שמחברת בין פילטר אויר לקרבורטור ולמסכה הקדמית? אני מחפש צינור מאותו סוג של צינור הבד המקורי של סיקסים, או סוג גמיש אחר, אבל לא הסוג הקשיח מאד שמשמש משאבות ביוב וכאלו.
Printable View
שמחברת בין פילטר אויר לקרבורטור ולמסכה הקדמית? אני מחפש צינור מאותו סוג של צינור הבד המקורי של סיקסים, או סוג גמיש אחר, אבל לא הסוג הקשיח מאד שמשמש משאבות ביוב וכאלו.
אתה יכול לקנות צינור כזה מאלומיניום מצופה בקרטון דק בחנויות לחלפי רכב.
זה חומר די מעצבן: כשהוא נמעך, קשה להחזיר אותו למקום אם אין לך גישה מבפנים. הוא נהרס במגע עם שמן והוא די עדין.
אתה יכול בחנויות לחלפי רכב לקנות צינורות גומי שדומים לצינורות של נוזל צינון (אולי בעצם אלו צינורות לנוזל צינון של רכבים כבדים) . יקר מאוד, עד כדי מאה ש"ח למטר, אבל מעולה.
יש בחנויות שמוכרות ציוד חשמל, רוזנפלד וכאלה, צינורות שרשוריים מפלסטיק בקוטר הזה. לא בטוח שיסכימו למכור לך קטעים קצרים.
אם זה קטע קצר, משהו כמו חצי מטר, אז יש צינור כזה בסופה, אני משתמש בכזה. מן הסתם תוכל למצוא בפירוקיות או או אצל ינוביץ'. זה צינור גומי מעולה עם סליל מתכת פנימי למניעת קריסה. גמיש מאוד. למרחק גדול יותר אתה יכול לחבר כאלה בטור בעזרת קטע ישר מצינור ביוב.
נמרוד
בחיפה בעיר יש שתי חנויות ברח עצמאות עם כל סוג צנרת גמישה שאתה רוצה ,בכל קוטר ,ובכל
אורך
יש אפילו בחירה בין רמות הגמישות
זה די חזק אבל לא ניסיתי ישירות לקרב , שם עשוייה להיות בעייה במידה והקרב ממש מתחמם
אם הסבלנות מצויה בידיך אז השבוע יש לי לחץ רציני אבל לקראת סוף השבוע אולי אוכל להביא לך
(תמורת סכום סמלי :P )
יש כתובות? סחבק מבקר בחיפה מדי פעם... חיפשתי בזמנו באלמוג הידראוליקה ולא מצאתי. הדבר הכי קרוב היה צנרת גומי מאד עבה ומאד יקרה, שמשמשת למעברי אויר חם אחרי מגדש טורבו - שזה לא המקרה בג'יפים, שם אין בעיית חום כלל.ציטוט:
נכתב במקור על ידי סוזי המשתוללת
תבדוק אם צינור פליטה של מייבשי כביסה מתאים לך.
הוא בקוטר גדול, גמיש ומוציא אוויר חם . . . .
הצינור שמשמש את המייבש אצלי הוא בקוטר של 4 אינטש והוא מניילון עדין, לא נראה כמו משהו שישרוד בסביבת מנוע של ג'יפ.
יש צינור גומי עם סליל מתכת. (כן... המקורי).
זה לא יקר מדי, וחבל לשים תחליף. חוץ מבCJ, קיים גם בסופה 92-93, וגם בסופות צבאיות עם שנורקל. אני אחפש לך את מק"ט קרייזלר כשיהיה לי זמן.
אסף.
בתור בוגר טכניון יש לך בעייה חמורה בהבנת הנקרא שהרי כתבתי רח' העצמאות בחיפה
יש כזה גם ב5 צול?
עומר
מצאתי את הצינור המקורי של הסופה. זה אכן בדיוק מה שאני צריך - צינור באורך חצי מטר, קוטר 3 אינץ', עשוי מגומי עבה עם קפיץ בפנים... מושלם. המחיר 150 ש"ח, נשמע סביר, חנן, אסף?
חנן ואורי טל - אפשר הסברים/תמונות על מיקום מדויק של הפילטר מאחורי הדשבורד? חצי מטר צינור, מספיק או שצריך הארכה כלשהי? את החור עשיתם על בסיס החור הקיים של מערכת האוורור?
כן. זה הצינור. כן זה המחיר.
אין כמו המקורי- נכון?
אסף.
לא ברור לי למה לשים את הפילטר בתוך תא הנוסעים, מה בדיוק הרווח הגדול? ובכלל, פילטר דוד הוא לא בדיוק שיפור גדול שהרי זרימת האוויר דרכו קטנה יותר מאשר בפילטר צלחת סטנדרטי - פחות אוויר>הספק נמוך יותר>צריכת דלק גדולה יותר. יותר מכך, העברת הפילטר לתוך תא הנוסעים תוסיף עוד כמה עשרות ס"מ לזרימת האוויר ותגדיל את ההתנגדות.
לעניות דעתי, פילטר סטנדרטי עם הצינור לגריל הוא האופציה הטובה והזולה מבין כל האלטרנטיבות ובכלל זה פילטר פתוח. אוויר קר(עשיר בחמצן), שלא כמו בפילטר פתוח, בד"כ נקי יותר, זרימה שהולכת וגדלה עם מהירות הנסיעה ומרחק קצר יותר מלוע הקרבורטור. חשוב גם להזכיר קומפקטי וזול.
אני משתמש בצינור של חצי מטר מהמאייד אל בית המסנן שבתוך הקבינה כך ששום דבר ממה שכתבת לא נכון.
על סמך מה החלטת את זה? שטח סינון? לדוד יש יותר מלצלחת!ציטוט:
דוד הוא לא בדיוק שיפור גדול שהרי זרימת האוויר דרכו קטנה יותר מאשר בפילטר צלחת
שוב, על סמך מה החלטת שהספק נמוך (לא שבאמת ההספק נמוך יותר אבל לצורך הדיון) שווה צריכת דלק גדולה יותר? לא נכון מבחינה תיאורטית וגם לא מעשית, הג'יפ שלי עושה 1:8 בבינעירוני.ציטוט:
פחות אוויר>הספק נמוך יותר>צריכת דלק גדולה יותר
שיהיה, בכמה מעלות, לא ממש מעניין.ציטוט:
אוויר קר
לא נכון, האוויר בקבינה לא פחות נקי מהאוויר החיצוני.ציטוט:
בד"כ נקי יותר
זה CJ, לא ZZR 1100, נמרוד כבר כתב פעם כאן שמדובר בקשקוש, בטח במהירויות של ג'יפים.ציטוט:
זרימה שהולכת וגדלה עם מהירות הנסיעה
קומפקטי?ציטוט:
חשוב גם להזכיר קומפקטי וזול.
פחות קומפקטי מהסידור אצלי, בתא המנוע אין לי כלום ומלפני הדש-בורד זה מאוכסן במקום שממילא לא עשיתי בו כלום.
שלי עלה כלום. ושלך?ציטוט:
זול
ומבחינתי זה סופר חשוב, הסידור הזה, כי במעברי מים אני בטוח פי כמה וכמה שאני אוכל למנוע כניסה של מים למנוע, ונעילה הידרוסטטית מאשר בסידור המקורי (תסתכל בגלריה שלי ותבין על מה אני מדבר) , פעם אחת לנעול מנוע הידרוסטטית ולגרום לנזק של 15K ש"ח הספיקה לי :(
וואו חנן אתה עצבני היום מה קרה?
כנראה שנגעתי בנקודה רגישה....
1.שטח סינון גדול יותר- נכון ומכך גם האטה של הזרימה.
2.הספק נמוך יותר- אלמנטרי אבל אפרט בכל זאת, כח המנוע הוא פונקציה של כמות החמצן הנכנסת בתערובת, הגדלת כמות החמצן תביא להגדלת ההספק, הגדלת הספק עם אותה כמות דלק נתונה> חיסכון בדלק! (מגדש טורבו, אומר לך משהו??)
3.אוויר קר- ההפרש בין הטמפרטורה בתא המנוע לבין חזית הרכב הוא כמה מעלות?? דיי לקרוא את כל הדיונים כאן על בידוד תא הנוסעים מתא המנוע והתלונות על החום כדיי להבהיר שמדובר בהרבה יותר מכמה מעלות. אבל אם תרצה להיות יותר מדוייק, אוויר בזרימה, גם אם איטית, קר בעד 10 מעלות מהאוויר בתא הנוסעים ובטח בתא המנוע ביום חמסין. כל שכן ביום רגיל.
4.אוויר נקי יותר- התיחסתי לפילטר פתוח. אשתדל להיות ברור יותר להבא.
5.מהירות- קישקוש? מעניין, אני לא מהנדס אז אמצעי החישוב לא זמינים לי אבל כמה אוויר נידחס לקופסת שימורים במהירות 60 קמ"ש לעומת 5 קמ"ש? יותר מכך, האוויר הזורם במהירות עובר את הפילטר בקלות רבה יותר( במיוחד אם מדובר בשטח פנים קטן יותר) מאשר אוויר העובר בצינורות מפותלים דרך הפילטר אל הקרבורטור.במקרה הזה אני מניח שהכח היחיד שמביא לזרימה הוא כח היניקה של הקרבורטור.
6.קומפקטי- מה לעשות, זה קטן יותר וזה יושב במקום שאינו מפריע לכלום. אני נהנה גם מהחימום (אני מפונק אני יודע..)
7.זול- התיחסתי לעלות הפילטר. יצאתי מהנחה שאתה מחליף אותו אחת לשנה. טעיתי, ראה הערה 4.
מעברי מיים- חשבתי שאנחנו במזרח התיכון ולא בקנדה... אם מעבר המיים עמוק מידיי אני לא נכנס, שלא כמו בקנדה אני לא חייב להמשיך 500 ק"מ עד למעבר הבא. מקסימום 5, מטר! דהיינו-את מה שבישלת תאכל, התבשיל שלי מתאים לקיבולת שלי...
אל תיקח את זה קשה מידי :wink:
מחר אני אצלם ואוסיף תמונות של הסידור אצלי. בכל מקרה, אין לך הרבה אפשרויות למקם את הפילטר.
כן. השתמשתי בחור המקורי ורק הגדלתי אותו לקוטר הצינור.
אורי טל.
אם מישהו הבין שאני כועס או משהו, הוא טועה, אני יכול להשתתף בדיון בלי לכעוס. והנקודות הרגישות שלי הן לא התחום המוטורי.
אם הגדלת כמות חמצן, (ולא הגדלת, אבל אם) , אתה צריך גם להגדיל את כמות הדלק שנכנסת כדי לשמור על יחס דלק/אוויר של 1:14.7. אם כבר הזכרת מנועי בנזין טורבו אז הם בזבזני דלק מטורפים, אבל זה כבר מסיבה אחרת שלא נכנס אליה כרגע ברצינות (יחס דחיסה נמוך מאוד מאוד) .
אין לי כרגע את הזמן כדי להבהיר נקודה נקודה אבל אם תרצה אז בהמשך, אתה פשוט טועה בחלק מהנקודות ומגזים בערכן של נקודות שוליות אחרות, מהירות אוויר, השפעת טמפ' וכו' .
הדברים שכתבת אינם אלמנטריים, ובחלקם הגדול לא נכונים.ציטוט:
נכתב במקור על ידי coas
1. מה שמעניין זה ספיקה, ולא מהירות רגעית של האויר בכל קטע ממערכת היניקה. אז נכון שהאויר מאט כשהוא נכנס לחלל הגדול של הפילטר ומאיץ כשהוא נכנס לצינור קטן ובכלל תופס מהירות במעבר דרך המצערת... זה לא רלוונטי. הספיקה היא שחשובה, ושטח חתך גדול לא מקטין את הספיקה - להיפך.
2. המשפט הזה לא נכון לחלוטין. אני משאיר לך ללמוד את הנושא (יחס דלק/אויר, תערובת סטוכיומטרית/עשירה/ענייה...)
3. יש הפרש משמעותי בין טמפרטורת הסביבה לבין הטמפ. בתא המנוע. הטמפרטורה בתא הנוסעים לעומת זאת זהה לטמפרטורת הסביבה ( בדיון הזה בכל אופן... אני, חנן, ואורי נוסעים בג'יפים פתוחים!). המשפט השני לגבי הפרש טמפרטורה בין אויר נע לאויר עומד, איננו נכון. הטמפ. של האויר משתנה בהתאם למהירות אך לא טמפרטורת הסטגנציה (T0) , שהיא המדד האמיתי לאנרגטיות של האויר. לא משנה, לא נכנס לזה, כי זה לא רלוונטי בכלל במהירויות של רכב גלגלי! אין הפרש של 10 מעלות ואין הפרש אפילו של מעלה אחת במהירויות שאנחנו מדברים עליהם. אתה אולי מתבלבל עם אפקט הקירור של אויר זורם, על פני רדיאטור או בן אדם? זה קשור להסעה של החום.
5. אני כן מהנדס, ובנקודה זו יכול לעזור לך בחישוב.... הדוגמא של קופסאת שימורים שמופנית לתוך הזרימה היא דוגמא טובה. 60 קמ"ש לעומת 5? אותה כמות אויר. נפח הקופסא כפול צפיפות האויר. צפיפות האויר משתנה מאט מאד במהירויות נמוכות. מקובל להתיחס לאויר כבלתי דחיס (כלומר שהצפיפות קבועה ) עד מהירויות של 0.4-0.5 מאך לפחות. מה שכן משתנה בתוך הקופסא, וזה אפקט הram-air , הוא הלחץ. בכמה הוא משתנה - אני אגיד לך בדיוק. הלחץ בתוך הקופסא הוא לחץ הסביבה ועוד הלחץ הדינמי של האויר הזורם שנעצר בבת אחת. הסכום הזה נקרא לחץ טוטאלי, או לחץ סטגנציה (עצירה). הלחץ הדינמי הוא חצי-רו-וי-בריבוע - חצי ממכפלת צפיפות האויר בריבוע המהירות. צפיפות האויר בגובה פני הים היא 1.023 ק"ג למטר מעוקב עם זכרוני אינו מטעה, מכאן ניתן לחשב את הלחץ הדינמי. לדוגמא, מהירות של 100 קמ"ש = 28 מטר לשנייה. 28 בריבוע, כפול 1.023 לחלק לשניים = 395. 395 פסקל. 105 קילופסקל הם אטמוספירה אחת, ולכן קיבלת שהלחץ בתוך קופסאת השימורים במהירות של 100 קמ"ש הוא בסך הכל 1.004 אטמוספירה - תוספת של פחות מחצי אחוז! בגלל שהלחץ הדינמי עולה לפי ריבוע המהירות, במהירויות גבוהות זה הופך להיות יותר משמעותי...
100 קמ"ש - 0.004 אטמוספירה
200 קמ"ש - 0.016 אטמוספירה
300 קמ"ש - 0.035 אטמוספירה
400 קמ"ש - 0.064 אטמוספירה
מספיק? ב400 קמ"ש תקבל תוספת דחיסה של 6%. להזכירך, מגדש טורבו פשוט יתן בסביבות חצי אטמוספירה!
אז כן, זה נותן 3 אחוזים כשאתה רוכב על הקוואסקי שלך ב280 קמ"ש, שזה בערך 5 כ"ס תוספת על הספק מירבי של 150 כ"ס - וזה בדיוק הנתונים שיצרני האופנועים מדברים עליהם (שם כן יושבים מהנדסים).
* חשוב להדגיש שבכל מקרה האויר בג'יפ נלקח מהחלל שמאחורי הפנס הקדמי, וזה אויר עומד ואפילו מחומם במידה על ידי הרדיאטור. אלו היו 60 שניות על אפקט של דחיסת האויר בנסיעה מהירה, Ram-air effect, וחשוב להבין דבר אחד - זה סתם להשכלה כללית! אין שום קשר לג'יפים.
נמרוד, קיבלתי את חלק מהדברים שהסברת ואת חלקם לא, אוליי הדוגמא שלי לא הייתה טובה( הדחיסה לפחית) אולי הדוגמא הבאה תבהיר: כמות האוייר העוברת בחתך/קוטר צינור נתון במהירות X לעומת מהירות 10X, כמדומני שכמות האוויר תעלה עם העליה במהירות.
עניין הספיקה בפילטר דוד, כמות האוויר הנכנסת דומה לזו הנכנסת הפילטר צלחת(בהתעלם ממהירות האוויר הבא מחזית הרכב), מימדי פתח הכניסה דומים, ההבדל הוא בשטח הנתון לאחר מכן, בפילטר דוד השטח גדול יותר משמעותית ומכך, מהחיכוך, ירידה בספיקת האוויר. המעבר לצינור צר יותר מאליו תגדיל את הלחץ אבל באובדן משמעותי כתוצאה מהחיכוך. סוג הנייר/ ספוג בשימוש גם רלוונטי אך לא בזה עסקינן.
כמובן שבמהירות אוויר גבוהה מידיי נוצרת טורבולציה שעלולה לגרום לנקודות ואקום לאורך ציר הזמן- זה לא המקרה בג'יפ. מצד שני מהירות אוויר נמוכה, כתוצאה מזרימה דרך פילטר גדול(שטח סינון גדול יותר, נכון, אך לא בהכרח סינון יעיל יותר-סוג הנייר) ומשם דרך צנרת מפותלת עד לקרב' תאט ותוריד, בהכרח, את מהירות ואת כמות האוויר . לא לחינם K&N טוענים שזרימת אויר טובה יותר בזכות מינימום/אפס צנרת מוסיפה לביצועי המנוע.
http://www.knfilters.com/facts.htm#BEYOND
בנוסף, יש כאן ערבוב של טענות אז קצת סדר, חום האוויר מתיחס לשימוש בפילטר פתוח כדוגמת K&N ולא לפילטר דוד באשר יהיה.
לגבי חום האויר, טוב אני זוכר משהו מהלימודים(צל"ש לפרפ' האז) PV=nRT דהיינו אוויר חם,פחות צפוף, יקטין את תפוקת המנוע.
חיבור של שתי טענות אלה, שלמעשה נראות כטענות סותרות, מובילה לכך שהאופציה האידאלית לג'יפ היא פילטר עם מינימום צנרת המקבל אוויר קר. (פילטר צלחת??)
לגבי האוויר הקר בג'יפ, אכן הוא מגיע מאחורי הפנס הקידמי, אבל אינו עובר דרך הרדיאטור אלה בסמוך לו. ע"מ שיתחמם משמעותית האוויר צריך לעבור דרך שטח הפנים הגדול של הרדיאטור, כלומר השפעת הרדיאטור זניחה. אוויר עומד זה בטח לא, האוויר זורם גם אם בזרימה מופחתת, אין צורך בקו ישר ע"מ לשמור על זרימה.
הקישור בהמשך ממחיש את העובדות לעיל: אוויר בזרימה מחזית הרכב, הגנה מחום המנוע ומינימום צנרת.
http://www.hescosc.com/filterkit.html