צפייה בגרסה מלאה : Article: פרויקט: מקרר רכב בבנייה עצמית
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3744-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%99%D7%A7%D7%98-%D7%9E%D7%A7%D7%A8%D7%A8-%D7%A8%D7%9B%D7%91-%D7%91%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA
יפה מאוד.
כל הכבוד על הפרויקט וגם על התעוד והשיתוף המפורט.
סחתיין על ההשקעה וסחתיין על התיעוד!!!
כל הכבוד !! כטכנאי קירור (שבנה כבר כמה מקררים לרכב) אני מבין את גודל ההשקעה שלך והמקצועיות!
2 הערות: 1 הייתי מתקין מאוורר קטן בתוך תא הקירור(לא משנה כלכך איפה) שיגרום לאוויר לנוע בתוך תא הקירור וגרום לקירור מהיר יותר ואחיד יותר
2. אחרי זמן פלטת הקירור תצבור קרח (דבר שיפגום ביכולת הקירור של המקרר)ותצטרך להפשירו ,צריך לחשוב לאן ואיך לנקז את המים של ההפשרה.
מרשים ביותר - מוריד את הכובע!!
כל הכבוד !! כטכנאי קירור (שבנה כבר כמה מקררים לרכב) אני מבין את גודל ההשקעה שלך והמקצועיות!
2 הערות: 1 הייתי מתקין מאוורר קטן בתוך תא הקירור(לא משנה כלכך איפה) שיגרום לאוויר לנוע בתוך תא הקירור וגרום לקירור מהיר יותר ואחיד יותר
2. אחרי זמן פלטת הקירור תצבור קרח (דבר שיפגום ביכולת הקירור של המקרר)ותצטרך להפשירו ,צריך לחשוב לאן ואיך לנקז את המים של ההפשרה.
שקלתי להכניס מאוורר (בעיקר בשלב ששקלתי לפצל לחלק מקפיא וחלק רגיל), ירדתי מזה בגלל שלא מצאתי הצדקה לפריזר והיה חבל לי על הביזבוז של המקום בפנים. אני מקווה שהרעיון של מבנה פנימי מאלומיניום והצמדה של המאייד לחלק העליון מצליחים לגרום לפיזור טמפ' סביר.
הזמנתי אחד כזה -
http://www.amazon.com/SainSonic-SS5380-Non-Contact-Thermometer-Fahrenheit/dp/B0081CSFUQ?ie=UTF8&psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o03_s00
בשבוע הבא אני אעשה מדידות ואדע עד כמה הפיזור אחיד.
לגבי קרח על המאייד - כל עוד אני לא מנסה להשתמש במקרר כמקפיא, בכל מקרה המדחס עובד לפרקים קצרים, ובינהם מה שיצטבר יפשיר.
לגבי ניקוז, כמו שכתבתי, עוד לא השתכנעתי שזה מצדיק את כל ההתעסקות. נשתמש ונראה.
כמות הקרח על המאייד משתנה בהתאם ללחות באוויר (תבדוק ביולי-אוגוסט)...ומספר הפעמים שפותחים את דלת המקרר.
תמיד חשדתי שאתה מזוכיסט(כמוני), פה הסרת כול חשש ושמץ.
כל הכבוד על יכולת תכנון ובצוע מקצועית להפליא.
שאילת תם, מעבר לגודל הפיזי והיכולת לאכלס אותו בתוך מגירות של רכסים, ועבודה ישירות ב-12 וולט, מה היתרונות המשמעותיים על מקרר מיני בר משרדי, 50 ליטר עם ממיר ל-220 וולט ?
מ-500 ש"ח קיבלתי עודף, עובד כבר כ-6 שנים, המקפיא יורד למינוס 20 מעלות ומתאים לאיכסון סטקים ושלגונים. מנתק על המצבר מגן מפני פריקה, ובדרך כלל מחזיק מעמד את הלילה ומניעה בבוקר.
עונה את דעתי,
חשבתי על הרעיון לפני שקניתי מקרר מגירה ב3000₪
ממיר מתח יש באוטו (לא מחובר. קיים לשימוש בעת הצורך. גם בעבודה היומיומית שלי).
ראשית, שאלו פה פעם לגבי מקרר משרדי. עלו טענות שהמדחס לא מותאם לטלטולי שטח וימות מהר. זאת פעם ראשונה שאני שומע על מישהו שזה עובד אצלו מספר שנים.
שנית, כחשמלאי, מפחיד אותי לחשוב על מתח 220v שעובד קבוע ברכב. בכל זמן הטיול. מספיק חוט אחד שרופף או משתפשף על גוף הרכב ואז בזזזזזזז..... לא נעים.
שוב, דעתי בלבד.
יש לך ממסר פחת למקרה של זליגת זרם? למקרה שהמקרר בעצמו מקצר או מחשמל?
איתי
ממסר פחת חסר משמעות ברכב כי זאת מערכת צפה, מגינים עליה עם משגוח.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
תראה לי רכב אחד שמחזיק ממיר מתח קבוע ברכב
ומנטר ירידה בבידוד או זליגה עם משגוח. אחד!
אני קצת (הרבה) פחות בקיא במערכות צפות ולדעתי היה כאן פעם דיון
אם מדובר בשנאי מבדל בממירי מתח.
לדעתך/נסיונך, לא ניתן להתחשמל מממיר מתח ברכב?
איתי
נסיתי להתייחס בגוף הכתבה, השיקולים (לפי העדיפות)-
1- בטיחות - כל ההתעסקות עם 220V ברכב, בטיול, חושך, רטובים, יחפים, עייפים...... לא אוהב את זה.
2- אורך חיים - מערכת של מדחס (מנוע והבוכנה) חייבים להתאים לטילטולים. גם אני מוכרח להודות שזה פעם ראשונה שאני שומע שמקרר משרדי מחזיק 6 שנים שטח. חוץ מזה שאני חושב שמקרר משרדי של 50 ליטר לוקח המון מקום.
3- נצילות אנרגטית. הממיר עצמו צורך הספק וגורם סתם לחימום נוסף בתוך הרכב.
דרך אגב, ללא שום קשר לשיקולים של המקרר.
סטיקים זה לא שלגונים :mad: אי אפשר להתייחס באותה הצורה ובאותה הנשימה.
אם אתה רוצה להנות מהסטיקים, תשכח מבשר קפוא.
סטייק במקרר צריך להראות כך (ואין לו שום בעיה להיות קח 3-4 ימים) -
108296108295108294
ואם לא "שוכחים" אותו על הגריל, ומורידים בזמן הנכון,,,,,, אז בצלחת זה צריך להראות כך -
108297108298
אם לא בעניין המקרר, אני מקווה שלפחות עזרתי בעניין הסטיקים :)
תראה לי רכב אחד שמחזיק ממיר מתח קבוע ברכב
ומנטר ירידה בבידוד או זליגה עם משגוח. אחד!
אני קצת (הרבה) פחות בקיא במערכות צפות ולדעתי היה כאן פעם דיון
אם מדובר בשנאי מבדל בממירי מתח.
לדעתך/נסיונך, לא ניתן להתחשמל מממיר מתח ברכב?
איתי
לדעתי אפשר להתחשמל מממיר ברכב, אין לי נסיון עם זה.
אני מכיר שני רכבים שמותקן בהם ממיר קבוע בלי שום הגנה, לא חושב שזה חכם אבל במדינת ה"סמוך" הכל עובד.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
אני מנסה להעלות את התמונות עוד הפעם (וכן אני עושה את זה מתוך מצב מתקדם :-( ).
לא מצליח להעלות תמונות לגוף התגובה.
אני רואה את התמונות גם בתגובה המקורית... הפרוייקט הבא: מנגל גז לשטח :)
הלו הלו!
זה פורום ציבורי! לא מעלים תמונות כאלה ככה סתם בלי אזהרה.
הרגת אותי...
נסיתי להתייחס בגוף הכתבה, השיקולים (לפי העדיפות)-
1- בטיחות - כל ההתעסקות עם 220V ברכב, בטיול, חושך, רטובים, יחפים, עייפים...... לא אוהב את זה.
2- אורך חיים - מערכת של מדחס (מנוע והבוכנה) חייבים להתאים לטילטולים. גם אני מוכרח להודות שזה פעם ראשונה שאני שומע שמקרר משרדי מחזיק 6 שנים שטח. חוץ מזה שאני חושב שמקרר משרדי של 50 ליטר לוקח המון מקום.
3- נצילות אנרגטית. הממיר עצמו צורך הספק וגורם סתם לחימום נוסף בתוך הרכב.
דרך אגב, ללא שום קשר לשיקולים של המקרר.
סטיקים זה לא שלגונים :mad: אי אפשר להתייחס באותה הצורה ובאותה הנשימה.
אם אתה רוצה להנות מהסטיקים, תשכח מבשר קפוא.
סטייק במקרר צריך להראות כך (ואין לו שום בעיה להיות קח 3-4 ימים) -
108296108295108294
ואם לא "שוכחים" אותו על הגריל, ומורידים בזמן הנכון,,,,,, אז בצלחת זה צריך להראות כך -
108297108298
אם לא בעניין המקרר, אני מקווה שלפחות עזרתי בעניין הסטיקים :)
כשהתחלתי את פרוייקט הסבת מקרר מיני בר לטובת הרכב, אכן אמרו לי שלא יחזיק אפילו נסיעה אחת.
לכן עיגנתי אותו עם רצועה שאוכל לפרק אותו בקלות.
מאז עברו 6 שנים ולא נגעתי בו. דפנות המקרר מגלות סימני חלודה, אבל המדחם בשיא אונו.
לגבי הנפח - הוא 50 ליטר, דפנות של כ-2 ס"מ ועוד תא המדחס בתוך אריזת קוביה שהיא אחרי כדור הכי יעילה בניצול נפח.
בתא ההקפאה הטמפרטורה יורדת למינוס 20 מעלות ומתאימה לאיחסון שלגונים, בתא המקרר כ-7 מעלות לטובת הסטקים, סלטים ובירה.
להתחשמל ממערכת צפה מאוד קשה, גם אם יש זליגה. התחשמלות תקרה רק אם יסגר מעגל, וזה אומר לגעת עם חלק גוף אחד בזליגה, נניח בגוף הרכב או המקרר, ובחלק גוף אחר לגעת בו זמנית במוליך השני הנושא את 220 וולט. קיצר, יותר קל להתחשמל בבית במערכת מארקת.
ובלי קשר לכל השאר, מ-500 שקל קבלתי עודף.
ברור שיש פתרונות טובים, נוחים ויעילים יותר, אבל בשביל הסכום הזה מדובר בפיתרון אפקטיבי ביותר.
- - - Updated - - -
במידה ולא הייתי ברור בנושא "הסטקים והשלגונים".
מאחר ומדובר במקרר בייתי, יש לו תא הקפאה קטן בנפח של כ-6 ליטר, וכל השאר תא קרור רגיל, כך שניתן בו"ז להקפיא שלגונים (או כמה ק"ג בשר קפוא לנסיעה של כמה ימים) ולשמר טפמרטורה לשאר המזון והסטקים הטריים.
אגב, לחלק מהמקררים היקרים בתצורת ציידנית, אין את היכולת הזאת של שני אזורי קירור.
- - - Updated - - -
אני רואה את התמונות גם בתגובה המקורית... הפרוייקט הבא: מנגל גז לשטח :)
הבעייה אתך שאתה מרוכז במקומות הלא נכונים ....... ע"ע "האמינות האגדית של טויוטה...." :p
טולמנס מוכרים ב 2000 ש"ח גריל נירוסטה גדול שהם נתקעו אתו. הם נתקעו אתו (להערכתי) בגלל שאין לו רגלים \ ארון , מה שעושה אותו אידיאלי לצרכים שלנו.
108316
סידרתי לו חיבור מהיר לתשתית ישנה של גריל אחר ( המדפים בצד עוד לא הושלמו), אבל הגריל עצמו ניתן להובלה קלה על הגג (גם בבגז' אבל מי רוצה את הליכלוך הזה בפנים).
לא בטוח שאני ארצה להיסחב איתו בטיולים, אבל "להפקות" אוכל כמו יום עצמאות או ערב בחוף הים...... זה פתרון פרקטי.
ועוד התנצלות קלה, התקנתי את המקרר ברכב ב-2008.
קרוב ל-8 שנים עם אותו מדחס ואותו ממיר סיני שנזקק פעם אחת לנקוי המאוורר מאבק.
מצ"ב קישור לגלריה שעשיתי בעבר הרחוק:
https://picasaweb.google.com/115379688584394031666/JBvUyE#slideshow/5399513298419398210
הבעייה אתך שאתה מרוכז במקומות הלא נכונים ....... ע"ע "האמינות האגדית של טויוטה...." :p
נראה לי שאתה מבלבל עם נדב אחר ...
בכל מקרה, הגג אצלי כבר תפוס אז אני מתכנן משהו הרבה יותר קומפקטי...
ועכשיו בזכותך גם הבטן מקרקרת. באמת תודה רבה לך :)
GodsFather
21-05-16, 22:15
למה כזה מנגל גדול לטיול? אתה צולה לגדוד?
יש פתרונות אלגנטיים שנידונו גם פה בפורום מבית קולמן וחבריו. מנגלים נישאים נהדרים גם לסטייקים. עם בלון גז סטנדרטי ובלוני גז של גזיה.
למה כזה מנגל גדול לטיול? אתה צולה לגדוד?
יש פתרונות אלגנטיים שנידונו גם פה בפורום מבית קולמן וחבריו. מנגלים נישאים נהדרים גם לסטייקים. עם בלון גז סטנדרטי ובלוני גז של גזיה.
תקרא טוב מה כתבתי, אני לא חסיד של גריל לטיולים, ובכלל, אני כבר מזמן לא בטיולים עם 100 ילדים :-) .
הגריל נקנה לשימוש ביתי, ואני משתמש בו רק לארועי אוכל (יום העצמאות, ערב בים...).
כל מה שניסתי להגיד, שברגע שאתה מנתק גריל ביתי מהרגלים \ ארון שהוא עומד עליו, זה הופך אותו לנייד סביר.
זה יהיה יותר זול, וזמין מגריל טיולים יעודי.
גודל? שכל אחד יחליט איזה גודל נח לו.
רבותי,
התרשמתי מאוד מהידיים הטובות מהמוטיבציה ומהמימוש.
אולם הדרך הנכונה לכך הוא שימוש בקירור ע"י אמוניה. כמו בכל תעשיית ה -RV.
זו יח' ללא חלקים נעים העובדת בצורה דומה של מחזור קרנו, אידוי עיבוי רק לא ע"י גז פראון הדורש דיחוס אלא ע"י אמוניה הדורשת התפשטות (חימום). כך בחימום (נצילות גבוהה) אפשר לשאוב חום (=מקרר).
מכיון ואמוניה הוא נוזל לא "ירוק" לא רואים מקררים כאלו בכל מקום למעט תחום המזון.
אבל יש פתרונות להשיג יח' קירור כזו לרכב שגדלה בערך 30סמ על 10סמ על 50סמ
אשמח לעזור למעוניינים.. (אפשר לאמייל)
לא 220 ולא ניקוז ולא פחת ולא בטיח...
לעשות כמו שצריך...
רק בשמחות !!
שהתחלתי את פרוייקט הסבת מקרר מיני בר לטובת הרכב, אכן אמרו לי שלא יחזיק אפילו נסיעה אחת.
לכן עיגנתי אותו עם רצועה שאוכל לפרק אותו בקלות.
מאז עברו 6 שנים ולא נגעתי בו. דפנות המקרר מגלות סימני חלודה, אבל המדחם בשיא אונו.
לגבי הנפח - הוא 50 ליטר, דפנות של כ-2 ס"מ ועוד תא המדחס בתוך אריזת קוביה שהיא אחרי כדור הכי יעילה בניצול נפח.
בתא ההקפאה הטמפרטורה יורדת למינוס 20 מעלות ומתאימה לאיחסון שלגונים, בתא המקרר כ-7 מעלות לטובת הסטקים, סלטים ובירה.
להתחשמל ממערכת צפה מאוד קשה, גם אם יש זליגה. התחשמלות תקרה רק אם יסגר מעגל, וזה אומר לגעת עם חלק גוף אחד בזליגה, נניח בגוף הרכב או המקרר, ובחלק גוף אחר לגעת בו זמנית במוליך השני הנושא את 220 וולט. קיצר, יותר קל להתחשמל בבית במערכת מארקת.
ובלי קשר לכל השאר, מ-500 שקל קבלתי עודף.
ברור שיש פתרונות טובים, נוחים ויעילים יותר, אבל בשביל הסכום הזה מדובר בפיתרון אפקטיבי ביותר.
- - - Updated - - -
במידה ולא הייתי ברור בנושא "הסטקים והשלגונים".
מאחר ומדובר במקרר בייתי, יש לו תא הקפאה קטן בנפח של כ-6 ליטר, וכל השאר תא קרור רגיל, כך שניתן בו"ז להקפיא שלגונים (או כמה ק"ג בשר קפוא לנסיעה של כמה ימים) ולשמר טפמרטורה לשאר המזון והסטקים הטריים.
אגב, לחלק מהמקררים היקרים בתצורת ציידנית, אין את היכולת הזאת של שני אזורי קירור.
- - - Updated - - -[/QUOTE]
הי
איזה ממיר משמש אותך למקרר בבקשה?
בעבר ניסיתי עם ממיר 1000w סיני כמובן
והוא לא מצליח להכניס את המקרר לפעולה היות וצריכת המתח של המדחס בהנעה גבוהה.
אם אכן עובד על ממיר, זה אכן חידוש.
רבותי,
התרשמתי מאוד מהידיים הטובות מהמוטיבציה ומהמימוש.
אולם הדרך הנכונה לכך הוא שימוש בקירור ע"י אמוניה. כמו בכל תעשיית ה -RV.
זו יח' ללא חלקים נעים העובדת בצורה דומה של מחזור קרנו, אידוי עיבוי רק לא ע"י גז פראון הדורש דיחוס אלא ע"י אמוניה הדורשת התפשטות (חימום). כך בחימום (נצילות גבוהה) אפשר לשאוב חום (=מקרר).
מכיון ואמוניה הוא נוזל לא "ירוק" לא רואים מקררים כאלו בכל מקום למעט תחום המזון.
אבל יש פתרונות להשיג יח' קירור כזו לרכב שגדלה בערך 30סמ על 10סמ על 50סמ
אשמח לעזור למעוניינים.. (אפשר לאמייל)
לא 220 ולא ניקוז ולא פחת ולא בטיח...
לעשות כמו שצריך...
רק בשמחות !!
שהתחלתי את פרוייקט הסבת מקרר מיני בר לטובת הרכב, אכן אמרו לי שלא יחזיק אפילו נסיעה אחת.
לכן עיגנתי אותו עם רצועה שאוכל לפרק אותו בקלות.
מאז עברו 6 שנים ולא נגעתי בו. דפנות המקרר מגלות סימני חלודה, אבל המדחם בשיא אונו.
לגבי הנפח - הוא 50 ליטר, דפנות של כ-2 ס"מ ועוד תא המדחס בתוך אריזת קוביה שהיא אחרי כדור הכי יעילה בניצול נפח.
בתא ההקפאה הטמפרטורה יורדת למינוס 20 מעלות ומתאימה לאיחסון שלגונים, בתא המקרר כ-7 מעלות לטובת הסטקים, סלטים ובירה.
להתחשמל ממערכת צפה מאוד קשה, גם אם יש זליגה. התחשמלות תקרה רק אם יסגר מעגל, וזה אומר לגעת עם חלק גוף אחד בזליגה, נניח בגוף הרכב או המקרר, ובחלק גוף אחר לגעת בו זמנית במוליך השני הנושא את 220 וולט. קיצר, יותר קל להתחשמל בבית במערכת מארקת.
ובלי קשר לכל השאר, מ-500 שקל קבלתי עודף.
ברור שיש פתרונות טובים, נוחים ויעילים יותר, אבל בשביל הסכום הזה מדובר בפיתרון אפקטיבי ביותר.
- - - Updated - - -
במידה ולא הייתי ברור בנושא "הסטקים והשלגונים".
מאחר ומדובר במקרר בייתי, יש לו תא הקפאה קטן בנפח של כ-6 ליטר, וכל השאר תא קרור רגיל, כך שניתן בו"ז להקפיא שלגונים (או כמה ק"ג בשר קפוא לנסיעה של כמה ימים) ולשמר טפמרטורה לשאר המזון והסטקים הטריים.
אגב, לחלק מהמקררים היקרים בתצורת ציידנית, אין את היכולת הזאת של שני אזורי קירור.
- - - Updated - - -[/QUOTE]
אתה כנראה מתכוון לשאול את sportage המשתמש במקרר משרדי רגיל ולא את עמריהונתן שהגיב לו אבל הציטוט יצא משובש...
למיטב ידיעתי הוא משתמש בדיוק בממיר מסוג שאתה ניסית ולא מצלחת - ממיר סיני של 1000W, כנראה שהממיר שאתה ניסית היה מאיכות פחות טובה / לא באמת 1000W...
הי
איזה ממיר משמש אותך למקרר בבקשה?
בעבר ניסיתי עם ממיר 1000w סיני כמובן
והוא לא מצליח להכניס את המקרר לפעולה היות וצריכת המתח של המדחס בהנעה גבוהה.
אם אכן עובד על ממיר, זה אכן חידוש.
[/QUOTE]
מה שגבוה זאת צריכת הזרם ולא המתח.
מה עובי ואורך המוליך שהשתמשת מהמצבר לממיר?
אתה צריך מוליך מספיק עבה כדי להחזיק את הפיק של הזרם.
לאורך מוליך של 2 מטר צריך להיות משהו כמו 8 ממ"ר.
Sent from my LG-D855 using Tapatalk
איזה הספק (W) יש למדחס של המקרר שלך (זה צריך להיות כתוב ).
מקררים משרדיים לא עוברים את ה 100W (אני לא אתפלא אם זה מדחס של 60-70W) מה שאומר שגם בהפעלה הם רחוקיייייים מ 1000W.
ע"מ לשלול ספק סיני דפוק, תנסה לחבר הכל ישירות למצבר עם כבלים קצרים (מצבר לממיר).
כמו שנאמר פה, שים לב לעובי הכבל 8-10 ממ"ר.
אם עדיין לא מניע, תשאיל ממיר ותנסה עעם ממיר אחר.
לממיר של 1000W לא צריכה להיות בעיה להפעיל מקרר משרדי של 50-100 ליטר .
ממשיך בקו השרשור, איזה עובי חוט נדרש למקרר 45ל סטנדרטי?
לפי המפרט, אמור לקחת 3אמפר בעומס, וכ-1.5-2 בשימור טמפ.
מרחק של המקרר מהמצבר כ-3.5 מטרים.
ממשיך בקו השרשור, איזה עובי חוט נדרש למקרר 45ל סטנדרטי?
לפי המפרט, אמור לקחת 3אמפר בעומס, וכ-1.5-2 בשימור טמפ.
מרחק של המקרר מהמצבר כ-3.5 מטרים.
http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html
הי
איזה ממיר משמש אותך למקרר בבקשה?
בעבר ניסיתי עם ממיר 1000w סיני כמובן
והוא לא מצליח להכניס את המקרר לפעולה היות וצריכת המתח של המדחס בהנעה גבוהה.
אם אכן עובד על ממיר, זה אכן חידוש.
[/QUOTE]
כל מה שניסיתי לטעון פה (לאוזניים ערלות) שהסבת מקרר חשמלי למקרר לרכב זה פתרון בעייתי ויש דרך נכונה יותר.
אסביר:
מקרר באופן כללי הוא צרכן גדול, כלומר עומס גדול על מע' חשמל ברכב.
זה לא משנה אם תשתמש בממיר, או תסב למדחס 12v, האנרגיה זהה בשני המקרים (תאורטית, - נצילות הממיר).
שורה תחתונה - זה יעבוד, אבל לא תוכל למשל להשאיר בחנייה את המקרר בפעולה יום שלם (חם) בלי לרוקן את המצבר, או לחלופין, בנסיעה להעמיס את האלטרנטור לאורך זמן (לא לעולם חוסן). אלא לעבוד "בהצצות" לכבות להדליק את המנוע ו/או המקרר. ככה תתמרן בין המצבים "ותישרוד".
הבעיות בממירים שהוזכרו כאן, הם הספייק (קפיצה) של עומס בהתנעה. המדחס בהתנעה דורש זרם גבוה יותר מזה שבפעולה.. בדיוק כמו שמתחילם לדווש באפניים.. ההתחלה קשה יותר.. (stall torque) ולכן לא ההספק הנומינאלי קובע, אלא ה-peak בהתנעה.
מקרר העובד ע"ב אמוניה דורש חימום. זה יותר קל לייצר ברכב. מדוע? משום ש: א.גוף חימום ובידוד טוב אפשר להפעיל בזרמים נמוכים (הספקים נמוכים) ב. בעת חנייה, עוברים לגז בוטן לחימום בבערה. בדיוק כמו בכל קראוון, יאכטה וכו'... לא המצאתי כאן דבר... אני רק מנסה לפתוח את העיניים.
אז מי שרוצה פתרון מהיר שיקנה מקרר בהום סנטר שיסיב את המדחס ל 12v או שישים ממיר 220 חזק ושיהיה בריא.
מי שרוצה מקרר 24 שעות ביממה גם לטיולים בני כמה ימים, ומי שחפץ בעמיסה נכונה הנדסית לרכב, הכיוון הוא קירור בתווך אמוניה.
עניתי או שבלבלתי לאנשים ת'מוח ?
רק טוב !!
מקווה שהבהרתי
http://www.solar-wind.co.uk/cable-sizing-DC-cables.html
תודה.
לפי המחשבון, חוט 4ממ באורך 3,5מ גבולי למקרר+משאבת מים, ויכול להסביר למה המקרר מגלה חוסר שביעות רצון מהצרכן החדש על הקו.
boaz avrahami
24-07-16, 08:13
דורון, שים לב גם לחיבורים.
אם זה טבעות למשל שיהיה להם שטח מגע מספיק גדול.
אותו דבר גם לגבי קונקטורים.
המערכת נמדדת בחוליה החלשה
זה עבד עד שהצרכנים הנוספים על הקו התווספו.
אמנם המשאבה לא עובדת רציף, אבל שילוב שלה, יחד עם תאורת לד בלילה, כנראה גורמים למפל שמנתק את המקרר בגלל המעגל הגנה שבו.
אני מתכנן שדרוג מסודר של החשמל למקרר והצרכנים הנוספים.
כל מה שניסיתי לטעון פה (לאוזניים ערלות) שהסבת מקרר חשמלי למקרר לרכב זה פתרון בעייתי ויש דרך נכונה יותר.
אסביר:
מקרר באופן כללי הוא צרכן גדול, כלומר עומס גדול על מע' חשמל ברכב.
זה לא משנה אם תשתמש בממיר, או תסב למדחס 12v, האנרגיה זהה בשני המקרים (תאורטית, - נצילות הממיר).
שורה תחתונה - זה יעבוד, אבל לא תוכל למשל להשאיר בחנייה את המקרר בפעולה יום שלם (חם) בלי לרוקן את המצבר, או לחלופין, בנסיעה להעמיס את האלטרנטור לאורך זמן (לא לעולם חוסן). אלא לעבוד "בהצצות" לכבות להדליק את המנוע ו/או המקרר. ככה תתמרן בין המצבים "ותישרוד".
הבעיות בממירים שהוזכרו כאן, הם הספייק (קפיצה) של עומס בהתנעה. המדחס בהתנעה דורש זרם גבוה יותר מזה שבפעולה.. בדיוק כמו שמתחילם לדווש באפניים.. ההתחלה קשה יותר.. (stall torque) ולכן לא ההספק הנומינאלי קובע, אלא ה-peak בהתנעה.
מקרר העובד ע"ב אמוניה דורש חימום. זה יותר קל לייצר ברכב. מדוע? משום ש: א.גוף חימום ובידוד טוב אפשר להפעיל בזרמים נמוכים (הספקים נמוכים) ב. בעת חנייה, עוברים לגז בוטן לחימום בבערה. בדיוק כמו בכל קראוון, יאכטה וכו'... לא המצאתי כאן דבר... אני רק מנסה לפתוח את העיניים.
אז מי שרוצה פתרון מהיר שיקנה מקרר בהום סנטר שיסיב את המדחס ל 12v או שישים ממיר 220 חזק ושיהיה בריא.
מי שרוצה מקרר 24 שעות ביממה גם לטיולים בני כמה ימים, ומי שחפץ בעמיסה נכונה הנדסית לרכב, הכיוון הוא קירור בתווך אמוניה.
עניתי או שבלבלתי לאנשים ת'מוח ?
רק טוב !!
מקווה שהבהרתי
שלום דורון מסמרטק וברוך הבא.
לא, לא הבהרת כלום ולכן אתה גם לא מקבל התיחסות לדבריך.
אם אתה באמת רוצה לסייע, ורוצה לפרט באופו ברור ומושכל איך בונים מקרר שעובד על מחזור אמוניה, אילו חלקים צריך ומה סדרי גודל של עלויות - אתה יותר ממוזמן.
אם כל כוונתך היא לייצר טיזינג כדי שמישהו ישלח לך מייל ותמכור לו מקרר - אין צורך בעזרתך באתר.
ואם טעיתי, חלילה, באפשרות השנייה- קבל התנצלותי מראש.
שלום דורון מסמרטק וברוך הבא.
לא, לא הבהרת כלום ולכן אתה גם לא מקבל התיחסות לדבריך.
אם אתה באמת רוצה לסייע, ורוצה לפרט באופו ברור ומושכל איך בונים מקרר שעובד על מחזור אמוניה, אילו חלקים צריך ומה סדרי גודל של עלויות - אתה יותר ממוזמן.
אם כל כוונתך היא לייצר טיזינג כדי שמישהו ישלח לך מייל ותמכור לו מקרר - אין צורך בעזרתך באתר.
ואם טעיתי, חלילה, באפשרות השנייה- קבל התנצלותי מראש.
אם לא הייתי ישראלי הייתי נפגע מהתגובה... אבל אני ישראלי ג'יפאי בדיוק כמו כולם פה, אז אקבל את זה כדחקה וסוגרים עניין.
אני לא מוכר כלום !!
קשה בפורום ללמד מי שלא בתחום.
אשמח להסביר מה קונים, איך מחברים ומה עושים... אשלח תמונות בערב של המערכת ואנסה לתת מניסיוני למי שלא מכיר.
מתנצל מראש אם "דיברתי גבוהה" אני מהנדס בעוונותיי, ואם זה קרה אז בתום לב...
בסה"כ הכוונה להרים את רמת הידע, ופחות "חאפריות" המאפיינת את כולנו.. (גם אני נגוע..)
אני לא מרוויח דבר להיפך רק כאב ראש... :-)
מי שירצה, אחלה ומי שלא גם אחלה !! הכל בכיף ומרצון טוב.
ואם עצבנתי מישהו, התנצלותי מראש !!
נשתמע כולם, שבוע טוב.
חנן-ג'יפולוג
24-07-16, 10:35
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=22864
מאז ההתנסות הקצרצרה והגרועה עם מקרר אמוניה (צריכת חשמל מזעזעת וחוסר תפקוד בטלטולים) אני עם מקרר סטנדרטי לרכב והכול טוב.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=22864
מאז ההתנסות הקצרצרה והגרועה עם מקרר אמוניה (צריכת חשמל מזעזעת וחוסר תפקוד בטלטולים) אני עם מקרר סטנדרטי לרכב והכול טוב.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
++1
יש לי מקרר (25L) אמוניה בן עוד מעט 30 שנה!
הוא עובד נחמד מאוד במקום קבוע, ובכלל היכולת לעבוד על גז (אש) , נהדרת שעושים "מחנה" של כמה ימים.
עדיין, מדובר בתפוקת קירור מאוד קטנה , מה שמצריך משטר מאוד קשיח של פתיחות וסגירות של המקרר.
לגבי הרעיון של להשאיר מקרר עם אש דולקת בתוך רכב....... שכל אחד אחד יעשה את השיקול שלו.
לגבי להשאיר מקרר (עם מדחס) עובד ברכב חונה, תחפש בגוף הכתבה עצמה התייחסתי לזה - אין בעייה להשאיר מקרר ל 5-8 שעות.
דרך אגב, מיכל גז, לוקח מקום? אז במקומו תשים מצבר נוסף.
דורון,
אמוניה אכן משמשת בתעשיה לקרור, אבל האם אתה מכיר דגם של מקרר אמוניה, שמקרר גם בטילטולים של רכב שטח, בבקשה תשלח איזה קישור.
לגבי הטיעונים נגד מקרר חשמלי, אני מוכרח להודות, שהטענה ש 3A זה עומס בלתי נסבל על האלטרנטור.......לא בדיוק משכנעת.
נסית פעם לחשוב איזה עומס גורמת נסיעת לילה? או נסיעה עם אורות ביום ( 2X55W = > 9-10A ).
גם הטענה של הספייק זו סתם הפחדה, אני אומר לך באחריות (ותאמין לי שהשקעתי בזה לא מעט בחצי שנה האחרונה), בדקתי 3 מדחסים שונים , כולם צרכו בין 2.5A ל 5,5A (במצב עבודה) ואף אחד לא עבר לעולם את ה10A בהתנעה, וגם זה, היחידי שהתקרב זה 50 DANFOSS וגם זה בהתנעה למהירות גבוהה עם מערכת חמה (לחץ ראש גבוה).
בד"כ , המדחסים האלו לא חוצים את ה 6-8A זרם התנעה.
תודה.
לפי המחשבון, חוט 4ממ באורך 3,5מ גבולי למקרר+משאבת מים, ויכול להסביר למה המקרר מגלה חוסר שביעות רצון מהצרכן החדש על הקו.
בחיית דורון...
כמה עולה 8-10 מ' חתך 10ממ"ר ???
הגז הבא שתתן בעלייה לג'אבל xxxx יעלה לך יותר.
שים חוט טוב (לפני שאני מזכיר לך, שאני משכתי גם אפס... ולכן כתבתי 8-10 מטר), ותפסיק לדאוג.
לא מתחמם, לא נמס, לא אובדני אנרגיה.
ודרך אגב, אני לוחץ, עם פלייר, נעל כבל מנחושת, ואז מחמם, בזהירות! עם מבער, וממיס כמות יפה של בדיל על כל הסיפור הזה.
boaz avrahami
24-07-16, 13:32
מקרר אמוניה לא יעיל כמו מקרר מדחס אבל יש לו יתרונות משלו... במיוחד קירור ללא חשמל אלא באמצעות חימום נקודה מסויימת בקו שגורמת לסחרור במערכת. לרוב החימום באמצעות להבת גז בישול.
היה פעם ללוריה משהו כזה מזרח ארופאי
מקרר אמונייה נשמע מעניין מסיבה פשוטה: במקום תא סולרי של חשמל, ומערכת חשמל נוספת אפשר להשתמש במקור חום שכמעט אף פעם לא חסר ברכב: שמש והמנוע עצמו... ובקראוון אולי אפילו להתקין קולט שמש דומה לקולט הביתי רק קטן יותר ועם סירקולצייה של שמן חם לקרר את המקרר..
אני ממש ישמח לשמוע פרטים על הדבר הזה!
Sent from my CW-Vi7 using Tapatalk
בחיית דורון...
כמה עולה 8-10 מ' חתך 10ממ"ר ???
הגז הבא שתתן בעלייה לג'אבל xxxx יעלה לך יותר.
שים חוט טוב (לפני שאני מזכיר לך, שאני משכתי גם אפס... ולכן כתבתי 8-10 מטר), ותפסיק לדאוג.
לא מתחמם, לא נמס, לא אובדני אנרגיה.
ודרך אגב, אני לוחץ, עם פלייר, נעל כבל מנחושת, ואז מחמם, בזהירות! עם מבער, וממיס כמות יפה של בדיל על כל הסיפור הזה.
איי, למה ככה?
כמו שאמר הבדואי לבנו: ״יא איבני, אם לא תשאל, איך תלמד?״
מחזיק מעצמי חכם קטן בחשמל ולכן שואל.
בזמנו, המליצו לי על חוט 4ממ, כמתאים לשימוש.
בדיעבד, לא מספיק.
חוט 8ממ נרכש כבר, וממתין לתיבת פיוזים שתמוקם בארגז לטובת פיצול לצרכנים.
הפרוצדורה עם הבדיל מוכרת ומבוצעת.
boaz avrahami
24-07-16, 19:27
8 ממ או 8 ממר?
איפה קנית וכמה עולה?
8ממ.
כמה שקלים למטר.
חנות ציוד חשמל כללית.
תיבת הפיוזים כנראה תיתרם מיונדאי מושבת.
מעלה את הנושא מהאוב...
הנה קיצור דרך שחשבתי עליו. במקום לקנות חלקים - לקנות בזול יחסית מקרר משומש, שהבעיה שלו היא הקופסה או הדלת. כלומר שבור אבל עובד. לשחוט ממנו את החלקים ואת הקופסה לזרוק.
יש כאן סיכון בהיבט של חלקים מתיישנים?
אסף.
boaz avrahami
14-10-16, 17:40
כמו מנוע מפירוק....
הפתעה. אם זה סיני ההפתעה תהיה עם הסתברות פחות חביבה...
אתה מכיר הרבה הזדמנויות כאלו של מקרר שבור?
לדעתי מוצר איכותי לא נשבר אלא עם התעללו בו
מה הסיכוי שיתקלקל משהו ברכב משומש?
במקרר, אפילו פחות.
תחשוב על שעות העבודה של מקרר ביתי,או אפילו של יאכטה שמפליגה באמת (לא בשבת סביב המרינה בהרצליה), המדחס מיועד לעבוד שנים.
רובנו פה מטיילי סוף שבוע וחג, כמה שעות המדחס עושה בשנה?
נראה לי סיכון סביר ביותר.
דרך אגב, היתרון בכיוון הזה, אתה מקבל מערכת (מדחס, מאייד, ומעבה) שמישהו כבר תיכנן והתאים, זה לדעתי יתרון חשוב.
נקודה אחת לתשומת לב - שמן במדחס.
יש חשיבות לסוג השמן (לפי סוג הגז).
אסור לערבב שמנים שונים.
שמן שהיה חשוף לאוויר מתחמצן וצריך להחליף.
אם ברח שמן (בזמן העבודה של הפירוק וההרכבה), חיבים להוציא את הכל, ולהכניס חדש (לפי משקל).
החלק שאולי הכי מועד לתקלות, המאוורר, אבל זה גרושים ואים בעיה להחליף.
במחשבה שניה, אם אתה מצליח לפרק את כל המערכת קירור בלי לפתוח אותה, זה בכלל יתרון (בהנחה שאתה מכסח את הגוף הישן).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.