חברה, מה ידוע לכם לגבי האמינות של הנעילה הזו, כולל חלקים כמו מדחס ומכלולים אחרים שלה?
תודה.
Printable View
חברה, מה ידוע לכם לגבי האמינות של הנעילה הזו, כולל חלקים כמו מדחס ומכלולים אחרים שלה?
תודה.
משמועות וסיפורים של אחרים בלבד !!!!!!!! לי אין ARB.
עיקר בעיות האמינות הן דליפות אויר (= הנעילה לא נועלת, או הקומפרסור עובד כל הזמן)
דליפות מאטמים, צינורות שמשתחררים או נקרעים, וכו'.
נעילה חלשה מידי לסרני דנה 30 (לדברי מקור בכיר, "פריכה מידי"). שמעתי על כמה מקרים של שבירה בדנה 30, גם עם יחסי העברה 1:4.10
המדחס לא בנוי לעבוד שעות רצוף (ולכן עלול להישרף אם ישנה גליפה ומתעקשים להפעיל את הנעילה).
מצריכה תחזוקה (החלפת אטם כל כמה שנים)
מנסיון.
הנעילה סך הכל אמינה,יש בהחלט בעיה בדגמים של דנה 30
דרושה טיפול כל תקופה ארוכה,בהתקנה לקויה תהיה זליגה של אוויר,מידי פעם הקומפרסור מחליט לשרוף פיוז...
היות ובררתי בזמנו על הנעילה לדנה 30,אני יודע שהחברה עשתה שינויים בנעילה זו ועכשיו יש לה מספר אחר rd 100 .
http://www.drivetrain.com/arb.html
מתחרי הרוק-קרולינג בארה"ב שמשתמשים בARB (ורובם לא) נוטים לוותר על הקומפרסור בכלל ולהשתמש במיכל גז דחוס + שסתומים ידניים במקום הסולנוידים המקוריים. כלומר לעקוף לגמרי את כל מערכת ההפעלה המקורית של ARB. שסתומים ידניים זה בכלל רעיון טוב, בלי חשמל בכלל. אם אני לא טועה עמי יישם אותו בלנדרובר שלו? אני לא מכיר באופן אישי מישהו ששבר נעילה מצד אחד. מצד שני בעיות הפעלה ודליפות אויר הם די נפוצות.
אתה בהחלט מכיר, נמרוד.
יוני צבר נסיון רע עד יאוש עם ARB קדמית בסופה.
ספרתי את יוני בבעיות הפעלה ודליפות. הוא בקטגורית הנשברים? יספר הנער מנסיונו.ציטוט:
נכתב במקור על ידי חנן א.
הנער מניק עכשיו..... :twisted:
ואם כבר מתקינים, שווה להרכיב מדחס "עצבני" יותר ועם מיכל אוויר מוגדל (במקום "צעצוע" שיש למקורי)? והאם שווא לוותר על אחריות רישמית, בגין הנחה של כ-2000 ש"ח והבטחות המתקין (ואני יכול לנחש כבר ת'תשובות, אבל בכ"ז... :oops: )? זהו בינתיים, אני יודע... תודה בכ"א לכולם.
תראה הנעילה סך הכל אמינה אבל אם אתה נופל איתה בלי אחריות אתה בצרות
מדחס אחר תצטרך גם לבנות צמת חשמל אחרת קח את זה בחשבון(או להתאים את הצמה המקורית)
מדחס של ARB מנפח בסדר גמור צמיגים במיוחד אם תבנה לו מיכל
אתה בהחלט יכול להרכיב מדחס תוצרת הארץ.יש את מדחסי אסולין שהם אמינים ועושים את העבודה על הצד הטוב ביותר וגם טובים יותר בניפוח גלגלים.
אם הייתי משתמש בלוקרים ARB (אני לא, גם לא בג'יפ חלומותי), הייתי מוותר על האורות הכחולים ומרכיב שסתומים ידניים, משהו כמו זה:
http://www.gulfcoastrovers.com/all/switch/Dsc00212.jpg
http://www.gulfcoastrovers.com/all/switch/
בארץ יש יצרן גדול של ציוד פנאומטי, "בקרה" בקיבוץ גבע, עם חנויות בפריסה ארצית. שסתום כזה הופך את כל העסק לנטול חשמל ונטול סיבוכים. מקור הלחץ בהחלט יכול להיות מדחס אויר לא ARB, חשמלי או מחובר ישירות למנוע.
ארז כתב:אתה די סותר את עצמך. אצלי במילון, משהו שהאחריות היא מאד חשובה עבורו הוא לא אמין.ציטוט:
תראה הנעילה סך הכל אמינה אבל אם אתה נופל איתה בלי אחריות אתה בצרות
מדחס אחר תצטרך גם לבנות צמת חשמל אחרת קח את זה בחשבון(או להתאים את הצמה המקורית)
אוקי, מצאתי ... קראתי את זה פעם. זה ארוך, אבל אם הנושא באמת מעניין אותך, תקרא עד הסוף. יש כאן תיאורים של המון בעיות ותקלות עם ARB, כמעט תמיד בעיות חשמל ונזילות אויר. מצד שני יש בסוף הכתבה גם דטרויט לוקר מנופץ....
http://www.stu-offroad.com/misc/locker-1.htm
הי נמרוד,
לי נשברה הARB וגיליתי את זה כשהחלפתי שמן בדיפ' ונזלו לי ברגים וכו' שקשורים לARB
וארז לא סותר את עצמי. הנעילה אמינה ביותר, אבל אם ישנן בעיות, אז הן יקרות וצריך יבואן רצינישייתן גב. נכון להיום זהו הנפלד שרמת השירות שם היא מעולה.
יוני5
רבותי הנכבדים.
בתור אחד שקנה נעילה והתקין אותה בעצמו (כולל הקומפרסור) נראה לי שאני יכול להוסיף קצת מידע לדיון
1. אני מכיר את הנעילה של ARB לדיסקו. הנעילה בנויה מאוד חזק. מדובר שם על ארבע סטליטים !!! גלגלי שינים עבים מפלדה ועוד ועוד. לא נראה לי שהיא פחות חזקה מדטרויט לוקר.
2. נקודת החולשה שלה היא הנקודה בה מתחבר צינור האוויר אל הנעילה. שם יש שני אטמים מגומי על הציר ועליהם דיסקה המכסה אותם ומספקת אוויר בלחץ גבוה לנעילה.
האטמים מתחכחים בדיסקה. אפילו עם השמן במשך הזמן הדיסקה קטנה ואז יש דליפות אוויר. מדובר כמובן על שנים או אלפי קילומטרים. אבל היות ודיסקו בד"ח נוסע כ 25K בשנה יש צורך להחליפ כל 4 שנים לערך. הפעולה די פשוטה וזולה אבל דורשת פירוק הנעילה.
3. נקודת חולשה נוספת היא הדיסקה עצמה. היא מוחזקת על ידי שלושה ברגים. צריך למרכז את הדיסקה ולא האטמים יגמרו מהר. כמו כן יש לסגור את הברגים במומנט מסוים עם לוקטיט אדום. סגירה לא נכונה והטמים יגמרו מהר מאוד או כל הדיסקה תתפרק !!! (ואני חושב שזה מה שקרה ליוני). כל ענין הסגירה הוא די פשוט וברור ומכוסה היטב על ידי הוראות ההתקנה. אבל כנראה שהמתקין הישראלי חושב שאין צורך לקרוא הוראות.
4. אשר למדחס. ניתן להשתמש בכל מקור אוויר שהוא, לא חיבים ARB. ארז הצמה וכו... בולשיט. קצת ידע בחשמל בסיסי וניתן להתאים הכול להכול. נמרוד פוביה יותר גדולה משלך לחשמל עוד לא ראיתי :lol: זה בסך הכול פיקוד אוויר המקבל 12 וולט. הוא סטנדרטי בתעשיה. להשתמש בברז ידני נראה לי די מגוחך. גם המדחס עובד ללא דופי. אולי בתחרויות רוצים למנוע כמה שניתן בעיות חשמל. אבל לנו המשתמשים הפשוטים אין שום בעיה להשתמש במדחס.
אם היתי יכול לבחור כמובן שהיתי הולך על אוטומטי. פחות כאב ראש וסיבוכים. אבל הרכב שלי בניגוד לגרוטאות שלכם נוסע 20K על הכביש, ומשמש כרכב משפחתי. אני בהחלט מעונין למנוע את כל תופעות הנעילה האוטומטית על רכב כזה.
ואף על פי כן אם היה לוקריט לדיסקו היתי מתקין אותו בשקט מאחורה. כאשר מקדימה כמובן ARB.
עד כמה שהצלחתי לברר אין לוקריט לדיסקו. תקנו אותי אם אני טועה (ארז?)
מוני,
מקריאה באינטרנט ומהנסיון שלנו כאן בארץ, יש יחס של 10:1 ויותר בין תקלות ARB לתקלות בדטרויט. נכון שכמעט תמיד מדובר בתקלות ולא בשבר או הרס של הנעילה.
א. קומפרסור "נשרף"
ב. סולנוידים נכשלים
ג. נזילות אויר
את א. אפשר לשפר ע"י קומפרסורים טובים יותר או שימוש באויר דחוס (זה מתאים באמת רק לתחרויות ופחות לטיולים ארוכים). את ב. אפשר לשפר על ידי חלקים מאיכות טובה יותר וכן הלאה. יכול מאד להיות שARB חוסכים כסף ונותנים סולנוידים לא מהאיכות הגבוהה ביותר. אבל אפשר לוותר בקלות על ההפעלה החשמלית ולהשתמש בברזים ידניים. מה היתרון של המערכת המקורית? כפתורים מעוצבים ואורות כחולים. ג. נזילות האויר הן בעייה עקרונית של כל הרעיון והפטנט של ARB. לאטום לחץ אויר על ציר מסתובב, נו מה לעשות, זה אף פעם לא היה קל ולא יהיה קל. אז הם מתמודדים עם זה הכי טוב שאפשר, וזה מחייב הקפדה רבה בהתקנה ובתחזוקה השוטפת - לא רק החלפת האטמים בזמן. זה אומר שהARB לא יסבול שמן מלוכלך כמו דיפרנציאל רגיל. ואין מה לעשות, זה מקור לתקלות. ואני חושב שאין דבר מעצבן יותר מאשר לעמוד מול מעלה זיק, אחרי שכבר השקעת אלפי שקלים בנעילות, ולשחק עם הכפתורים - נעול? לא נעול? לטפס, להתקע באמצע, לשמוע את החברים צועקים מסביב שהציר האחורי כן נעול, לא נעול... היינו בסרטים האלו. לא צריך דיווחים מחו"ל...
הנעילה האולטימיטיבית עוד לא הומצאה.
נמרוד
בענין מה עדיף, אני איתך. עדיף בהרבה נעילה אוטומטית שהיא הרבה יותר פשוטה ופחות מועדת לתקלות. אלה מה. ברכב שלא מיועד אך ורק לשטח כמו שלך אלא הוא רכב משפחתי שעוד אנשים נוסעים בו מלבד המשוגע לענין (אני) ורק בסופי שבוע הוא יוצא לשטח נעילה אוטומטית היא בעיתית. במיוחד ברכב 4X4 תמידי מקדימה (למעשה בלתי אפשרי)
השיטה של מקנמרה היא פחות בעיתית מבחינת אספקת האוויר אבל יותר יקרה ולא פחות מסובכת להתקנה (אפילו יותר) אין הרבה נסיון איתה בעולם ובמיוחד בארץ. אם לוקחים את כל השיקולים בחשבון לדעתי עדיף ARB.
אשר לשמן פחות או יותר מלוכלך - נמרוד מדובר על תחזוקת רכב!!!
אם יהיה מים בשמן לא רק האטמים ינזקו או כן הרינג ופניון (כמו שאתה יודע :twisted: )
אשר לשרפת מדחסים - המדחס לא אמור לעבוד הרבה. אם כן אז זה בגלל דליפת אוויר. ואז צריך פשוט להפסיק לעבוד איתו. כנל לגבי סללנואדים. כול התעשיה משתמשת בהם אז למה רק ל ARB זה לא טוב. אם תכניס ברז ידני תרכיב אותו ישירות לדשבורד ?! נו באמת. או שאולי אתה מציע לפתוח מכסה מנוע בכל פעם :lol:
אתה מרגיש טוב מאוד מתי יש או אין נעילה. ואים לא אז אין לך שום רגישות לרכב.
בגדול המערכת אמינה בשמוש סביר ונכון. אם ברגע שתכנס לשטח תנעל למשך כול הטיול כנראה שהיו בעיות :lol:
מוני, אני לא משווה לנעילות נשלטות אחרות. אין בכלל בסיס להשוואה, אין אף נעילה נשלטת אחרת בשוק השיפורים שיוצרה בכמויות שמתקרבות בכלל לARB. השרשור הזה הוא באופן כללי על אמינות של נעילות ARB, ואם יש השוואה, אז היא יכולה להיות רק לדטרויט לוקר, שקיימת בשוק במשך תקופה ארוכה אף יותר מהARB. אמינות זה משהו שאפשר בכלל לבדוק רק עבור מוצרים ותיקים ונמכרים בכמויות גדולות ( ומוצרים כאלו הם בהגדרה מוצרים טובים ואמינים למדי, אחרת לא היו מחזיקים מעמד בשוק).
אין מה לעשות, יש די הרבה תקלות חשמל ודליפות אויר בנעילה הזאת. לגבי תקלות חשמל, אני מסכים איתך שזה לא משהו עקרוני בתורת החשמל... אין לי שום דבר נגד חשמל, נהפוך הוא, אני צרכן גדול של חשמל... :) אבל יתכן מאד, והגיוני, שהן הקומפרסור והן הסולנוידים המקוריים שARB מספק בערכות ההתקנה הם מאיכות בינונית. המחיר חשוב, רוב הלקוחות המוחלט הרי משתמש בנעילה פעמים ספורות בשנה (אם בכלל) ולכן יש סיכוי קטן שיחשף לבעיות. אני בטוח שאתה או אני יכולים בלי קושי רב להזמין סולנוידים אחרים ולהרכיב מערכת הפעלה חשמלית הרבה יותר איכותית. אבל אני באמת לא מבין מה הטעם במערכת החשמלית. וכן, מה הבעייה לשים ברזים ידניים בדשבורד? מה כואב לך לעשות כמה חורים? לאן התדרדת, מוני???
לגבי נזילות אויר מהגומיות וכו - חבל על הזמן, מה שלא יהיה ואיך שלא יהיה, זו נקודה רגישה. אטימה מול לחץ אויר של ציר סובב, בסביבת עבודה קשה כמו בפנוכו של דיפרנציאל, זה בעייה. אני מכיר את התחום הזה היטב, עסקתי באטימות של צירים מול אויר לא בלחץ ונוזלים בסביבה הרבה פחות קשה, וזה לא פשוט. אז אני מוריד את הכובע בפני מהנדסי ARB, למיטב ידיעתי הגומיות והאטימה הן חלק חשוב מהפטנט של ARB בכלל, אבל זו תמיד תהיה נקודת התורפה של הפטנט שלהם.
ולמה אני מתכוון בתחזוקה? השמן מזדהם בכל מקרה. אטמים (של הדיפרנציאל) מתבלים עם הזמן, הקורונה פיניון מתבלים עם הזמן בלאי טבעי. וזיהומים קטנים שמצטברים גם בשגרת טיפולים תקינה, כן יבואו לידי ביטוי הרבה יותר מול אטמים של לחץ אויר. הסרן שלך הוא לא בית מרקחת, אלא אם כן תגיד לי שבעל נעילת ARB צריך להחליף שמן דיפרנציאל כל שבוע. וכשהאטימות מתחילות לזייף, הלחץ לא נשמר, והקומפרסור צריך לעבוד כל הזמן, ואז הקומפרסור נשרף... וכן הלאה.
אז אני לא אומר שזו מערכת גרועה, אבל בהשוואה לדטרויט לוקר, אני מאמין שאם מישהו יעשה מחקר ויחשב MTBF הוא יקבל יחס של 1 ל10 אם לא יותר לטובת הדטרויט. בג'יפ תחרויות, זה דווקא נסבל, כי התחזוקה בין תחרות לתחרות היא ברמה הכי גבוהה, והתחרות סך הכל קצרה. בגלל זה הם גם יכולים לוותר בכלל על קומפרסור. בכבישטח יומיומי של מישהו שקנה ARB בשביל המדבקות, זה נסבל, כי במילא הוא משתמש בנעילה פעם ב, ואם היא לא עובדת, אז לא קרה כלום... הוא יסע מסביב, או יעבור בכוח כמו שהוא רגיל מלפני הנעילה, ויסע ביום ראשון למוסכניק שלו להתלונן. בג'יפ טיולים, שבו אני רוצה להשתמש בנעילה חלק ניכר ביותר מהזמן שאני בשטח, לא מתאים לי.
נמרוד ידידי
קראת מה שכתבתי?
אין ביננו ויכוח. לגיפ טיולים גם אני היתי מרכיב אוטומטית נקודה.
הבעיה מתחילה כשהרכב רוב זמנו על הכביש (כמו שלי) או כאשר יש לי רכב קבוע 4X4 שאני רוצה לנעול אותו מקדימה (והוא ללא לוקרים) - כלומר כל הלנדרוברים.
אם לחשוב על זה כדאי בכל מקרה משהו נשלט מקדימה - מסיבות ברורות וגם לרכב טיולים
במקרה זה חיבים משהו נשלט. וכאן מתחילה בעית האמינות.
אשר לברזי אוויר או סללנואיד נשלט. אז כן !!! אני הדרדרתי קשות תראה באיזה רכב אני נוסע :)
הרבה יותר פשוט להעביר חוט מאשר להעביר קו אוויר !!! במיוחד בדיסקו שם הלוח צפוף. אולי בדיפנדר זה שונה.בכל מקרה לא בריא להשתולל עם קו אוויר ארוך. יותר סיכוי לפנצר :wink: . מבחינת אמינות אם אתה עושה את זה כמו שצריך לא אמורה להיות בעיה.
זו לפחות דעתי.
יום אחד יהיה לך סברבן וילדים. ואז תבין למה עדיף להעביר חוט ולא צינור אוויר :twisted:
אגב בנושא הגומיות. אני לא מהנדס מכונות אבל לדעתי אם תשתמש בלחץ לאורך זמן ובמהירות גבוהה (מעל 40 קמש) תגמור מהר מאוד את הגומיות.
השימוש האידאלי הוא במהירות נמוכה ולזמן קצר. לדוגמא לפני שאתה עולה את זיק תנעל ותפתח למעלה. אם תסע בכל הטיול בסגור, כמה טיולים והעסק אבוד.
אבל ממש לא בעיה גדולה להחליף גומיות. ענין של 2 3 שעות עבודה לאדם מנוסה. פעם בחמש שנים זה לא אסון.
אם היה לוקריט לדיסקו בהחלט היתי שוקל לנעול איתו מאחורה וכדימה ARB. זו פשרה מאוד מתקבלת על הדעת.