asypeer
25-07-16, 11:41
שקט פה לאחרונה...
שאלה טכנית שאני לא מצליח למצוא לה תשובה חד-משמעית ואחרי זה סיפור מקרה מהשבת האחרונה:
בג'ימני, האם מאוורר המזגן אמור להיכנס לפעולה גם כשהמזגן כבוי כשהמנוע מגיע לטמפ' מסוימת ולסייע בקירור המנוע?
אם כן - באיזה טמפרטורה? ואיזה חיישן נותן את החיווי?
אני בודק את הכיוון הזה כי בשבת האחרונה במעלה לא מאוד קשה הרכב שלי שוב התחמם (הגיע לסוף התחום הנורמלי, לא ביקר באדום) - עמידה במקום עם העלאת טורים הורידה את הטמפרטורה מהר לאיזור אמצע הסקלה. היה יום די חם (35 מעלות, איזור בית שאן)
2 ג'ימנים נוספים שהיו איתי חוו הפסקה של פעולת המזגן באותו זמן - ללא התחממות חריגה בסקאלה. ג'ימני רביעי לא חווה דבר (הכי חדש עם ק"מ נמוך מאוד). כולנו אוטומטיים וסטנדרטיים למדי (הגבהות קלות וצמיגים במידה מקורית) - כולם עלו בLOW.
ז"א שהרוב התחממו - אני מעט יותר.
מאז הפעם האחרונה שזה קרה (לפני שנה ביום מאוד חם במדבר אחרי עליה)
1. הרכבתי קולר גיר (די קטן למען האמת) בנוסף לחליל,
2. החלפתי נוזל קירור פעמיים (כשהוחלפו חלקים שלא קשורים למערכת הקירור וכן נדרש פירוק רדיאטור)
3. הרדיאטור די חדש ונקי.
4. משאבת מים בת שנה.
חשוב לציין 2 דברים:
1. הפאן קלאץ' עובד קבוע (לא עבודה שלי, הרכב נקנה כך) - האם במצב זה יעילותו מירבית מבחינת קירור? נשים בצד את נושא העומס על המנוע - או שזה אולי קשור?)
2. טמפרטורת העבודה כ-10 דקות לאחר הנעה של מנוע קר היא סביב 95 מעלות, הפאן קלאץ' מסתובב כל הזמן.
3. מאוורר המזגן המקורי הוחלף בונטה של SPAL - הוונטה מכניסה אוויר אל המנוע (לא יונקת החוצה) אם מפעילים את המזגן ממש שומעים אותה עובדת, הטמפ' נשארת סביב 95 כשהמזגן נכנס לפעולה - (בחניון אחרי מנוע קר)
3. הרכב עבר ראש מנוע לפני 30 אלף ק"מ (ביד הקודמת, מוסך מורשה) כיום עם 230,000 ק"מ.
עוד נתונים שאולי יעזרו:
לפני חודשיים פירקתי צינור רדיאטור עליון כדי להחליף אטם VVT שנזל מעט, ומצאתי שאריות של אבקת כביסה בין הצינור לפלאנג' (שאריות מניקוי שביצעתי עם רכישת הרכב) - האם יכול להיות שחלק מהשאריות "התיישבו" על התרמוסטט ומונעים ממנו להיפתח בצורה מלאה?
אני רוצה להחליף תרמוסטט (למרות שהוחלף ביד הקודמת) - הגישה אליו ממש בעייתית.
שמן המנוע אצלי הוא 5-30 סינטטי מלא, האם יכול להיות שהשמן דליל מדי וקירור המנוע נפגע כשמאוד חם
מבחינתי אני מחר הולך ומחליף פאן קלאץ' ומאורר מזגן לחדשים מקוריים, השאלה אם זה יעזור או עלול להרע (אולי קירור של פאן לא-מקובע וספיקת אויר של מאורר מקורי פחות טובים?)
עוד אופציה היא להחליף את הקולר גיר לגדול יותר ולהוסיף לו ונטה נשלטת או להוסיף שליטה ידנית בוונטה של המזגן למצבים כאלה.
אני מניח שאנשים שעושים את זה גם כן סבלו מהתחממות כלשהי.
אשמח לעצה בנושא, כרגע הרכב משמש כרכב טיולים אז יש זמן לבצע דברים, אבל חשוב לי לבצעם בצורה נכונה.
אסף
שאלה טכנית שאני לא מצליח למצוא לה תשובה חד-משמעית ואחרי זה סיפור מקרה מהשבת האחרונה:
בג'ימני, האם מאוורר המזגן אמור להיכנס לפעולה גם כשהמזגן כבוי כשהמנוע מגיע לטמפ' מסוימת ולסייע בקירור המנוע?
אם כן - באיזה טמפרטורה? ואיזה חיישן נותן את החיווי?
אני בודק את הכיוון הזה כי בשבת האחרונה במעלה לא מאוד קשה הרכב שלי שוב התחמם (הגיע לסוף התחום הנורמלי, לא ביקר באדום) - עמידה במקום עם העלאת טורים הורידה את הטמפרטורה מהר לאיזור אמצע הסקלה. היה יום די חם (35 מעלות, איזור בית שאן)
2 ג'ימנים נוספים שהיו איתי חוו הפסקה של פעולת המזגן באותו זמן - ללא התחממות חריגה בסקאלה. ג'ימני רביעי לא חווה דבר (הכי חדש עם ק"מ נמוך מאוד). כולנו אוטומטיים וסטנדרטיים למדי (הגבהות קלות וצמיגים במידה מקורית) - כולם עלו בLOW.
ז"א שהרוב התחממו - אני מעט יותר.
מאז הפעם האחרונה שזה קרה (לפני שנה ביום מאוד חם במדבר אחרי עליה)
1. הרכבתי קולר גיר (די קטן למען האמת) בנוסף לחליל,
2. החלפתי נוזל קירור פעמיים (כשהוחלפו חלקים שלא קשורים למערכת הקירור וכן נדרש פירוק רדיאטור)
3. הרדיאטור די חדש ונקי.
4. משאבת מים בת שנה.
חשוב לציין 2 דברים:
1. הפאן קלאץ' עובד קבוע (לא עבודה שלי, הרכב נקנה כך) - האם במצב זה יעילותו מירבית מבחינת קירור? נשים בצד את נושא העומס על המנוע - או שזה אולי קשור?)
2. טמפרטורת העבודה כ-10 דקות לאחר הנעה של מנוע קר היא סביב 95 מעלות, הפאן קלאץ' מסתובב כל הזמן.
3. מאוורר המזגן המקורי הוחלף בונטה של SPAL - הוונטה מכניסה אוויר אל המנוע (לא יונקת החוצה) אם מפעילים את המזגן ממש שומעים אותה עובדת, הטמפ' נשארת סביב 95 כשהמזגן נכנס לפעולה - (בחניון אחרי מנוע קר)
3. הרכב עבר ראש מנוע לפני 30 אלף ק"מ (ביד הקודמת, מוסך מורשה) כיום עם 230,000 ק"מ.
עוד נתונים שאולי יעזרו:
לפני חודשיים פירקתי צינור רדיאטור עליון כדי להחליף אטם VVT שנזל מעט, ומצאתי שאריות של אבקת כביסה בין הצינור לפלאנג' (שאריות מניקוי שביצעתי עם רכישת הרכב) - האם יכול להיות שחלק מהשאריות "התיישבו" על התרמוסטט ומונעים ממנו להיפתח בצורה מלאה?
אני רוצה להחליף תרמוסטט (למרות שהוחלף ביד הקודמת) - הגישה אליו ממש בעייתית.
שמן המנוע אצלי הוא 5-30 סינטטי מלא, האם יכול להיות שהשמן דליל מדי וקירור המנוע נפגע כשמאוד חם
מבחינתי אני מחר הולך ומחליף פאן קלאץ' ומאורר מזגן לחדשים מקוריים, השאלה אם זה יעזור או עלול להרע (אולי קירור של פאן לא-מקובע וספיקת אויר של מאורר מקורי פחות טובים?)
עוד אופציה היא להחליף את הקולר גיר לגדול יותר ולהוסיף לו ונטה נשלטת או להוסיף שליטה ידנית בוונטה של המזגן למצבים כאלה.
אני מניח שאנשים שעושים את זה גם כן סבלו מהתחממות כלשהי.
אשמח לעצה בנושא, כרגע הרכב משמש כרכב טיולים אז יש זמן לבצע דברים, אבל חשוב לי לבצעם בצורה נכונה.
אסף