ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3939
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה
http://www.jeepolog.com/forums/content.php/3939
יפה.
בדקת מול מקרר שצריך פיק התנעה?
בהתאם לדבריך אשמח לדעת אם אתה יודע את התשובה מדוע יצרני המטענים DC2DC אומרים שאין להשתמש במטען שמתאים לAGM על מצבר ליתיום אם בעצם למצבר הליתיום יש בקר טעינה פנימי.
זה מטעמי מכירות או שיש עניין טכני?
כי לפי המפרט של ה- CTEK שלי הוא מטעין ב-14.7V.
ושאלה נוספת, האם גם פה ניתן לחבר שני מצברי 50 לדוגמא כדי להגיע להספק של 100 או שבגלל הבקר הפנימי יש צורך לרכוש מראש מצבר 100?
לדעתי שיטת הטעינה שונה - למשל טעינה במצב שבו המטען נותן פולסים של מתח גבוה - לא מתאימה למצבר ליתיום
אסף.
כנראה שאני צריך עורך מדעי :-)
לא כל כך הקפדתי על המילים העבריות, והשתמשתי בביטויים שאנחנו משתמשים ביום יום, חנן העיר לי (בפרטי), אז תקנתי את הטקסט.
תודה לחנן.
לטובת הדיוק -
הספק הוא נתון רגעי שמציין "עוצמה". אפשר להגדיר הספק כקצב הפיכת אנרגיה מצורה אחת לצורה שניה (של אנרגיה. נגיד מחשמל לחום). במקרה שלנו (חשמל), מקובל למדוד הספק בוואט -W.
קיבול (או אנרגיה למהנדסים), הינו היכולת לבצע עבודה.
במקרה שלנו (חשמל) הצורה הנכונה היא WH (וואט שעה). אם יודעים את ההספק, ויודעים את המתח, אז אפשר לדעת גם את הזרם (חוק אוהם). אם המתח קבוע, אז ניתן לתאר קיבול גם ב AH. מסיבות היסטוריות (נוחות מדידה?) הרבה יצרנים ותחומים (ממצבר רכב ועד סוללות ליתיום של טלפונים) משתמשים ב AH לתאור הקיבול של המצבר \ סוללה, אבל כאמור, זה לא יתאר במדוייק את היכולת לבצע עבודה.
הספק כפול זמן = קיבול (אנרגיה).
לצורך פעולה רגעית, כמו להפעיל את הסטרטר, מעניין אותנו ההספק.
לצורך שימוש מתמשך, לקבל אינדיקציה כמה זמן שימוש, מעניין אותנו הקיבול.
שבת שלום
מנסיון הctek לא טוען מצבר lifepo4 מכיוון שב12.8 וולט, כשטעינת הlifepo4 רק בתחילת הדרך, מבחינת הctek זה כבר מתח של מצבר מלא, והוא חודל.
בנוסף, יצרני המצבר טוענים שהמטענים החכמים לחומצה עופרת עושים מניפולציות שונות כגון זו שאסף תיאר, ולכן אוסרים על שימוש בהם.
1- לא בדקתי מול מקרר, אבל בדקתי מול עומסים אחרים גם של 15A כך שאני לא רואה בעיה. המדחסים של המקררים שלנו זה לא מנוע AC "קלאסי" שצורך זרם רגעי משוגע. יש לי ספק (של לפטופ) שנותן 5A ואני מחזיק איתו את המקרר ללא בעיות.
2- DC2DC ומטען למצברים זה לא אותו הדבר. DC2DC יכול אולי לתפקד כמו מטען "טיפש", מתח וזרם מקסימלים, אבל לא יודע לנהל מחזור טעינה, נכון של מצבר\ סוללה (וכל סוג והמחזור שלו).
כמו שכתבתי, ליתיום צריך טעינה CC/CV (וכמו שאסף העיר, זה שונה מ AGM או עופרת, שצריכים פולסים, וציפה שהם מלאים). ובכלל, בניגוד לעופרת שמוחזקת תחת מתח, מטען של ליתיום מפסיק לטעון, וחוזר לטעון רק שההמתח שהליתיום יורד.
מותר (ורצוי) לחבר DC2DC לBMS של ליתיום.
אסור (או לפחות לא טוב \ נכון) לחבר מטען AGM ישירות למצבר ליתיום או ל BMS.
מותר לחבר שני מצברים של 50 במקביל (במקרה שיש DC2DC, מותר לחבר את שניהם מאחורי DC2DC אחד), ה BMS הנפרד של כל מצבר ינהל עבורו את מחזור הטעינה.
לדעתי, יש אפילו יתרון בשימוש בשני מצברים קטנים יותר במקביל (גם שרידות וגם גמישות שימוש).
יש סיטקים עם מצב AGM.
לא יודע לאיזו טעינה אתה מכוון ואיך החיבורים והאיזון .
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...ef9a143bda.jpg
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
סקירה יפה.
באיזה מטען אתה משתמש ומה מחירו?
יפה
אחלה סקירה והסברים טובים
תודה
תודה על הסקירה, טוב לדעת שהטכנולוגיה הזו קיימת בסביבה [emoji846]
אני רק שאלה: יש למצברים האלו חיבורים נפרדים לטעינה ולפריקה ?
אין לי מושג.
ציינת שבמצב רגיל המטען נעצר ב 12.7.
רק עדכנתי שיש עוד מצב בחלק מהמטענים שנותן כ 14 ומשהו וולט.
Jeep ZJ V8 98
Honda EX300 94
לא בטוח שאני מבין את השאלה.
לכל מצבר ליתיום יש ה BMS שלו, והוא זה שמנהל את הטעינה שלו.
לגבי מקור מתח -
יש לי DC2DC שמחובר קבוע ברכב (איסולטור וכל מה שצריך). זה DC2DC יחסית יקר, שהוא גם UP וגם DOWN , אטום וכו'.
בבית, למשחקים, ועבודות כאלו, אני משתמש בעיקר במטען 20V 4.5A של לנובו (לפטופ) שאליו מחובר DC2DC פשוט! BUCK Step Down
- - - Updated - - -
לא. ציינתי במפורש, כלפי חוץ זה נראה כמו מצבר רגיל, 2 הדקים.
- - - Updated - - -
בועז,
גם אם הוא מגיע ל 14V, אם מטען מיועד לעופרת או לAGM, אז שהוא יגיע למתח, הוא יתחיל כל מני "שטויות" של ציפה, וספיקים... ובסוף, משהוא ישרף.
זה פשוט לא כיוון נכון. לא טוענים ליתיום עם מטען של AMG......זה בסה"כ סיכוי להצדיק אח"כ כותרות של פצצה מתקתקת.
כלל שכדאי לשים לב אליו -
לא טוב, אפילו לא יעבוד \ מסוכן, לחבר שני מוצרים "אלקטרונים" אקטיבים" (קשה לי להבהיר במילה פשוטה) בטור.
לא מחברים ספק \ מטען אלקטרוני, ל DC2DC "חכם" (up& down), זה מתכון לצרות.
תודה על הסקירה.
יש בשוק מספר יצרנים טובים למצברים כאלו - גם כחול לבן (אפסילור) - אבל המחיר מדבר במקרה הזה.
אם הייתי מחפש מצבר צרכנים, לרכב שיישאר בצי המשפחתי לאורך זמן, בהתחשב באורך חיים צפוי של כ 10 שנים לעומת לא יותר מ 5 שנים למצבר חומצה עופרת - זו תהיה השקעה משתלמת ביותר.
גם רכב טיולים שלא חי כל הזמן עם מצבר בית, זה משתלם.
על אחת כמה וכמה אם יש בצי המשפחתי יותר מרכב טיולים אחד - משתלם לחבר מחבר מהיר למצבר, ומחבר נגדי ברכבים, ואז כחלק מההכנה לטיול מחברים את המצבר.
עם מצבר חומצה עופרת גדול וכבד - זה מסורבל. כאן זה קל יותר, תרתי משמע.
בקיצור... הליתיום משנה את חוקי המשחק, ולא רק כתרופה פסיכיאטרית..
אסף.
זיו תודה על הכתבה האינפורמטיבית!
Sent from my SM-A530F using Tapatalk
בהחלט כתבה מועילה. בתחום האופנועים (משקל משחק תפקיד, ואופנועי שטח מונעים פעם בשבוע במקרה הטוב) התחום כבר התעורר. מחיר מצבר ליתיום עולה פחות ממצבר עופרת אטום (מקביל) של חברה טובה. (שניהם, אגב, יעלו כמעט פי 2 ממצבר עופרת פושט של שנפ- שלא ייכנס אלי לאופנוע).
כתבה טובה, תודה זיו.
בהחלט כיוון חשוב לכל מי ששוקל מצבר צרכנים.
אפשר קישור למטען dc2dc?
אם אני מבין נכון:
מעבירים פלוס מהמצבר הראשי דרך המטען למצבר צרכנים.
את המצבר צרכנים מחברים למינוס קרוב.
למצבר צרכנים מחברים קופסת פיוזים לצרכנים השונים: מקרר/תאורת מחנה וכו'...
נכון?