התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הידרובוסט ללא תיבת הגה?



asafk
07-05-16, 16:15
נניח שיש הידרובוסט מרכב תורם שהוא עצמו עם הגה הידראולי, אבל ברכב הנתרם אין הגה הידראולי.
האם בהתקנת הידרובוסט ללא תיבת ההגה יש בעיה כי אין ויסות של לחץ המשאבה?
יש קו חזרה מההידרובוסט עצמו מה שאומר שיש בו קו עודפים שעובד עצמאית, אבל אני לא בטוח שזה יעבוד.

עריכה. אני מסתכל שוב, ויש יציאת לחץ גבוה מההידרובוסט שהולכת למשאבת הגה. אם אני מעביר אותה דרך מצנן קטן חזרה למיכל (זה בעצם מה שקורה כשלא מפנים את ההגה), זה יעבוד?

אסף.

talw
07-05-16, 20:59
אם אני מבין נכון את מה שכתבת ,אז יש קו עודפים מההידרובוסט שהולך למיכל עודפים -זה כנראה מהסיבה שאם יהיה "קצר " הידראולי אחרי ההידרובוסט (בתיבת ההגה )ההידרובוסט לא יסבול ממנו ויעביר את העודפים למיכל עפ"י פורק הלחץ שבתוכו.
אם הבנתי נכון אז קו הלחץ שיוצא מההידרובוסט שקוף לקו הלחץ שנכנס אליו לטובת תיבת ההגה.
כמה תיבת ההגה מייצרת לחץ במצב סטטי אני לא יודע .אבל תמיד אפשר להוסיף וסת אטום עם קו העודפים שלו לקולר ולמיכל.

gp1
09-05-16, 22:43
http://www.nissan-global.com/EN/TECHNOLOGY/OVERVIEW/ehpss.html

https://www.yotamasters.com/wp-content/uploads/2013/02/130305-1-k-alt2-1000.jpg

jeka04
11-05-16, 19:24
בכל מערכת הידאולית חייב להיות פורק לחץ! אם זו מערכת מוכנה להרכבה כניראה שהוא בתיבת ההגה או במשרבה עצמה. אם לא חייבים להוסיף.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

talw
11-05-16, 19:36
פורק הלחץ במשאבה,הוא קובע את לחץ המקסימום של המערכת-מסחרר את השמן בתוך המשאבה.
המשאבה היא יצרן ספיקה עפ"י סל"ד X נפח פימפום אחד, כל לחץ שייוצר במערכת הוא בשל התנגדות של צרכנים -הידרובוסט/תיבת הגה...
את האמת אני לא מבין איך הידרובוסט יכול לעבוד אם מחוברת אליו בטור תיבת הגה שלא מייצרת לחץ מינימום כלשהו ,הרי הקו של הכניסה להידרובוסט אמור להיות שקוף ליציאה לתיבת ההגה.-את הלחץ של התיבה הוא אמור לראות ולעבוד על פיו.
אולי אסף יפתור את החידה.

jeka04
11-05-16, 19:48
לא מבין מה זה קו כניסה שקוף!? אבל לפי דעתי פותח השרשור מפחד מלחץ עודף במערכת. זהו חשש ממשי מכיוון שבקצה מהלך הבוכנה, אם אין פריקת לחץ משהו במערכת יכנע, או הבוכנה או הצנרת או משאבה וכו.
הפורק הוא הרכיב שדאוג לשמור על רכיבי המערכת. כמו פחת בחשמל.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

talw
11-05-16, 19:51
שקוף זה שאין שום נפילת לחץ בין הכניסה ליציאה .

jeka04
11-05-16, 20:15
במערכת הנ"ל קו ה"יציאה" או חזרה, הולך מהתיבה דרך מצנן למיכל עודפים. אין שום אפשרות שהלחץ זהה בקו הכניסה והיציאה.
הסכמה שמצורף כאן היא של מערכת הידראולית בסיסית, זהה למערכת היגוי של מלגזות(אין קשר מכני בין גלגל ההגה לגלגלים).

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

talw
11-05-16, 20:40
אתה לא מבין אותי או שאני לא ברור מספיק.
היציאה למיכל תמיד תהיה חופשית לא משנה מי משחרר אותה ההידרובוסט או תיבת ההגה.- זה ברור.
השאלה היא מי קובע את לחץ עבודת המערכת כשישנה תיבת הגה,? התיבה או ההידרובוסט ?

jeka04
11-05-16, 20:51
כניראה באמת חסר אחזה נתון. בסרטוט, מי מהרכיבים הוא הידרובוסט? או למה מתכוונים כשאומרים הידרובוסט?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

jeka04
11-05-16, 20:53
הרכיבים שאני רואה במערכת: משאבה, תיבת הגה, בוכנה דוכיוונית, מצנן, מיכל עודפים. יש משהו שאני מפספס?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

talw
11-05-16, 22:09
הרכיבים שאני רואה במערכת: משאבה, תיבת הגה, בוכנה דוכיוונית, מצנן, מיכל עודפים. יש משהו שאני מפספס?

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

כן,הסרטוט הועלה ע"י חבר אחר (GP1) ולא ע"י אסף, שהתכוון למשהו אחר...

asafk
11-05-16, 22:18
במערכת הידרובוסט של gm יש משאבה ממנה יוצא קו לחץ למגבר בלם הידראולי. ממנו יוצא קו לחץ pass through לכיוון תיבת ההגה ועוד קו עודפים שמזרים שמן רק כשלוחצים על דוושת הבלם אם הבנתי נכון.
תיבת ההגה מקבלת לחץ וכשההגה בקו ישר השסתום שבתוכו פתוח וכל הספיקה מתאווררת לחזרה דרך מצנן למיכל. במצב של הגה ישר ובלם משוחרר, ככל שאני מבין מעגל השמן מאפשר זרימה חופשית ולכן לחץ המשאבה יהיה די נמוך.
לכן להבנתי אם אני מוותר על תיבת הגה ואת הקו שהולך אליה אני מחזיר למיכל דרך מצנן - זה בעצם כמו כשתיבת ההגה במצב הגה ישר.

אסף.

talw
11-05-16, 23:09
ככה הבנתי את זה מהודעתך הראשונה,וזה מה שלא מסתדר עם ההיגיון.במקור עם תיבת ההגה איך מבטלים השפעה הדדית של יצירת לחץ בין הצרכנים ?
לדעתי תיבת ההגה מיצרת לחץ גם במצב סטטי,וזהו לחץ (מינימום)העבודה להידרובוסט.
כאשר התיבה בסוף מהלך או בלחץ גבוה מהתנגדות אחרת בהיגוי פורץ שסתום בהידרובוסט בכדי לא ליצור השפעה גדולה על הבלימה.

jeka04
11-05-16, 23:41
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160511/f2c49d13a80433a5be686cc0799485ad.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160511/43f927b94b0e597ccdc05b9440d19641.jpg

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

jeka04
11-05-16, 23:44
למיתב הבנתי, אין לי הכרות עם מערכת ההידרובוסט, יש במערכת ההיגוי קו שמפעיל מנוע+משאבה לבלמים. אין עירבוב בין השמנים.
מערכת ההיגוי בעצם מפעילה את ההגברה של הבלמים.
והתמונה השני היא של מערכת היגוי בלבד ושם מצוין השסתום של הפריקה.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

asafk
12-05-16, 00:13
אין שום מנוע ומשאבה.

108123

108124

אסף.

talw
12-05-16, 08:31
http://www.brakeandfrontend.com/operation-diagnosis-and-repair-of-hydro-boost-power-assist-systems/

מצאתי הסבר עקרוני איך זה עובד.
כמו שחשבתי בתחילה כנראה שאין מנוס מלהרכיב וסט לחץ במקום התיבה.
ברגע שניתנה פקודת בלימה נסגר קו שחרור הלחץ שלו (זה לא שסתום פורק לחץ ...)למיכל ,ונפתח קו הלחץ פנימה (שהולך לתיבה) למטרת בלימה.
להבנתי הלחץ בקו נוצר מהתנגדות לזרימה כלשהי בתיבה.

-->