היפוך כיוון סיבוב של דיפרנציאל קדמי
הרכבתי לג'יפ שלי שני סרנים חיים של גלנדוואגן מרצדס-שטייר עם נעילות הידראוליות מקוריות. הסרן האחורי הסתובב בכיוון הנכון מה שהטעה אותי לחשוב שאין בעיה עם הקדמי.לאחר הפרוק ההתאמה השיפוץ וההרכבה שנמשכו שלושה חודשים התברר שהדיפרנציאל הקדמי מסתובב הפוך. איזה באאסה. כל החוכמולוגים הציעו מליון הצעות ובסוף נאלצתי לתכנן ולבנות תיבת היפוך מחוסר ברירה.האם מישהו יודע כיצד ניתן לשנות את סיבוב הטרנספר או הדיפרנציאל ללא תיבת היפוך?
הטרנספר זקוק לשיפוץ רציני
החלקים פורקו מרכב שהוצאתי משטח אש אחרי 20 שנה שסיירת מטכ'ל ירו בו ולא פגעו. הגיר יצא חדש אבל הלאגרים של הטרנספר החלידו והם תפוסים. שיפוץ כזה במרצדס עולה 8000 דולר וחלקים בלבד בטח 4000 דולר. אל תשכח שהרכב הזה עולה כחדש כ- 250000
תשובות לחבר'ה במיוחד לנמרוד
הג'יפ שלי הוא וואז רוסי שכולו העתק מדויק של מידות ותכנון גרמני עוד מהימים של סוף מלחמת העולם השניה שלאחריה הועתק כל המפעל הגרמני לאזור מוסקווה. הסיפור רלוונטי היות וכל תת-המערכות של הגלנדווגן מתישבים במדויק על בסיסי הוואז. הדיוק של הסרנים הגיע ל-2 מ'מ, ואת מערכת ההגה הגרמנית לא הייתי צריך אפילו להכניס לכיוון גלגלים לאחר ההרכבה. אם כן מה קיבלתי . 1. שני סרנים חיים חזקים ב55% לעומת האורגינלים במשקל עצמי כמעט זהה.(הבדל של כ-12 ק'ג.) 2. שתי נעילות דיפרנציאל הדראוליות עם אמינות גבוהה.( טרם הושלמו) 3. בלמי דיסק מלפנים קוטר 303 מ'מ. עם כושר בלימה שאין לי במכונית הספורט שלי.( בכל קליפר שתי משאבות) 4. מערכת הגה עם בולם אינטגרלי מקורי שביטל את כל הרעידות בהגה. 5. מרווח גחון מתחת לביצים 27 ס'מ ובצד שמאל מתחת לנהג 35 ס'מ. 6.מעבר לג'נטים 16" וצמיגים בהתאם 265/75/16 . 7. רדיוס סיבוב 5.60 מטר (זה אמיתי). 8. קרדנים מחוזקים -האורגינליים. 9. והורדת רמת החיכוך בכל המערכת עקב שימוש בחלקים גרמניים במקום רוסיים ובכך גדלה מהירות הנסיעה ב10% לפחות (מלבד עקב הגדלת הצמיגים). צריכת הדלק נשארה כשהיתה 6.5 ל-1. אולי שכחתי עוד משהו כי רק בגללכם אני עושה ספירת מלאי.
Re: תשובות לחבר'ה במיוחד לנמרוד
ציטוט:
נכתב במקור על ידי רכס חיים
הג'יפ שלי הוא וואז רוסי שכולו העתק מדויק של מידות ותכנון גרמני עוד מהימים של סוף מלחמת העולם השניה שלאחריה הועתק כל המפעל הגרמני לאזור מוסקווה. הסיפור רלוונטי היות וכל תת-המערכות של הגלנדווגן מתישבים במדויק על בסיסי הוואז. הדיוק של הסרנים הגיע ל-2 מ'מ, ואת מערכת ההגה הגרמנית לא הייתי צריך אפילו להכניס לכיוון גלגלים לאחר ההרכבה. אם כן מה קיבלתי . 1. שני סרנים חיים חזקים ב55% לעומת האורגינלים במשקל עצמי כמעט זהה.(הבדל של כ-12 ק'ג.) 2. שתי נעילות דיפרנציאל הדראוליות עם אמינות גבוהה.( טרם הושלמו) 3. בלמי דיסק מלפנים קוטר 303 מ'מ. עם כושר בלימה שאין לי במכונית הספורט שלי.( בכל קליפר שתי משאבות) 4. מערכת הגה עם בולם אינטגרלי מקורי שביטל את כל הרעידות בהגה. 5. מרווח גחון מתחת לביצים 27 ס'מ ובצד שמאל מתחת לנהג 35 ס'מ. 6.מעבר לג'נטים 16" וצמיגים בהתאם 265/75/16 . 7. רדיוס סיבוב 5.60 מטר (זה אמיתי). 8. קרדנים מחוזקים -האורגינליים. 9. והורדת רמת החיכוך בכל המערכת עקב שימוש בחלקים גרמניים במקום רוסיים ובכך גדלה מהירות הנסיעה ב10% לפחות (מלבד עקב הגדלת הצמיגים). צריכת הדלק נשארה כשהיתה 6.5 ל-1. אולי שכחתי עוד משהו כי רק בגללכם אני עושה ספירת מלאי.
מעניין מאד. רחוק מתחום הידע שלי, אבל בתנאים שאתה מתאר ומאחר וההתאמות מאד קרובות בין הכלים הרוסיים והגרמניים אז אני מאמין שזה אכן משתלם . בנושא הפיכת הסיבוב - כתבת שבנית תיבת היפוך? ספר יותר, איך, מה איפה היא יושבת, ממה היא עשויה (גלגלי שיניים).
תיבת היפוך בין טראנספר לדיפרנציאל הקדמי.
התיבה שייצרתי לפתרון הבעיה הורכבה לפני שבועיים על הג'יפ ונוסתה בבארותיים . במשך כשלושים דקות נוכחתי כי היא עונה על הציפיות ,אך מיד כשעליתי את המסלול המשוגע התפרקה התיבה מהטרנספר עקב ריתוך היקפי של הציר שעבר עיבוד שבבי במחרטה עמוק מדי. היום אני מקבל את התיבה לאחר התיקון ושיפורי חוזק ועיגון נוספים וארכיב אותה ביום חמישי. לאחר ביצוע נסיונות קשים שיוכיחו את עמידותה אכתוב מאמר מלא כיצד לבנות גיר היפוך במחיר סביר ביותר. שאר השאלות המתיחסות לסרנים צריכות להיבדק על-ידי פיזית על הג'יפ היות ואין לי ספרות כלשהיא המתיחסת אליו.