PDA

צפייה בגרסה מלאה : למה בטיפוס סלעים מומלץ להתחיל נסיעה עם הסוויץ? +איך מחברים מעקף לרגלית גז.



4by4
02-08-16, 16:34
שלום לכולם. יש לי שתי שאלות שאשמח אם יענו לי עליהם.
קראתי במספר מקומות (כולל באתר), שבתנאים מסוימים עדיף לתת לרכבים ידניים להתחיל טיפוס בהילוך נמוך עם הסוויץ ולא ברגיל עם שחרור הקלאץ. לא הבנתי למה בדיוק הכוונה ואיך זה בדיוק עובד. אשמח להסבר.
באתר ראיתי את הנושא עולה בכתבה הזאת:
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/2252-%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7% A0%D7%99%D7%94-%D7%97%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%AA-%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C-%D7%91%D7%9E%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%9C-%D7%94%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7% 95%D7%9F
פשוט חפשו את המילה סוויץ או סטרטר (זה בפסקה של "היום השני").

שאלה שניה. ברכבים ידניים שמתפסים סלעים או מקומות קשים, אני יודע שהתמרון בין הקלאץ לברקס לגז הוא קצת קשה (גם לי רכב ידני ובמצבי קיצון זה באמת לא נוח כי הרכב נכבה לפעמים). אני אישית לפעמים משתמש בהנד ברקס כדי לבלום את הרכב ומשתמש ברגלים למשחק בין הקלאץ לגז. הבנתי שיש אנשים שעשו מעקף לרגלית הגז עם מאין ידית קטנה שמחברים לאיזור ההאנד ברקס או ההגה וככה אפשר לשלוט בגז עם היד. האם מישהו שמע על משהו כזה?

מצטער על החפירה. (ועל שאלות הקיטבג אם הם באמת כאלו).

de fox
02-08-16, 16:50
אצלי בסיקס יש כזו מצערת ידנית מותקנת על ידית ההילוכים (ירושה מהבעלים הקודמים). זה לא יותר מידית העברת הילוכים של אופניים כזה מהסוג הישן שמותח כבל בצורה רציפה ולא בקפיצות וקליקים. הכבל רץ אל המצערת על הקרבורטור (או מתחבר לכבל הראשי בדרך). כך אתה יכול לקבע את הגז על סל"ד קבוע בעזרת הידית.

בנוגע להתחלת הנסיעה עם הסוויץ', בכתבה שצירפת מדובר על מתאר של זחילת סלעים עם רכבים בעלי יחס העברה נמוך. הרעיון אומר שבמצבים שבהם יש חשש להחלקה או פירפור גלגלים כתוצאה משיחרור לא מבוקר של הקלץ עדיף להניע בהילוך ואז הרכב מניע משולב ו"זורם" לתןך התנועה. שוב, יחסי העברה נמוכים.

מזכיר לי את הפעם שהסמוראי שלי שרף כוייל בחניה במדשאה בקיבוץ כשפרקתי ציוד. הייתי צריך להוציא אותו לחנייה הציבורית (בכל זאת רכב על דשא בקיבוץ זה BIG NO NO) ג'יעגעתי אותו בהילוך ראשון וסטרטר על למגרש חניה, שם כבר טופל ברוגע

zivo
02-08-16, 17:12
מצטער, אבל נשמע לי מטופש לחלוטין.
אתה באמת נוהג כל כך רע, שסטרטר , שאין לך כל שליטה עליו..... יהיה יותר בשליטה מעזיבת קלאץ'?
אם זה המצב, תקנה רכב עם גיר אוטמטי .....
דרך אגב -
לדעתי זה מזמן נכון, ללא שום קשר לדיון הזה, ואני יודע שתכף כל "המקצוענים" יקפצו עלי, אבל אין לי בעיה, יש לי רגל שמאל פנויה לבעוט בהם :)

shmil
02-08-16, 20:39
כדאי שתקרא שוב את מה שעמית כתב, ואגב - זו "עדות שמיעה" - עמית כותב מה הוא הבין ממה שהאמריקאי אמר.

אמנם היום כנראה שהאנגלית שלו כמעט מושלמת, אבל אני לא בטוח שזה היה המצב אז (סליחה, עמית :p ).

מכל מקום, זה סוייג לרכבים עם יחסי העברה מאד איטיים (וממש לא יחסי ההעברה שבמקור), כאלו שאפשר ללכת לידם ברגל, וכאלו יש בפורום למיטב ידיעתי שלושה.

תתאמן לתפקד עם שלושת הרגליים במקביל (לא באמת, אבל יש שיטות לעבוד על שתי דוושות במקביל עם רגל אחת) ואם אתה צריך תשתמש בבלם יד.

כך שגם אם זה היה נכון, זה לא רלבנטי לכל באי האתר.

איל מ
02-08-16, 20:57
בטיפוס אני פחות מכיר אבל בירידה במקומות קשים זה מקובל כי לפעמים ההתעסקות עם ללחוץ קלאץ גורמת לרכב לשעוט קדימה.
אגב,
לנהגים לא מנוסים קורה המון שהזינוק בעליה הוא סכנת נפשות של ממש (שבירת ציריות במקרה הטוב והתדרדרות אחורה למצבים מסוכנים במקרה הרע או שילוב של השניים...).
מצד שני, אני מניח שנהגים כאלו במילא לא ימצאו את עצמם ברכבים שיכולים לעשות זאת.

נדב ש.
02-08-16, 20:59
פעולה כזאת של לתת סטרטר כדי "לזחול" על סלעים ברכב סטנדרטי עלולה להיגמר בשבירת הגלגל"ש של הסטרטר במקרה הטוב ובפחות טוב גם נזק לגלגל תנופה, לא בושה לקחת קורס לנהיגת שטח(או מישהו בעל ניסיון) יעלה לך פחות מהנזקים שתעשה לרכב.

GodsFather
02-08-16, 21:21
לא מבין למה אתם קופצים על הבחור.

הנעה בlow עם סטרטר ורגל בהיכון על הגז כדי להמשיך תנועה ושהרכב לא יכבה, שום דבר מסוכן לא לרכב ולא לאדם. מדובר במקרה קיצון ולא דרך קבע.

בקורס שלקחתי פעם (בניוזילנד), תירגלו איתי יציאה ממכשול בוץ בעליה ברוורס עם דיפנדר 110 בדיוק ככה.
העלנו את הרכב לאמצע עליה תלולה וכיבינו אותו, שילוב הילוך אחורי low , רכב כבוי כאמור, הנעה ונסיעה מבוקרת אחורה. אם מכניסים קלאצ, יש סכנה שעד שהרכב יעצר הוא יתקדם יותר מידי לכיוון לא רצוי ובמהירות פחות ברת שליטה ושהבלמים לא יספקו את התוצאה.

כאמור, מקרה קיצון.

ד ו ר ו ן
02-08-16, 23:10
מכל מקום, זה סוייג לרכבים עם יחסי העברה מאד איטיים (וממש לא יחסי ההעברה שבמקור), כאלו שאפשר ללכת לידם ברגל, וכאלו יש בפורום למיטב ידיעתי שלושה..
היום לכל רוביקון יש כבר יחסי זחילה אמיתיים.
כנ״ל ללא מעט היילקסים, זה נהיה די נפוץ.

לסוגיית הסטארטר בתחילת תנועה:
דווקא רכב עם יחסי העברה איטיים מאד לא צריך את זה, כי אין בעיה פשוט לעזוב קלאצ בעדינות והרכב לא יכבה, בגלל יחסי ההעברה.

דווקא ביחסי העברה גבוהים או רגילים, יש מצבי שיפוע גבוהים, בהם באמת זה יכול לעזור אם צריך להתחיל תנוע ברכב ידני.
במקום לרקוד הדוושות בזינוק בעלייה עם גז גבוה כדי שלא יכבה המנוע, פשוט משלבים הילוך כשהמנוע מכובה, מחזיקים את הברקס עם הרגל, רגל שנייה מוכנה על הגז, נותנים סטארטר, וכשהרכב מתחיל התנוע פשוט נותנים טיפה גז כדי לשמר את התנועה.

בזמנו בצבא הדגימו את הטכניקה.

יונתןמצפה
03-08-16, 00:53
יש עוד מצבים שבהם זה יכול לעזור, ולעיתים אפילו למנוע אסון...
במצב שבו הרכב נכבה בעלייה תלולה (כתוצאה מטעות נהג בד״כ, כמו עליה ב- hi במקום low לדוגמא), ומספר לחיצות על הבלם, הדרך הבטוחה ביותר לשמר את עצירת הרכב כל עוד המנוע כבוי היא להשאירו בהילוך. במקרים מסויימים כל לחיצה על המצמד במצב כזה עשויה לגרום לדרדור הרכב. הפתרון במקרה כזה הוא הנעה בהילוך כמתואר. זה נכון עוד יותר כשמדובר ברכבים כבדים עם מנוע גדול וסטרטר חזק.
בדוד (דיפנדר ממוגן) למשל, זה רלוונטי מאוד במיוחד כשנהגים לא מנוסים מתחילים עלייה תלולה ב hi עד כיבוי המנוע, נלחצים ומפמפמים על הבלם עד איבוד הוואקום במגבר. כל נסיון לחלץ את הרכב הכבוי ע״י לחיצה על המצמד מסוכנת ביותר...

shyy
03-08-16, 07:09
כדאי שתקרא שוב את מה שעמית כתב, ואגב - זו "עדות שמיעה" - עמית כותב מה הוא הבין ממה שהאמריקאי אמר.

.
הרלד לא רק מדבר על זה הוא גם מדגים את זה בכל הזדמנות , לפני 3 שנים יצאנו איתו לטיול ברוביקון בעקבות הכתבה של עמית .
גם לנו הוא אמר והראה בכל פעם שהוא עצר , וברוביקון עוצרים הרבה :) איך הוא מניע את האוטו שהוא בהילוך והאוטו מייד מתחיל לזחול בלי דרמות .
הוא ביקש שככה ננהג בTJ הידני וזה בהחלט עבד .
מצד שני הרכבים שלו מותאמים לרוביקון בצורה מושלמת הכל מהיחסי העברה המאוד נמוכים דרך טרנספר איטי וצמיגים שונים.

4by4
03-08-16, 19:31
תודה רבה לכולם על התשובות זה מאוד עזר לי : )
רק ליישר קו. נושא הסטרטר הוא סתם שאלת תם מתוך סקרנות נטו. לא עשיתי ואני לא מתכנן לעשות את זה.

בנוגע לשאלה הראשונה על מצערת עם היד. זה כן משהו שהייתי רוצה לעשות ואשמח אם מישהו יעלה תמונה או סרטון איך לבצע את זה.
כמו ש DE FOX רשם בהודעה שלו. הבעיה שאני בספק אם אוכל למצוא ידית הילוכים ישנה כמתואר. היום זה יותר מכני ממה שהוא הסביר.
הסיבה שאני מעוניין בדבר כזה היא כי אני נוסע בג'ימני. לצערי אין לו הרבה כוח בטיפוס סלעים למיניהם ואני לא משופר. לכן, הרכב מתקשה יותר.

GodsFather
03-08-16, 19:43
יש ידיות כאלה באלפים בגנקיות. חפש בפורומים של אופניים ואו בקיבוצים

גלעד .ג.
03-08-16, 21:05
קניתי ידית כזאת באיביי לפני שנה וחצי בערך...


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
03-08-16, 21:30
ג'ימני זה הזרקה.
הייתי מעביר מתא המנוע צינור וואקום לקבינה ומחבר אליו בירזון. זה יהיה הרבה יותר אלגנטי מהפעלה עם כבל.
.
.
.

להניע עם סטרטר זה גם סבאבה.

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk

4by4
03-08-16, 22:10
תודה רבה חברים.
אעבוד על זה בקרוב.
אעלה תמונות / סרטון למי שיחפש משהו בסגנון בעתיד.

GodsFather
03-08-16, 22:12
משום מה זכור לי שעשו על זה כתבה באתר. אמנון כמדומני, רק שהוא עסוק עכשיו בתחרות אי שם באירופה.

חפש שרשורים שלו בעניין. אנסה גם

Elad Shamir
04-08-16, 09:44
חחשוב להתקין בצורה טובה ככה שלא יהיה מצב שתקע במצב פתוח או שיפתח עצמאית.........
יש בזה פוטנציאל מסוכן !!!

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

UNIX
04-08-16, 09:51
שרשור הזוי. מצב כזה עלול לגרום נזק גדול לסטרטר

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

Elad Shamir
04-08-16, 11:02
מדובר על מקרה קיצון....
(האמת שממש קיצון ומעט שיודעים איך/מתי נכון להשתמש, אם אתה לא בטוח אל תנסה)
לעיניין המצערת הידנית - יש מס' שימושים (בעבר הגיע במקור בטנדר איסוזו), אבל יכול להיות מסוכן בגלל הרכבה/שימוש/משתמש לא נכון

Sent from my LG-D855 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
04-08-16, 11:18
גם בטנדרים דיזל הישנים יש מצערת ידנית מובנית.

4by4
04-08-16, 11:18
אני אחבר את זה עם "KILL SWITCH" כלשהו.
בכל אופן, מצאתי כתבה כלשהי פה באתר
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/13518-שליטה-ידנית-על-המצערת

UNIX
04-08-16, 12:41
דווקא במצב קיצוני יהיה הרבה יותר עומסים. אלעד לא התכוונתי למצערת הידנית שגם בה אני לא מאמין כל כך

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

4by4
04-08-16, 18:07
טוב אחרי חיפוש במספר חנויות אופניים בתל אביב. לאף אחד לא היה בורר הילוכים ישן. רק חדש עם קליקים.
אבל מה בדבר המצערת מהירות של אופניים חשמליים? היא אפילו קפיצית ונסגרת לבד.
יש אפשרות לקמבן משהו?

סולי
04-08-16, 20:57
חפש באיביי.. יש קיט ייעודי אונבירסלי לעניין.
אני התקנתי לדוושה בהמלצה חברים.. זה עובד טוב.
הכי טוב זה ישירות למצערת.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

גלעד .ג.
05-08-16, 03:31
https://www.ebay.com/itm/141006035864




Sent from my iPhone using Tapatalk

גלעד .ג.
05-08-16, 03:32
https://www.ebay.com/itm/141006035864




Sent from my iPhone using Tapatalk

זה קישור אחד מיני רבים, יש המון סוגים, תבחר ותזמין...
כבל ומעטפת עבורו תקנה בארץ- לפי מטר וזה גרושים.

תהנה ובהצלחה


Sent from my iPhone using Tapatalk

4by4
05-08-16, 23:50
יאו להיט גלעד תודה רבה!!!!

אחפור לעומק עם זה למצוא אחד במחיר יותר שפוי : )

סולי
06-08-16, 19:51
אני השתמשתי בזה..
http://m.ebay.com/itm/TeraFlex-Hand-Throttle-4870400-/161989920717?_trkparms=aid%253D222007%25 26algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc% 253D20150519202348%2526meid%253Deee413e6 30f94712b4515a6bb3192edf%2526pid%253D100 408%2526rk%253D1%2526rkt%253D4%2526sd%25 3D201269301719&_trksid=p2056116.c100408.m2460

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Nisan Mordehay
09-08-16, 08:15
לי יש כמה משומשים שאני יכול להעביר בחינם אני גר בגולן, אני מתעסק עם אופניים ביומיום ויש לי גישה לערמת גופות כלשהי

-->