יש שיטה לגילוי בריחת וואקום/משיכת אוויר מסעפת יניקה במנוע סמול בלוק tbi ?
איזה תופעות אמורות להרגיש כאשר יש בריחת וואקום מהסעפת?
יכול להיות מצב שהרכב לא יניע בכלל או לחילופין יניע ומיד יכבה בעקבות סעפת יניקה לא אטומה לגמריי?
Printable View
יש שיטה לגילוי בריחת וואקום/משיכת אוויר מסעפת יניקה במנוע סמול בלוק tbi ?
איזה תופעות אמורות להרגיש כאשר יש בריחת וואקום מהסעפת?
יכול להיות מצב שהרכב לא יניע בכלל או לחילופין יניע ומיד יכבה בעקבות סעפת יניקה לא אטומה לגמריי?
ראיתי את השיטה הבאה בפעולה על פיאט ברבו ועל מנוע סיקס.
כשהמנוע פועל, תרסס עם ספרי ניקוי קרבורטורים על ובאיזור הסעפת. אם אתה מרגיש, ומרגישים, פגיעה בביצועי המנוע אז מהאיזור ההוא יש לך לך חדירת אוויר.
יש לי מצב שהרכב מניע וישר נכבה או שמניע ורק עם רגל על הגז הוא מחזיק וישר שמרפים הוא נכבה
וגם שהמנוע עובד הוא ממש לא "עגול" ונשמעים גם בייקפיארים מה יכולה להיות הבעיה?
סתם לא קשור ,
אבל מתאים גם לסתימת דלק ... ניסית להחליף פילטר סולר ?
נקה מנוע צעדים בשלב הראשון.
הפוך, גוטה, הפוך.ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אם יש בריחת ואקום ואתה מרסס ספרי קרבורטורים - הטורים עולים.
גם בסיקס שלי וגם בפיאט היו בעיות של חוסר אטימה בסעפת יניקה. המכונאי ריסס ספרי (נדמה לי קרבורטורים אבל אולי לא שמתי לב מספיק) והמנוע התחיל לגמגם ולהתנהג כאילו הוא הולך להכבות
(הגיוני אם במקום אוויר הוא מקבל ספרי לא?).
אני לא מבין למה הטורים עולים ואשמח לדעת.
כי הספריי קרבורטורים הוא חומר בעירה, דליק, ולכן מעלה את הטורים - המנוע מקבל יותר חומר בעירה.
חשבתי שזאת הסיבה.
אבל העירבוב של האוויר/דלק נעשה בקרבורטור/מערכת הזרקה. אם מוסיפים חומר בעירה, ספריי קרבורטורים, אחרי העירבוב, זה לא עושה את התערובת שמגיעה לתא השריפה עשירה מידי?
שמיל
כשיש בריחת ואקום לא רצינית במצב של מנוע עובד, לרוב הטורים יהיו גבוהים מהרגיל.
לדוגמה- כשאתה פותח מעבר ואקום בקרבורטור, שסגור עם פקק נניח, הטורים יעלו. אותו כנ"ל כאן.
מה שאומר, ריססת, נסתמה לשניה הבריחה, ירדו הטורים. לא ברמת התכבות הרכב, אבל תהיה ירידה, לא עליה.
מה שאתה אומר על זה שספרי קרבורטור הוא חומר בעירה זה נכון, אבל כאן לפני שהוא מגיע לצילינדר בכלל הוא מתאדה.
אני מחר אבדוק מה קורה אצלי בסיקס. עדיין יש לי אטם דפוק בסעפת יניקה.
אתה מוזמן לבדוק אותי, ארז,ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
אני יודע שהתשובה שלי נכונה.
והוא לא מתאדה, הוא מתערבב עם התערובת, כי משיכת הואקום הוא מסעפת היניקה.
הספריי קרבורטורים מכיוון שהוא חומר "חזק" לא יכול לפגוע באטמים של הסעפת יניקה?
נאמר לי שניתן לעשות את הבדיקה שציינתם בעזרת ספריי חלודה/שימון רגיל במקום הספריי קרבורטורים ,האם יש אמת בדבר ,ובאיזה ספריי מבין השתיים עדיף להשתמש ע"מ שלא ייגרם נזק בטווח הארוך?
הכוונה היא להתיז את הספריי לאורך האטמים בין הסעפת לבלוק בזמן שהמנוע פועל נכון? אבל אצלי המצב הוא שאני לא מצליח להחזיק בכלל את המנוע דולק מבלי ללחוץ על הגז ,אם בכלל אני מצליח להניע ,יכול להיות באמת בעיית סתימת דלק למרות שאני כמעט בטוח שכן מגיע דלק למצערת?
נניח שבעקבות הבדיקה הזאת אכן התגלתה בריחת וואקום לא רצינית מאיזור האטמים של הסעפת יניקה כפתרון ניתן למרוח שכבה נדיבה של סיליקון שחור/אדום עמיד בטמפרטורות גבוהות באיזור הדליפה או שחייבים לפרק את כל הסעפת ולהחליף אטמים לחדשים?
עקרונית - אתה צריך להחליף אטם.ציטוט:
נכתב במקור על ידי ybar
מעשית - לפעמים, לעיתים רחוקות, כאשר הדליפה דווקא לא מינורית, ניתן לרתום את הואקום לטובתך, למרוח סיליקון עמיד לטמפרטורה גבוהה, ומיד להעלות את הטורים כדי להגביר את הואקום. אם הרווח מספיק גדול יישאב מעט חומר לתוך המרווח, והדליפה תפסק.
יש בשיטה זו גם סכנה - אם המרווח ממנו הדליפה גדול מדי - ישאב חומר לתוך המנוע, וזה כבר מאד לא טוב.
למרות שפירטתי אותה, היא לא מומלצת!
המלצתי, באופן חד משמעי - אם איתרת דליפה - החלף אטם.
הבעיה החלה רק לאחר שנאלצתי להחליף סעפת יניקה בשל אלומיניום אכול ובריחת נוזל קירור מהקצה שבין הסעפת לבלוק, פירקתי את כל הסעפת וכמובן שרכשתי סט אטמים חדש וסעפת חדשה,לפניי ההרכבה של הסעפת החדשה ניקיתי טוב/מצוין אפילו את איזור האטמים על הבלוק ואז הרכבתי את החדשה, גם בין האטם לבלוק וגם בין האטם לסעפת עצמה מרחתי סיליקון שחור על כל האטם ומיד הנחתי את הסעפת במקום והתחלתי לחזק את כל ה12 ברגים מסביב, יש לציין שיחד עם הסט אטמים שרכשתי עבור הסמול בלוק קיבלתי בתוכו גם rtv/סיליקון ולכן הנחתי שעליי למרוח את הסיליקון על ומתחת לאטם ע"מ שלא יזוז בעת הנחת הסעפת החדשה, יכול להיות שפה הטעות שלי והיה עליי להניח את הסעפת רק על האטמים ללא סיליקון בכלל? יש אפשרות שההרכבה לא נעשתה בצורה נכונה בשל מריחת הסיליקון וזה מה שמשפיע על הכבות הרכב והבייקפאירים שנשמעים בעת ניסיון ההנעה?
איזה עוד דברים/חיישנים עליי לבדוק שיכולים לעשות את התופעות שציינתי?
שכחתי לציין שבנוסף להחלפת הסעפת יניקה על הדרך עשיתי ניקוי יסודי והחלפת קיט אטמים למצערת tbi +למנוע צעדים שנמצא בתוכוציטוט:
נכתב במקור על ידי ybar
חיישן tps תקול יכול לגרום לכיבוי מנוע או להנעה ממש קשה/ארוכה?
אתה בטוח שהסיליקון השחור היה מתאים מבחינת שימוש וטמפ' ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי ybar
אתה בטוח שהיה צריך לשים בכלל סיליקון? אני אישית שם סיליקון כשאין לי אטם כלל. גם אז, נותנים לו להתייבש ולהיות צמיגי ורק אז סוגרים את החלק. לפחות זה מה שאני עושה.
תרסס גז בוטן, ממיכל של מבער גז של אינסטלטור, גזיה ביתית וכד',
אין שום סיבה לכניס זבל למנוע, הוא אינו מיכל אשפה.
קיד.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי lizard
אני לא בטוח אבל שקניתי את הסט אטמים קיבלתי אותו ולכן הנחתי שצריכים למרוח אותו,מה יכל להגרם הריי סיליקון בא לעזור לאטום לא?
ולמה התכוון הבחור שכתב לשים גז בוטן והיכן?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי קיד
למה התכוון הבחור? מה זה גז בוטן? והיכן לרסס אותו?