PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיסקו בנזין - כיוון שסתומים



disckobi
07-11-05, 09:40
האם יש כיוון שסתומים לדיסקו בנזין?
יש דפיקות מהשסתומים בעיקר לאחר התנעה ראשונה.
נורית לחץ השמן כבת לאחר 4-5 שניות אך דפיקות השסתומים ממשיכות מספר דקות נוספות.
האם יש צורך בכיוון שסתומים, או שהבעיה היא אחרת?
בעקרון לא חסר שמן, והוחלף לפני כ 5000 ק"מ.
תודה קובי.

ניר ל
07-11-05, 10:27
http://www.jeepolog.com/jp_forum/viewtopic.php?t=10548

מרימים הידראולים - לא ניתן לכוון.
החלפת גל זיזים + מרימים הידראוליים (ואם כבר אז גם שרשרת טיימינג + גגש"ים), זה הפתרון הסופי היחיד. בינתיים אתה יכול להסתפק בשימוש בשמן סינטטי או לחיות עם זה ככה.

חנן-ג'יפולוג
07-11-05, 10:35
נורית לחץ השמן כבת לאחר 4-5 שניות

אני לא מכיר את סוג הרכב שלך, אבל זה נשמע לי המון, לאור היכרות עם רכבים אחרים. זה בדרך כלל פחות משניה. לדעתי, אתה צריך להתחיל מלפתור את זה.
או שזו בעייה מהותית יותר כגון בלאי במיסבי קרנק וגל זיזים, או משאבת שמן, או שזה משהו מינורי כמו מסנן שמן תחליפי ירוד ללא שסתומים, או סוג שמן לא נכון או סיבה אחרת.

disckobi
07-11-05, 23:05
לחנן,
סוג הרכב זה דיסקו 96 בנזין.
לאחרונה נורית השמן כבת מאוחר, עד לא מכבר הנורית הייתה כבת לאחר 1/2 שניה.
צינת להחליף לשמן סינטטי, האם זה בריא לבנזין עם 200K?
במסנן יש שסתום אך בכל מקרה השבוע אחליף מסנן ושמן, מה מומלץ?סינטטי 1/2 סינטטי?
תודה על ההתייחסות.

ניר ל
07-11-05, 23:17
צירפתי לינק לתגובה הקודמת שלי - בדיוק אותו סיפור, כנס ללינק.
ממתי הנורה דולקת יותר זמן, מאז החלפת השמן האחרונה ? אם כן אז לאיזה שמן החלפת ובאיזה פילטר השתמשת ?

disckobi
08-11-05, 21:59
ניר שלום,
טרם החלפתי שמן, הרכב רוב הזמן עמד (רכב שני) כך שכמעט ולא נסעתי בו.
ראיתי את הלינק אך לא מצאתי את הסוג המומלץ בארץ, תחליפים יש בשפע.
בנוגע למנורה, יום בהיר אחד החלה הנורה להשאר דלוקה, בדקתי שמן היה חסר כ3/4 ק"ג, הוספתי חצי סינטטי, אך המנורה המשיכה לדלוק כ 5 שניות לאחר התנעה ראשונה.

ניר ל
08-11-05, 23:01
שאלת בעבר שאלה בנושא סוג השמן המומלץ, התשובה נשארה אותה תשובה -
אם הכל תקין, אין בעיה עם שמן מינראלי איכותי שמוחלף בתדירות גבוהה.
דיווחת בעבר כי אתה משתמש בשמן רגיל ואין רעש שסתומים מהמנוע - הייתי מציע לך להחליף שמן+פילטר ולהסתפק בשמן מינרלי רגיל (מבית טוב, תקן API SJ לפחות, SH או SL עוד יותר טוב), שים לב לא לערבב סוגי שמנים (מינראלי בסינטטי או חצי וכו') זה לבד עלול לגרום לך לבעיות. אם הבעיה לא תיפתר אחרי החלפת השמן והפילטר, נסה להשתמש בשמן סינטטי 5/40.
כפי שכתבתי בעבר - אצלי היתה אותה תופעה בדיוק, ביצעתי מספר פעולות בבת אחת - פירוק של אגן השמן , ניקוי שלו, ניקוי צינור איסוף השמן (לא היה סתום), החלפת פילטר, שימוש בשמן סינטטי, כיום נורית לחץ השמן נכבית כעבור שניה גם לאחר עמידה ממושכת של הרכב ואין יותר נקישות. לי לא היה נסיון קודם עם הרכב, לא זכרתי שזה היה קודם, כנראה שהחלפת השמן מחצי סינטטי זול לסינטטי איכותי היתה הפתרון.

-->