צפייה בגרסה מלאה : מצבר התפוצץ בהתנעה. למה?
שלום לכולם.
הרכב הוא פיאט דובלו 1.3 טורבו דיזל.
מצבר - וולטה 50 אמפר.
התנעתי את הרכב. נשמע פיצוץ והרכב מת.
פותח מכסה מנוע, המצבר התפוצץ. משני הצדדים, לא תא בודד.
קטבים - מהודקים.
תאריך ייצור המצבר - פברואר 2013.
לאחר החלפת המצבר - המתח עם מנוע פועל - 13.98V
מה יכולה להיות הסיבה?
תודה
בדרך כלל זה קורה מטעינת יתר שמרתיחה את החומצה, אם אתה אומר שמתח טעינה תקין אז אולי קצר פנימי במצבר, למרות שמעולם לא שמעתי על מקרה שזה פוצץ את המצבר.
Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
אלקטרוליט המצבר מכיל חומצה גפריתנית עם מים כשכידוע המיים מורכבים מחמצן ומימן שהנו גז נפיץ.
בגלל מגע חשמלי לא טוב, פנימית במצבר או בחיבור חיצוני אליו וגזי מימן שהשתחררו בתהליך פעולת המצבר, ניצת
והתפוצץ המימן וגרם להתפוצצות המצבר.
לרוב זה קורה לאחר נסיעה, אם כי נתקלתי גם במצברים שהתפוצצו בהנעת בוקר ראשונה (אבל הרבה פחות).
בברכה - רפי לין
תודה רבה.
מה ניתן לעשות כדי שזה לא יקרה שוב?
כל החיבורים על המצבר ישבו טוב. אין אילתורי חשמל ואזוליריבנד בכלל מתחת למכסה המנוע.
מה שניתן לעשות . שימוש במצברים איכותיים, שמירה על סביבת מצבר מאווררת ,ללא הניילון וכו, למנוע עד כמה שאפשר ניצוץ חשמלי בסביבה .
MashberNafshi
15-07-16, 17:31
אלקטרוליט המצבר מכיל חומצה גפריתנית עם מים כשכידוע המיים מורכבים מחמצן ומימן שהנו גז נפיץ.
בגלל מגע חשמלי לא טוב, פנימית במצבר או בחיבור חיצוני אליו וגזי מימן שהשתחררו בתהליך פעולת המצבר, ניצת
והתפוצץ המימן וגרם להתפוצצות המצבר.
לרוב זה קורה לאחר נסיעה, אם כי נתקלתי גם במצברים שהתפוצצו בהנעת בוקר ראשונה (אבל הרבה פחות).
בברכה - רפי לין
רפי, תודה על ההסבר.
קרה לי המקרה בעת בד' דחיסה.
למזלי היה זה מנוע אורכי(4 ציל') והאירוע התרחש בציל' האחרון(4), הגם שכל עורי היה מכוסה(חורף) כך שלא היה מגע בין חומצת המצבר והעור ישירות.
כמובן שהסווצ'ר "הלך" לעזאזל, אך לבי לא הפסיק "לדהור" במשך זמן לא מבוטל(חוויה לא מרנינה).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.