נדב ש.
15-06-16, 09:40
במנוע טרופר דיזל אחד הרכיבים ששולט על הזרקת הסולר הוא חיישן המסילה, יושב בתוך מכסה השסתומים על מסילת הזרקת השמן.
החיישן נימצא במרכז המסילה, עגול וקטן מחובר עם קונקטור 3 חוטים.
108827
את צמת המזרקים אני מניח שכולם מזהים, נימצאת ליד המצערת עם קונקטור גדול ושחור:
108828
לצמה יש קליפס, מיקום החוט הלבן הוא בצד הנגדי של הקליפס במרכז, זאת אומרת החוט האמצעי:
108829
שימו לב שהצד שהולך למכסה הסתומים שם כל החוטים ורודים, ככה זה מגיע גם כשחדש, הצד השני יש כמה צבעים, אנחנו מחפשים חוט שיושב במרכז בצבע לבן, עם הזמן הוא דוהה והופך לצהבהב, ניתן לזהות אותו בתמונה:
108830
לא מומלץ לחתוך עם קטר למרות שיש כאלה שעושים זאת, הדרך להוציא אותו פשוטה, יש להפריד בעזרת מברג קטן בין שתי חלקי הפלסיק האפור והשחור, קיימים שם קליפסים לפתיחה, אחרי שהפרדתם בזהירות אפשר לשלוף את הפין של החוט מחוץ לקונקטור בעזרת שפיץ פלייר קטן או מברג בעדינות:
108831
זהו, ניתקתם את החוט, אפשר להניע ולבדוק אם הרכב מקרטע או משחק בטורים.
הניתוק הזה יכול "להציל" אותכם בשטח או בכביש, כל רכב מתנהג בצורה אחרת, יש כאלה שאין להם תופעות ופתאום הרכב ניכבה בנסיעה, אחרים הוא מזייף בלי הפסקה אבל לא ניכבה.
לציין שאחרי הניתוק הצ'ק אנג'ין יידלק ובסריקת תקלות עם מחשב תקבלו קוד תקלה 63, לא להיתרגש זה בגלל שניתקתם את החוט, ניתוק מצברים לרבע שעה יאפס אותו, ובחיבור החוט בחזרה הצ'ק אנג'ין יעלם.
בהנעה ראשונה אחרי הניתוק כל רכב מתנהג בצורה שונה(זה תלוי בשאר הפרמטרים ששולטים בהזרקה), יש כאלה שיניעו מיד בנגיעה, יש כאלה שייקח 3-4 סטרטרים, יש כאלה שטיפונת יזייפו ממש לשניה.
החוט הנ"ל שייך לפיקוד החיישן, מה שעושה הניתוק סה"כ הוא "אומר" למחשב שעכשיו יש לחץ מקסימלי במסילה והוא יכול לפתוח הזרקה, אם קיימת תקלה אחרת שבגללה הרכב לא מניע אז גם הניתוק לא יעזור, לדוגמה חיישן קראנק, ווסת לחץ שמן במשאבת לחץ גבוה(אלקטרומגנט כפי שקוראים לו כולם) וכו'.
לא מומלץ לנסוע הרבה עם החיישן מנותק, מקסימום אם ניתקעתם בדרך אז לחזור הביתה, היו חוכמולוגים שניתקו קבוע ואחרי תקופה קצרה נהרס מנוע, כמו שאמרתי הוא גורם למנוע לעבוד במקסימום הזרקה.
בהצלחה לבעלי הטרופרים, יש לכם את אחד ה-כלים טפלו בו יפה ותהנו ממנו....
החיישן נימצא במרכז המסילה, עגול וקטן מחובר עם קונקטור 3 חוטים.
108827
את צמת המזרקים אני מניח שכולם מזהים, נימצאת ליד המצערת עם קונקטור גדול ושחור:
108828
לצמה יש קליפס, מיקום החוט הלבן הוא בצד הנגדי של הקליפס במרכז, זאת אומרת החוט האמצעי:
108829
שימו לב שהצד שהולך למכסה הסתומים שם כל החוטים ורודים, ככה זה מגיע גם כשחדש, הצד השני יש כמה צבעים, אנחנו מחפשים חוט שיושב במרכז בצבע לבן, עם הזמן הוא דוהה והופך לצהבהב, ניתן לזהות אותו בתמונה:
108830
לא מומלץ לחתוך עם קטר למרות שיש כאלה שעושים זאת, הדרך להוציא אותו פשוטה, יש להפריד בעזרת מברג קטן בין שתי חלקי הפלסיק האפור והשחור, קיימים שם קליפסים לפתיחה, אחרי שהפרדתם בזהירות אפשר לשלוף את הפין של החוט מחוץ לקונקטור בעזרת שפיץ פלייר קטן או מברג בעדינות:
108831
זהו, ניתקתם את החוט, אפשר להניע ולבדוק אם הרכב מקרטע או משחק בטורים.
הניתוק הזה יכול "להציל" אותכם בשטח או בכביש, כל רכב מתנהג בצורה אחרת, יש כאלה שאין להם תופעות ופתאום הרכב ניכבה בנסיעה, אחרים הוא מזייף בלי הפסקה אבל לא ניכבה.
לציין שאחרי הניתוק הצ'ק אנג'ין יידלק ובסריקת תקלות עם מחשב תקבלו קוד תקלה 63, לא להיתרגש זה בגלל שניתקתם את החוט, ניתוק מצברים לרבע שעה יאפס אותו, ובחיבור החוט בחזרה הצ'ק אנג'ין יעלם.
בהנעה ראשונה אחרי הניתוק כל רכב מתנהג בצורה שונה(זה תלוי בשאר הפרמטרים ששולטים בהזרקה), יש כאלה שיניעו מיד בנגיעה, יש כאלה שייקח 3-4 סטרטרים, יש כאלה שטיפונת יזייפו ממש לשניה.
החוט הנ"ל שייך לפיקוד החיישן, מה שעושה הניתוק סה"כ הוא "אומר" למחשב שעכשיו יש לחץ מקסימלי במסילה והוא יכול לפתוח הזרקה, אם קיימת תקלה אחרת שבגללה הרכב לא מניע אז גם הניתוק לא יעזור, לדוגמה חיישן קראנק, ווסת לחץ שמן במשאבת לחץ גבוה(אלקטרומגנט כפי שקוראים לו כולם) וכו'.
לא מומלץ לנסוע הרבה עם החיישן מנותק, מקסימום אם ניתקעתם בדרך אז לחזור הביתה, היו חוכמולוגים שניתקו קבוע ואחרי תקופה קצרה נהרס מנוע, כמו שאמרתי הוא גורם למנוע לעבוד במקסימום הזרקה.
בהצלחה לבעלי הטרופרים, יש לכם את אחד ה-כלים טפלו בו יפה ותהנו ממנו....