PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיץ אחורי דיסקברי 1



צורי
15-05-16, 19:38
ערב טוב.
פרקתי את המוט המייצב האחורי לאחר קפיצות של המוט בהצלבות.
לאחר טיול של שלושה ימים במדבר הרגשתי את השינוי לטובה.
בסוף הטיול שמלאתי אויר שמתי לב שהקפיץ האחורי השמאלי יצא בחציו מהתושבת העליונה.
בנסיעה לא הרגשתי שינוי והחזרתי את הקפיץ בעזרת ג'ק גבוה ולום.
האם צריך לדאוג מהמקרה?
האם הקפיץ יכול לצאת מהתושבת?
האם יש פתרון שצריך וחשוב לעשות ? האם זה בכלל נחוץ או שאני סתם מודאג?
יש לציין שזה קרה לאחר טיול של 300 קילומטר בשטח והרכב מוגבה בהגבהה מינימלית של 2 אינץ.
תודה

נדב ש.
15-05-16, 19:51
כנראה בגלל שפרקת את המייצב האחורי זה קרה, הבולם ניפתח עד הסוף בפתיחת מתלה והמוט מייצב הוא גם סוג של מגביל את המתלה מלהיפתח עד הסוף, יש כמה פתרונות, או לשים רצועה ייעודית שתגביל את המתלה, או לשים קונוס גומי בחלק העליון של הקפיץ שימנע ממנו מלצאת מהתושבת.

toy4FUN
15-05-16, 19:54
למה הכוונה "קפיצות של המוט בהצלבות"?
זה לא נשמע תקין.

לאחר פירוק המוט, יש לך עכשיו הרבה יותר מהלך מתלה.
בהצלבה רצינית, הקפיץ אכן יכול לצאת מהתושבת שלו.
פיתרון אחד, בטיחותי בכביש, הוא להרכיב את המוט בכביש ולפרק בשטח.
פיתרון שני, יעיל בשטח, הוא להרכיב תותבים שיחזירו את הקפיץ הסורר במקרה ויצא.

בכל מקרה, לאחר פירוק המוט, סע בכביש בהרבה יותר זהירות.
העברות משקל בכביש יהיו הרבה יותר מורגשות.
תצטרך ללמוד להרגיש את הרכב מחדש.

צורי
16-05-16, 08:35
תודה לעונים.
אני מודע לענין הבטיחות בכביש ולאחר נסיעה לדרום לאחר פירוק המוט (כולל הירידות בערבה) הרגשתי בשינוי קל מאוד בכביש אבל שיפור בשטח.
מלבד זאת אני נוהג בזהירות יתרה לאחר פרוק המוט מייצב למרות שאין שינוי משמעותי.
ידוע לי שהקפיץ נפתח עד גבול היכולת כי אין מה שיגביל אותו בגלל זה רציתי לדעת מה הפיתרון הכי טוב.
לא הבנתי איך עובד העסק עם התותבים ש"מחזיר את הקפיץ למקום"
תודה
צור

ד ו ר ו ן
16-05-16, 08:52
עדיף לך להשקיע מעט ולצייר ניתוק מהיר לטובת השטח, והבטיחות בכביש.

את השינוי בכביש אתה תרגיש בתמרון חירום, לא בנסיעה רגועה סטנדרטית, ואז תבין כמה הוא מסייע.

אם בנסיעה רגועה הרגשת שינוי קל, תחשוב הכנה משמעותי זה יהיה בתמרון לא צפוי.

לא סתם השקיעו בעוד חתיכת ברזל ברכב.

נדב ש.
16-05-16, 10:15
תודה לעונים.
אני מודע לענין הבטיחות בכביש ולאחר נסיעה לדרום לאחר פירוק המוט (כולל הירידות בערבה) הרגשתי בשינוי קל מאוד בכביש אבל שיפור בשטח.
מלבד זאת אני נוהג בזהירות יתרה לאחר פרוק המוט מייצב למרות שאין שינוי משמעותי.
ידוע לי שהקפיץ נפתח עד גבול היכולת כי אין מה שיגביל אותו בגלל זה רציתי לדעת מה הפיתרון הכי טוב.
לא הבנתי איך עובד העסק עם התותבים ש"מחזיר את הקפיץ למקום"
תודה
צור

הקונוסים האלה בנויים מאוקולון בדרך כלל, יש כאלה בעוד רכבים שעשויים מגומי מאוד קשיח שבאים ככה מהיצרן, לדעתי תוכל לחפש באיזה פירוקיה ולהתאים אותם, תראה בקישור הבא זה דומה לדרופקיט רק שאתה לא באמת צריך את כל הגודל הספציפי בקישור, כדאי קודם לקחת מידות.
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/1126-jeepolog-archive

leonid tdi
20-05-16, 19:44
http://www1.4x4israel.com/site/albums/691/img/3121/152354.jpg

זה הקונוס של כתום , לא מאפשר לקפיץ לצאת מהמקום בחלק עליון .

http://www.katompu.co.il/car_hook_catalog.html

צורי
21-05-16, 08:59
תודה לכולם הרכבתי אתמול דרופקיט של בריטפארט.

shachar
21-05-16, 09:07
אם אתה רוצה להישאר עם מוט מייצב,
צריך להוסיף לו ספייסר בחיבור לשלדה על מנת שיתאים להגבהה של הרכב.

leonid tdi
23-05-16, 05:57
צריך גם לבדוק צינור נוזל בלמים בפתיחה מקסימלית .

-->