התחברות

צפייה בגרסה מלאה : צמיגים ונסיעה על חול- טריוס 2011 אוט'



rsm130d
08-06-16, 19:23
שלום,

התחדשתי לאחרונה בטריוס 2011.
ברישיון רשום שמידת הצמיג היא- 215/65/16.

מידי פעם בסופי שבוע, אני רוצה לנסוע איתה על דיונות, חולות עמוקים (בטווח המותר מהים שקבעו הרשויות).

1. איזה דגם צמיג אני צריך?

2. במידה ויהיו על הרכב צמיגי שטח, ובהנחה שאני אפעיל נעילה + אוריד אוויר מהגלגלים + שילוב הילוך L (אין לרכב הילוך כוח),
הרכב לא יתרגש מנסיעה על חולות עמוקים\ דיונות?

3. יש טעם לשדרג את המידת צמיג ל- 225/70 ? זה ישפר באופן ניכר את הנסיעה על חול?

4. יש איזה שהו מכשיר שאיתו אוכל לחלץ את הרכב באופן עצמאי משקיעה בחול?
נראה לי שתמיד טוב שיהיה כזה מכשיר לשעת חירום (במידה ויש כזה דבר למכירה)

5. אולי עוד משהו שכחתי לפני כניסה לשטח חולי?

תודה רבה

ש01
09-06-16, 11:43
לא מכיר טיריוס אבל,
עם סמוראי נסעתי בדיונות ללא שילוב 4X4. רוצה לומר - הרכבים האלו קלים מאוד ולכן יותר פשוט לנסוע על חול.
להוריד אוויר מהגלגלים תמיד עוזר, משפר את האחיזה גם בחול.
המומחים טוענים שעדיף צמיד חלק יחסית על צמיג שטח מלא.
לא תמיד צריך להעביר ל L. בחול אתה רוצה להגיע למהירות סבירה ואז לשמור על רצף תנועה. אל תלמד מאילו שנוסעים מהר (מאוד) על החול, לא תמיד זה נחוץ ועלול להסתיים באסון.
מכשור - יש מספר מתקנים לחילוץ עצמי, אבל תתחיל באת חפירה...
בנסיעה על חול/דיונה, הרכב עובד בעומס גבוה ולכן עלול להתחמם. אם המערכות תקינות ויש מאברר חשמלי - תהייה בסדר.
בכלל כדאי ללמוד נסיעה בחולות בחורף, אז הדיונות לחות וסכנת השקיעה יורדת באופן משמעותי.
אבל, ולסיום - יש איזורי דיונות עם שבילים. סע לשם, בבקשה אל תרד מהשבילים. גם אם אתה רחוק מהחוף ולא בשמורת טבע, הנזק לחי, לצומח ולסביבה אדיר.
תתחדש

דרור ברלי
09-06-16, 12:19
צמיגי כביש עובדים נפלא על חול.
צריך להוריד הרבה אויר (כמה? משתנה מרכב לרכב. בוא ונאמר 12-15 PSI יספיקו לך).
חשוב לשמור על מומנטום, לא לעצור בתחתית "אמבטיות" מהן יהיה קשה לצאת אח"כ וכמובן גם להיזהר מפניות חדות - שלא תפרוק צמיג מהג'נט.

במקרה של הטריוס - להקפיד לנעול דיפ' מרכזי

נדב ש.
09-06-16, 13:21
עוד טיפ-"לתכנן" את ה"נסיעה", והכוונה לעצירה, לא לבלום בפיתאומיות, אתה גורם לגלגלים שקיעה בחול ואז תחילת נסיעה קשה מאוד, כנ"ל גם בשלג :-)
תהנה...

rsm130d
09-06-16, 21:22
תודה רבה על העצות.

אני כן רוצה לשים צמיגי שטח AT על הטריוס.
התקציב שלי הוא עד 3000 ש"ח.

1. איזה דגמ\ים אני צריך לבקש מהפנצ'ריה? (215/65/16)

2. מה זה הכפתור MODE שנמצא משמאל להגה בדאשבורד?

asypeer
09-06-16, 21:37
771, הרבה אופציות גם ככה אין לך..


Sent from my iPhone using Tapatalk

rsm130d
09-06-16, 21:48
אוקי, מקסיס 771.

מה לגבי צמיגי שטח יוקוהומה G012?
יהיה קשה למצוא אותם?

עוד משהו, אם לדוגמה אני אעלה מידה ל225/70, יש גם את הצמיג שטח הנקוק RF10.
השאלה, האם חוקית אני יכול לקפוץ ל225/70? לא יעשו בעיות בטסט?

asypeer
09-06-16, 21:49
בזבוז כסף לשים על רכב כזה שטח מלא, ועוד לא במידה חוקית..


Sent from my iPhone using Tapatalk

rsm130d
17-06-16, 19:28
איזה צמיג עדיף לשטח חולי עמוק כמו שנמצא מעל 100 מטר מהים?
1. טויו open country AT
2. מקסיס 771

ד ו ר ו ן
17-06-16, 20:18
צמיג AT עם דופן גבוהה כדי שתוכל להוריד הרבה אויר.

rsm130d
17-06-16, 20:39
מי מביניהם יתאים לי ? הטויו או המקסיס?
המידה היא 215/65/16

תודה

נדב ש.
17-06-16, 20:57
תבדוק מי מהם יותר חזק בדופן כי כשמורידים הרבה אוויר הדופן יותר פגיעה, אני חושב שהטויו יותר חזק.
בכל מקרה הרכב שלך יחסית קל מאחרים לדעתי אז יהיה לך יותר קל לתמרן בחול.

דרור ברלי
18-06-16, 14:10
אני כבר מזמן לא בעניין צמיגי AT, אבל על סמך נסיון עם צמיגי MT (שטח מלא) של שני היצרנים, אני מרשה לעצמי לנחש שהטויו AT טוב מהמקסיס 771 וגם יקר יותר. אולי אני טועה.

אם אתה מתכוון לטחון הרבה חולות (נגיד כל שבוע), קח בחשבון שהורדת אוויר משמעותית פוגעת בדפנות הצמיגים ומקצרת את חייהם. כמה? קשה לדעת. אבל הם לא ישרדו שנים ארוכות. ריבודי הדפנות פשוט יישברו בשלב כלשהו וזה סופו של הצמיג גם אם הוא נראה בריא.

צריך גם לברר מה זמינות דגמי הצמיגים הנ"ל בפנצ'ריות במידה ותזדקק לצמיג חדש כי נקרעה דופן או כל טראומה אחרת שעלולה לקרות לצמיג עקב נסיעה בלחץ אוויר מאוד נמוך. והטראומה עלולה לקרות גם לצמיג יקר עם מוניטין של עמידות.


ולכל המזלזלים בטריוס - לאט לכם. הרכב הזה מפתיע בכל פעם מחדש.

rsm130d
05-07-16, 13:44
בסוף קניתי את המקסיס AT.
נראים ממש טוב על הרכב.

חוץ מזה, עשיתי איתו נסיעה בחול רך הרחק מחוף הים (היה את החשש שהוא יתקשה או חס וחלילה אתקע).
הורדתי אוויר ל 15PSI + לחצתי על כפתור נעילת דיפרנציאל שהוא גם אוטומטי מבטל TRC+ הילוך D.
ממש התרשמתי לטובה איך הרכב נוסע כול כך יפה בחול. לא הייתה לו בעיה או קושי.
נגיד עצרתי במקום, ליטוף עדין קבוע של הגז, הרכב מתחיל נסיעה ומתקדם באופן חלק.

אחרי שיצאתי לגמרי מהחול, יש לי קומפרסור ASI500 בלאק אנד דאקר, ניפחתי בחזרה ל29 PSI וסלאמת.

עכשיו אני עוד יותר מבסוט מהרכב הזה :D

asypeer
05-07-16, 14:00
טיפ: אם אתה עוצר בנסיעה בשטח חולי, תנסה לעצור כשאתה בשיפוע קל ולא מקביל לקרקע על מנת למנוע שקיעה


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ofir Herman
05-07-16, 15:49
עדיף לבחור הילוך קבוע, ולהישאר בו. שומר על הגיר.

Sent from my SM-N910F using Tapatalk

-->