צפייה בגרסה מלאה : האם חייבים להשתמש בקפיץ?
במתלים נפרדים לבאגי חייבים להשתמש בקפיץ? אי אפשר להשתמש רק בבולם?
ואני מדבר בלי מוטות פיתול וכל מיני דברים כאלה רק בולם.
לא.
הקפיץ הוא מה שמחזיק את משקל המרכב והשלדה באוויר. השלדה ומהרכב נשנעים על הקפיץ.
בולם לא מיועד להחזיק משקל. הוא יקרוס אם תניח עליו משקל כזה.
תפקיד הבולם הוא לרסן את תנועת הקפיץ.
(זה היה מאוד כללי ופשטני. תשובה מורחבת בהמשך . . . . )
ישנו בולם המשולב בקפיץ, נראה כמו בולם לכל דבר מבחוץ, אבל הוא גם קפיץ.
יקר מאוד.
אני לא יודע אם ניתן להשיג כאלה "מהמדף" בארץ.
רוצה דוגמא מופשטת? כנס לחנות אופניים רצינית, ושאל על אופני שטח עם בולם אויר אחורי, זה יתן מושג על מה מדובר.
תמונה לדוגמה: http://www.nexternal.com/icycles/images/floatrl.jpg
בברכה
ברק.
חש משמעית, לא.
קפיץ זה קפיץ (יכול להיות קפיץ עלים, סלילי, מוט פיתול, או קפיץ גז - שנראה כמו בולם אבל הוא לא!)
מרסן (וזו המילה הנכונה, בולם זעזועים זה מינוח מוטעה אבל כל כך מושרש שאי אפשר לא להשתמש בו) זה מרסן.
מרסן הידראולי - שזה מילה אחרת לבולם זעזועים רגיל - אין בו שום אלמנט קפיצי. תשען עליו עם היד, והוא נסגר מיד, ונשאר סגור. בולמי גז כמו שהם מכונים יש בהם קפיציות זניחה. שים אותם בפינה של רכב והבולם מיד יסגר וישאר סגור.
מבחינה מכאנית מרסן וקפיץ הם שני אלמנטים שונים, באנלוגיה לחשמל קפיץ זה קבל ומרסן זה נגד - בשביל לבנות מעגל חשמלי של נגד-קבל-סליל , אי אפשר לוותר על אחד מהאלמנטים, למרות שפיזית הם אולי נראים דומים, כולה ג'וקים קטנים וצבעוניים.
אז למה באופנועים יש בולם מקדימה?
או שזה בעצם גם קפיץ שנראה כמו בולם
וגם באופניים יש לפעמים בולמי אויר שהם חז משמעית עם אויר בפנים?
חנן-ג'יפולוג
13-11-05, 16:02
אז למה באופנועים יש בולם מקדימה?
יש קפיץ סליל שיושב בתוך הבולם הזה.
תפרק מזלג של אופנוע, יש קפיץ סלילי בפנים. תזהר שלא יקפוץ לך לפרצוף :lol:
קפיץ לא חייב להיות מפלדה, יש גם קפיצי אויר וגז. למשל, כריות אויר. או, וזה מה שיש לפעמים באופניים ויש מוצרים כאלו גם לג'יפים - ראה Fox Airshox, תריץ כאן חיפוש על המוצר הזה, היו דיונים. מדובר על משהו שנראה חיצונית כמו בולם זעזועים רגיל - כולה טלסקופ. בפועל, מדובר על משהו אחר, די מתוחכם, שמשלב בתוכו קפיץ גז יחד עם ריסון זעזועים.
לחבר שלי יש אופניים עם בולם אויר אחורי דומה לזה שברק הראה ויש לו משאבה מיוחדת שאפשר לנפח ולהוציא אויר מהבולם לכן אני יודע שהוא עובד רק על אויר
אויר זה גז, בבולמים יותר משוכללים משתמשים בחנקן נקי או CO2 פשוט מהסיבה שבאויר יש לחות וזה לא עושה טוב לאורך זמן. אחד היתרונות הגדולים של קפיצי גז/אויר על פני קפיצי פלדה זה האפשרות לכוון אותם בצורה פשוטה על ידי משאבה. בריינג'רובר ודיסקברי 3 למשל יש כריות אויר אויר במקום קפיצי פלדה, ואפשר לשלוט על הקושי שלהם ועל הגובה של הרכב על ידי ניפוח וריקון הכריות.
טוב הרצתי את החיפוש על הfox air shox והבנתי שחיבים קפיץ אבל לא הבנתי למה צריך בולם?
ואם משתמשים בקויל אובר אז לא צריך גם בולם בנפרד נכון כי זה בולם וקפיץ?
ושאלה אחרונה זה מונח שנתקלתי בו באתר של the edge מה זה בולם mono shock?
http://www.cartel.co.il/Upload/9678685089007_012.jpg
בתמונה הזאת רואים את הבולמים או קפיצים האחוריים של האופנוע, זה בולם או קפיץ או גם וגם והאם ניתן להשתמש לבאגי/קארטינג?
עד כמה שאני זוכר במכלול הזה יש בולם שמן רגיל וקפיץ נפרד.
ככה שכל המכלול משמש כבולם+קפיץ.
ליחידה הזו, קבוע הקפיץ הוא נמוך מאוד. מה שאומר שזוג כזה גם לא יספיק לתמוך בקארט קטן.
אם אתה רוצה, יש לי זוג כאלו, במצב סביר +\-, הם די ישנים.
במחיר סמלי אתה יכול לקחת אותם.
עד כמה שאני זוכר במכלול הזה יש בולם שמן רגיל וקפיץ נפרד.
מה זאת אומרת בולם בנפרד וקפיץ בנפרד אני לא ראיתי קפיץ חוץ מזה אם זה מה שאתה מתכוון
יש מכלול אחד כללי (להלן - כל היחידה), המכלול מורכב מבולם ומקפיץ.
כשכתבתי בנפרד, הכוונה היתה שבתוך המכלול יש את שני הרכיבים, אבל לא כחלק אינטגרלי.
לא כמו בולם גז שמשמש גם כקפיץ. סוג של קויילאובר.
לא ראית את הקפיץ משום שמאוד קשה לראות אותו בתוך המכלול, אבל הוא שם.
אתה אומר שזה בעצם בולם שיש בתוכו גם קפיץ כמו במתלה הקדמי?
זה בעצם בולם שיש בתוכו גם קפיץ?
כבר אמרתי, כן. זה מכלול אחד שמורכב מבולם בעזועים (או להלן - מרסן) וקפיץ.
כמו במתלה הקדמי?
כתבת משפט עם שייכות אבל לא שייכת לשום דבר.
אבל זה לא רלוונטי לחלוטין. היחידה בתמונה שאתה הראית משמשת כקויילאובר לכל דבר.
מתלה קדמי, אחורי, זה לא רלוונטי.
מה שרלוונטי בשבילך לדעת זה שזו אחת היחידות מסרן-קפיץ היותר גרועות שקיימות, לפחות הכמה שאני נתקלתי והתעסקתי איתם. זוועתי.
מהלך קצרצר, קבוע נמוך מאוד, נוטה להתחמם מהר, ובכללי מתפקד חרא.
אני לא הייתי משתמש ביחידה הזו.
יצא לי לבנות באגי קטנה עם מתלים נפרדים מקדימה, הרכבתי זוג כאלו בכל מתלה ועדיין זה לא החזיק.
תימנע משימוש בחרא הזה.
או קיי תודה לא אשתמש בקפיץ הזה.
כשאמרתי כמו במתלה הקדמי התכוונתי של אופנוע (מתלה טלסקופי).
ניר, אם זה עדיין לא ברור - תמיד, תמיד, בכל כלי רכב (למעט מקרים חריגים שאני יכול לחשוב עליהם ואני לא אזהם את השרשור הזה עם דוגמאות לא רלוונטיות), יש גם אלמנט של קפיץ וגם אלמנט מרסן. הרבה פעמים הם משולבים ביחד, אחד על השני על ציר אחד, זה נקרא "כויל אובר" - Coil Over Shock בעולם הג'יפים. זה לא מונח רשמי, זה פשוט שפה מדוברת. לפעמים הקפיץ נמצא בפנים, בתוך הבולם, כמו במזלג קדמי של אופנוע, או בטוסטוס שבתמונה.
יחידת הבולם של הטוסטוס כנראה לא מתאימה למה שאתה צריך - אתה צריך קפיץ ובולם שנועד במקור למשקל דומה למה שאתה מתכנן.
תודה, כבר הבנתי הכל אחרי שקראתי בפול גז איפה שהוא שהקפיץ משכך את המכות שהגלגלים חוטפים והבולם מונע ממנו להמשיך לזוז אחרי שהוא נסגר קצת או נפתח או במילים אחרות כמו שאמרתם מרסן את התנועה של הקפיץ.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.