PDA

צפייה בגרסה מלאה : חילוץ רכב במעלה מחמל ע"י יחידת החילוץ הר הנגב



דור אריאל
06-08-16, 09:43
חילוץ שונה מהרגיל ביצעו אתמול בערב (3.8.2016) מתנדבי יחידת החילוץ הר הנגב: חילוץ נהג מרכב העומד על סף התהפכות. רכב ארבע על ארבע ובו זוג ניסה לעלות במעלה מחמל, אחד המעלות הקשים בנגב. הרכב נטה על צידו והיה קרוב להתהפכות ולכן הוחלט לחלץ את הנהג בשל הסכנה לחייו. החילוץ בוצע בין השאר באמצעות ציוד חילוץ של כלי רכב. ציוד זה אינו נמצא בשימוש תדיר ביחידה. הרכב אובטח והנהג חולץ בשלום.



https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=108051327867060 4&id=457793544275917

OFF-RoaD
06-08-16, 09:54
מקווה שהוא קיבל חשבון שמן על הסיפור...

Sent from my SM-N920C using Tapatalk

yoni_0000
06-08-16, 09:55
יצא בזול תרתי משמע..
על חילוץ כזה לוקחים אלפייה או שתיים.. מקווה שלפחות למד את הלקח.

Mati65
06-08-16, 10:06
התמונות מדברות בעד עצמן,חוסר אחריות משווע שיכל להסתיים באסון.
כדאי מאד שבעלי 4x4 יתחילו להפנים כללי בטיחות אלמנטריים וייצאו מהקבעון של "יהיה בסדר,קטן עלי" וכו'.

שאפו גדול ליחידת חילוץ הר הנגב ולמתנדביה-יישר כח!

דרור ברלי
06-08-16, 11:30
כל הכבוד ליחידת החילוץ.
ומבלי להכיר בכלל את הפציינט ואת המקרה, זה יכול לקרות לכל אחד מכם. אז לא יזיק להתאפק קצת עם ההשתלחויות.

נדב42
06-08-16, 11:58
לא יזיק להתאפק קצת עם ההשתלחויות.
מותר לצטט אותך ?

דרור ברלי
06-08-16, 11:59
כן נדב. חופשי.
אני נרגעתי מזמן. כבר לא מעשן, לא מתעצבן. לא מעניש את עצמי על טיפשותם של אחרים.

לעניין עליה שנכשלה - כל רכב שטח עלול לברוח לכם הצידה לשפ"צ ולהתהפכות ולא רק במחמל אלא בכל עליה תלולה אחרת. ולא רק שלא כולם גיבורים ומנוסים ותותחים, אלא שדברים מפתיעים/רעים/טעויות יכולים לקרות גם לגיבור המנוסה והתותח, כפי שכולנו יודעים ומכירים.

ואז אין מקום להתחשבנויות והתקטננויות פולניות בנוסח "מגיע לו", "שיזמברו אותו" ושאר פנינים מהסוג שקל ונוח לשחרר כשאתם בבית החם/ממוזג מאחורי המקלדת, עם העוגיה וכוס הקפה של הבוקר.

אתמול זה הוא במחמל. מחר זה אתם באיזה טיז אל-נאבי אחר.

דור אריאל
06-08-16, 12:05
כל הכבוד ליחידת החילוץ.
ומבלי להכיר בכלל את הפציינט ואת המקרה, זה יכול לקרות לכל אחד מכם. אז לא יזיק להתאפק קצת עם ההשתלחויות.

חוץ מזה שהרוב פה לא יעלו במעלות הקשים לבד, נכון שזה לא בעומק השטח אבל אני לא לפחות גם אם הטיול הוא ברכב אחד כמו במכתש רמון אני יחכה למטה עד שיגיע עוד רכב או שנסתובב ולא נעלה

דרור ברלי
06-08-16, 12:36
ונניח שיגיע עוד רכב.
אתה מטפס ראשון ונקלע למצב הביש הזה.
ולא משנה בגלל מה, וזו יכולה להיות גם תקלה טכנית/שבירה של מכלול/השד יודע מה.
במה בדיוק הוא יעזור לך?....

חוץ מלברוח הצידה ממסלול ההתגלגלות/התרסקות הצפוי שלך, ונסיונות היסטריים למצוא קליטה ולהזעיק אליך את יחידת החילוץ.....

דור אריאל
06-08-16, 12:47
בדיוק מה שכתבת ,
הסיכוי הרבה יותר גדול לבעיות וצרות במעלות האלה, גם הרכב בתמונות היה בקלות יכול להתגלגל ולא יהיה מי שיזעיק עזרה,
גם לעומק השטח אני לא יכנס לבד בדיוק מאותה סיבה



ונניח שיגיע עוד רכב.
אתה מטפס ראשון ונקלע למצב הביש הזה.
ולא משנה בגלל מה, וזו יכולה להיות גם תקלה טכנית/שבירה של מכלול/השד יודע מה.
במה בדיוק הוא יעזור לך?....

חוץ מלברוח הצידה ממסלול ההתגלגלות/התרסקות הצפוי שלך, ונסיונות היסטריים למצוא קליטה ולהזעיק אליך את יחידת החילוץ.....

דרור ברלי
06-08-16, 12:55
ברור שזה לא חכם לנסוע לבד, אבל לפעמים זה כיף.
כמה מהטיולים היותר טובים שלי במדבר היו ברכב בודד.
מין הסתם שכשאתה לבד אתה מוכרח להוריד את מפלס הסיכונים.

הדרך היחידה לא להיקלע לצרה שכזאת באמצע המחמל היא לא לנסות לטפס בו. בכלל. אבל זו חוכמה קטנה מאוד כנראה.
וזה כי מעלה מחמל הוא לא מעבר הכרחי. כי אם אתה צריך להגיע מתחתית המכתש למצוק בלי לקחת סיכונים מיותרים, יש לך את מעלה נוח ויש את הכביש. אבל ג'יפאים מנסים לטפס במחמל כי הם רוצים, לא כי הם צריכים. האם זה מטופש? כן. לגמרי.

אבל כל התחביב הזה שלנו הוא מטופש להפליא. ובכל זאת אנחנו נהנים ולא מפסיקים.

yoni_0000
06-08-16, 13:05
יש גבול... אני הכי בעד לטייל לבד.
לנסות את מעלה מחמל כשאתה לבד, כשאפילו אין מי שיכוון אותך, זה טיפשות שגובלת בחוסר אחריות.

ד ו ר ו ן
06-08-16, 13:08
ונניח שיגיע עוד רכב.
אתה מטפס ראשון ונקלע למצב הביש הזה.
ולא משנה בגלל מה, וזו יכולה להיות גם תקלה טכנית/שבירה של מכלול/השד יודע מה.
במה בדיוק הוא יעזור לך?....
חוץ מלברוח הצידה ממסלול ההתגלגלות/התרסקות הצפוי שלך, ונסיונות היסטריים למצוא קליטה ולהזעיק אליך את יחידת החילוץ.....
יש לך אנשים נוספים עם ציוד (כי אתה אידיוט אם אתה מנסה לעלות את המחמל בלי גיבוי וציוד מתאים), ואתה יכול בשלב ראשון לעגן אותו למדרון/קיר/עמוד החשמל בראש המעלה, עם בזנט/עוגן וכבל, ואז לנסוע מסביב דרך מעלה נוח להגיע מלמעלה לחילוץ.

הנה, ככה רכב שני יכול לשנות את המצב מאסון לחוויה מפוקפקת.

יואב פולס
06-08-16, 13:12
^ מי שמבין את מה שרשמת כנראה מלכתחילה לא היה עולה את מחמל עם לנדקרוזר.

דרור ברלי
06-08-16, 13:38
להגיע לראש המחמל דרך מעלה נוח ייקח לו לפחות שעה.
וזה שכאתה תלוי על בלימה ויכול להתהפך בכל שניה נתונה.

ועל איזה "ציוד" אתה מדבר? כשאתה מטפס במחמל, אז זה רק אתה והאוטו. לחץ אויר נמוך מאוד בצמיגים, LOW, נעילות, הרבה נחישות ולא תזיק גם תפילה בלב שלא יאבד כוח/אחיזה....
זה לא טיפוס הרים. אתה לא תוקע יתדות וחבלים לאבטוח. רק רץ קדימה. אלא אם רכב אחד מהקבוצה מוותר מלכתחילה על החוויה, ועולה דרך מעלה נוח כדי להמתין בראש המחמל עם כל הציוד ולסייע במידה וצריך.

אני יותר ממסכים שזה טימטום מוחלט לנסות לטפס במחמל באוטו כזה, לבד. אבל כבר ראינו קטסטרופות גם ברכבים גיבורים ומשופרים, נעולים מכל הכיוונים, על צמיגי שטח גדולים, עם נהגים מנוסים ביותר ועם גיבוי מקבוצה של עוד ארבעה-חמישה כלים משופרים במפרט דומה/זהה עם נהגים מהטובים ביותר בתחום הזה בישראל. אבל דברים קרו בהרף עין, שניה של איבוד אחיזה והופ - ג'יפ מתגלגל במדרון. כל מה שנשאר זה רק להסתכל בפלצות ולקוות שאין נפגעים בנפש.

עליה שנכשלה זו חוויה מפוקפקת שאתם יכולים לחוות בעוד הרבה מקומות, התוצאות עלולות להיות זהות וטרגיות באותה מידה.

ד ו ר ו ן
06-08-16, 14:08
להגיע לראש המחמל דרך מעלה נוח ייקח לו לפחות שעה.
.
כמה זמן אתה מעריך לקח ליח׳ החילוץ להגיע?



לוזה שכאתה תלוי על בלימה ויכול להתהפך בכל שניה נתונה.
.
ע״ע כמה זמן לקח ליח׳ החילוץ להגיע..

הדבר הכי מהיר הוא לאבטח את הרכב ולקבע את המצב.
(דבר שני הוא לנשום ולעשות קפה).
ואז להתחיל לשלוח רכב שני מסביב או להבין שזה גדול עליך ולקרוא לחילוץ מקצועי.
אני מאד מסכים שבגלל המחמל זה יותר דרמטי, אבל קורה בעליות תלולות ודרדרתיות קצור בהרבה.
אבל אז, כבל כננת+ רצועות ומכפיל כנראה שיספיקו למצוא בטווח סביר משהו לעיגון הרכב.

הייתי באירוע דומה בדימונה, בו הרכב היה תלוי על בלימה מעל לואדי.
מרגע שהבנו שהוא לא יתגלגל מעצמו במידה ולא נמשיך לנסות להזיז אותו, נסענו מסביב וירדנו לחלץ.

והיינו באירוע בזיק בו רכב בירידה נכנס לשפצ חריף.
וגם שם, הרכב הנוסף מאחור + כמה רצועות היה ההבדל בין הרס ללקח לעתיד.



ועל איזה "ציוד" אתה מדבר? כשאתה מטפס במחמל, אז זה רק אתה והאוטו.
.
ציוד שאתה אמור לקחת כדי שיתאים לאתגר עימו אתה אמור להתמודד.

נראה לי שאפשר להניח בסבירות גבוהה שנהג הרכב לא מכיר ולא ידע על כל זה.
מתוך ״יהיה בסדר״ או מ״אי ידיעה בכלל״, אנילא יודע להגיד.
כך או כך, מנגנון שיקול הדעת היה דומיננטי כאן.

כמו שאתה כתבת שלואדי אל עין אתם לוקחים הרבה רצועות, כבלים נוספים ומכפילי כוח, זה הגישה כשאתה בא למחמל.

דרור ברלי
06-08-16, 14:35
בואדי אל עין אתה לא באמצע מדרון פסיכי. זה ואדי אופקי לגמרי. כן, הוא מבותר ומטורף לחלוטין. באחריות - לא תצליח לעבור בו בנסיעה ללא הציוד ועבודת חציבה/הזזת סלעים מסיבית. אבל אין בו שום סיכון בטיחותי.


במחמל או כל מעלה תלול וארוך אחר, הסיכון הוא בטיחותי נטו. אם אין מי שמחכה לך למעלה עם הכבלים והכננת ומכפילי הכוח והעוגנים וכל מה שתיארת, (שאני בספק אם אפילו אחוז אחד מהמטיילים סוחב איתו בג'יפ), אז לא יעזור לך כלום. ואם נתייחס ספציפית למקרה הזה, אתה מדבר כאן על רכב קצר (מרכז כובד גבוה יותר, רגיש יותר להתהפכות) שתקוע כשצידו השמאלי גבוה יותר ונמצא בזוית שיפוע כזו, שהנהג חושש לצאת מהרכב כי ייתכן ש-70-90 הק"ג שהוא שוקל (בממוצע) הם המשקולת האחרונה שמחזיקה את הרכב במקומו ומונעת ממנו להתגלגל.

מה עם אנשים אחרים מהקבוצה? בזמן שרכב אחד עושה את דרכו במעלה נוח לכיוון, הם היו מטפסים ברגל במחמל עם רצועות ושאקלים ופטישי 5 ויתדות?.... וזאת תו"כ לקיחת הסיכון שסביר להניח שעוד שנייה/שתיים/חצי דקה, הלנדקרוזר הזה מאבד את שאריות האחיזה ומתגלגל עליהם למטה?....

אז כן, אם היו עוד כלים בקבוצה, אז כלי אחד היה מתחיל מיד במסע הארוך דרך מעלה נוח אל ראש המחמל. הוא כנראה יגיע לפני יחידת החילוץ, או ביחד איתה. כמה מהג'יפאים כאן באמת מנוסים בטכניקות חילוץ?..... כמה מהחברים שלך, שמטיילים איתך קבוע, באמת מיומנים בחילוצים מסוכנים כאלה?... ואל תגיד לי שהם כן מיומנים, כי עם כל הכבוד ויש כבוד, הם כנראה מיומנים לכל היותר כמוך, או כמוני. ואנחנו אמנם לא טירונים, כבר עשינו כמה חילוצים קשים בחיים, אבל אנחנו גם לא מקצוענים והציוד שלנו הוא לא ציוד מקצועי. וגם אם אתה או אני או אחד החברים שלך כן מקצועיים, עדיין זה בבחינת יוצא מין הכלל. וזו סיטואציה שבה אין מקום לטעויות של חובבים.

הכי קל לפרשן ולמתוח ביקורת מהבית. בהתכתבות.

בואו ונשים דברים על השולחן. בלי פוליטיקלי-קורקט. טיפוס במעלות כמו מחמל, גרופית, זיק, מעלות הר-טוב, זהרת אל טובייק ושיח' אבו יזיד בשומרון, פתיחת ואדיות למיניהם, כל זה הוא לקיחת סיכון, ברוב המקרים סיכון מיותר שאין בו צורך. ממש לא עניין הכרחי. אבל זה התחביב שלנו, אנחנו אנשים מבוגרים ואנחנו לוקחים סיכונים. מטופשים לעתים. כשהימור כזה נכשל, זה עולה בנזקים לרכב ולכיס ולעתים גם בפגיעה גופנית.

את כל זה צריך לקחת בחשבון. אז כן, הבחור מטומטם. לא מטפסים לבד במחמל, בטח לא ברכב לא מתאים כמו זה. ולא נוסעים לבד במדבר בכלל. הכל נכון בדיעבד. אבל שטות כזו יכולה לקרות לכל אחד מאיתנו, גם בנסיעה בקבוצה, ולא בטוח שהקבוצה תמיד יכולה לסייע מיד כפי שדורון מתאר - סביר יותר להניח שייקח להם יותר מדי זמן ושיעשו הרבה טעויות גם בנסיונות החילוץ.
זה לא יקרה רק אם נוותר מראש על החוויה המפוקפקת. לא ניקח סיכונים, לא נטפס באף מעלה, ניסע תמיד בדרך הקלה יותר. וזו לא בושה אגב.

אבל היי, אפשר גם לוותר מראש על אחזקת רכב שטח ולנסוע במשפחתומטית כסופה כמו כולם. אין ריגושים, אין הפתעות.

ד ו ר ו ן
06-08-16, 16:40
בואדי אל עין אתה לא באמצע מדרון פסיכי. זה ואדי אופקי לגמרי. כן, הוא מבותר ומטורף לחלוטין. באחריות - לא תצליח לעבור בו בנסיעה ללא הציוד ועבודת חציבה/הזזת סלעים מסיבית. אבל אין בו שום סיכון בטיחותי
דרשני, ועדיין באתם מוכנים עם ציוד מתאים לחילוץ מעל מכשולים, וזויות, לא פחות חדות, אבל הגלגול למטה היה קצר יותר.. אז בטח ובטח למקום כמו המחמל.



במחמל או כל מעלה תלול וארוך אחר, הסיכון הוא בטיחותי נטו. אם אין מי שמחכה לך למעלה עם הכבלים והכננת ומכפילי הכוח והעוגנים וכל מה שתיארת, (שאני בספק אם אפילו אחוז אחד מהמטיילים סוחב איתו בג'יפ),
תסכים איתי שמחמל הוא לא מסלול טיול אלא במקרה הטוב קטע ממסלול עבירות קשה?
כזה שיכול להעסיק אותך כל היום?
אז אני לא מצפה ממי שנוסע למסלול טיול לקחת את כל הציוד הזה, גם אני לא לוקח כ"כ הרבה ציוד, אבל אם אני מחבר את הרצועות של רכב נוסף שמטייל איתי, בטיול רגיל, לא מסלול עבירות קשה, שסוחב 2 רצועות ושאקלים, אנחנו בקלות מקבלים קרוב ל-70מ' של כבל כננת ורצועות.



מה עם אנשים אחרים מהקבוצה? בזמן שרכב אחד עושה את דרכו במעלה נוח לכיוון, הם היו מטפסים ברגל במחמל עם רצועות ושאקלים ופטישי 5 ויתדות?.... וזאת תו"כ לקיחת הסיכון שסביר להניח שעוד שנייה/שתיים/חצי דקה, הלנדקרוזר הזה מאבד את שאריות האחיזה ומתגלגל עליהם למטה?..
כן.
אם זה מישהו שנסע איתי ונקלע למצב הזה, אז כן. יש אופציה אחרת?
ואם הרכב נעצר בצורה המצולמת, הוא סטאטי ולא יתגלגל אם לא יעשו משהו אקטיבי להוציא אותו מהמצב בו הוא נמצא, עובדה, הוא לא התגלגל.



כמה מהחברים שלך, שמטיילים איתך קבוע, באמת מיומנים בחילוצים מסוכנים כאלה?... ואל תגיד לי שהם כן מיומנים, כי עם כל הכבוד ויש כבוד, הם כנראה מיומנים לכל היותר כמוך, או כמוני. ואנחנו אמנם לא טירונים, כבר עשינו כמה חילוצים קשים בחיים, אבל אנחנו גם לא מקצוענים והציוד שלנו הוא לא ציוד מקצועי.

נכון, ועדיין, המקרה הזה מחדד לך עוד יותר שאם אתה היית נקלע לסיטואציה הז, די בוודאות, סדר שיקול הדעת שלך לפתור אותו היה אחר, כי אתה מנוסה, והערכת מראש טרם העליה לאן זה יכול להתדרדר.
אני בטוח שהוא לא התכוון להזדמבר ככה, אבי כנראה שהוא גם לא העריך שזה יכול להגיע, ובא לא מוכן בכלל.
אני חושב שאין בעיה לנסוע לטייל לבד פקקטה נגב (האהוב ..).
עובדה, על פניו אידיוט נכנס לסיטואציה קיצונית ושירותי חילוץ ע"ח משלם המיסים הגיעו אליו מהר מאד.

רק אם אתה לא יודע מה אתה עושה, ולא יודע להעריך מה לפניך, או איך להיערך לזה, אל תיכנס לבד למדבר, גם אם הוא במרחק חצי שעה מהכביש הקרוב.
ומי ששואל את השאלה הזו האם להכנס לבד,ף כנראה שעדיין לא יכול להכנס לבד לשטח.




הכי קל לפרשן ולמתוח ביקורת מהבית. בהתכתבות.
מהבית לא מפרשנים, מהבית מפיקים לקחים במצב רגוע עם מזגן ובלי הלחץ של האירוע עצמו (בגלל זה אחרי שהתקלה לא מסכנת חיים, עוצרים לנשום ולשתות קפה, חושבים ואז הסיכוי לטעות בגלל הלחץ יורדת).

דרור ברלי
06-08-16, 17:16
אף אחד לא רוצה להזדמבר.

וכמו שאתה אומר - כולה פקאקטה נגב. לא באמת הולכים בו לאיבוד. זה לא הסהרה.

אבל לא כל אחד יודע מה הוא עושה. גם אתה לא ידעת פעם. גם אני לא. כולם כאן אותו דבר בדיוק, היו פעם טירונים ולמדו. מי בדרך הקלה ומי בדרך הקשה. אבל ניסינו ולקחנו סיכונים ולמדנו. ואיך החדשים ילמדו אם לא ינסו?

בשורה התחתונה אלה רק העליהום וקריאות הקרב כאן שצורמים לי. תסלחו לי, זה לא אישי, כן? אבל למה זה מזכיר קצת אספסוף שמתלהב מהעלאת נידון על הגרדום בכיכר העיר?.... האם בגלל שיחידת החילוץ ממומנת על חשבון משלם המיסים?... כבעליהם של רכבי שטח שזוללים דלק וחלפים (שהמיסים שמוטלים עליהם דמיוניים לחלוטין), אנחנו משלמים כנראה הכי הרבה מיסים שאפשר, ומקבלים תמורתם הכי פחות, אז זה פחות מפריע לי... אני באמת לא יודע כמה עלה החילוץ הזה, וגם אין לי בעיה עם הגשת חשבון לאותו מחולץ, רק סתם ככה, כדי לדעת, כמה מתלמידי הישיבות שמחולצים מהמדבר כל שנה בתקופת "בין הזמנים" ע"י יחידות חילוץ שונות רגע לפני שהם מתפגרים כי נחנקו מחום בתוך הקפוטה ולא לקחו מים, מקבלים אח"כ חשבון לתשלום?...



פאק-אוף. כולכם ג'יפאים. זה יכל להיות כל אחד מכם.

ואחר כך באים בטענות לרשויות ולתקשורת שעושים סיפור מדברים כאלה.

דור אריאל
06-08-16, 17:39
בשורה התחתונה אלה רק העליהום וקריאות הקרב כאן שצורמים לי. תסלחו לי, זה לא אישי, כן? אבל למה זה מזכיר קצת אספסוף שמתלהב מהעלאת נידון על הגרדום בכיכר העיר?.... האם בגלל שיחידת החילוץ ממומנת על חשבון משלם המיסים?... כבעליהם של רכבי שטח שזוללים דלק וחלפים (שהמיסים שמוטלים עליהם דמיוניים לחלוטין), אנחנו משלמים כנראה הכי הרבה מיסים שאפשר, ומקבלים תמורתם הכי פחות, אז זה פחות מפריע לי... אני באמת לא יודע כמה עלה החילוץ הזה, וגם אין לי בעיה עם הגשת חשבון לאותו מחולץ, רק סתם ככה, כדי לדעת, כמה מתלמידי הישיבות שמחולצים מהמדבר כל שנה בתקופת "בין הזמנים" ע"י יחידות חילוץ שונות רגע לפני שהם מתפגרים כי נחנקו מחום בתוך הקפוטה ולא לקחו מים, מקבלים אח"כ חשבון לתשלום?...



פאק-אוף. כולכם ג'יפאים. זה יכל להיות כל אחד מכם.

ואחר כך באים בטענות לרשויות ולתקשורת שעושים סיפור מדברים כאלה.

עלות החילוץ יחסית קטנה , לא היה פה מסוק וזה גם לא חילוץ ארוך בלב המדבר,

אני במצבו הייתי לפחות מחזיר את הדלק לג'יפ הפרטי שהיה שם

דרור ברלי
06-08-16, 17:53
+1

דלק/הזמנה לבירה/ארוחה... זה המינימום כדי שתרגיש טוב עם עצמך מול אנשים שהצילו אותך. תרתי משמע.

asafk
06-08-16, 18:59
שורה תחתונה, כולנו ג׳יפאים - כן, גם המתנדב עם הדיסקברי שבא לחלץ.
וכולנו בסופו של יום ערבים זה לזה, רבים מאיתנו יצאו לא פעם לחילוץ בזמן הכי לא מתאים כי מישהו מהחברים הדפוקים שלנו, לפעמים אפילו מישהו שאנחנו לא מכירים, היה צריך.
ומחר זה יכול להיות הפוך.
אז נכון שמרגיז לראות מישהו נכנס למחמל בלי שום גיבוי או הכנה... אבל אולי סתם לא היה לו מושג...? כמה מאיתנו עשו שטויות בדיוק מהסוג הזה?
אז לא, זה לא בסדר. אבל לא צריך להתלהם.

אסף.

six 4 life
06-08-16, 19:29
לפי סוג הרכב והשיפורים עליו (סטנדרטי לגמרי אבל שנורקל חובה) אני נוטה להאמין שלא מדובר בג'יפאי, אבל גם אני לא כועס על הסיטואציה, את הלקח שלו סביר להניח שלמד (במידה והוא לא חושב שזה מקרה סביר, או במידה והזיכרון שלו קצר כמו ברוב המקרים) ועם הבושה שהוא חולץ ע"י לנדרובר רק הוא זה שיצטרך לחיות איתה.

דרור ברלי
06-08-16, 20:35
מעיון קצר בדף הפייסבוק של היחידה, אני רואה הרבה מאוד חילוצים. לא רק של ג'יפאים. גם כל מיני מטיילים ברגל.
אחד שקפץ לעין עקב וקיבל בומבה בראש.
מטיילת אחרת שהתייבשה.
וכן הלאה וכן הלאה.
מה לעשות, לא כולם סיירים מדופלמים.

אני מניח שלאף אחד מהם לא הוגש חשבון החילוץ, ולא שופטים אותם אם הם מטיילים מנוסים או לא, ובטח לא נפתחת חזית של עליהום.
אז הגיבור התורן שלנו נסע רק בלנדקרוזר קצר עם שנורקל וכנראה הוא "לא ג'יפאי" (קיט הגבהה, צמיגי MT ופגוש מתכת בוודאי היו הופכים אותו לג'יפאי?...:confused:). מה זה משנה בכלל. בשביל זה בדיוק המציאו את יחידת החילוץ.

וחוצמזה, הפעילות ההתנדבותית שלהם נראית מעניינת ביותר. שאפו גדול לאנשים טובים.

errellk
06-08-16, 21:32
לפי סוג הרכב והשיפורים עליו (סטנדרטי לגמרי אבל שנורקל חובה) אני נוטה להאמין שלא מדובר בג'יפאי, אבל גם אני לא כועס על הסיטואציה, את הלקח שלו סביר להניח שלמד (במידה והוא לא חושב שזה מקרה סביר, או במידה והזיכרון שלו קצר כמו ברוב המקרים) ועם הבושה שהוא חולץ ע"י לנדרובר רק הוא זה שיצטרך לחיות איתה.

וכי למה בושה?

scheinery
06-08-16, 22:30
כמה נקודות למחשבה:
1) יחידות החילוץ לא עוסקות בחילוץ רכבים (ממנועים או אופניים שתופסות יותר ויותר נפח בחילוצים בשנים האחרונות) במקרה הנ״ל ניתן לטעון כי נשקפה סכנת חיים לנוסעים ולכן הופעלה יחידת חילוץ אך באותה מידה יכלו לרדת לחלץ את הנוסעים מן הרכב בצורה בטוחה ומכאן והלאה מבחינתם שהרכב ידרדר או שהנהג ידאג לחילוץ רכושו. במספר אירועים רוכבי אופניים שהתברברו בדרך ולכן הגיעו למצב התשה/התייבשות קיבלו טיפול ופינוי מיחידת החילוץ אך האופניים הושארו בשטח. באירועים אחרים העמיסו גם את האופניים על הגג/ארגז כי אם אפשר אז למה לא.

2) אנשי יחידות החילוץ לא מוכשרים בשום צורה רשמית בחילוץ רכבים בטח ובטח לא כאלו מורכבים. ההכשרות והרמה שהם נדרשים אליה הינם בתחום הרפואה/חילוצי חבלים/איתור וכו׳. רמת נהיגת השטח וידע החילוצים מגיעה מהידע אותו המתנדבים מביאים כל אחד ליחידה שלו או אם מצליחים להשיג תרומה להדרכת נהיגה מקצועית אחת ל...
במקרה הספציפי הזה זיהיתי לפחות את אחד המתנדבים שאני מכיר כג׳יפאי מנוסה ובמבחן התוצאה נראה שהחבר׳ה ידעו מה לעשות אבל היות והחבר׳ה יוצאים לאירועים על בסיס מי פנוי לא בטוח שבכל אירוע כזה יימצאו האנשים עם הידע והנסיון לחילוץ רכב מורכב.

3) מספר המקרים של קריאות לחילוץ של רכבי שטח תקועים או רוכבי אופניים שפשוט התעייפו וקוראים ליחידת החילוץ בטענה כי הם מיובשים/פצועים עולה בשנים האחרונות, אמנם לא כל שבוע אבל בהחלט נרשמים עוד ועוד מקרים כאלו. יש נהגים/רוכבים שעלו על הטריק ומנצלים את הגוף ההתנדבותי הזה בשביל לחסוך תשלום על חילוץ. המתנדבים שמגיעים לשטח פעמים רבות מחלצים את הרכבים בטוענה ש״עדיף שנוציא אותם עכשיו מאשר לחזור עוד כמה שעות כשהם יהיו באמת מיובשים״. בפועל יורים לעצמם ברגל ורק מגבירים את התופעה.

nirs
06-08-16, 22:46
כרכרה בריטית חילצה אגדת שטח?
אני הולך להרים כוס תה...

דרור ברלי
06-08-16, 22:54
אגדת שטח, מי שישמע...
לכל היותר, אגדת שוק/מחירון....

-->