן הייתי מוכן להוסיף עוד קצת סוסים לפרייבט שלי אבל זה לא מדיר שינה מעיני. אם הייתי מחפש איפה להשקיע כמה מאות אלפי שקלים, כנראה שזה היה ב- JL רוביקון קצר ידני + שדרוגים. (פשוט כי כמה שלא תשקיע בסופה, את הדרך לשטח שהיא 80% מהמסלול, לא תעשה בנוחות עם סופה..)
כל אחד וההעדפות שלו.
אך אך נשכחות - הרכב הרשון שלי/ שלנו הייתה אינוצ'נטי (הכלאה לא מוצלחת בין אוביאנקי למי מינור) שנת 82 שתוך פחות משנה ירדה מהכביש בגלל שיכור שחצה צומת באדום ונכנס בנו מהצד.
המחליפה שלה הייתה אלפא סוד 3 דלתות (לא ספרינט) מנוע 1.5 ל' מאייד וובר כפול שהיה סיוט לכוון אותו כהלכה...אךךך תענוג של גיר, התנהגות כביש היגוי...אבל על אף שהייתה בקושי בת שנתיים החלו בועות חלודה סביב החלון האחורי והגימגומים בסרק בגלל המאייד שכל הזמן היה צריך לכוון אותו - לכן זוגתי הטילה ווטו והרכב נמכר בצער רב...
עד היום זוכר את ריח הכרומו וההתרגשות של קריאת גיליון טורבו מס' 1 ששם זועזע לראשונה עולם המוטורי בארץ כשבמחן השוואתי בין אלפא סוד לסובארו GL האלפא יצאה מנצחת....
עד לפני כמה שנים היה לי את כל הגליונות של טורבו ו-"אוטו" שיצאו כרוכים באוגדן עד ששוב לזוגתי נמאס מהמקום שהם תופסים ומהאבק שהם צוברים והאוסף כולו נמכר בפרוטות לחובב רכב נלהב אחר..
האלפא הזו היתה שלי הרבה שנים ושיקמתי אותה ממצב גרוטאה למצב נסיעה, נמכרה ליואב בשל מצוקת אחסון.
אם זה מענין מישהו, עוד יש לי רביעיית ג'אנטים מקוריים של אלפא, ספידליין 14" כמו שהיו בספרינט שמתאימים לה.
צריכים כמובן TLC, אבל זה משהו שכמעט בלתי אפשרי להשיג היום כבר.
128630
תפרסם אותם בקבוצות פייסבוק ייעודיות
אינוצ'נטי לא היתה הכלאה.
זו היתה מיני מיינור בעיצוב מודרני יותר שיוצרה באיטליה.
דרור, תקן אותי אם אני טועה אבל יש הרבה יותר ערסים עם מזדה 323 ישנה מאשר עם M3, GTR, C63 וכיוב' (ה- 323 החליפה לאחרונה את ה(ע)ונדה, שהחליפה עוד כמה בדרך ולפניהם הסובארו "פשע").
אממה, הערסים עם המכוניות ספורט היקרות מאוד "רעשניים" בכבישים ולכן אליהם אתה שם לב.
חובבי הרכב האמיתיים שהם בעלי ממון לא משתוללים בכבישים, לא בוקעת להם מוזיקה חזקה מהרכב והם לא ינעצו בך מבט מזלזל ברמזור.
הרכבים שלהם עומדים בשקט בחניה, יוצאים להתאוורר בסופי שבוע וננהגים בצורה נעימה ועדינה. להם מספיק לדעת למה הרכב מסוגל גם בלי להפגין את זה בכל רמזור.
ואם כן רוצים להנות, הולכים למסלול (כמובן אחרי קורס) ולא סתם משתוללים.
וביננו, גם לי פאר היצירות האיטלקיות ממש לא עושות את זה. כן הייתי מוכן להוסיף עוד קצת סוסים לפרייבט שלי אבל זה לא מדיר שינה מעיני. אם הייתי מחפש איפה להשקיע כמה מאות אלפי שקלים, כנראה שזה היה ב- JL רוביקון קצר ידני + שדרוגים. (פשוט כי כמה שלא תשקיע בסופה, את הדרך לשטח שהיא 80% מהמסלול, לא תעשה בנוחות עם סופה..)
כל אחד וההעדפות שלו.
אשרי המאמין. אני לא סופר ולא משווה.
ואני באמת אוהב מכוניות, אבל קשה לי להתחבר לתרבות השופוני שמסביב למכוניות האלה.
אני בעניין של ישנות יותר.
אלו השנים של האיטלקיות, הרבה בזכות רוני אהרונוביץ ומגזין טורבו/אוטו שהלהיב אותנו הצעירים של אז בתאורים מחרמנים משהו על המכונות האלה, בזכותו או בגללו החזקתי בלנצ'יה דלתא שהיתה לא פחות נפוצה אז מאלפא סוד,
אם כבר, בתור טיפשעשרה מנויי טורבו ושות׳, בסצינת הראלי, אז לנצ’יה דלתא אינטגרלה..
אינוצ'נטי לא היתה הכלאה.
זו היתה מיני מיינור בעיצוב מודרני יותר שיוצרה באיטליה.אם איני טועה, בהמשך הן היו עם מנוע דייהטסו, לפחות הגרסאות העממיות, לא הדה תומאסו הספורטיביות להן היה מנוע הקופר 1275.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
דרור, תרצה או לא, חלק בלתי נפרד מיצירות הפאר המוטוריות זה גם תרבות השופוני - הרצון להתגאות ולהשויץ בהישג שלך.
בהחלט מסכים אתך שיש כאלו שיחזיקו ברכב ספורט יקר אך ורק כדי להפגין ברבים את היכולת הכלכלית שלהם, אבל יש גם לא מעט חובבי הגה שנהנים נטו מהנהיגה וזו הסיבה שהם מחזיקים כאלו מכוניות כמו ששי כתב.
דוגמה קלאסית לרכב מהנה לנהיגה אבל לא בעל אפקט שופוני - סובארו BRZ שדווקה זכתה להצלחה יחסית לסגמנט שלה.
דרך אגב, מבחינתי יש אפילו יתרון בתרבות השופוני - היא יוצרת ביקוש למכוניות מדהימות ורבות יכולת ויבואנים אכן מייבאים אותן - זו כמובן ההזדמנות גם לחובבי הנהיגה נטו לרכב על הגל.
ובאנאלוגיה לתחום השטח מועדון המיליון על אף מגרעות ההשתנה מהמקפצה שהביאו לרדיפת השלטונות עדיין קידם רבות את כל תחום זחילת הסלעים והעבירות הקשה כלפי מעלה.
ואיזה הבדל של שמים וארץ בין האינוצ'נטי דה תומטסו לדה תומטסו פנתרה....
הנה הן אחת מול השניה:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Innocenti_De_Tomaso_001.jpg
https://sc02.alicdn.com/kf/HTB17LWBMVXXXXXJXpXXq6xXFXXXk/De-Tomaso.jpg
[QUOTE=KOOKE;887094]שנהנים נטו מהנהיגה וזו הסיבה שהם מחזיקים כאלו מכוניות כמו ששי כתב.
דוגמה קלאסית לרכב מהנה לנהיגה אבל לא בעל אפקט שופוני - סובארו BRZ שדווקה זכתה להצלחה יחסית לסגמנט שלה.
ה- BRZ והטויוטה 86 הם רכבי נישה, מהנים מאוד לנהיגה בסיבובים וישיבה מאוד נמוכה למי שאוהב. אבל:
1. הגג מאוד נמוך כך שכל מי שמעל 1.80 לא יכול לנהוג ברכב (מתאים ליפנים)
2. הרכב לא חזק בכלל. ספורטיבי בניהוג אבל לא במנוע. (200כ"ס ו- 21 קג"מ בלבד)
3. לא יכולים לשבת בו אנשים מבוגרים מאחור.
למרות זאת הוא מאוד מבוקש בארץ, ובאנלוגיה לרנגלר ולנדקורזר, הוא נמכר כמשומש הרבה מעל המחירון.
[QUOTE=KOOKE;887094]שנהנים נטו מהנהיגה וזו הסיבה שהם מחזיקים כאלו מכוניות כמו ששי כתב.
דוגמה קלאסית לרכב מהנה לנהיגה אבל לא בעל אפקט שופוני - סובארו BRZ שדווקה זכתה להצלחה יחסית לסגמנט שלה.
ה- BRZ והטויוטה 86 הם רכבי נישה, מהנים מאוד לנהיגה בסיבובים וישיבה מאוד נמוכה למי שאוהב. אבל:
1. הגג מאוד נמוך כך שכל מי שמעל 1.80 לא יכול לנהוג ברכב (מתאים ליפנים)
2. הרכב לא חזק בכלל. ספורטיבי בניהוג אבל לא במנוע. (200כ"ס ו- 21 קג"מ בלבד)
3. לא יכולים לשבת בו אנשים מבוגרים מאחור.
למרות זאת הוא מאוד מבוקש בארץ, ובאנלוגיה לרנגלר ולנדקורזר, הוא נמכר כמשומש הרבה מעל המחירון.
מאוד מבוקש, ואת המעט שסמל"ת מביאים, מעיפים מיד. ובהמשך הערך רק יעלה כי סובארו החליטו להפסיק לייצר את הBRZ......
יותר מזה? מתוך 46 BRZ שנמכרו בישראל ב-2019, 44 היו ידניות!!! שזה מבחינתי המדד הראשון למי רוכש את האוטו הזה. האם הוא חובב שופוני או חובב נהיגה.
הגג נמוך? מצוין. אז תשב נמוך. אני 1.90 ומרגיש שם נפלא. כי זו מכונית ספורט. הייעוד שלה הוא נהיגה ולטעמי תנוחת נהיגה נכונה היא נמוכה.
כן, אני יודע שישראלים אוהבים לשבת גבוה עם ראש בתיקרה וההגה בין הברכיים וזו אחת הסיבות לאופנת הג'יפונים - לשבת גבוה. אבל בין ישיבה גבוהה ובין נהיגה אין ולא כלום, ולא לחינם המכוניות הגבוהות טובות לכל דבר שתרצה, חוץ מאשר לנהיגה.
נתוני מנוע על הנייר לא מספרים את כל הסיפור. 200 כ"ס ו-21 קג"מ מ-2 ליטר אטמוספרי זה בסדר גמור. די והותר כדי שהאוטו יהיה מספיק מהיר בכל קנה מידה. 7 שניות ל-100 קמ"ש זה יותר מהר מכמעט כל הספורטיביות החצי-אקזוטיות שהיינו מריירים עליהן בעידן של רוני אהרונוביץ בטורבו ואוטו....
אבל השאלה מה אופי המנוע. הבעיה עם מנוע כזה במכונית מודרנית זה שמצד אחד הוא לא בריון ואין לו בשר בסל"ד נמוך ובינוני, וכדי להוציא ממנו ביצועים צריך לקרוע לו ת'צורה. מצד שני זה גם מנוע מודרני מוזרק עם מצערת אלקטרונית... יש נתק ועמימות בתחושות בין הדוושה והמנוע לעומת מנועים ישנים יותר עם מצערת מכנית (נשלטת כבל). הזרקה שזה דבר נפלא, מדויק ואמין, לעולם גם לא תייצר את התגובות והתחושות של סוללת מאיידים צרודים.... מצד שלישי רכב מודרני הוא גם כבד. אינוצ'נטי דה תומאסו שוקלת חצי מ-BRZ אם לא הרבה פחות.... וגם אם תהיה הרבה פחות מהירה ממנה בכל פרמטר, התחושות והתגובות יהיו הרבה יותר קיצוניות ואפילו הרבה יותר מהנות.
וזה לטעמי עצם העניין במכונית שמיועדת לנהיגה: תחושות.
זה לא משהו שמודדים בסטופר או בהשוואת נתונים. רק בתחושות, בתגובות, בהנאה נטו מנהיגה אמיתית ומהירה במכונה חדה כמו תער ולא סלחנית, שלא מתקנת לך טעויות, שדורשת ממך להיות מיומן, כי אם לא, תמות. אבל בתמורה היא גומלת לך בטונות של חיוכים - בדברים האלה הספורטיביות של פעם לוקחות בהליכה.
זה למה אני מעדיף חיפושית משופרת על פני BRZ
ואלפאסוד 1.5TI על פני ג'ולייטה תלתן ירוק מודרנית.
ואינוצ'נטי דה-תומאסו על פני גולף GTI דור 7
הן לא יותר טובות מין הסתם. הן לא יכולות להיות טובות יותר מרכב שחדש ומתקדם מהן ב-40 או 50 שנה וברור שאין שום מקום להשוות. אבל הן "רק" הרבה יותר כיפיות. וזה בדיוק מה שעושה לי את זה.
ומצידי שהערס ישפר את ה-אאודי RS3/סיאט לאון קופרה שלו ל-600 כ"ס וישרוף איתה את הכביש וירגיש כמה הוא נהג תותח עם חזה מנופח. שיהיה לו לבריאות. כי זה באמת מאוד מרשים, כל מופע הטכנולוגיה והממון הזה, אבל לי זה אשכרה לא עושה כלום.
ואישית אני יודע שזה גם לא חוכמה.
נראה אותו מצליח להחזיק חיפושית עם 120 כ"ס על הצד בכביש הררי מפותל.
זה כבר דורש הרבה יותר מהנהג מאשר סתם ללחוץ עד הפח.
אם כבר, בתור טיפשעשרה מנויי טורבו ושות׳, בסצינת הראלי, אז לנצ’יה דלתא אינטגרלה..דלתא אינטגראלה... אחח החלום הגדול שלי אז.. שגדל עוד יותר שהחליטו להגריל 2 כאלה למנויי אוטו, אדומה וצהובה אם אני זוכר נכון, החלומות לזכות באחת כזו הדירו שינה מעיני, לבסוף לדעתי הוגרלה רק האדומה, והצהובה נכנסה לאוסף של רמי אונגר אם אני לא טועה שהיה הבעלים ויבואן לנצ'יה. לדעתי הוא שומר עליה עד היום, האדומה הסתובבה עוד בארץ ומדי מספר שנים עלתה באחד הלוחות. ערכה כיום גם בעולם לא יסולא בפז..
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
boaz avrahami
18-04-20, 00:59
בשנת 95 הייתי אורח של מועדון המכוניות הקפריסאי.
הם ארחו פעם בשנה את הסבב הארופאי של הראלי הארופאי.
פעם ראשונה בחיים לראות מקרוב מכוניות ראלי קרוס אמיתיות. קרבות בין האינטגרלה למיצובישי אבו. בלתי נשכח.
היה שם מתחרה בולט עם קבוצה מקצועית כמו בסרטים.
לבנוני בשם נסראללה.
כל הכבוד לקפריסאים - הם העלו את הסרט ליוטיוב.
https://youtu.be/oW_qtL917u8
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
דלתא אינטגראלה... אחח החלום הגדול שלי אז.. שגדל עוד יותר שהחליטו להגריל 2 כאלה למנויי אוטו, אדומה וצהובה אם אני זוכר נכון, החלומות לזכות באחת כזו הדירו שינה מעיני, לבסוף לדעתי הוגרלה רק האדומה, והצהובה נכנסה לאוסף של רמי אונגר אם אני לא טועה שהיה הבעלים ויבואן לנצ'יה. לדעתי הוא שומר עליה עד היום, האדומה הסתובבה עוד בארץ ומדי מספר שנים עלתה באחד הלוחות. ערכה כיום גם בעולם לא יסולא בפז..
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
באירוע המוטורי בכרמיאל שהיה בשנה שעברה הייתה אינטגרלה אדומה שמורה ומתוקתקת ברמת הבורג - מדהים - ייתכן וזו אותה אחת..
החלום שלי באותן השנים הייתה האלפא רומאו GTV6 -
128632
היום החלום שלי זה רנגלר רוביקון JL אקו דיזל....חחחח..
דרור,
בדומה למדריכי רכיבה (אופנוע), יש לך תמונה חלקית לגבי תנוחת ישיבה. אם תרצה לפתוח שרשור בנושא, אשמח לחפור שם ולא לחטוף כאן.
באירוע המוטורי בכרמיאל שהיה בשנה שעברה הייתה אינטגרלה אדומה שמורה ומתוקתקת ברמת הבורג - מדהים - ייתכן וזו אותה אחת..
החלום שלי באותן השנים הייתה האלפא רומאו GTV6 -
128632
היום החלום שלי זה רנגלר רוביקון JL אקו דיזל....חחחח..
הם יחיו טוב ביחד, לא?
- - - Updated - - -
דרור,
בדומה למדריכי רכיבה (אופנוע), יש לך תמונה חלקית לגבי תנוחת ישיבה. אם תרצה לפתוח שרשור בנושא, אשמח לחפור שם ולא לחטוף כאן.
בכיף
תפרסם אותם בקבוצות פייסבוק ייעודיותבוצע, חתך הגילאים שם כנראה צעיר מכדי להעריך את זה.
הם יחיו טוב ביחד, לא?
- - - Updated - - -
כן לגמרי ואני יכול לחשוב על עוד כמה שיחיו עם שתי אלו טוב....אבל לצערי הבוסית ויותר חשוב מכך מנהל הבנק שלי לא כל כך יסכמו איתי
החלום שלי באותן השנים הייתה האלפא רומאו GTV6 -
128632
סוף שנות ה 80 תיחלת שנות ה 90 החזקתי GTV מתוגברת בעוד כמה עשרות סוסים ע"י אוטודלתא .
רכב מדהים בכל קנה מידה.
מה שכן, דרש התעסקות כל יום שישי וכן כיוון 4 הקרבורטורים בכל חורף וקיץ.
נמכר לצערי לילד עשיר מהרצליה כשקניתי את הדירה הראשונה .
שנה אח"כ ניסית לרכוש אותו בחזרה, אבל לדברי הילד ,
" האוטו ברח בירידות סדום והוא טוטאללוסט , אבל אבא קנה לי משהו יותר טוב גולף VR6 ..."
מי שהייתה הכי מרוצה, האישה ! כל הזמן הריגשה שהיא בתחרות עם מאהבת איטלקיה ...
משהו בשנות ה 2000 הוצעה למכירה GTV 86 כסופה ללא חלודה כלל בגן יבנה ע"י אספן אלפות מפורסם.
למרות המחיר האסטרונומי שדרש, עשיתי "סיבוב" ומשום מה הריגושים והיכולת שזכורה לי ממש לא הייתה קיימת.
הייתי מגדיר זאת כמו לפגוש את "מלכת הכיתה" לאחר 30 שנה ...
שבוע שעבר גם חוויתי זאת בשנית לאחר שהוצאתי את ה B4 2007 לנסיעת איוורור ופתאום הרגשתי איך היא מיושנת
ולא מלהיבה אותי כמו שהייתה חדשה .
אפילו לא מהירה עם ה 165 כ"ס והנעת ה AWD שלה ביחס לאיוניק המשפחתית .
בקיצור,
חלומות על רכבי נוסטלגיה כדאי שייתגשמו בזמנם ולא 30 שנה מאוחר יותר ...
זאת דעתי בכל אופן.
רענן
נ.ב - לא הייתי מתנגד שתהיה לי בחצר קורבט 69 סטינגרי
יהיה נחמד להעיר את השכונה בשבת בבוקר ...
באירוע המוטורי בכרמיאל שהיה בשנה שעברה הייתה אינטגרלה אדומה שמורה ומתוקתקת ברמת הבורג - מדהים - ייתכן וזו אותה אחת..
החלום שלי באותן השנים הייתה האלפא רומאו GTV6 -
128632
היום החלום שלי זה רנגלר רוביקון JL אקו דיזל....חחחח..
תאמין או לא שלמה, זה רכב שנהגתי בו עוד לפני שהיה לי רישיון....
בתור ילד מתבגר בחיפה של ראשית שנות השמונים רכבתי על אופנועי חצי (היה על זה שרשור לא מזמן). בקצרה, הבן של אפרים אילין למד שכבה מעלי בבית הספר והיתה לו כזאת אלפא. באחד מימי השישי בלילה בכביש המחצבה העולה מנשר לכרמל (נס הרים של החיפאים) הוא נורא רצה סיבוב על האופנוע (כי אבא לא מרשה לו), אז התחלפנו....
בקיצור,
חלומות על רכבי נוסטלגיה כדאי שייתגשמו בזמנם ולא 30 שנה מאוחר יותר ...
אי שם בשנת 98' החזקתי סיטרואן ZX וולקן. נמכרה רק כדי לרכוש את הדיפנדר הראשון.
לפני כמה שנים החלטתי לרכוש שוב אחת כזו. הלכתי לראות אחת שמורה להפליא, סטוק לחלוטין.
לא היה כיף בכלל.
עכשיו אני עם 309 מודל 93 כנוסטלגיה ל 309 מודל 87 שהחזקתי ב 95'.
נהנה ממנה מאוד. מנוע 1.4 עם קרבורטור. עגלה. אבל משייטת ב 130 בקלות, ועם היגוי נפלא.
לא יודע להסביר את ההבדלים. הוולקן הכריחה אותי לעבוד. בפיג'ו אפשר סתם לנהוג בשלווה.
נו, אולי בשרשור הזה מישהו יבין את האהבה שלי לויטארה ואת ההשקעה בה ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200418/1429c47442f5085f79bd4b481af397d0.jpg
אי שם בשנת 98' החזקתי סיטרואן ZX וולקן. נמכרה רק כדי לרכוש את הדיפנדר הראשון.
לפני כמה שנים החלטתי לרכוש שוב אחת כזו. הלכתי לראות אחת שמורה להפליא, סטוק לחלוטין.
לא היה כיף בכלל.
עכשיו אני עם 309 מודל 93 כנוסטלגיה ל 309 מודל 87 שהחזקתי ב 95'.
נהנה ממנה מאוד. מנוע 1.4 עם קרבורטור. עגלה. אבל משייטת ב 130 בקלות, ועם היגוי נפלא.
לא יודע להסביר את ההבדלים. הוולקן הכריחה אותי לעבוד. בפיג'ו אפשר סתם לנהוג בשלווה.
גם לי הייתה ZX וולקן ידנית כמה שנים לפני 1998. אחד הרכבים היותר מהנים שהיו לי - מפליא שכיום התחושות שלך ברכב היו כאלו....
בהקשר למה שאתה ורענן כתבתם - סקרנתם אותי לחוות שוב אהבות מוטוריות ישנות ומסקרן אותי מה ארגיש כיום לאור הניסיון המוטורי שצברתי עם השנים.
boaz avrahami
18-04-20, 13:49
נו, אולי בשרשור הזה מישהו יבין את האהבה שלי לויטארה ואת ההשקעה בה ...https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200418/1429c47442f5085f79bd4b481af397d0.jpg
מממ.... לא
[emoji23][emoji3590]
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
[QUOTE=sgill;887098]
וזה לטעמי עצם העניין במכונית שמיועדת לנהיגה: תחושות.
זה לא משהו שמודדים בסטופר או בהשוואת נתונים. רק בתחושות, בתגובות, בהנאה נטו מנהיגה אמיתית ומהירה במכונה חדה כמו תער ולא סלחנית, שלא מתקנת לך טעויות, שדורשת ממך להיות מיומן, כי אם לא, תמות. אבל בתמורה היא גומלת לך בטונות של חיוכים - בדברים האלה הספורטיביות של פעם לוקחות בהליכה.
זה למה אני מעדיף חיפושית משופרת על פני BRZ
ואלפאסוד 1.5TI על פני ג'ולייטה תלתן ירוק מודרנית.
ואינוצ'נטי דה-תומאסו על פני גולף GTI דור 7
הן לא יותר טובות מין הסתם. הן לא יכולות להיות טובות יותר מרכב שחדש ומתקדם מהן ב-40 או 50 שנה וברור שאין שום מקום להשוות. אבל הן "רק" הרבה יותר כיפיות. וזה בדיוק מה שעושה לי את זה.
ו
בדיוק...זה גם טעמי.....נהנה היום מנהיגת אלפאסוד 1.3 1982, יותר מאשר רכבי הפרטי הספורטיבי החדיש יותר בעל פי 4 כוחות סוס. שני עולמות נהגיה שונים.
האלפאסוד איטית מכל רכב חדש היום...אבל חווית ההיגוי, הקול, העליה במהירות מהנה יותר מטורבו הכפול ברכבי האחר
עכשיו אני עם 309 מודל 93 כנוסטלגיה ל 309 מודל 87 שהחזקתי ב 95'.
נהנה ממנה מאוד. מנוע 1.4 עם קרבורטור. עגלה. אבל משייטת ב 130 בקלות, ועם היגוי נפלא.
לא יודע להסביר את ההבדלים. הוולקן הכריחה אותי לעבוד. בפיג'ו אפשר סתם לנהוג בשלווה.
אני חייב להגיד שכל נסיעה בסובארו לאומה 91׳ 1.6 ידני, פשוט גורמת לחיוך.
כן,
זו סובארו, מה שהיה פעם רכב הכי בסיסי בארץ, אבל היום כבר לא.. ואקזמפלר כזה נהיה נדיר, ובוקסר עם הרעש האופייני וגיר ידני זה כייף.. גם אם זה סובארו ישנה.
שלמה,
זה מאוד אינדיבידואלי.
היתה לי האלפאסוד הזו, לא עפתי ממנה. היתה לי טויוטה סליקה, קראתי לה קארינה קופה.
אבל דווקא נבלת ה 309 הזו, שנרכשה מהיד הראשונה, שמורה מאוד וסטנדרטית לחלוטין, עם משהו כמו 75 כ"ס, הרבה יותר כיף לי לנהוג בה מהשתיים האחרות. התחושה מאוד סובייקטיבית. היא לא ישנה לי מדי, ולא מודרנית מדי.
אם הייתי מוצא היום 306 עם מנוע 1800 וגיר ידני, מה שקראו לו ב 94' XT הייתי בודק גם אותה. היה רכב מדהים.
אתה צודק לגבי ה 309, גם לי היתה אחת כזו בעברי, והיה בה משהו מיוחד בנוחות ובכיול המתלים שגרם לי להתאהב בפיג'ו, הרגשה ששמורה לרכבים יותר גדולים ממנה
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
boaz avrahami
18-04-20, 15:31
מה זה פיג׳ו 309?
אני זוכר רכב משפחתי די שגרתי ולא ספורטיבי בעליל
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
מה זה פיג׳ו 309?
אני זוכר רכב משפחתי די שגרתי ולא ספורטיבי בעליל
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
205 עם סרח עודף מאחור
גם את ה 205 היללו אותה למכביר.
בזמנו נהגתי על 205GTI של חבר וממש לא דיגדגה ל GTV מבחינת ריגוש.
לדעתי ההתלהבות מ GTI למינהם בכך שאפשרה לנהגים בינוניים ומטה לנהוג מהר בכבישי נוסטלגיה (נס הרים) בזכות ההנעה הקדמית.
בהנעה אחורית זה כבר דרש יכולת אחרת מהנהג.
לכן ברלי מתלהב מחיפושית מתוגברת (בזמנו היו חיפושיות 1.6 שתוגברו ל 100 כ"ס ויותר )
בהמשך, הונדה סיוויק משפחתית דחקה את רוב עדר ה GTI (לנהגים הבינוניים זה הספיק לתחרויות בין רמזורים).
לדעתי היום לחוות נהיגה עם רכב מודרני ובמהירויות שפויות, זה רק עם מיאטה.
אחרת, צריך לחפש את החוויה במסלול, קראטינג 2 פעימות יכול לספק אותה למכביר.
רענן
מה זה פיג׳ו 309?
אני זוכר רכב משפחתי די שגרתי ולא ספורטיבי בעליל
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
אל תשכחו שלישראל הגיעו רק גרסאות הבסיס של כל המכוניות. הכי זולות שאפשר, מנועים חלשים.
בתחילת האייטיז היו כמה שהיו הרבה יותר טובות מהיתר: אלפאסוד, אסקורט (אריקה), קאדט D, אחר כך דגמי פיז'ו.
כשנוסעים ב-2020 על אלפאסוד 1.2 מודל 82' אפשר להבין שלא עפים ממנה. גם ב-82' יכולות האוטו הזה היו גדולות בכמה מספרים על מנוע ה-1.2 הבסיסי.
ב-1.35 המצב הרבה יותר טוב. ה-1.5 עם מאייד כפול יחיד כבר נוסעת ממש טוב, 1.5 עם שני מאיידים כפולים כבר היתה ונחשבה ספורטיבית.
ואחרי השיפורים המקובלים (סעפות, אגזוזים, מאיידים מוגדלים, קמשפטים, מצנני שמן, צמיגים ספורטיביים, בולמים, מוטות חיזוק בין המתלים ועוד כל מיני... זו כבר היתה מכונת מלחמה. יחסית למה שהיה מקובל אז.
שתבינו, גם אחרי כ להשיפורי םהאלה אני לא מדבר על יותר מ-130-140 כ"ס ביום טוב. אבל האוטו היה קל (800 קילו בערך) עם יחסי העברה קצרים ומנוע שאהב סל"ד גבוה ויכל להישאר שם פרקי זמן ארוכים....... אז היא נסעה מאוד חזק, נשמעה חזק, הרגישה מאוד ברוטלית ומאוד מהירה ויותר חשוב מהביצועים בקו ישר, זו מכונית שאהבה לפנות ולא על חשבון נוחות נסיעה. ככל שהכביש היה יותר מתולתל, ככה ההתנהגות שלה אפשרה לה לשמר קצב ממוצע גבוה שמכוניות אחרות לא יכלו והיא גם עייפה את הנהג הרבה פחות.
היא עדיין מחזיקה את השיא שלי ב"קנונבול" הפרטי של החבר'ה שלנו מחולון לאילת (כולם היו בעלי אלפות 1.5 משודרגות באותה תקופה, וכן, אני הגעתי ראשון).... לא שהיום אי אפשר, טכנית, לשחזר את זה עם כל משפחתית מודרנית שנותנת את אותם ביצועים בתכל'ס, אבל זה כנראה לא יהיה כיף כמו באלפא.
205
לכן ברלי מתלהב מחיפושית מתוגברת (בזמנו היו חיפושיות 1.6 שתוגברו ל 100 כ"ס ויותר )
היתה לי כזאת.
מנקודה לנקודה האלפא היתה הרבה יותר מהירה. בסדרי גודל בלתי נתפסים. כי ככה זה כשההנדסה הרבה יותר מתקדמת.
אבל מבחינת ריגושים, החיפושית שמה אפילו את האלפא בכיס הקטן.
כן, גם כי היא אנדרדוג. אף אחד לא יחשוד בחיפושית בצבע תכלת.
אבל היא גם היתה מכונית פרימטיבית, מסוכנת ומעייפת שדורשת המון ריכוז ותגובות מהירות כברק כדי לשמור אותה על הכביש. במיוחד כשהיא נדחפת על ידי פי 2 עד פי 3 כוח מזה שנבנתה עבורו..... 100 סוסים בחיפושית קשים מאוד לשליטה - ראו הוזהרתם. זה ממכר - ומסוכן.
תהיה לי חיפושית כזאת שוב מתישהו.
בזמנו.. שנות השמונים העליזות, הרכבים הכי מבוקשים אצל הצעירים היו:
GTI
אונו טורבו
רנו 5 טורבו
אלפא תלתן כלשהי
במוו 2002 למי שיכל להרשות לעצמו.
וגם CJ7 אמריקאי אבל זה סיפור אחר :D
ןאז יום אחד אבא של חבר קנה אל-קמינו V8 חדשה שלפחות בתאוצות, שמה את כל השופונים הקטנים הרחק מאחור...
ואז בשנת 90 הגיע ההונדה סיוויק, והפכה לאגדה נוסעת
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
מה זה פיג׳ו 309?
אני זוכר רכב משפחתי די שגרתי ולא ספורטיבי בעליל
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94בשנים שסובארו פשע או 1300 dl ומיצובישי לנסר שלטו בצמרת היו רכבים שהרגישו אחרת, אותה 309 נתנה הרגשה של רכב מהודק שמחובר לכביש ומגהץ בנוחות של וולוו בגודל של פיג'ו, ולא מתקרקש ומתפזר כמו היפניות.. ה 405 היתה גם בעלת תחושה כזו.
Sent from my YAL-L21 using Tapatalk
בשנים שסובארו פשע או 1300 dl ומיצובישי לנסר שלטו בצמרת היו רכבים שהרגישו אחרת, אותה 309 נתנה הרגשה של רכב מהודק שמחובר לכביש ומגהץ בנוחות של וולוו בגודל של פיג'ו, ולא מתקרקש ומתפזר כמו היפניות..
במקרה הזדמנה לידי מחבר סובארו ליאונה 91, יד ראשונה.
כל מיני דברים אפשר להגיד על הרכב הזה.
הדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה מקרקשת.
עוד רגע אספנות, וכל הפלסטיקים בתא הנוסעים מהודקים במקום.
כנל שאר הרכב.
אני בספק רק אם האחרים שהזכרת הזקינו בכבוד כזה.
במקרה הזדמנה לידי מחבר סובארו ליאונה 91, יד ראשונה.
כל מיני דברים אפשר להגיד על הרכב הזה.
הדבר האחרון שאפשר להגיד עליה זה מקרקשת.
עוד רגע אספנות, וכל הפלסטיקים בתא הנוסעים מהודקים במקום.
כנל שאר הרכב.
אני בספק רק אם האחרים שהזכרת הזקינו בכבוד כזה.
זה נכון. הליאונה היא פלא הנדסי - אמינות מופלגת ואיכות ייצור גבוהה.
להישאר על הכביש לעומת זאת, קצת קשה לה. בכל זאת יפנית מהשנים הפחות טובות שלהם בכל מה שקשור לדינמיות....
תת היגוי פראי בכל מצב, אחיזת כביש נמוכה. היתה מתפזרת ועפה בחצי מהמהירות שהאירופיות לקחו פניות.
וכשהיתה עפה או חלילה מתנגשת במשהו, גם היתה מתפרקת באמצע לשני חצאים. קדמי ואחורי....
היה גם ח"כ מהליכוד שנהרג ככה בתאונה כשנסע בליאונה...
אם אני זוכר טוב, גם שמו היה סמלי - רייסר משהו..... זה כנראה היה הרייס האחרון שלו.
זה נכון. הליאונה היא פלא הנדסי - אמינות מופלגת ואיכות ייצור גבוהה.
להישאר על הכביש לעומת זאת, קצת קשה לה. בכל זאת יפנית מהשנים הפחות טובות שלהם בכל מה שקשור לדינמיות....
תת היגוי פראי בכל מצב, אחיזת כביש נמוכה. היתה מתפזרת ועפה בחצי מהמהירות שהאירופיות לקחו פניות.
וכשהיתה עפה או חלילה מתנגשת במשהו, גם היתה מתפרקת באמצע לשני חצאים. קדמי ואחורי....
היה גם ח"כ מהליכוד שנהרג ככה בתאונה כשנסע בליאונה...
אם אני זוכר טוב, גם שמו היה סמלי - רייסר משהו..... זה כנראה היה הרייס האחרון שלו.
בכביש רטוב בכלל זוועה.
נגיעה בבלמים והיא נכנסת בקלות להיגוי יתר.
דווקא תת היגוי פחות מורגש, ובגלל הגובה הנמוך של כלל המרכב (כ-10+סמ מתחת לפרייבטים מודרניים), יש לה מרכז כובד לא רע בכלל, ויחד עם גיר ידני ומנוע בוקסר 1.6, יש עם מה להנות.
אני מתייחס אליה כמו אופנוע, אם יורד/צפוי גשם, היא נשארת בחניה.
הפיג'ו 309 היתה אמורה להיות טלבוט אריזונה, ופותחה על מנת להחליף את הטלבוט הורייזון.
עם חיסול מותג טלבוט על ידי קונרן PSA הוחלט שה 309 תהיה ההאצ'בק של הקונצרן. מתחרה בפורד אסקורט / פולקסוואגן גולף, ודומיהן. היא חולקת מספר חלקים עם ה 205, בעיקר מנועים וגירים, אבל היא ממש לא 205 עם בגאז'
הסופר מיני היתה ה 205, הקומפקטית היתה ה 309, והמשפחתית היתה ה 305 עד שהוחלפה ב 89' על ידי ה 405.
מבחינת ביצועים והתנהגות הגיעו לארץ דגמים בסיסיים, תחילה מנועי 1.1, 1.3 ואחכ מנועי 1.4 ו 1.6.
הגיעו בודדות מדגם GTI עם מנוע 1.9 עם מרכב שלוש דלתות.
הרכב קל מאוד כמקובל לזמנו, סביבות 850 קג'.
החיסרון הכי גדול של הרכב זו הפלסטיקה הפנימית של הדשבורד שמתפוררת אם מתעטשים עליה אפילו ללא קורונה.
דווקא מרכז הכובד שלה כן רע.
חלוקת משקל מוזרה, המנוע הרחק מעבר לגלגלים הקדמיים וממוקם יחסית גבוה.
זוית השפיעה בגלגלים הקדמיים קצת חיובית.... לא מתכון להתנהגות טובה.
צמיגים צרים, מתלים לא משהו עם ריסון מפוקפק.
גם המנוע הזה - הרעש שלו מגניב והוא לא נגמר לעולם, אבל 70 כ"ס בערך... גם עם גיר ידני (עדין וחורק), מטוס זה לא. ואולי טוב שכך. מצד שני היא משייטת טוב ובשקט 120-130 בקלות.
לא אוטו לנהג, בעדינות ובלשון המעטה.... אבל סוס עבודה כן, בהחלט. אפילו מיתולוגי.
מעבר לזה - היא כבר קלאסיקה. אוטו שכתב פרק שלם בהסטוריה המוטורית הישראלית .שמור עליה.
מזמין אותך לסיבוב, תתפלא כמה ההתנהגות וההיגוי שלה מעלים חיוכים טיפשיים, גם בלי לקרוע אותה.
ברוח הנוסטלגיה, לרכבי העבר,
אנציקלופדיה לרכבי אספנות מבית חן פרחי:
עד לפני כשנה, חן פרחי ממועדון ה5 היה מוציא פוסט כמעט כל יום עם סקירה על רכבים מהעבר, העומק והרזוליציה על כל דגם הייתה מרשימה ותמיד חידש לי גם על רכבים שהכרתי היטב.
הלינק למאגר הכתבות כבר לא עובד, ולא הצלחתי למצוא את המיקום החדש, כולל הודעות ישירות לחן בפייסבוק שלא נענו.
מישהו יודע האם מאגר הכתבות הענק עדיין קיים והאם עדיין פעיל?
Sent from my SM-T580 using Tapatalk
דווקא מרכז הכובד שלה כן רע.
חלוקת משקל מוזרה, המנוע הרחק מעבר לגלגלים הקדמיים וממוקם יחסית גבוה.
זוית השפיעה בגלגלים הקדמיים קצת חיובית.... לא מתכון להתנהגות טובה.
צמיגים צרים, מתלים לא משהו עם ריסון מפוקפק.
גם המנוע הזה - הרעש שלו מגניב והוא לא נגמר לעולם, אבל 70 כ"ס בערך... גם עם גיר ידני (עדין וחורק), מטוס זה לא. ואולי טוב שכך. מצד שני היא משייטת טוב ובשקט 120-130 בקלות.
לא אוטו לנהג, בעדינות ובלשון המעטה.... אבל סוס עבודה כן, בהחלט. אפילו מיתולוגי.
מעבר לזה - היא כבר קלאסיקה. אוטו שכתב פרק שלם בהסטוריה המוטורית הישראלית .שמור עליה.
המנוע בולט לפני הגלגלים כ-15סמ, והגיר להזכירך אורכי, ולא רוחבי כמו רכבים מודרניים.
אז המשקל לא תלוי קדימה יותר מידי.
הגיר לא חורק.. והוא בוגר העליות של חיפה.
לגבי מרכז הכובד, התכוונתי למרכז הכובד מבחינת ציר z.
בציר האורך אכן נוטה לפנים, וזה רע לאחיזה מאחור, אבל כנראה שאני נהנה ממנה כי למדתי לנהוג בדור של רכבים כאלו ורכבים ידניים, בלי שום עזר בטיחות, אז העברת משקל, בלימה ובחירת הילוך עדיין יושבת בראש.
70כ״ס אבל משקל זבוב, לטוב ולרע.
לטוב, זה מאיץ יפה מאד (מזכיר, 1.6ידני, לא האוטומט העגלה), ואין לו שום בעיה לשמור מהירות, אבל זה מרגיש לא נעים, כאילו הרכב עוד רגע מתעופף.
יש וטו לילדים.. לא עולים עליו מחוץ לישוב.
וכשהיתה עפה או חלילה מתנגשת במשהו, גם היתה מתפרקת באמצע לשני חצאים. .
חחחח
הזכרת לי תאונה שראיתי בחיפה אי שם בסוף שנות השמונים.
רכב מסחרי פגע בצד של רום כרמל.
הנהד של הרכב הישראלי נותר עם הרגליים באוויר.
המסחרי המשיך קדימה עם כל הקוביה של המנוע כולל תכולתה...
אולי הגיע הזמן לפתוח שרשור על תאונות הזויות (וללא נפגעים..)
ראיתי עוד כמה..
- - - Updated - - -
אם הייתי מוצא היום 306 עם מנוע 1800 וגיר ידני, מה שקראו לו ב 94' XT הייתי בודק גם אותה. היה רכב מדהים.
חרא אוטו...
מכרתי אלפא 33 1.5IE (שגם עליה אמרי שהיא חרא אוטו... אבל בתור ילד בן 20 היא היתה נפלאה) וקניתי כזו.
נכון היתה נוחה, ונכון אחיזת כביש אבל זהו....
משעממת, בלי חדוות נהיגה, בלי תחושת פאן והמון בעיות חשמל...
חרא אוטו...
מכרתי אלפא 33 1.5IE (שגם עליה אמרי שהיא חרא אוטו... אבל בתור ילד בן 20 היא היתה נפלאה) וקניתי כזו.
נכון היתה נוחה, ונכון אחיזת כביש אבל זהו....
משעממת, בלי חדוות נהיגה, בלי תחושת פאן והמון בעיות חשמל...
WOT????
היתה נוחה מאוד, אחיזת כביש גבוהה, והמון המון כיף של התנהגות, עם היגוי אחורי פאסיבי והגה נפלא.
לא עשתה תקלה אחת.
המנוע 1.8 אמנם לא היה חזק במונחים של ימינו אבל היה עם 103 כ"ס ובערך 16 קג"מ אם אני זוכר נכון, אבל שקלה קצת יותר מ 1000 ק"ג, והיו לה תאוצות ביניים מצוינות בצד המשפחתי של הסקאלה ולא הספורטיבי.
או שאתה נפלת על רכב לימון, או שאני נפלתי על רכב שבורך אישית על ידי זאן דארק.
306 התנהגה נפלא והיתה כיפית לנהיגה. זה אוטו מהתקופה הטובה של פיז'ו, כשהיה חשוב להם איך המכוניות שלהם נוסעות.
וכמובן עשתה קצת צרות. כי בכל זאת צרפתיה.... לפחות בידנית אלה היו רק בעיות חשמל, איכות חומרים וגימור וכו'. האוטומטיות הוסיפו גם צרות מכיוון הגיר, כאילו דא.
אחר כך הגיעו ה-307 וה-308 דור ראשון, כמייצגות של תפיסת "אוטו לא צריך להיות מהנה לנהיגה" שפשתה ביצרן הזה בשנות ה-2000.
אבל הצרות האופייניות של הצרפתיות דווקא נשארו. מסורת זו מסורת. יש דברים שיתהפך העולם ולא משנים.
WOT????
היתה נוחה מאוד, אחיזת כביש גבוהה, והמון המון כיף של התנהגות, עם היגוי אחורי פאסיבי והגה נפלא.
לא עשתה תקלה אחת.
המנוע 1.8 אמנם לא היה חזק במונחים של ימינו אבל היה עם 103 כ"ס ובערך 16 קג"מ אם אני זוכר נכון, אבל שקלה קצת יותר מ 1000 ק"ג, והיו לה תאוצות ביניים מצוינות בצד המשפחתי של הסקאלה ולא הספורטיבי.
או שאתה נפלת על רכב לימון, או שאני נפלתי על רכב שבורך אישית על ידי זאן דארק.
אני נפלתי...
וזה היה הרכב השלישי אחרי איביזה 1.5 ילידת 88 (מתפרקת אבל אושר גדול) ואלפא 33 (ראשונה בארץ עם הזרקה).
כנראה שהבסיס שלנו להשוואה היה שונה.
אני נורא התאכזבתי מהפיזו.
הרבה שנים אח"כ (למעשה לפני שנה וחצי) קניתי לבת שלי 307 2003 - מתנה לסיום קורס קצינות ופטור בשבילי מהסעות יומיות לרכבת. אוטו מאוד נוח, ראייה מרחבית מעולה. מזגן נפלא ועד כה - אין תקלות בכלל. המון תמורה ל 4000 ש"ח... (וכן, אוטו עייף - גם למי שהרכב הראשון שלה היה ג'ולייטה).
אשמח מאד לכזה בכל מצב, בכל דגם ובכל שנה
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/a2d20f3c8f23baa78a673632d37ce300.jpg
הירשפלד יובל
25-04-20, 23:48
אשמח מאד לכזה בכל מצב, בכל דגם ובכל שנה
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/a2d20f3c8f23baa78a673632d37ce300.jpg
זו הספציפית שבתמונה היתה הרכב הראשון שלי. מעבר לבעיה מהמפעל של סינכרון ההילוכים , במיוחד הורדה מ-3 ל-2 , צריך לזכור שהגוף כולו למיטב זכרוני הוא יחידה אחת. אין דבר כזה כנפיים או חלקים נפרדים אחרים. זו כנראה היתה אחת הסיבות מדוע ב-87/88 כשהשברולט בלייזר של אהוד ברק שהיה אלוף פיקוד מרכז פגע בי ב" כנף '" קדמית שמאלית וזרק אותי על עמוד רמזור ב"כנף" הימנית מתחת לבנייני האומה בי-ם , שמאי חב' הביטוח שהגיע הכריז עליה ללא הרבה התלבטות כטוטללוס. לחבר היתה כזו 1750cc ,לפני שחב' הביטוח לקחה אותה , אמרתי לו , קח ממנה מה שאתה רוצה ( טסות ועוד ). לפחות היה לה מקיף שאיתו קניתי אלפטה. בעיה/יתרון נוסף של הג'וניור הוא הגובה שלו מהכביש. אתה יוצא ממנו ו"עולה "למדרכה. לקרטר שמן היו כמה פלאחים מתכת מתחתיו ע"מ להגן עליו. אבל נכון , עיצוב/חמוקיים כמו שלה , הנעה אחורית ו-4 מאיידים ( בזו היו לי solex ) והצליל שלהם , בלי לשחק עם צינור המפלט/תוספי אודיו , כבר לא לא עושים היום ברמת המחירים היחסית שלה.
ג'וליה GT זה שם הדגם בכללי.
רק אלה עם מנוע 1.3 נקראו "ג'וניור" אבל בישראל השם תפס לכל הסדרה.
היו גם 1.6 ו-1.75
גרסת ה-2.0 נקראה GTV
וכמה הן שוות היום.... רצוי לשבת קודם. תכין חבילה יפה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.