פוצל מכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9C%D7%A7%D7%A1
מה קורה עם צרכנים?
כולם מחוברים למצבר הזה ( ומנותקים שהמנוע כבוי)?
יש לך כבר מצבר צרכנים, אתה לא משלב?
Printable View
פוצל מכאן:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...9C%D7%A7%D7%A1
מה קורה עם צרכנים?
כולם מחוברים למצבר הזה ( ומנותקים שהמנוע כבוי)?
יש לך כבר מצבר צרכנים, אתה לא משלב?
זה מסתבך מעט:
לפני שהתחלתי את כל השינוי הזה, היו לי שני מצברי SLA שברגיל היו מחוברים במקביל ושימשו להתנעת הרכב.
הותיקים בפורום אולי זוכרים שיש אצלי קומפרסור 24V בבניה עצמית. לצורך הפעלתו הייתי צריך להזיז כמה מפסקים ששינו את תצורת חיבור המצברים ממקביל לטור כדי ליצור את ה24 וולט הנדרשים.
כשעברתי למצבר הליתיום מצברי הSLA נמסרו לחבר והסידור הזה מת.
בינתיים, הזנתי את הקומפרסור מ12 וולט, מה שהוריד את הלחץ במיכל באופן דרסטי, מ12.5 באר לכ4 באר.
חוץ מזה, מי שעקב אחרי השרשור של ההסבה לליתיום, אולי זוכר שבצמוד אליו התקנתי עוד שמונה תאי LEV40 שחולקו לשתי קבוצות עם כ16 וולט כל אחת. קבוצה אחת יועדה לחירום, להטענת המצבר הראשי במקרה הצורך, והקבוצה השנייה לצרכים מזדמנים.
מה שאני מתכנן לעשות כרגע זה לחבר בחזרה בטור שבעה משמונת התאים הנ"ל, עם BMS תואם, לטעון אותם עם DC-DC ל28 וולט כשהמנוע עובד והם יוכלו לשמש להפעלת המדחס או לכל צורך מזדמן אחר.
כמה אמפר צורך הקומפרסור?
יש משהו עקרוני :-) שאני לא אוהב בסידור שלך -
יש לך מערכת בסיסית של הרכב שעובדת על 12V+-
יש לך תאורות שעובדות על מארז אנרגיה שאני מנחש שעובדות על 5V (בהנחה שזה USB).
יש לך קומפרוסור שעובד על 24V.
זה עובד אני לא מתווכח, אבל זה נראה לי שצריך רשיון חשמלאי כדי לתפעל את זה.
אז נכון, אתה מבין ואתה שולט, ואתה תמיד יכול לפצל את המארז 24 ולהוציא ממנו 12 או להניע אתו רכב, ויש לך תאורה ל 12 ויש לך תאורה ל 5V.
יש לך מצבר צרכנים 12V למקרר.
עכשיו יהיה לך מצבר צרכנים 24V לקומפרסור.
יש לך מארזי אנרגיה של 5V.
אני הייתי מנסה להמנע מסט 24, תעשה קצת סדר.
תעביר את הקומפרסור ל 12V ואז המארז שתכננת עבורו הופך למיותר (תשתמש בקמופרסור רק שהמנוע עובד).
שים רק סט אחד למצבר צרכנים ( ה LiFePo החדש שבנית), ושחרר את ה LEV לגמלאות.
אם הייתי יודע איך להסב את הקומפרסור ל12 וולט הייתי עושה את זה לפני כ12 שנים, ולא שלא ניסיתי. השקעתי הרבה מאוד מחשבה וגם קצת נסיונות פיזיים, שאו שהתבררו כלא יעילים או שהיו לא פרקטיים.
הפרויקט עצמו משונה מאוד, אבל בשורה התחתונה, זה עובד כבר 12 שנה כמו חלום. יותר טוב מכל פתרון אחר שאני מכיר.
הוא צורך כ70 אמפר בהתנעה ו20-40 אמפר בעבודה.
28 וולט מצוין לי לכל דבר שאני צריך. התאורה עובדת מusb, וממירים שממירים מ12 לusb הם תואמים גם ל28. מטענים לטלפון כנ"ל. המקרר תואם ל28. הכול תואם ל28.
טעינה של מצבר ההתנעה יכולה להתבצע מ28 בדיוק כמו שאני טוען ממצבר חיצוני. עם נגד, או dcdc.
הכול מתאים, ואם זה מתאים גם לקומפרסור בלי השקעה נוספת של כסף או מאמץ, אז מאגר אנרגיה 28 וולט זה יתרונות נטו עבורי.
היום, כש500 וקצת זוזים יכולים לקנות לך קומפרסור 300 ליטר/דקה, אולי כדאי להפריש גם את הקומפרסור לגמלאות (לא יודע מה יש לך. אם יש גם מיכל עם פרשוסטט, הוא בקלות יכול להתחבר לקומפרסור החדש).
א. במה זה ישפר את המצב? אתם מנסים למצוא פתרונות לבעיה שמבחינתי לא קיימת.
ב. אחד העקרונות שהנחו אותי בפרויקט הקומפרסור היה שאני לא חוזר בשום פנים ואופן למדחסים ללא שימון. ראש המדחס אצלי הוא אינגרסול ראנד מודל 1945, עבד 75 שנה, מתוכן 12 שנים אצלי, וכנראה גם יקבור אותי.
אhttps://imageshack.com/i/po89q4RVj
https://imageshack.com/i/pmjYrefKj
תזרוק אותו ( ותגיד לי איפה)
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
היום הצלחתי לחבר את מצבר האקסטרה 24 וולט.
קטע שאני נופל אתו כבר לא פעם ראשונה: מחבר את הbms, בודק מתח ביציאה: אין כלום. בטוח שטעיתי בחיבורים, בודק ברשת, הכול נראה בסדר, ואז נזכר שיש bmsים שמתחילים עבודה ראשונה רק לאחר טעינה. מתניע את הרכב. מכבה. בודק מתח ביציאה, הכול בסדר.
קניתי עבור המצבר הזה bms קטן יחסית. 25 אמפר. לא מספיק לקומפרסור, וזה לא בטעות. הbms יזין רק את מערכת הפיקוד של הקומפרסור, והזרם הגבוה יגיע ישר מהמצבר לרגל 30 בממסר של הקומפרסור. כשהמתח ירד והbms ינתק את היציאה, לא יהיה פיקוד, הממסר יתנתק, וכך המצבר ישאר תחת הגנה.
אתמול הצעתי בשרשור אחר להשתמש בdcdc הזה:
https://a.aliexpress.com/_mL14B6L
לאחר החיבור למצבר 24 התבררה לי עובדה מצערת. יש נורה ביציאה של הdcdc הזה שנשארת דולקת כשהוא מחובר למצבר, למרות שבכניסה כבר אין לו מתח.
https://imageshack.com/i/poHXk2K8j
זה אומר שתהיה שם נורה דולקת קבוע. אני מניח שצריכת הזרם של הנורה הזו זה לא מה שיהרוג מצבר של 1 קילוואט-שעה, אבל זה מבאס לראות נורה כזו דולקת ברכב טיולים שעומד זמן רב בין התנעה להתנעה. יכול להיות שפלייר שפיץ ועשר שניות של אומץ יפתרו את הבעיה.
שים דיודה בין ה dc2dc למצבר או ריליי
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
מציע לך לבדוק עם מודד כמה זרם "זליגה" יש שם באמת ( זה לא בהכרח רק לד).
יכול להיות שאתה צריך לנתק את ה DC2DC מהמצבר.
2.5mA.
יקח לזה 666 ימים לרוקן את המצבר.
לאחר שעקרתי את הלד הזליגה ירדה ל500 מיקרואמפר.
יפה.
דרך אגב, אני חי עם 35ma זליגה ( יש לי מודול פנימי שמשדר בבלוטוס את מצב המצבר- מתח, זרם, טמפ').
חיברתי את המקרר למצבר כדי לרוקן אותו לפני שאני בודק שהטעינה טובה (פעם ראשונה שיוצא לו להיות מחובר ל24 וולט).
צורך בעבודה 1.28 אמפר.
בתנאי סביבה של 22 מעלות זה צפוי לתת עד כשבוע עבודה ללא טעינה.
מה שאתה בעצם אומר שב 28 וולט המקרר צורך מחצית האמפרים מהצריכה ב 12?
תוכל לציין באיזה DC2dc אתה משתמש ובאיזה bms?
אני מניח שאתה צריך stepup?
פתאום נשמע לי מאוד מעניין ה 28 וולט הזה
———————————
מחזירים את הטבע לציבור
טבעי שזה שלי
P = V x I
Sent from my SM-G970F using Tapatalk
מה שאסף אמר. אין כאן היווצרות של אנרגיה יש מאין.
אם הייתי מסדר את התאים בארבעה זוגות מקביליים בטור אז המתח היה חצי והזרם היה כפול.
הסידור הנוכחי נותן 40 א"ש ואם זה היה מסודר למתח נמוך יותר זה היה 80 א"ש.
אין ארוחות חינם.
אתה עדיין מתעניין בפרטי הרכיבים?
לגבי הטעינה, התברר שהממיר נכנס מיידית למצב הגנה עקב זרם יציאה גבוה מדי לכיוון המצבר.
בדיעבד, היה נכון להרכיב שם ממיר עם הגבלת זרם (cc) .
בינתיים, עד שיגיע ממיר boost עם cc cv הרכבתי ביציאה מהממיר הקיים עוד ממיר, buck, שהיה לי זמין, מצויד בcc , ועכשיו יש טעינה תקינה.