שלום חברה, לאחר החלפה של מחזיר שמן בדיפרנציאל האחורי (זה שבא לפני היוק) הרכבה מחדש של היוק ושל גל ההנעה. הדיפרנציאל תקוע, הורדתי את הסמו לקרקע וכשאני מזיז אותו טיפה אחורה קדימה ידנית נשמע תיקטוק מתוך הביצה והדיפרנציאל נשאר תקוע.
Printable View
שלום חברה, לאחר החלפה של מחזיר שמן בדיפרנציאל האחורי (זה שבא לפני היוק) הרכבה מחדש של היוק ושל גל ההנעה. הדיפרנציאל תקוע, הורדתי את הסמו לקרקע וכשאני מזיז אותו טיפה אחורה קדימה ידנית נשמע תיקטוק מתוך הביצה והדיפרנציאל נשאר תקוע.
לפי מה הידקת את האום? מומנט? רגש? סימנת את המיקום והחזרת בדיוק למקום?
יש באום הזה בליטה שנכנסת לתוך מיגרעת. סגרתי עד שהאום היה סגור עד הסוף והבליטה בתוך המיגרעת. יכול להיות שהסיבה היא שהידקתי חזק מידי?
בהחלט. זה כנראה מה שקרה, אם יש לך CRASH SLEEVE בדיפ' של הסוזוקי. כנראה שסגרת סיבוב אחד יותר מדי. הבעייה היא שאתה לא יכול לחזור אחורה עכשיו, אלא לשים שם CRASH SLEEVE חדש, ולמעוך אותו לפי פרוצדורה מדויקת של בדיקת PRELOAD של המיסבים. (כל זה לא נכון אם אין שם CRASH SLEEVE, ואלון מן הסתם יתקן אותי אם טעיתי) .
כן, יכול מאוד ליהיות, אתה חייב לסגור את זה לפי מומנט (אני חושב שמשהו כמו 60 ניוטון מטר אבל תבדוק שוב!)
הבליטה היא בעצם אבטחה.. אחרי שסגרת את האום לפי המומנט המתאים אתה צריך לדפוק את שפת האום עם כלי דק לתוך המגרעת, דבר שמונע מהאום להיפתח תוך כדי סיבוב.
עידן
מכאן ברור שיש שם CRASH SLEEVE . אתה יכול לראות אותו בתמונה מימין למעלה, וכנראה שבאמת סגרת יותר מדי ומעכת אותו. היית אמור לחזור בדיוק לנקודה שבה היה האום לפני שפתחת אותו, ולא להדק על הבאבאללה.
חנן צודק, יש קראש-סליב. אישית, אני מפחד ממפתחות מומנט לבורג הזה (תהיו כנים, מתי בפעם האחרונה כיוונתם את שלכם?) שדורש דיוק מוחלט. בהנחה שהדיפ' מכוון, אני מאוד דוגל בספירת סיבובים והחזרה לנקודה המדוייקת.
אתה צריך עכשיו לכוון קורונה-פיניון מחדש ולא רק ציר אחד כמו בהתקנת נעילה, אלא את שני הצירים. זה סרט לא קטן והפרוצדורה זהה לזו בכתבה של אסף על כיוון דיפרנציאל לטויוטה (המספרים לא, יש אותם בFSM). יש דיון בפורום הכללי על האם זו בכלל מטלה למכונאי חובב, אני מאמין שכן (כיוונתי אחד) אבל רק אם יש לך המון סבלנות ורצוי שיהיה גם פרס. הכיוון עצמו לא זול, יש מעט מקומות שיודעים לעשות אותו ועוד פחות שמוכנים לעשות אותו, לרוב יותר זול פשוט לקנות דיפ' תקין.
כיוון קורונה פיניון לבד יעלה לך משהו בסביבות ה400 ש"ח (כולל החלפה של כל המיסבים). אתה צריך לקנות קראש סליב חדש, מחז"ש ורצוי את כל המיסבים להחליף אם אתה כבר שם. תצטרך ללוות מכשירי כיוון ייעודיים ותצטרך יומיים רגועים או יום אחד ארוך מאוד בשביל זה (אני לפחות הייתי צריך), כמו גם קראש-סליב נוסף כי את הראשון יש סיכוי לא רע שתהרוס, זה מה שקרה לי; צריך להתחיל את ההידוק שלו במומנט עצבני, משהו כמו 400 NM או לא רחוק מכך (אולי אני מבלבל יחידות), אבל ההידוק עצמו נעשה במומנט נמוך יחסית וזו בעיה כי הוא מגיע מהר מאוד. אתה מתחיל במשיכה מטורפת ומהרגע שזה מתחיל להמעך זה מתקדם בקלי קלות - רק שאתה כבר עובד בכל הכח והופ! עברת את הנקודה. לכן אני ממליץ שיהיה פרס בסביבה, לעבור את המעיכה הראשונית בשלום (קראש-סליב עולה 150 בערך... לא זול).
אני לא מבין למה אתה שולח אותו להחליף ולכוון את כל העולם ואשתו. הקראש סליב משפיע אך ורק על הפרהלווד של מיסבי הפיניון. לא על מיקומו, ולא על מיקום הקייס. אם אתה לא רוצה שסיבוב הקייס יפריע למדידת המומנט של הפרלווד, אז תפרק אותו, אבל אני לא רואה סיבה לכוון הכול מחדש, חוץ מהפרלווד של הפיניון. בטח שאין סיבה להתחיל להחליף הכול.
הוא יהיה חייב להוציא את הקייס בכל מקרה, אלא אם יש לו ליפט. ההתחלה של הפרילואד זה משהו שאני לא רואה מישהו מצליח לעשות מתחת לרכב על מדרכה.
לגבי הכיוון, הסיבה היא כלכלית בלבד. יוצא יותר זול לכוון הכל ולהחליף הכל לבד מאשר לשלם פעם אחת לגורם חיצוני עבור הפרילואד בלבד.
מה שכן, אתה צודק - הוא יכול להסתפק בפרילואד ולא חשבתי על זה.
השרוול לא קובע את גובה הפיניון, רק את העומס, כמו שחנן כתב. גובה פיניון מושפע מכיוון עומס אם הוא עמוס יותר מדי, אבל ברגע שהשרוול יצא, ושמת חדש- לא צריך לכוון שוב גובה פיניון.
אסף.
מעלה את השרשור....
אחרי טיול בשבוע שעבר, התחילה נזילה מהדיפרנציאל האחורי. הנזילה היא מאיזור היוק.
אחרי עמידה של 7 שעות בחניון בעבודה, היתה שלולית בקוטר של 5 ס"מ. לפי הספר זה נראה רק לפתוח את האום, להוציא את הפלאנג', להחליף את המחזיר, לסגור מחדש את האום למומנט (80-90NM) ושלום על ישראל.
אני צריך אישור למספר תהיות :
1. האם יש חוץ מזה עוד משהו.
2. להבנתי, אני עדיין לא מתקרב לקרש סליב. נכון או לא?
3. לגבי האום - אני צריך בוקסה 27מ"מ.
4. מקריאה פה בשרשור הבנתי(או שלא....) שאפשר או לסגור עם ידית מומנט או לסמן ולספור סיבובים לפתיחה וסגירה על האום. יש עדיפות לשיטה כלשהיא.
אגב, הדפרנציאל נעול אם EZ LOCKER אם זה משנה משהו....
תודה,
איתי.
יש חופש ביוק ?
אולי נכנס גוף זר כל שהוא ( נילון והתלפף על היוק )
אולי נשם הדפרנציאל סתום .
מה גובה השמן בדפרציאל .
לפני שאתה ממהר לפרק .... תעשה כמה בדיקות .
איציק
אהלן איציק,
1. אין חופש ביוק (מלבד החופש הטבעי שבא עם הנעילה....)
2. אין לי שום אפשרות לראות אם נכנס משהו ליוק. שום דבר לא נראה "מציץ" מכיוונו.....
3. איך אפשר לבדוק אם הנשם סתום?
4. כשפתחתי למלות היה חסר קצת (=אני מעריך 100 מ"ל). ההשמן שהיה שם היה נקי ונראה כמעט כמו חדש.
איתי.
חזרתי...
מצורפות שתי תמונות:
1. תמונה של פיצוץ הסרן - אני רוצה להחליף את חלק מספר 1 - מחזיר השמן.
2. תמונה שמסבירה איך להדק את האום - מה זה המושג "bevel pinion" ? הם מסבירים שם איך להרכיב את הכל כשיש קרש סליב חדש. לי אין חדש ואני רוצה לדעת האם במקרה הזה, חיזוק עם ידית מומנט לא עדיף אלא כדאי לסמן את מיקום האום, לספור סיבובים להוצאתו ולהחזיר אותו באותו הדרך.
עצות יואילו....
איתי.
ספור סיבובים בפתיחה,וחזק חזרה לאותו המקום.
אם יש מעט חופש ,ניתן לחזק עוד טיפה לביטולו.
טוב....
את האום הצלחתי לפתוח (בעזרת פטיש אויר וחימום) ועזרה אדיבה של חמילבסקי.
הפלאנג' מסרב לצאת. דפקתי עליו, שימנתי אותו, ניסיתי עם חולץ שלוש זרועות להוציא אותו ונגזרו הברגים של החולץ.....
יש שם איזו נעילה או אבטחה? מישהו יודע איך להוציא אותו?
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1229702321
תודה,
איתי.
יש אבטחה לאום עצמו (מכה על שפת האום, שנכנסת לתוך מגרעת) אבל על הפלאנג' אין שום אבטחה.
שפוך שם הרבה WD ותנסה להשיג אפציר, זה אמור ליהיות יותר חזק...
עידן