צפייה בגרסה מלאה : איזה גנט עדיף בלחץ אויר נמוך, מאד נמוך
טוב
אז אני אחרי טבילת אש ראשונה בכמריר-שזה לכשעצמו חוויה מטריפת חושים, פשוט אין בארץ עוד כזה מסלול טכני בלתי נגמר, אתה מסיים מכשול ומיד בא עוד אחד, ועוד אחד, וכל אחד יותר קשה ומאתגר מקודמו, אבל זה רק הרקע לשאלה.
מדובר בגרנד wj 4.7 מוגבה 8״, לונג, נעול כפול, אבל עם סרנים מקוריים וגנט 16 עם 33.
את המסלול עברתי עם 6 psi, והבעיה היחידה היתה שהדיפרנציאלים התגרדו על כל סלע וסלע.
אם מישהו רוצה אלומיניום חינם שיעבור רגלית וילקט אותו מהסלעים שבנחל.
עכשיו, כולנו יודעים שתמיד עדיף פחות גנט ויותר צמיג, קרי גנט קטן עם מקסימוםגובה דופן צמיג.
השאלה היא האם בתנאי לחץ נמוך של 6psi, מה ישמור את הדיפרנציאלים גבוה יותר, גנט 17 עם צמיג 33 או גנט 16 עם צמיג 33?
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לחץ נמוך מידי בשביל המידה הזו והרכב שלך.
הורדת אויר משפרת אחיזה עד רמה מסויימת, ומתחת לזה אתה כבר פוגע באחיזה כי הצמיג קורס, לא מחזיק את המבנה, ונחבט על עצמו=נזק לצמיג.
צמיג 33 זה צמיג 33= אותו מרווח קרקע מהביצה.הג׳נט לא משנה את קוטר הצמיג,הצמיג משנה את החור באמצע לפי הג׳נט...
6 psi זה אותם 6 psi = כל אינטצ׳ מרובע משטח המגע של הצמיג בקרקע רואה 6 פאונד (בערך,תאורטית) .רק שבגלגל עם הג׳נט הקטן יותר יכנס יותר אוויר ,וזה טוב ליהודים.
צמיג 33 זה צמיג 33= אותו מרווח קרקע מהביצה.הג׳נט לא משנה את קוטר הצמיג,הצמיג משנה את החור באמצע לפי הג׳נט...
6 psi זה אותם 6 psi = כל אינטצ׳ מרובע משטח המגע של הצמיג בקרקע רואה 6 פאונד (בערך,תאורטית) .רק שבגלגל עם הג׳נט הקטן יותר יכנס יותר אוויר ,וזה טוב ליהודים.
תענוג צרוף.
- - - Updated - - -
צמיג 33 זה צמיג 33= אותו מרווח קרקע מהביצה.הג׳נט לא משנה את קוטר הצמיג,הצמיג משנה את החור באמצע לפי הג׳נט...
6 psi זה אותם 6 psi = כל אינטצ׳ מרובע משטח המגע של הצמיג בקרקע רואה 6 פאונד (בערך,תאורטית) .רק שבגלגל עם הג׳נט הקטן יותר יכנס יותר אוויר ,וזה טוב ליהודים.
תענוג צרוף.
אני אחדד את השאלה כי לדעתי לא הייתי ברור מספיק
האם צמיג בקוטר נתון עם גנט קטן יותר "יקרוס״ יותר או פחות מצמיג באותו קוטר עם גנט גדול יותר.
לצורך ההקצנה, גנט 15 מול גנט 18
בשניהם, בpsi נתון נמוך מאד, גובה הדיפרנציאל מהקרקרע יהיה אותו דבר?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כשאתה עושה עבירות לפעמים אתה מעביר לגלגל מסוים הרבה משקל יחסית לגלגלים האחרים,זה מתבטא ישירות בשטח המגע שלו עם הקרקע-על אותו לחץ נוסף עוד משקל שצריך להתפזר בצורת שטח מגע, לגלגל עם הג'נט הקטן יותר יש יותר גמישות מפני שיש לו יותר אוויר בתווך(בין סוליית הצמיג לג'נט).
אם אתה מתכוון לכך שבמצב קיצון של לחץ נמוך מאוד יחסית למשקל ,הסוליה כבר נוגעת בג'נט והמשקל עובר ישירות לג'נט ,אז ברור שג'נט גדול יותר ימנע נגיעה בביצים, אבל כל עוד ישנה מספיק גמישות לצמיג בלחץ נמוך לשאת את המשקל, הגובה יהיה פחות או יותר זהה.
בכמה לחץ לעומת משקל הרכב יחסית למצבי הקיצון שאתה מכניס אותו ,את כל זה אתה צריך לנסות ולדעת, אף אחד לא יכול להגיד לך במדויק.
אבל הלו ,מה עם תמונות ?
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/1e4720446ee6b37409c40da2de137ffb.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/7a2c644c98c3538ba2e5c0d9f1ca9ce9.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/3dc171dc50119f52135f05174218fdab.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/5733343c7d6ed85f5b5589a9c3477712.jpghttp ://uploads.tapatalk-cdn.com/20160625/6e05e308b1fd7c1cf5bb2de7758a8c94.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני אחדד את השאלה כי לדעתי לא הייתי ברור מספיק
האם צמיג בקוטר נתון עם גנט קטן יותר "יקרוס״ יותר או פחות מצמיג באותו קוטר עם גנט גדול יותר.
לצורך ההקצנה, גנט 15 מול גנט 18
בשניהם, בpsi נתון נמוך מאד, גובה הדיפרנציאל מהקרקרע יהיה אותו דבר?
אני אתחיל קודם עם התשובה המעשית - לא, זה לא משנה, מה שיעזור במקרה שלך זה פשוט צמיג גדול יותר. זה הזמן לעבור ל35 ואם חיפשת חיזוקים לזה - מצאת :rolleyes:
אתה שואל שאלה טובה שהתשובה הברורה מאליה של עדיף ג'אנט יותר קטן, לא תמיד נכונה, כי אתה מדבר על צמיגים כבר במידות גדולות. כלומר, 16 ואפילו 17 עם צמיג 33 רחב זה בסדר גמור. מה שחשוב בשטח זה צמיג - לא רק סוליה, אלא דופן גמישה, ונפח אויר. צריך דופן שהיא 75% ויותר מרוחב הג'אנט. כל דבר פחות מ70% כבר בעייתי. וצריך שיהיו צמיגי שטח טובים במידה שאתה מחפש - שזה אומר חתך 75 ולא פחות.
אני אתחיל קודם עם התשובה המעשית - לא, זה לא משנה, מה שיעזור במקרה שלך זה פשוט צמיג גדול יותר. זה הזמן לעבור ל35 ואם חיפשת חיזוקים לזה - מצאת :rolleyes:
אתה שואל שאלה טובה שהתשובה הברורה מאליה של עדיף ג'אנט יותר קטן, לא תמיד נכונה, כי אתה מדבר על צמיגים כבר במידות גדולות. כלומר, 16 ואפילו 17 עם צמיג 33 רחב זה בסדר גמור. מה שחשוב בשטח זה צמיג - לא רק סוליה, אלא דופן גמישה, ונפח אויר. צריך דופן שהיא 75% ויותר מרוחב הג'אנט. כל דבר פחות מ70% כבר בעייתי. וצריך שיהיו צמיגי שטח טובים במידה שאתה מחפש - שזה אומר חתך 75 ולא פחות.
גמישות הדופן היא פונקציה של חוזק* גובה וזה משפיע לטוב ולרע על קבלת הבטן ( ירידת גובה), אם אני מדבר שטויות תגידו... אם זה ככה... אז מעבר ל17" לא אמור לשמור את הביצה קצת יותר למעלה?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
זו היתה ההנחה שלי...
אגב במידה 33 עם 6 psi וצמיגים שכבר מזמן ראו ימים יפים יותר, עדיין היתה אחיזה פנומנלית, וסיימתי את המסלול ללא פנצרים/קרעים/פריקות
Sent from my iPhone using Tapatalk
גמישות הדופן היא פונקציה של חוזק* גובה וזה משפיע לטוב ולרע על קבלת הבטן ( ירידת גובה), אם אני מדבר שטויות תגידו... אם זה ככה... אז מעבר ל17" לא אמור לשמור את הביצה קצת יותר למעלה?
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
אתה לא מדבר שטויות,ורואים את זה בתמונה הראשונה שחלק מהמשקל עובר כמעט ישירות (גלגל קדמי שמאלי) לג'נט,כמובן על חשבון שטח מגע נוסף של הצמיג בשטח,אין ארוחות חינם...
וכן מה שנמרוד אמר, 35 ,הגיע הזמן...
ללא ספק ה35 נוקש בדלת...
השאלה 35 עם 16 או עם 17?
בתנאי קיצון ה17 יעניק יתרון של חצי אינטש בגובה הדיפרנציאלים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
ללא ספק ה35 נוקש בדלת...
השאלה 35 עם 16 או עם 17?
בתנאי קיצון ה17 יעניק יתרון של חצי אינטש בגובה הדיפרנציאלים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כל עוד אתה שומר על כלל ה75% אתה יכול להתקדם גם ל18...
קח בחשבון שהעלויות מבחינתך למעבר ל35/37 הן כמעט אותן עלויות ...
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
נכון
אבל יש שיקולים נוספים.
למרות שהתמונות מכמריר מבלבלות
פה זה לא אמריקה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
ללא ספק ה35 נוקש בדלת...
השאלה 35 עם 16 או עם 17?
בתנאי קיצון ה17 יעניק יתרון של חצי אינטש בגובה הדיפרנציאלים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני הייתי הולך על 16 ,17 מתאים יותר ל 37 .
היתרונות בעבירות לנפח אוויר (עם אותו לחץ) גדולים יותר מאשר החצי אינטצ' פה ושם במקרים זניחים.
בכל מקרה הייתי מחזיק סט נוסף, לטיולי עבירות בלבד, על הכביש הייתי נשאר עם ה 33 .
בפשטות, לפי התמונות עדיף חישוק 33, ממילא הצמיג הוא רק ציפוי למתכת בחלק מהתמונות.
הלחץ הזה נמוך מדי לדעתי. לא נותן הרבה באמת ורק מקלקל את הצמיגים.
אסף.
אסף
בטיולים עם כל המעלות המוכרים בדרום אין צורך לרדת מתחת ל 12 psi, כןלל ורדית, בוקר, מצלעות ועוד.
כמריר היה אופרה אחרת
זה לא דומה באתגר למשהו אחר בארץ, וזו היתה הפעם היחידה שיצא לי לטייל עם כזה לחץ.
אני יכול לומר בודאות שיש הבדל משמעותי באחיזה בין 12 ל6 psi.
יתכן ונגרם נזק לצמיג בכל אופן אני לא הבחנתי בנזק כלשהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בלחץ הזה אתה צובט את הצמיג על מתכת הג׳אנט, ובוודאות עושה נזק.
כשהצמיג יושב על המתכת, באותן נקודות קצה של הצלבה, אתה פוגע באחיזה כי איבדת את גמישות הסוליה לעטוף את הסלע, והלחץ הוא נקודתי למקום בו המתכת פוגשת את הצמיג.
זה נכון עוד יותר לכמריר, בו יש הרבה בולדרים ושפריצים שיוצרים לחץ נקודתי גבוה.
אם 12 זה גבוה מידי לדעתך, תחפש נק איזון מעט נמוכה, אולי 10(לדעתי זניח ההבדל), אבל בוודאות אתה פוגע גם בצמיג.
וסיכוי גבוה שזה יפגוש אותך אחכ בכביש, בנסיעה המהירה הביתה.
אסף
בטיולים עם כל המעלות המוכרים בדרום אין צורך לרדת מתחת ל 12 psi, כןלל ורדית, בוקר, מצלעות ועוד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אצלי, עם רכב ששוקל 2.5טון עמוס לטיול, וצמיגי 31, אני לא יורד מ-16 מקדימה ו-24 מאחור באותם מקומות, ועם רכב נעול כפול, עולה כמעט ״על הטורים״.
גם 12 זה מוגזם לדעתי מול הסיכוי לפריקת צמיג.
כמריר באמת קיצוני, מכיר, היינו.
אבל גם שם, במידת צמיג שלך, ומשקל הרכב, 6 זה נמוך מידי.
תעלה מידה או תעלה בלחץ..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.