צפייה בגרסה מלאה : דיי דחוף! סוזוקי אומני לא מניע בהודו. תקלה במערכת גז
הכוכב הכחול
16-07-16, 17:20
המקום היחידי שבאמת יוכלו לעזור לי...:)
נמצא כרגע בהודו עם סוזוקי אומני 2004 800cc,
ברכב מותקנת מערכת גז שאני רוצה לפרק.
ההודים לא ממש מבינים או עובדים בצורה מניחה את הדעת;
אחרי כמה ימים במוסכים מורשים, יש מלא סיפורים על צורת העבודה שלהם...
אחד טרי מאתמול..
ניקו את הרדיאטור ברכב מכל מיני ג'יפה וסליקון שהיה בתוכו,
אחרי שסיים לנקות את הרדיאטור ניגש המכונאי ברוב כבוד לגיגית שלתוכה ניקז את נוזל הקירור ורצה להחזיר בחזרה לרדיאטור.
היה נראה לו מוזר שאני רוצה נוזל חדש ונקי.
ושכל המיכלים שהוא שם יהיו חדשים (2/3 היו חדשים השלישי שוב פעם היה משומש. הייתי צריך להתעקש ועדיין היה לו מוזר הדרישה שלי..).
אז אחרי החפירה הקצרה,
איך אני מפרק את מערכת הגז ברכב?
או לחלופין מקצר אותה כדי שתעבוד על בנזין בלבד?.
(הדרך מ'מנאלי' ל'לה' היתה ארוכה ומתישה כשחלק ניכר מהזמן המערכת שיחקה איתי בנזין גז* בנזין גז בנזין.. והופ שוב פעם גז
( וכל זה באמצע העליות למי שמכיר את הדרך)).
כאשר מיכל הגז ריק כמובן :(
פרטים טכניים:
ממה ששמתי לב-
1 מיכל גז באחורי הרכב, עליו מחובר בוסטר(?) קטן.
2. כבל חשמל שיוצא ממיכל הגז לכיוון לוח השעונים (3 חוטים)
2.1. בלוח השעונים ישנו מפסק (גז/בנזין) עם 7 חוטים (ורוד, שחור, אדום, תכלת, צהוב, לבן, ירוק)
3. באזור המנוע קיים בוסטר נוסף עם 2 צינורות גז (?) וצינור מי קירור (?).
הכוכב הכחול
16-07-16, 17:25
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160716/3d832b41b5aa69e762647866e7fd8d05.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160716/393aa4b781bc0906910d9b26d55534fb.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160716/9c29fa7f3256093606c2343a6c3d5069.jpg
הכוכב הכחול
16-07-16, 17:26
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160716/0da1bbc4d51c54ee8863e615d82b4cfb.jpg
הכוכב הכחול
18-07-16, 04:38
אפאחד לא מכיר יודע יכול לעזור? ..
חנן-ג'יפולוג
18-07-16, 06:31
בטח חשבת על זה לבד, אבל אכתוב בכל זאת:
לחפש את הנתיך של המערכת ולהוציא אותו.
לנתק כל מחבר שאתה מראה כאן, שקשור למערכת הגז.
אגב, אין כל בעייה עם החזרת נוזל קירור, וזה גם מקובל, אם הכלים שאליהם נוקז הם נקיים ועוד לא הגיע מועד החלפתו, ובתנאי כמובן שהוא לא מקור התקלה שבגללה פורקה המערכת, והוא נקי.
כנראה שזה לא היה המצב במקרה שתיארת, אבל עקרונית, כדאי לדעת ואף ליישם, ולא להזדעזע מהרעיון.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
בעקרון כל מערכת גז אמורה להיות "שקופה למשתמש" אם מכבים את המחשב שלה (ניתוק הפיוז עשוי שלא להספיק, כי לרוב יש הזנה לפני ואחרי הסוויץ, ולך תדע איך זה יתנהג, ועוד בהודו ...)
מה שכן, סביר להניח שאם אתה מנתק את כל הקונקטורים של המערכת, הרכב לבטח יושבת, כי אתה מנתק את הפיקוד למזרקים.
אם אתה רוצה לסלק את מערכת הגז לחלוטין, חפש איפה מבוצעים הניתוקים של פיקודי המזרקים. זה יכול להיות ליד הקונקטור של כל מזרק, או במרוכז בצמה (עקוב מהקונקטור של המזרק בחזרה עד שתמצא את החיבורים של מערכת הגז.
מכל מזרק יצאו 2 חוטים לכיוון מערכת הגז, ומה שאתה צריך לעשות זה לנתק את 2 החוטים האלו ואת 2 הקצוות שנותרו פנויים בחיווט המקורי חבר בחזרה אחד לשני (גם תראה שזה אותו צבע, כי במקור הם היו חוט אחד לא מנותק ...)
בשלב הזה מערכת הגז לא שולטת יותר בפיקוד למזרקים, אבל יכול להיות שהיא מחוברת עדיין לחיישנים אלו ואחרים (למשל: חיישן קראנק) ומשבשת את החיווי שלהם למחשב הרכב, כך שעדיף לנתק גם אותם ...
בהצלחה :)
חנן-ג'יפולוג
18-07-16, 09:47
אתה מעלה נקודה מעניינת.
עם זאת, לו אני הייתי בונה מערכת כנ"ל, ובהתחשב בהיכרות שלי עם סוגי מערכות אחרות (לא מכיר גז) הרי שהחיבורים המקוריים למזרקים היו יושבים על מיתוגים נורמלי קלוז NC, וכך הם היו מנותקים רק כשהמערכת פעילה.
סוג של fail safe אם תרצה.
לכן הנחתי שהשבתת מערכת הגז היתה מחזירה את הבנזין לעבודה סדירה, ללא צורך בגישורים.
יתכן שאני טועה.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, ניתוק החשמל אכן אמור להתנהג כמו שאתה מניח, אבל ניתוק כל הצמות משבית את הרכב כי הפיקוד של המזרקים לא יהיה מחובר לכלום ...
אפשר לנתק בעקרון רק את המחבר של הסלונואיד במיכל הגז. המערכת אמורה לזהות את זה ולעבוד רק על בנזין. לא מכיר את המערכת שמותקנת שם אבל לפחות במערכת אחת שראיתי זה אמור לעשות את העבודה. בד"כ גם בכל מערכת גז המשתמש יכול לבקש עבודה על גז בלבד כולל בהנעה. בד"כ ע"י לחיצה רצופה על מתג החלפת מצבים בזמן הנעה.
האם מדובר במערכת חד נקודתית? יש לי הרגשה שכן.
בכל מקרה ברב נקודתית אתה מוצא בכל מזרק את הניתוק שלו מהמחשב של הגז ומחבר בחזרה( ומוציא את הצמה של הגז) אם יש ניתוק למשאבת דלק אז כמובן להחזיר למצב המקורי, לבדוק טוב את הצבע של החוט)
כל חיבור שיוצא מהמחשב גז לפרק ולהחזיר לקדמותו.
החיבור של המים זה הרדיוסר, הוא מחמם את הגז הנוזלי והופך אותו לאדים, אתה יכול לוותר גם עליו.
צינורות של הגז ומיכל אתה מפרק, אין דבר העומד בפני הפראות.
אם יש עוד בעיות תצלם ואני ינסה לעזור מרחוק...
Sent from my CW-Vi7 using Tapatalk
עוד נקודה:
ברב נקודתי אל תוציא את המזרקים אלא אם כן אתה סותם אותם כראוי. בחד נקודתי תמצא איזה צינור גז שנכנס לסעפת יניקה, אותו עיקרון.
Sent from my CW-Vi7 using Tapatalk
לפותח השרשור: מה הסיבה שאתה רוצה לפרק את מערכת הגז ? האם אתה רוצה רק לוודא אם התקלה במערכת הגז, למנוע תקלות שקשורות אליה, או שאתה בכל מקרה רוצה להסיר אותה לחלוטין ?
הכוכב הכחול
20-07-16, 09:03
כל אישה ובת יודעת,
ומעתה גם אתה-
במקום להגיד Google it
יש להגיד Jeepolog it
נדב לשאלתך, להסיר לחלוטין.
1. באזור צפון הודו אין תחנות גז.
2. באזור דרום הודו אין תחנות גז.
3. משקל מיותר ברכב שממילא קטן וחלש.
4. המערכת עושה בעיות בזמן אמת (מעבר מבנזין לגז לבנזין וכו' באמצע נסיעה).
5. השבוע הרכב לא הניע במשך כמה שעות טובות כי המערכת חשבה שהיא על גז
(נגמר המצבר מרוב נסיונות הנעה ועכשיו יש לי מצבר ספייר [emoji12] ).
6. רכב טיפש חכם יותר!
*
הייתי במוסך מורשה כדי להסיר את המערכת ולהחזיר את הרכב למצב מקורי.
רק אחרי שפירק את מיכל הגז הבינו המכונאי ושאר הצוות שהם בעצם לא יודעים מה עושים הלאה (חשמל ואזור המנוע..)
ופשוט השאירו את הרכב כמו שהוא. [emoji15]
דוגמה נוספת לצורת העבודה -
משעשעים אלו...
פירקו את הגלגלים כדי להחליף מייסבים.
סיימו את ההחלפה (סרט בפני עצמו)
וכדי להחזיר את התופים (בלמי תוף בכל 4 הפינות) פתח לגמרי את הריגולז' בכל הפינות החזיר את התוף ושלח אותו לדרכי בלי ברקסים בכלל..
אז אתמול אחרי ארבע וחצי שעות של מעבר על כל מערכת החשמל ברכב,
מערכת הגז פורקה בהצלחה* :)~
והרכב מניע ללא בעיה [emoji1]
תודה [emoji120]
ושיהיה יום מלא בהרפתקאות טובות לכולם [emoji6]
הינה מקום מעולה לפתוח מוסך... הודו! חחחחחחחחח
פעם פירקנו מערכת גז מפורד אקספלורר ישן, פשוט לפרק את הכל, כל מה שקשור, את החורים בסעפת צריך לסגור עם ברגים ייעודיים עד כמה שאני זוכר נכון... או פשוט למצוא סעפת כזאת ולהחליפה.
כל הכבוד!
זה חד נקודתי באמת? אני סקרן...
Sent from my CW-Vi7 using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.