שלום
אשמח לקבל דגשים לביצוע העבודה
למה לשים לב, האם יש צורך לפרק משהו נוסף, איך ניגשים לתושבת הימנית- האם צריך לפרק מדחס
תודה!
Printable View
שלום
אשמח לקבל דגשים לביצוע העבודה
למה לשים לב, האם יש צורך לפרק משהו נוסף, איך ניגשים לתושבת הימנית- האם צריך לפרק מדחס
תודה!
שים לב לסדר העבודה. העבודה מתבצעת בעיקר מלמטה.
שחרר את שני הברגים 14 ממ והאום 17 ממ בשתי התושבות
הרם את המנוע בזהירות עם ג'ק וקרש פיזור לחץ מהקרטר
שים לב למאוורר המנוע
הוצא תושבת שמאל (נהג)
דחוף המנוע שמאלה והוצא תושבת ימין
הכנס תושבת ימין חדשה
דחוף המנוע ימינה והכנס תושבת שמאל חדשה
לא לשכוח את כיפות המגן לתושבות
חבר התושבות למנוע עם אום 17
תוך כדי הנמכת המנוע לשילדה הכנס 4 ברגים למקום
הוצא ג'ק
כשהמנוע מונח על התושבות הרכב 4 אומים 14 ממ והדק הכל לערך הנדרש
בהצלחה
אם אתה לא סגור במדוייק על אופן כיווון דיפרנציאל אחורי, ממליץ לך להעזר בבעל מקצוע.
בברכה,טושי
דו"ח מצב:
הפעם עלו שתי בעיות:
תושבות מנוע פגומות ותותבי משולשים פגומים.
מעבר לקושי המימוני, הגיע הזמן מבחינתי "לקפוץ למים".
לכן החלטתי- וקפצתי!
עידכון מיום טיפולים ראשון:
ההסבר של טושי לא היה יכול להיות מדוייק יותר!
ב 10 שורות הוא הצליח לתמצת את כל התהליך!
מעבר לכך, ההסבר שלו נתן לי ביטחון לביצוע האופרציה בעצמי
ועכשיו- אלי:
יום א' 10:00-16:00-
התושבות הישנות חולצו לאחר כמה שעות של מאבק עם גישה מוגבלת לברגים😄
ההערכה היתה שתושבת אחת פגומה..
Well, המנוע פשוט היה מונח..לא מחובר לשאסי😄
התושבות החליפיות התגלו כ"כמעט" מתאימות, ונדרשו מעט פיצורים על מנת שהפין הסמוך לבורג יכנס לחור המיועד לו.
דבר אחר לא בדקתי- והוא תאימות במרחקי החורים בין התושבת למקום שעליה להתחבר אליו..כנראה שגם שם יש סטיה.
אז עם שתי בעיות(אבל עם חיוך בלב) סיימתי את העבודה היום:
1- רק בורג אחד בתושבת ימין נמצא במקומו ועושה רושם שאצטרך לחלץ שוב את התושבת הימנית(לפחות) כדי לוודא תאימות במרחקי החורים
2-עם תושבות שחוקות עד דק, היה למנוע נוח בין מחזיקי התושבות אשר מחוברים לשאסי..כעת, עם תושבות חדשות שמנמנות, הוא מתקשה לחזור למקומו ונותרו 2-1 ס"מ כדי שהחורים בין התושבת לבין החיבור לשאסי יתאימו. המנוע לא חוזר מספיק למטה.
מסקנות:
אין כמו חבר טוב שמאפשר לעבוד מחוץ לסדנא שלו(רוי- מסגר אומן בעמינדב)
לעבודות מסוג זה כדאי לרכוש רינג-ראצ'ט בגדלים הרלוונטיים
סוף דבר- בהמשך.
אדיוס
מנסיון שלי. תושבות מקוריות מבודדות ויברציות טוב יותר בצורה משמעותית, מחזיקות לזמן רב יותר ומתיישבות בצורה מושלמת.
קובץ מצורף 112819אז כך התושבות אמורות להיראות..
קובץ מצורף 112820קובץ מצורף 112821וכך הן התגלו אצלי..
מה שכמעט ולא פתר את עניין הרעידות, שכנראה מגיעות מהחלק האחורי- איזור הקורונה ומיסביה.
אם למישהו יש תובנות מאירות עיניים לגבי רעידות- אשמח לשמוע.
אצלך יש כל הינע יחיד או מפוצל?
מנסיון, גם לתושבת הגיר יש תפקיד.
תושבת הגיר נראית תקינה.
הגיר הוחלף לאחרונה ואם היתה בעיה שם, הייתי יודע.
לא יודע מה ההבדל בין שני גלי ההינע הנ"ל.
יש לי נזילה חזקה מהדיפרנציאל האחורי, מאיזור כניסת גל-ההינע אליו, וכשהדבר נבדק עלה חשד שגם המיסבים בלויים, עקב חופש תנועה של הציר לצדדים.
- - - Updated - - -
אגב, מאיפה אני מוציא מק"טים של חלקי החילוף המקוריים?
אם היה בידי service manual, הסיפור היה שונה במקצת, אבל אני לא מצליח למצוא..
אם אתה יכול להזיז את היוק ביד (לא לסובב אלא לנער). רוב הסיכויים שמשם הרעידות. מורגש כויברציה בתדירות הרבה יותר גבוה מאיזון גלגלים. בד"כ במהירות 80-90 וב120 (אבל זה היילקס אז נתייחס לנמוך ;-)
רצוי לסדר את זה לפני שיגרם נזק לדיפרנציאל.
הילקס משנתונים 98-01 מצויד בגל הינע אחורי שלם, ארוך מידי כנראה, ולכן מועד לרעידות.
כדי להתגבר על הבעיה טויוטה תלו משקולת על הטרנספר,שתשמש כמשכך תנודות.
בהרבה הילקסים המשקולת הוסרה,(1600 שח לחתיכת ברזל עם שתי גומיות ) וזו סיבה מצויינת לרעידות.
גל ההינע השלם הארוך פגיע יותר מגל הינע בעל שני חלקים ולכן נוטה לקבל ממכה ולאבד איזון.
בדגמי 2002 ומעלה טויוטה חזרו להשתמש בגל הינע אחורי בעל שני חלקים ואף הוסיפו לו קרדן כפול לטיפול נכון יותר בבעית זווית הצלבים.
כנראה כדי לפתור את בעיית הרעידות.
מיסבי פיניון שחוקים ברמה שניתן לנדנד את הפיניון מעלה מטה או לצדדים זה קטסטרופה.
יתכן שזו רק בעיה ממקומית ביוק, אבל זה מתוך נקודת מבט אופטימית עד כדי נאיבית בלבד.
תגיד שלום לדיפרנציאל שלך ותתחיל לחפש ביצה קומפלט מפירוק.
בסרוויס מנואל המקורי אין מקטים.
כדי למצא מקטים מקוריים ומחירים כנס ל toyodiy
כדי למצא מקטים ותרשימי פיצוץ כנס ל japanparts.eu
בברכה,טושי
תודה טושי
לגבי הדיפ'- ההחלפה הוצעה לי מיד כשזיהיתי שיש משם נזילה. המחיר לסרן אחורי שלם היה בהתאם- בסביבות 4000 אם אינני טועה.
לא בתקציב כרגע.😊
יש אלמנט נוסף שמקומם אותי מאז שהלך לי מנוע באיפון- חוסר הרצון לשפץ חלקים פגומים. ועזבו את העובדה של הפרשי העלויות.
כשמביאים חלק מפירוק קשה מאוד לדעת מה יהיה מצבו!
את האיפון מכרתי מעט אחרי החלפת המנוע, ומאז כבר הוחלף מנוע נוסף!
הגיר שהחלפתי אצלי בהיילקס אינו במצב מושלם ויש לו נזלת תמידית😄
בקיצור, כיוון שיש לי זמן כרגע, ובעיקר חשק/כוח להתעסק במכונאות- אעדיף לנסות לתקן/לשפץ.
אשמח לדעת מהיכן משיגים את המיסבים הרלבנטיים לקורונה( מקוריים אולי)
וכיצד מבצעים את האופרציה.
חייב לציין שההסבר לגבי תושבות המנוע היה מדוייק
לגבי הספרות המקצועית- אבדוק, תודה
תודה רבה
..בסוף יתברר שמישהו מכם גר מטר ממני והיה יכול לראות את זה בעין 😆
אני גר בבר גיורא, באיזור בית שמש - ירושלים..
גיא אני ממושב בית נקופה שבפאתי ירושלים.
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
אם יש לך ידע/ניסיון, אשמח שתקשיב לרכב שלי, גלעד.
טושי ציין שמות אתרים עם מקטים ושירטוטים, אך אני עדיין לאמצליח למצוא שם משהו רלוונטי(לא מוצא שירטוטים).
בקיצור, נותרתי עם רעידות חזקות מאוד בהאצה ובהאטה, גם לאחר החלפת תושבות המנוע.
עזרה בבקשה :)
0527262 שש שש שש.
תקפוץ לקפה .
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
טושי!
אני לא מסתדר עם האתרים האלה😐