התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דרושה משיכת ג'יפ שלא מניע מחניון תת קרקעי בחולון



דרור ברלי
26-07-16, 11:35
אם מישהו באיזור חולון בזמן הקרוב ויכול להקדיש דקה לעזרה במשיכת ג'יפ שלא מניע מתוך חניון תת-קרקעי, תבוא עליו הברכה.
(בעייה בחיישן מפלג. בחניון -1, וחשוך, חם ולח מכדי לנסות לעבוד בו. גם גרר לא יכול להיכנס)

דרור
0528635759

yoni_0000
26-07-16, 11:49
אני יכול להיות אצלך עוד שעה.
0528981
שש שש שלוש

elibaba
26-07-16, 14:56
דרור מוסר שהוא הסתדר ולא זקוק לעזרה, ותודה לאריאל.

דרור ברלי
26-07-16, 19:45
ושוב תודה לאריאל. וגם ליוני ואלי על הנכונות...

ועכשיו לשאלה.
לפני שלושה שבועות הוחלף מפלג שהיה לו חופש עצום, היה על סף התפרקות ממש....
הורכב מפלג תחליפי. הג'יפ נסע בסדר גמור בזמן הזה.

ביום שישי האחרון, כבה בשטח תו"כ נסיעה - אבל הניע ונסע הביתה כמו גדול. נח כל השישבת וביום ראשון בבוקר כבר לא הניע בכלל. לא היה ניצוץ. בדיקת קוד תקלות העלתה תקלה 54 - אין אות חיישן מפלג. הייתי עסוק ביומיים הללו ולא התעמקתי בזה (כי נסעתי במכונית עם 560 כ"ס שעניינה אותי יותר...:rolleyes:).
היום, אחרי שאריאל בא במיוחד ומשך את הנבלה החוצה מהחניון והיא תפסה טרמפ על גרר למוסך, התברר שהמפלג החדש מת. פשוטו כמשמעו.
יש אחריות, הוחלף שוב בחדש והג'יפ מניע ונוסע.

אבל יש שאלות.
א. הג'יפ מניע, עובד יפה בסרק ונוסע סבבה לגמרי. אבל לתחושתי, לפני כל הסיפור הזה, הג'יפ הרגיש "קליל" ועצבני וטס בסל"ד, בפירוש אחת הסופות הסטנדרטיות היותר חזקות. וכעת נדמה לי שמרגיש קצת כבד, מגיב לאט ודורש לחיצות חזקות יותר על הדוושה כדי לנסוע כמו שהתרגלתי. אני נוטה לייחס את זה ל"הכל בראש שלי" ולחוויית המכונית ההיפר-מהירה שביליתי איתה ביומיים האלה (כזו שעושה מאה בפחות מארבע שניות וסוגרת 3 שקלים וחמש אגורות), ולירידה ממנה לסופה עם פחות משליש מהכ"ס.... אבל בהנחה שמשהו שם באמת לא מכוון עד הסוף כמו שצריך להיות ושאפשר לשפר - ולו למצב מקורי תקין, יש המלצות למישהו מבין והגון שמתעסק בזה?....

ב. מפלג תחליפי. ברור לי שחלק תחליפי אינו באיכות מקורית. בוודאי כשמדובר בחלקים המקוריים של MOPAR שאיכותם באמת מדהימה וששום חלק תחליפי לא ישתווה אליהם - אבל שמפלג יתפגר תוך שבועיים-שלושה?.... אני שמח שהעדפתי שמוסך יעשה את זה ותהיה אחריות לעבודה ולחלק, מה שאומר שהפסדי יצא בהחלט בשכרי - אבל זה מדאיג אותי להמשך.

נמרוד
26-07-16, 20:18
א. ענית לעצמך.
ב. קמצן למה לא שמת מופאר?

six 4 life
26-07-16, 20:45
א. ענית לעצמך.
ב. קמצן למה לא שמת מופאר?
גם אתה ענית לעצמך :cool:

talw
26-07-16, 20:45
כוסאמו מפלג של סופה,תספר על השני.

דרור ברלי
26-07-16, 21:40
א. ענית לעצמך.

ב. קמצן למה לא שמת מופאר?





כי אין. לא הייתי מתקמצן על זה.



- - - Updated - - -




כוסאמו מפלג של סופה,תספר על השני.





השני נמוך כזה. מלקק ת'כביש. ג'נטים 21 אינץ', שחורררר, 4 טבעות, עRS גרמני.

ariel-ro
26-07-16, 23:10
לא יכלת להשאיר אותה קצת עד שהייתי מגיע?

יש למצוא מעבר לים מפלגים מקוריים שמתאימים למנוע סופה. העלות כ-250-300דולר לפני משלוח+מיסים.
וקצת על מק"טים של המפלגים השונים למנוע הזה:
http://www.xjtalk.com/showthread.php?t=9111

עריכה-
הסתכלתי בקטלוג מכשירי תנועה, נראה שהחזיקו את המפלג(56027028) נכון למועד הוצאת הקטלוג. העלות 2700ש"ח לפני מע"מ.(ולפי האינטרנט זה לא כולל רוטור ומכסה, שהעלות שלהם שולית יחסית)

ש01
26-07-16, 23:47
השני נמוך כזה. מלקק ת'כביש. ג'נטים 21 אינץ', שחורררר, 4 טבעות, עRS גרמני.[/QUOTE]

ואני חשבתי שבזמן שפינטזתי סביב הג'וליה במוזאון אלפא רומאו (וזכיתי לשבת, לגעת, להריח) - אתה נסעת באחת...
לא נורא, גם אאודי בסדר..

UNIX
27-07-16, 01:30
מה ציפית כשחזרת לנהוג בסופה אחרי נסיעה באודי עם 560 סוסים ? ברוא שתרגיש עגלה ועכשיו ברצינות. , בסופה צריך שהראשון יהיה בשעה 5 אם לא הקפידו על זה בהתקנה האוטו בוודאות יסע פחות טוב ויהיה עצל יותר , רוב המוסכים לא מכירים את זה

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

דרור ברלי
27-07-16, 08:31
אני לא משווה לאאודי. אי אפשר להשוות כלום לאאודי.
שמחתי להחזיר אותה עם קצת פחות גומי על הצמיגים אבל ללא שריטה ועם רשיון נהיגה. איזה אוטו... גררררר.....


לעניין הג'יפ: אני מרגיש כשזה לא אופטימלי ובד"כ לא טועה. המנוע אמנם ישן אבל במצב מעולה והוא נסע חזק יותר וטוב יותר לפני זה.

אתה מתכוון לחוט של צילינדר מס' 1? תיכף ארד להסתכל.
"שעה 5" זה כוללני מדי ו"לפי העין" כבר לא עובד מבחינתי. יש דרך לבצע כיוון מדויק?

אכן רוב המוסכים לא מודעים לכלום. בגילי המופלג אני מייחס חשיבות מרובה לתחושות הבטן - ויש הרבה בטן.... היתה לי תחושה שזה סיפור פשוט רק לכאורה ושצפויות התפתחויות, אז הלכתי למוסך. הוא באמת בסדר והגון ועשה כמיטב יכולתו. אבל פיין-טיונינג ברמות של פלצן כמוני זה לא המומחיות שלו.
יש בעל מקצוע מבין עניין שמתמחה בזה? המלצות יתקבלו בברכה.

מוני אורבך
27-07-16, 08:42
דרור הכל כתוב בספר הרכב אותו ניתן להוריד מהאתר.
כולל פרוצדורה איך להרכיב נכון את הדסטרביוטור.
ולא זה לא לוקח יותר מאשר כמה דקות.
אתה כול כך קשור ומאוהב בסופה, לא תיתן לה קצת יחס ותעביר אותה לידים זרות ?!
נשמע לי מאוד מוזר ענין הדסטרביוטור שנדפק בשלושה שבועות.
גם המקורי מוזר שנדפק אחרי יחסית לא הרבה קילומטר.
בדרך כלל הבלאי ברכיב הזה הוא שולי עד מאוד.
הדסטרביוטור קיבל "חופש מטורף" אבל הקאמשאפט במצב מצוין ??
נראה חשוד.

דרור ברלי
27-07-16, 11:04
החדש לא קיבל שום חופש ... הוא פשוט מת וזהו.
גם המקורי מוזר שנדפק אחרי יחסית לא הרבה קילומטר. המקורי בן 350,000 ק"מ.....
בדרך כלל הבלאי ברכיב הזה הוא שולי עד מאוד.
הדסטרביוטור קיבל "חופש מטורף" אבל הקאמשאפט במצב מצוין ??

נראה חשוד.

מה שאכן מחשיד לגבי הקמשאפט....

kobiarava
27-07-16, 11:17
דרור, מת לך החיישן למיטב הבנתי ולא המפלג עצמו, מה שיכול לקרות עם כל רכיב אלקטרוני חדש, כולל חיישנים מקוריים של מופאר או משאבות דלק למשל, שהתפגרו באותו יום שהורכבו, או יום יומיים שבוע שבועיים אחרי. קוד 54 מתייחס לפיקאפ בתוך המפלג ולא לרכיב המכאני שיכול להיות שלם ותקין.
לעניין הכיוון, אין הרבה משחק עם זה בסופה, הפרוצדורה פשוטה ואין גם הרבה מקום לטעויות, ועם זאת, יש לך אחריות של בעל המקצוע שהרכיב- מה הדילמה? שיחזיר כמו שצריך...
חוצמזה, אני בטוח שהמשוגע מנחושה ישמח להציץ שוב מתחת למכסה המנוע שלך וללכלך קצת ידיים, לא?

קובי

דרור ברלי
27-07-16, 11:53
ברור שמת רק החיישן.
וברור שלרכיב המכאני אין שום אות או קוד תקלה.
אבל יש אחריות? אז שהמכונאי הזה (הגון ומקצועי ואני סומך עליו לחלוטין) יעשה מה שהוא חושב לנכון. הוא החליט להחליף שוב את כל המפלג קומפלט? סבבה לי. בחום ולחות כאלה אני לא מסוגל לחשוב אפילו על עבודה על הג'יפ בגהינום התת-קרקעי שלי...

חוץ מזה שאני זקוק לג'יפ תקין פיקס כדי שיעבוד בסופ"ש ואין לי זמן למשחקים ולניחושים.
בדקתי עכשיו שוב, הכל נראה תקין. נוסע בסדר. אולי זה באמת רק בראש אחרי החוויה האורקולית מגרמניה.

ותאמין לי, בסופה בת 21 תמיד יהיו מספיק אתגרי חשמל להתקיל בהם את המשוגע מנחושה חוץ מהדבר הזה..... מה גם שתוך שלושה שבועות כולנו צריכים ליישר קו לקראת הטיול הבא....

גיתאי נוה
31-07-16, 05:19
דרור אבל דיברנו על בדיקת החשמל בגזרת המפלג (חיווט \ מחברים) אז מה נסגר?
נכון שגם חיישן מפלג יכול ללכת ובכל זאת הסטטיסטיקה דווקא לא לרעתו...

המשוגע מנחושה
(שסיים לעבוד על הסטטיסטיקה ההזויה שלו)

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

rob
31-07-16, 06:30
אני לא מכיר את המנוע של הסופה ולכן יכול להיות שמה שאני אומר זה קשקוש אבל

הזוית שבה המפלג יושב קובעת את תזמון ההצתה הבסיסי.
אם הזוית הזו זזה אפילו במעלה אחת לעומת מה שצריך להיות - המנוע יאבד כוח (ואפילו הרבה)

גיתאי נוה
31-07-16, 09:00
אני לא מכיר את המנוע של הסופה ולכן יכול להיות שמה שאני אומר זה קשקוש אבל

הזוית שבה המפלג יושב קובעת את תזמון ההצתה הבסיסי.
אם הזוית הזו זזה אפילו במעלה אחת לעומת מה שצריך להיות - המנוע יאבד כוח (ואפילו הרבה)

אתה צודק. לכן בספר מפורטת פרוצדורת הרכבת מפלג.
לא מדובר על קידום\איחור הצתה כמו ברכבים בעלי קרבורטור (וישנים אחרים) אלא בכיוון גס יותר של נמ"ע 1 מול הרוטור.
את הקידום\איחור מבצע המחשב בסופה.

דרור ברלי
31-07-16, 09:03
דרור אבל דיברנו על בדיקת החשמל בגזרת המפלג (חיווט \ מחברים) אז מה נסגר?
נכון שגם חיישן מפלג יכול ללכת ובכל זאת הסטטיסטיקה דווקא לא לרעתו...

המשוגע מנחושה
(שסיים לעבוד על הסטטיסטיקה ההזויה שלו)

Sent from my SM-G850F using Tapatalk


בדקתי. הכל נראה תקין. ובכל זאת לא הניע.
בבדיקה אצל מוחמד לא היה ניצוץ בכלל.
הביא מפלג אחר (חדש), התקין ומיד הניע.
לגבי הסחיבה - כנראה שקל מדי להתמכר לאודי RS7.... חזרתי לפרופורציות, הג'יפ נוסע טוב כמו תמיד.

ובכל זאת, ביום שישי אחהצ (להזכיר - עם מפלג חדש שני) שוב לא הניע. אחרי דקה הניע בקלות ונסע חזק כרגיל, כאשר מדי פעם היה איזה שיהוק של שבריר שניה.
אתמול בבוקר הניע בקלות.
כשנותנים פול גז בניוטרל, באיזור 5,500 סל"ד יש חניקה - וזה לא נשמע כמו מנתק ההצתה. לחץ דלק אני יודע שתקין (אבל המשאבה כבר ישנה).
לדעתי הסיפור לא נגמר ובלי קשר, לא יהיה מנוס מבניית צמה כמו שצריך מתישהו....

גיתאי נוה
31-07-16, 14:51
אם זה יסתיים בצמה, אשריך.
מחזיק לך אצבעות שאתה לא בדרך לקמשאפט.

דרור ברלי
31-07-16, 18:08
בדרך לקמשאפט.... קצת נסחפת.

UNIX
31-07-16, 22:27
5500 סלד? בטוח ? נראה לי יותר מדי

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

UNIX
31-07-16, 22:28
בדוק חיווט על הכוהל בנוסף

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

דרור ברלי
31-07-16, 22:56
לגבי החניקה: פול גז, ניוטרל, המחט בשעון הטורים טסה ל-5,500 סל"ד לפני שהורגשה חניקה והסל"ד ירד קצת.

הבוקר הניע כרגיל בנגיעה. חיווט על הקויל נראה תקין. אבל אבדוק שוב מחר בבוקר.

snirjeepdreamer
01-08-16, 11:53
דבר נוסף ששווה לבדוק:
תסתכל בקונקטור של המחשב שכל השיניים במקום ואין מגעים רופפים.
בהרבה מקרים בהם החיווט נראה תקין זו הבעיה.

מומלץ:
1. לוודא שהבורג שמקבע את הקונקטור למחשב סגור טוב
2. לפתוח ולנקות עם ספרי מגעים
3. לעבור שן שן ולוודא שהיא לא התעקמה \ נכנסה קצת פנימה

דבר נוסף, נסה להחליף כויל. יתכן שהגיע לסוף דרכו והבעיה עם המפלג הייתה רק צירוף מקרים שקרה באותה עת

-->