-
בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
מזגן תדיראן אלפא 1.5כ״ס בן 4שנים לערך, מקרר, אבל פחות טוב מקודם.
מה הכוונה, קודם הייתי מכוון ל 24c ואשתי היתה ישנה עם שמיכת פוך. היום ב 21c לי חם (ואפילו אשתי ישנה עם שמיכה קלה…).
אחרי שהרמתי ידיים, קראתי לטכנאי שגם לא מצא תקלה (יש גז, המדחס עובד קשורה, פילטרים נקיים).
המלצת הטכנאי: תוריד ל 18c….בקיצור רעיונות יתקבלו בברכה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
המניפה \ מאיץ נקיה?
עם הזמן זה מתמלא בליכלוך והספיקת אוויר יורדת באופן משמעותי
שווה לשטוף את הסוללה (האמת לבדוק גם את הסוללה של המדחס בחוץ) והמאיץ
לאחר שטיפה המזגן חוזר להיות חדש
יוחאי
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
אני מנסה להבין, שאתה מכוון ל 24 או 21, המזגן נכנס לעבודה ויוצא, או שהוא עובד כל הזמן ולא מגיע לטמפרטורה הרצויה?
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
זה אינוורטר או on/off?
תתחיל ממדידת טמפרטורה ביציאת האוויר או אם יש לך מד טמפרטורה ליזר אז תכוון אותי דרך פתחי האוויר אל המאדה.
אתה צריך לקבל שם 3-6 מעלות לכל היותר.
לפני המדידה תכוון את המזגן להכי קר ותן לו כמה דקות לפני המדידה.
זה יתן אינדיקציה אם המזגן מקרר כהלכה.
משם יהיה כבר יותר קל להבין.
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
לחץ על פונקציית הIfeel בשלט, שים אותו איפה שאתה רוצה 24 מעלות.
השתפר ?
אם כן, חיישן הטמפ' של המזגן מזייף (או הכרטיס שקורא אותו), קורה הרבה.
בועז,
טמפ' תריס בלבד זה פרמטר לא נכון, צריך למדוד הפרש בין כניסה ליציאה ועדיף בעומס סביר (מול פרמטר יותר מקצועי שנקרא סופרהיט, אבל פה מדובר ברמת התחזוקה הביתית אז לא נכנס לזה).
ולמה ?
לפעמים אתה בחלל שאי אפשר "להקפיא" את החדר כי המזגן לא מספיק חזק לזה בקיץ, ולכן לא תקבל טמפ' כאלו ביציאה (אלו טמפ' של מזגן עוצמתי ביחס לחלל כאשר החלל מתחת ל18-20 מעלות).
זה לא אומר שיש בעיה במזגן. וזה לא אומר שהוא לא ידע לגרד את ה23-24 הנדרשים בפיק.
וההפך בעונות מעבר, כל מזגן פתאום גיבור, זה לא אומר שהוא תקין.....
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
אצלנו תדיראן מזייף, אבל הפוך. צריך לכוון ל27 כדי לא לקפוא.
למדנו את הזיוף ומכוונים לפיו. לא נורא.
-
בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
הוא מדבר על התדרדרות.
אני מסכים שהבדיקה מדוייקת בתריס צריכה להיות על בסיס ההפרשים אבל בכדי לקבל אינדיקצליה ראשונית אם המזגן תקין כפי שהטכנאי מסר לו זו תהיה בדיקה מספקת.
אם הוא יקבל מעל 8-10 מעלות אז לא משנה כל השאר, המזגן חלש מדי.
מילת המפתח היא אינדיקציה
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
בועז,
תקרא טוב מ KD2 כתב לך.
מזגן ביתי לא מוציא אוויר ב 3 מעלות!!!
הפרש טמפ' מקובל למזגן ביתי זה 10-14 מעלות.
כלומר, עם הטמפרטורה בחדר 24 ( זה האוויר שנכנס) היציאה לא תהיה נמוכה מ 10.
במהירות אוויר גבוהות ההבדל יהיה קטן יותר.
אם ההבדל גדול יותר , או שהמזגן לא מעביר מספיק אוויר ( פילטר סתום? בעיה במנוע \ כרטיס) , או שיש בעיה בסיסית בהתאמת היחידות.
בבקשה, לפני שזה נהפך לעוד וויכוח של ניפנופי ידיים, תמדוד אצלך בבית ותדווח.
לפות"ש , אני חוזר ושואל, האם המזגן מגיע לטמפ' היעד ורק המס' מפריע לך, או שהמזגן פשוט לא מגיע?
-
בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
שכנעת אותי ללכת למדוד שוב ואני עומד על דעתי לאחר מדידת המאדה עם מודד ליזר ( לא ליד אלא ממש על המאדה)בשני מזגנים שונים עם תוצאה זהה לגמרי.
מזגן אחז on/off תדיראן 4 כס מכוון ל 24 מעלות והשני טורנדו 1.75 כס אינוורטר מכוון ל 16 מעלות לצורך המדידה.
בשניהם אצלי כרגע בין 3-5 מעלות כתלות במיקום המדידה ( כניסת/ יציאת הגז).
לך תמדוד גם אצלך ותחזור לספר מה התוצאות.
אם תתעקש בהמשך אצלם ואעלה בווידאו.
ואגב, ים ( kd2) לא כתב על טמפרטורת המאדה אלא על טמפרטורת הצריס ומה שהוא רשם היה שהתוצאה מושפעת מההפרש בין האוויר הנכנס ליוצא.
הוא מתכוון למזגן קטן מדי לחלל. את מה שהוא רשם אני מקבל.
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
המדידה של חנן היא של האוויר ולא של המאדה.
האוויר במזגן ביתי תהיה ביציאה בין 8-15 מעלות. תלוי במזגן, ביעילות קירור ובנקודת המדידה.
אם הייתי עומד יציב מספיק בשביל גם למדוד וגם לצלם הייתי מראה גם 3 מעלות.
במזגן ברכב, בגלל המבנה השונה, צריך לצפות לטמפרטורת האוויר בפתח של כ 4-6 מעלות פחות או יותר.
בגלל המבנה השונה האוויר יוצא בפתח בטמפרטורה דומה לזו של המאדה.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...0305ce8a16.jpg
-
בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kd2
לחץ על פונקציית הIfeel בשלט, שים אותו איפה שאתה רוצה 24 מעלות.
השתפר ?
אם כן, חיישן הטמפ' של המזגן מזייף (או הכרטיס שקורא אותו), קורה הרבה.
....
תודה, ננסה הלילה עם השלט לידי עם ifeel על 23c
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
בועז,
מה שחנן עושה, זו הפרקטיקה הנכונה, וזה מה שאני התכוונתי שדיברתי על טמפ' האוויר .
דרך אגב, גם אתה בתגובה הראשונה שלך, כתבת "תתחיל ממדידת טמפרטורה ביציאת האוויר".
אז יכול להיות שפשוט לא הבנו אותך.....
ודרך אגב, אם מה ש KD2 כתב מקובל עלייך ( כמו שכתבת) אז בא ונדבר על הבדלים בטמפ' האוויר בין הכניסה ליציאה, ולא על איזה נקודה במאייד.
-
בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
אתה צודק.אולי.
תקרא שוב ובנחת מה שכתבתי ותבין.
ההבדל הוא שחנן מדד אוויר ואני מתכת.
המתכת קרה יותר והיא המדידה הכי פחות מושפעת מהסביבה.
המדידה הזו תתן אינדיקציה מהירה אם המזגן מפסיק לקרר טוב.
למרות שמקובל עלי העיקרון שרשם kd2 אני בעד המדידה שלי שכמעט לא מושפעת מטמפרטורת החדר אלא משקפת את יעילות הקרר (הגז ).
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
בועז אני אחדד את המסר.
מי שקורא את התגובות שלך והולך ואומר "אני אבדוק את המזגן שלי בשיטה של טמפ' תריס/מאייד", עלול לקבל את הרושם הלא נכון.
הכוונה שלך טובה אבל זה לא מדוייק, ולכן חשבתי שיש מקום לתקן.
ראיתי מזגנים חזקים לחלל שמקררים כל כך טוב שטמפ' האויר היוצא בהם הייתה 5.5, כמעט כטמפ' איוד הקרר בסוללה (4-5 מעלות במערכת 410 אופיינית), ומנגד מזגנים תקינים בעומס מסויים שנתנו 10-15 ביציאה.
ועוד אופציה היא מזגן חצי כוח, שביום לא חם יתן לך טמפ' מצויינת בתריסים, ו....חכה שהוא יפגוש עומס באיזה שרב....
לכן לשלוח לטכנאי תמונה של מד חום של סוללת המזגן או יציאת המזגן ולהגיד לו "8 מעלות, תגיע" זה לא עובד.
חשוב לא לבלבל את הקהל הרחב שפחות מבין בזה.
פוגשים בשטח כל מיני תרחישים של מזגנים לא מיטביים או בעומס יחסי.
אחרת החיים היו קלים, תחשוב על זה....
יצרן המזגן פשוט היה מתקין מד חום ביציאה/בסוללה, ואם תוך נגיד 10 דקות פעולה לא היה 5 מעלות(נגיד), אז הייתה קופצת תקלה.
ועל אותו משקל מילוי גז, היית ממלא עד שיש 5 מעלות ביציאה, וזהו.
אבל שוב - זה לא עובד ככה בכל מזגן בכל חלל.
לפעמים אתה מגיע למקום שבו המזגן גבולי רק בשיא הקיץ, לא כל הזמן אלא רק ממש בימים הלחים והחמים, ואתה צריך לקבוע האם הוא לא בסדר או שהוא אכן נותן את ה100% שלו והוא פשוט לא יכול יותר.
המשתמש שלו תמיד אומר, אין מצב, יש תקלה, לפני שבוע היה פה בסדר (לפני שבוע היה פחות 5 מעלות ו50% לחות יא חמור !!!!).
והוא רוצה שיתקנו לו משהו (אני לא טכנאי, אצלי זה בדרך כלל בעסק או בן משפחה שחבל שסיפרתי לו שאני מבין בזה).
ואתה מתחבר למזגן ו-וואלה הכל טוב, זה מה שהוא יכול לתת.
ואם אני אחפש לו 5 מעלות בסוללה, לא יהיה. אז רגע הוא מקולקל או לא ? להוסיף גז או לא ?
איך קובעים ?
מתחברים עם הפלא שבתמונה (אני משוחד על פילדפיס אבל יש אחרים).
מוודאים לחצים, סופרהיט וסאב-קולינג תקין, זרימת אויר תקינה במאייד והמעבה, דלתא T של המאייד (כמו שזיו אמר, באזור ה10-14 מעלות) ומחליטים.
לצערי אין בדיקה כזאת פשוטה של טמפ' וזהו.
* כהערה צידית אני לא אוהב את השימוש במדי לייזר על מתכות, יותר מידי עיוותים, ויש לי אחד מצויין גרמני של TESTO.
דוקרן בשר הכי פשוט בתריס נותן את כל המשוב שצריך, לא צריך משהו פנסי.
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
תוצאות הניסוי הלילה:
עדין חם, השלט ב ifeel ב 21c. בלחיצה על temp בשלט, המזגן מראה 26c.
בקיצור משהו דפוק…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
zivo
אני מנסה להבין, שאתה מכוון ל 24 או 21, המזגן נכנס לעבודה ויוצא, או שהוא עובד כל הזמן ולא מגיע לטמפרטורה הרצויה?
כנראה שעובד כל הזמן…
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
כנראה שעובד כל הזמן…
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני חושב שההסבר של KD2 מדוייק וממצה.
דרך אגב, מי שיבין את הלוגיקה מאחורי השיטה, יוכל להשתמש בלוגיקה הזו גם במקרה של רכב שמתחמם (והדילמות האם זה טרמוסטט, משאבה, פאן, מזגן שחוסם....).
אבל נחזור לעינינו ולניר, וננסה ללמוד שחיה בהתכתבות :-)
1- אני רוצה לסגור את הנקודה של עובד כל הזמן. אמרת שלדעתך הוא עובד כל הזמן. אם במקום 21, אתה מכוון על 18, עדיין התחושה בחדר אותו הדבר?
2- האם אתה יכול להתארגן על איזה מד חום (נגיד של בישול כמו ש KD2 הציע)?
3- האם יש לך גישה למעבה (היחידה שבחוץ)? אם כן, אתה צריך לזהות שני צינורות (בד"כ נחושת) אחד יותר עבה ואחד יותר דק.
בזמן שהמזגן עובד (לפחות 15 דקות) תסתכל על המחבר \ ברז של הצינור העבה יותר (במקום שאין עליו בידוד), יש עליו טיפות מים מים (התעבות מבחוץ) או שהוא יבש?
תנסה לגעת בו, הוא קר?
בכניסה של הצינור העבה למזגן, במקום ללא בידוד, הצינור צריך להיות קר במידה "לא נעימה", כלומר, אם תסגור את היד על הצינור, בהתחלה תרגיש קור, ובהחזקה ממושכת (חצי דקה- דקה) זה צריך להתחיל להציק \ לכאוב (הקור).
האם אתה יכול למדוד את הטמפ' של הצינור הזה?
4- במידה שכל מה שכתבתי ב #3 לא מתקיים (כלומר הצינור העבה לא מזיע, ולא קר בצורה לא נעימה) , שאתה נוגע בשני הצינורות, הדק והעבה, מה יחס הטמפ' בינהם (מי יותר חם? יותר קר?)?
5- ושאלה אחרונה, כתבת 1.5 כ"ס והזכרת שינה. אני מניח שזה מזגן של חדר שינה \ יחידת הורים שמתמודד עם חדר בסדר גודל של עד 15-17 מ"ר ואין בחלל איזה משהו שפולט חום ( כיירים של מטבח :-) או הרבה אנשים :-) ).
מחכה לדיווח.
בהצלחה.
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
nirs
תוצאות הניסוי הלילה:
עדין חם, השלט ב ifeel ב 21c. בלחיצה על temp בשלט, המזגן מראה 26c.
בקיצור משהו דפוק…
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם כך באמת השאלה של זיו הכי מעניינת, האם המזגן מתכבה ונדלק לסירוגין לאורך הזמן ?
-
תגובה: בגי״ה - מזגן מקרר, אבל פחות טוב
והשאלה שלו מן הסתם שונה מהותית מאשר למדוד את המאדה אחרי שסתום ההתפשטות [emoji849]
וכל זה בלי שאנחנו יודעים אם זה אינוורטר או לא. כי איוורטר מן הסתם תמיד עובד גם.
נפלאות הן דרכי הבריאה…
בהצלחה לכולם.