PDA

צפייה בגרסה מלאה : מזגן הפסיק לעבוד. להחליף מאייד??



yoni_0000
13-05-16, 21:43
הפציינט יונדאי גטס 2005.
כיביתי את האוטו, ומייד שמעתי רעש מוזר, מה שהתברר כבריחה רצינית של כל הגז מהמזגן, תוך 2 דקות.
יום לאחר מכן קפצתי למקום שמתעסק במיזוג אוויר לרכב, נאמר לי שמדובר במאייד שיושב מאחורי תא הכפפות... חלק יקר ועבודה יקרה... התחלתי לנסות לפרק לבד, ותוך כדי גיליתי ככל הנראה את נקודת הבריחה
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160513/20796b9c85a9ffddb20038c6eb2ae468.jpg

מבט על עם מכסה מנוע פתוח.. הרטיבות מצביעה על כך שמשם נובעת הבריחה, אבל לא הצלחתי למצוא צינור שהתנתק. יכול להיות שמדובר בפקק כלשהו שפשוט ברח? זה מסתדר עם זה שכל הגז פרץ בבת אחת.

תודה לעונים

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

asypeer
14-05-16, 10:46
זה נראה כמו הפתח ניקוז של המזגן על קיר האש מצד המנוע והנוזל נראה כמו מים. אם אמרו לך שזה מהיחידה הפנימית אז ייתכן ותצטרך לפרק את הדשבורד כדי לתקן. ישנם חומרים שאפשר להוסיף למערכת כדי לאטום חורים קטנים. כמה זמן הגז החזיק במערכת מרגע המילוי?


Sent from my iPhone using Tapatalk

yoni_0000
14-05-16, 13:38
שניה וחצי...

asypeer
14-05-16, 15:51
אז לא מדובר על חור קטן בצינור שאפשר לסדר עם חומר. אתה אמור לראות גם כמות יפה של שמן מאיפה שהבריחה של הגז.


Sent from my iPhone using Tapatalk

six 4 life
14-05-16, 17:03
למאייד יש כניסה ויציאה בלבד והן מופיעות בתמונה שלך בפינה השמאלית למעלה, סגורות ע"י פלאח אלומניום עם אום במרכזו. הסוללה אטומה לחלוטין פרט ל2 היציאות האלו והצינור שצילמת לא קשור אל המאייד אלא ניקוז מים של היחידה הפנימית כשמים מתעבים עליה. בדרך כלל יש על היציאה הזו צינור גומי מכופף ב90 מעלות כלפי מטה כדי להוביל את המים אל הכביש והוא ספציפית כנראה נעלם אבל לא קשור לבעיה שלך.
עם ובלי קשר - על הצינור העבה יותר מהמדחס שלך יש סימנים של דליפה מאחת הגומיות בין הצינורות למדחס.
באשר למאייד לפי מה שתארת יש בו חור גדול אולי כתוצאה מפיצוץ של לחץ שעלה במערכת או 1000 סיבות אחרות. אם אתה נכון למשימה לפרק לבד, קח בחשבון שמדובר בהרבה עבודה הרבה חלקים בדרך והרבה ברגים שונים.

yoni_0000
14-05-16, 17:12
נאמר לי שלא צריך להוריד את הדשבורד בשביל לפרק אותו אצלי. על פניו נראה שהגישה לא נוראית דרך תא הכפפות.. מה אני צריך לפרק בתא המנוע? אין לי מה להפסיד..

six 4 life
14-05-16, 18:12
בתא המנוע אתה רק מנתק את 2 הצינורות שנכנסים אל היחידה. כל העבודה היא מתוך הרכב.
אחרי שתסיים ותלך לעשות ואקום גז, בקש מהמזגניסט שיחליף לך גומיות ביציאה מהמדחס ל2 הצינורות ובכניסה ליחידה בתוך הרכב.

yoni_0000
14-05-16, 21:32
מאייד בחוץ... איך אני בודק אותו? עבודה מעצבנת. יהיה עוד יותר מעצבן לעשות פעמיים..

shmulikbg
14-05-16, 21:39
אם יש לך אופציה ללחץ אויר, תדחס לתוכו ובדוק אותו באמבטיית מים.

six 4 life
14-05-16, 22:06
מאייד בחוץ... איך אני בודק אותו? עבודה מעצבנת. יהיה עוד יותר מעצבן לעשות פעמיים..
מזגניסט רציני יחבר לך אותו ב2 דקות ללחץ אויר וישים אותו באמבטיה, אבל בעיקרון דליפה כמו שתיארת תוכל לראות גם אם תסגור את אחד הפתחים עם היד ותתן לחץ אויר בפתח השני.

yoni_0000
30-05-16, 15:09
סיימתי להחליף. הפעם החיסכון שבעבודה עצמית ובהזמנת חלקים מחו"ל באה לידי ביטוי בצורה מאוד משמעותית.
הצעת המחיר הכי זולה שקיבלתי הייתה באזור ה2400 שח (כולל מע"מ), כאשר רק המאייד עולה בארץ כ900 שח.
אמזון+ buy2usa- החלק עלה 350 (כולל הכל), נשלח במשלוח אווירי והגיע תוך 9 ימים.
מילוי גז ב280 שח.
החלפה בעבודה עצמית- עבודה דיי מעצבנת, ובגלל ששכחתי להכניס את החיישן טרמוסטט למאייד החדש גם עשיתי אותה פעמיים. בפעם הראשונה לקח לי כשלוש שעות פירוק והרכבה.. בפעם השניה תוך שעה פירקתי והרכבתי הכל.. יצאתי מבסוט מעצמי וחסכתי 1700 שקל.

de fox
30-05-16, 17:07
וואלק אתה יש לך סבלנות... כל הכבוד

-->