PDA

צפייה בגרסה מלאה : קפיץ/רגש חלוקת בלימה מי מכיר?



opl
08-06-16, 20:39
אני מעלה בכוונה בכללי כי אולי העיקרון זהה ואולי קיים בעוד רכבים

108699

אחד הנושאים שעלו לשיחה בין החברים בעלי הפאגרו היה מנגנון הקפיץ שיושב בין השלדה לסרן האחורי ותפקידו לווסת את עוצמת הבלימה לחלק האחורי.

היצרן מגדיר נוהל מאוד פשוט לבדיקה:

108698

כמה שאלות/תהיות עלו:
* מאיזה הגבהה נדרש לבצע כיוון מחדש?
* "הרכב עובר טסט יופי למה לי לגעת בזה?"
* "הקפיצים שלי לא מקוריים, HD/SHD לא נראה לי שהנוהל הזה מתאים כבר"

התייעצתי עם האוסטרלים ולשמחתי ענינתי את אחד הקליברים, הוא אומר שיש מידות אורך שונות לפי סוגי מנוע, משהו שנראה לי קצת מוזר... ביקשתי שיסביר, אני ממתין לתשובה ממנו.

מי מכיר? מי יודע? אין כמעט מידע בנושא באינטרנט.

נדב ש.
08-06-16, 22:05
ווסת חלוקת עוצמת בלימה, קיים בעוד רכבים, גם בטרופר ולפי ההוראה שם צריך לכוון אותו אם מגביהים, יש סכימה בתא מנוע, כשמעמיסים/פורקים את הרכב מן הסתם הוא שוקע/עולה קצת ופה נכנס הקפיץ לעבודה, לווסת יש מסילה שסוגר אותה אום, בטרופר אחרי הגבהה פשוט צריך להרים אותו למעלה לסוף המסילה כדי להחזיר את הקפיץ למצב הטבעי שלו אחרת הוא רופף.

asafk
08-06-16, 23:41
שסתום פשוט שתפקידו לקצוץ את לחץ הבלמים האחוריים כאשר יש פחות משקל.
ה״חישה״ היא על ידי הגובה - עומס קטן- מתלה פתוח- גובה גדול יותר. עומס גדול - מתלה סגור- גובה קטן.
עכשיו תבין לבד מה קורה בהגבהה.

אחרי זה, קל להבין מה עושים כדי לאפס את השסתום.

אסף.

נמרוד
09-06-16, 10:57
האם התמונה הזו (מהרשת) מייצגת את השסתום המדובר?

108744

opl
09-06-16, 11:29
מאוד מזכיר אבל משום מה זכור לי שהמנגנון הוא מהסרן לכיוון קדמת הרכב ולא לצד כמו שבתמונה

מחק אצלם

נמרוד
09-06-16, 11:36
בתמונה זה לדעתי מטנדר מיצובישי עם קפיצי עלים.

בכל מקרה חשוב להסתכל במבט הרלוונטי על מה הקפיץ עושה. כשאתה מגביה אתה פשוט גורם לו להרגיש באופן קבוע שהוא במצב לא עמוס, וזהו. לדעתי המנגנון הזה מראש לא מאד מדוייק, והוא לא קריטי - קריא, מערכת הבלמים יכולה לעבוד גם בלעדיו בצורה בטוחה (אחרת הקפיץ היה כפול או מוגן או מחובר לנורית התראה של הבלמים, או משהו בסגנון).

opl
09-06-16, 11:41
108745

אחד החברים בקבוצה האוסטרלית שמגדיר את הרכב שלו כעמוס קבוע למקסימום ומוגבה מאוד העלה עבורינו סרטון שבו הוא מסביר איך הוא בנה מחדש תושבת מאורכת.

השאלה שעדיין נשארה, האם הגדרת יצרן לכיוון עדיין רלוונטית בהחלפת קפיצים לקשיחים shd/hd?

לצערי אני לא יכול להעלות או לקשר את הסרטון מאחר והוא בפייסבוק (רחמנא ליצלן)

נדב ש.
09-06-16, 12:09
נמרוד, זה קריטי ועוד איך, רכב לאחר הגבהה בבדיקת בלמים אחורה בטסט פשוט לא עוצר, אחרי כיוון הווסת במבחן חוזר הגיע לתוצאה הרצויה, למה הוא לא מוגן וככה חשוף? שאלה טובה, כדאי להפנות ליצרנים...

- - - Updated - - -

שימו לב מה כתב אסף, פשוט מאוד.

-->